Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:33

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Voor wie van taal houdt:
In nrc van vorige week: artikel over doorzoekbare 17e-eeuwse kranten.

Voor wie niet van wolven houdt:
Een stukje citaat: "Door den grooten honger zijn rasende, (...) vernielende veel Menschen.

De kranten zijn doorzoekbaar op bijv. het woord wolf
https://couranten.ivdnt.org/blacklab-fr ... en/search/

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Loretta schreef:
Het kan altijd weer gekker.
Een kalender met foto's van wolf Bram.

https://www.dewolfinnederland.nl/steun- ... e-kalender

Juist fotografen zijn mede verantwoordelijk voor het feit dat wolven hun schuwheid verliezen. En vervolgens ga je als pro wolf organisatie kalenders verkopen.

Nou idd die zoeken steeds de wolven op , raar hoor dat ze niet schuw meer zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

F_T schreef:
Ik stel als tegenhanger een scheurkalender voor.

365 dagen met fotos van verscheurde dieren....

Ja dat is echt een goeie

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Zie nu dat mijn post in dit topic als screenshot is gedeeld op verschillende facebook groepen zonder toestemming. Ik wil graag dat die screenshot verwijderd wordt. Als ik het had willen delen in deze groepen dan had ik dat zelf gedaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:58

Over de bijeenkomst in Barneveld 27 december as, aanvang 15 uur

Citaat:
Het AD kort door de bocht!
Reageer daar nu. Laat onze stem horen.

Actiegroep Wolven Weg protesteert in Barneveld: ‘We steken kaarsje aan voor alle slachtoffers’

De landelijke actiegroep Wolven Weg houdt op 27 december in Barneveld een protestbijeenkomst tegen de aanwezigheid van de wolf in Nederland. Daar bieden zij de lokale politiek een manifest aan met hun wensen, en herdenken ze met kaarsen de slachtoffers (schapen en ander vee) van de wolf. „Er moeten dingen veranderen.”
Wolven Weg houdt in het hele land acties tegen de wolf en kan volgens de organisatie niet om Barneveld heen. „De situatie is daar nu zo heftig, met meer dan honderd wolvenaanvallen alleen al in 2025, dat er iets moet veranderen”, zegt organisator Bonny Mulder. „Daarom blijven we aandacht vragen voor dit probleem.”
Zaterdag 27 december om 15.00 uur zal de actiegroep samenkomen op het Raadshuisplein. „Samen laten we daar onze stem horen voor een veilig buitengebied en een effectieve aanpak van de wolf”, zegt Mulder. „Het is geen oproep tegen de burgemeester, want ik vind dat hij het goed doet, maar we willen hem graag onze steun aanbieden.”

Om dat te tonen, bieden ze burgemeester Jacco van der Tak een manifest aan waarin ze oproepen hem meer bevoegdheden te geven. „We kunnen de gemeenten niet om beter beheer van de wolf vragen, want die bevoegdheden hebben ze niet”, zegt Mulder. „Maar we willen ze wel oproepen door te gaan met hun acties tegen de wolf en de staatssecretaris onder druk te zetten voor betere wetgeving.”
Naast het manifest willen ze ook stilstaan bij de slachtoffers die door de wolf zijn gemaakt. „Daarvoor komen meerdere sprekers en zullen we kaarsen aansteken om aandacht te vragen voor alle verschrikkelijke aanvallen van het roofdier”, zegt Mulder. „Wij hopen dat er veel mensen komen, want hoe groter de groep, hoe krachtiger we ons punt kunnen maken.”

⬇️⬇️⬇️

Het gaat om veel meer!

Het gaat om stress, onrust en angst. Het gaat over het onvermogen van de mensen die er tussen wonen, hun dieren te beschermen.

Het gaat om inperking van woongenot.

Het gaat om kinderen die niet meer op de fiets naar school of club mogen of kunnen.

Het gaat om niet meer wandelen, fietsen of paardrijden in de bossen.

Het gaat om wolven die door de tuinen en over de erven lopen op klaarlichte dag.

Het gaat om honden die gegrepen worden.

Het gaat om dierenartsen die het vele leed niet meer aan kunnen.

Het gaat om de onmogelijkheden om je dieren goed te kunnen beschermen, simpelweg omdat de zgn. Wolfwerende omheining niet bestaat.

Het gaat om hobbydieren die bij huis gepakt worden. Soms op klaarlichte dag.

Dáár gaat het allemaal om.

De mensen die er écht wonen, voeren geen wolven, lokken ze niet, proberen alles om het veilig te houden. De vele nonsens die verkondigd worden door mensen die er niet wonen helpt niet.
De opmerkingen als Roodkapje, angsthazen, eigen schuld moet je je vee maar beschermen dat alles is niet waar.
Wat wel waar is, schooldirecties die zich druk maken over de kinderen. Kinderen die soms bang zijn, vreselijke dingen hebben gezien.

En nee het heeft niets met honden beten, slachtvee of katten die vogels pakken te maken.

Het heeft met onze leefomgeving te maken.

Afbeelding
Bron actiegroep wolven weg
https://www.facebook.com/share/p/1G2ZDW ... tid=wwXIfr

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:12

Citaat:
Lekker gewerkt Martine van der Vegt!
En dank journalist Jelle Baars!

Zeist wist al maanden van hondenaanlijnplicht: 'Ik heb het gevoel dat we voor de gek zijn gehouden'

Zeist/Provincie Utrecht - Zeist bleek al in een vroeg stadium betrokken te zijn bij het invoeren van de aanlijnplicht voor honden van 15 maart, zo blijkt uit WOO-stukken in handen van RTV Utrecht. De gemeente beweerde eerder ‘laat te zijn geïnformeerd’ en te zijn ‘overvallen’ door het besluit van de provincie. De maatregel zorgde voor veel onrust onder hondenbezitters in de gemeente. De VVD in Zeist wil opheldering van het gemeentebestuur.
Eén van de hondenbezitters uit de gemeente Zeist die bezwaar maakt tegen de aanlijnplicht is Martine van der Vegt. Zij heeft dezelfde documenten als RTV Utrecht ingezien. "Ik kreeg de documenten in handen via Stichting Annemieke (een stichting die de documenten met een WOO-verzoek in handen kreeg)", vertelt zij op de bank in haar woonkamer in Austerlitz. Lees verder⬇️
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/397600 ... n-gehouden

Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1H7ETp ... tid=wwXIfr

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Qimm

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Ja, al tig jaar. Dat heeft niks met de huidige wolven te maken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

Qimm schreef:
Ja, al tig jaar. Dat heeft niks met de huidige wolven te maken

Nee, dat snap ik, maar dat zal met die straten in Amsterdam ook zo zijn lijkt me. En zo zullen er wel veel meer straatnamen in Nederland daarop duiden, voordat de wolven er waren.