Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:04

bigone schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik wacht nog even af qua mening. Dit concept is zo dom dat zelfs de Russen dit niet kunnen verzinnen.

Of ze zijn wanhopig, niet genoeg mensen. Ze hebben ook jongeren die vanwege protesten in Rusland waren opgepakt gedwongen voor het leger te tekenen wanneer ze weer vrijgelaten werden.

Ja, dat zijn de gasten die je wil inzetten tegen Oekraïners die voor hun levenswijze vechten, het terrein kennen, de taal spreken, de steun van de bevolking hebben en en passant zijn opgeleid door de SAS, Rangers, Delta’s, het Franse Vreemdelingen Legioen en wellicht de KSK en Sayeret Matkal. Die mannen lopen over bij de 1e kans die ze krijgen…..wellicht nadat ze eerst hun Russische officieren gekeeld hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:22

Cowboy55 schreef:
bigone schreef:
Zo had ik het ook begrepen, of kanonnenvoer of de kogel.

Ik wacht nog even af qua mening. Dit concept is zo dom dat zelfs de Russen dit niet kunnen verzinnen.

oh maar daar hebben ze Kadyrovieten voor ingehuurd.
Ik las een tweet over een opstand binnen een Russische gevechtsgroep omdat ze geen soldij hadden gekregen. De Kadyrovieten hebben meteen 3 van de aanstichters zonder pardon dood geschoten...
Of het echt waar is weet ik natuurlijk niet.
Wat het concept gaat brengen geen idee, maar het levert in ieder geval weer een hele hoop volledig overbodige ellende op.

Zo las ik ook weer een bijzonder verhaal over de naar Rusland gedeporteerden Ukraïners. Zij moeten hun telefoon en papieren inleveren en moeten een document tekenen dat ze 2 jaar voor de Russische Federatie gaan werken. Blijkbaar heeft dit document geen jurische waarde (zelfs niet in Rusland) en kunnen de mensen in principe gewoon opstappen. Alleen wordt dit er natuurlijk niet bij verteld en gaan de meesten mee. Gelukkig zijn er al weer organisaties in het leven geroepen die proberen de mensen in Rusland op te sporen en ze te helpen naar andere landen te brengen als ze dat willen.

Het is werkelijk allemaal te grotesk voor woorden, deze hele oorlog :n

Pareltjes

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:50

En vandaag een nieuwe ultra lange afstands raket getest. 18.000 km en kan meerdere kernkoppen droppen. Incl duidelijke taal van P.....dat ze hem inzetten als....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:18

Pareltjes schreef:
En vandaag een nieuwe ultra lange afstands raket getest. 18.000 km en kan meerdere kernkoppen droppen. Incl duidelijke taal van P.....dat ze hem inzetten als....

Big whoop. 4.500/5.000 Russische kernkoppen kunnen de wereld x keer vernietigen. NATO kan hetzelfde, zelfs als ze de helft van hun nukes verliezen bij een first strike van de Russen. Als Koude Oorlog product boeit dit me gene ene meter. Als wij ophouden te bestaan houden zij op bestaan. Succes ermee Vlad.

Ik realiseer me dat de situatie voor mensen die na pakweg 1990 geboren zijn anders is. Zij/jullie zijn deze dreiging niet gewoon. De ouderen onder ons weten: niemand wint. Iedereen verliest. Wij weten dat. Zie de film War Games. Zelfs een fakking jaren 80 computer weet dat niemand wint bij een thermo nucleaire oorlog. So stick it Vlad. Kom met iets beters dan de dreiging waarmee we zijn opgegroeid.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 21-04-22 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:22

Als ik zeg dat ik uit laat 88 ben, mag ik dan om een meer uitgebreide uitleg vragen, je bijdragen binnen dit topic lees ik graag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:30

Ailill schreef:
Als ik zeg dat ik uit laat 88 ben, mag ik dan om een meer uitgebreide uitleg vragen, je bijdragen binnen dit topic lees ik graag.

Tuurlijk, maar dat wordt morgen straks.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:36

Pareltjes schreef:

Poetin toont wel bij wie hij graag wil horen. De verpersoonlijking van het kwaad.

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:13

Pareltjes schreef:

Wat een onozelheid van die man he!? Boem, heel de wereld weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:15

Babootje schreef:
Poetin toont wel bij wie hij graag wil horen. De verpersoonlijking van het kwaad.

Het is een Sarmat raket (Сармат), afkomstig van Sarmatians, een Iraanse confederatie van rond het jaar nul. Binnen de nato hebben ze er echter de bijnaam "satan" aan gehangen (propaganda).

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:39

Cowboy55 schreef:
Pareltjes schreef:

Big whoop. 4.500/5.000 Russische kernkoppen kunnen de wereld x keer vernietigen. NATO kan hetzelfde, zelfs als ze de helft van hun nukes verliezen bij een first strike van de Russen. Als Koude Oorlog product boeit dit me gene ene meter. Als wij ophouden te bestaan houden zij op bestaan. Succes ermee Vlad.

Ik realiseer me dat de situatie voor mensen die na pakweg 1990 geboren zijn anders is. Zij/jullie zijn deze dreiging niet gewoon. De ouderen onder ons weten: niemand wint. Iedereen verliest. Wij weten dat. Zie de film War Games. Zelfs een fakking jaren 80 computer weet dat niemand wint bij een thermo nucleaire oorlog. So stick it Vlad. Kom met iets beters dan de dreiging waarmee we zijn opgegroeid.

Ik vind dat ze over zo’n lange afstand kunnen worden gebruikt toch wel een dingetje eerlijk gezegd. Ja ik ben de dreiging gewend maar vind deze argressor toch een tikje anders dan alle voorgaande. Deze heeft haast is zijn veroveringsdrang.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:40

Popstra schreef:
Pareltjes schreef:

Wat een onozelheid van die man he!? Boem, heel de wereld weg.

Tja erg rationeel is hij niet. Tenminste niet naar onze maatstaven. En dat maakt het gevaarlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 08:27

Cowboy, ik voelde me nog geen „oudere“ ^)

Maar het klopt, gek genoeg is dat gevoel van „wat als“ vervangen door „whatever“ dan is maar over en kan de natuur zich daarna herstellen.

Alsnog hoop ik uiteraard dat het niet zo ver gaat komen. Er zijn inmiddels wel een hoop grenzen verschoven waarvan ik denk dat „we“ eigenlijk niet meer toe kunnen kijken, maar anderzijds wil ik ook niet dat er ook nog buitenstaanders sneuvelen voor een ruzie bij de buren. Je zou maar die beslissingen moeten maken….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:33

Pareltjes schreef:
Ik vind dat ze over zo’n lange afstand kunnen worden gebruikt toch wel een dingetje eerlijk gezegd. Ja ik ben de dreiging gewend maar vind deze argressor toch een tikje anders dan alle voorgaande. Deze heeft haast is zijn veroveringsdrang.

De afstand maakt weinig meer uit sinds er onderzeeers zijn met een nucleair arsenaal.

Verder fijn dat ze hun raketten vernieuwen, hoop dat andere landen snel volgen met het uitfaceren van die onbetrouwbare Koude Oorlog spullen die behoorlijk kwetsbaar zijn nu.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:33

Ik, persoonlijk en nog vele met me, denk dat er nooit atoombommen zullen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:43

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:17

Dat was een aantal dagen geleden al in het nieuws. Inderdaad, 1 vinkje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:19

1 vinkje erbij.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:22

Mariupol is gevallen.... volgens Reuters
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 21-04-22 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:23

De nachtupdate

Citaat:
⚡️ Nieuwssamenvatting voor de nacht:

▪️Saltivka-district van Charkov werd 's nachts beschoten. Er braken branden uit in twee hoogbouw, auto's die op de binnenplaatsen geparkeerd stonden, brandden af.

▪️De Russen schoten op Mykolayiv. Het aantal slachtoffers en de vernieling worden bepaald.

▪️In Borodyanka, regio Kiev, werden twee massagraven gevonden met de lichamen van 9 burgers, waaronder een 15-jarig meisje.

▪️Uiterlijk eind juni maakt de Europese Commissie de eerste conclusies bekend over de kandidaat-status voor Oekraïne, waarna deze kwestie op de agenda van de Europese Raad komt.

▪️De Verenigde Staten hebben Rusland een nieuw pakket sancties opgelegd. De sancties waren gericht tegen ongeveer 30 personen die banden hebben met de "Otkritiye" Bank en nog eens 40 rechtspersonen.

▪️VN-secretaris-generaal António Guterres wil een ontmoeting hebben met de Oekraïense president Volodymyr Zelenskiy en afzonderlijk met de Russische leider Poetin. Guterres gaf officiële verzoeken om bijeenkomsten in Kiev en Moskou door aan de permanente missies van Oekraïne en Rusland.

Citaat:
⚡️Operatieve informatie van de strijdkrachten van Oekraïne vanaf 06.00 uur, 21.04.22: terreur van de regio Cherson, toename van gewonde Russen en beschietingen van Kharkiv

▪️ Russen begonnen gewonde soldaten in de Balakleya-polikliniek te plaatsen, omdat het ziekenhuis voor het Russische leger in het gebouw van de plaatselijke muziekschool overvol was. Dit duidt op een aanzienlijke toename van het aantal gewonden en problemen met hun daaropvolgende medische evacuatie.

▪️Russen zetten gedeeltelijke blokkade en beschieting van Kharkiv voort.

▪️In de regio Cherson zijn de indringers van plan om de gedwongen mobilisatie van de bevolking voor oorlog met Oekraïne te organiseren. Tegelijkertijd stelden de indringers zich ten doel de humanitaire steun van de Oekraïense autoriteiten aan de regio volledig te stoppen. De terreur van de bevolking duurt voort.

▪️In het dorp Zolota Balka, regio Cherson, hielden indringers een ontmoeting met de lokale bevolking, waar ze aankondigden dat er geen "groene corridors" meer zouden zijn, mensen mochten het dorp niet verlaten. Russen dreigen dat in het geval van beschieting van hun posities door de strijdkrachten van Oekraïne, de indringers mensen zullen gaan neerschieten.

▪️In de richtingen Donetsk en Tavriya vuurt de vijand artillerie af langs de hele confrontatielijn. In de richting van South Bug beschiet de vijand de posities van onze troepen.

▪️De strijdkrachten van Oekraïne hebben vier luchtdoelen geraakt: drie onbemande luchtvaartuigen en één kruisraket.

▪️In de regio's Donetsk en Luhansk werden negen vijandelijke aanvallen op één dag afgeslagen, een tank werd vernietigd, tien gepantserde eenheden en twee eenheden auto-uitrusting, één artilleriesysteem, twee eenheden speciale technische uitrusting, een luchtafweerraketsysteem en een vijandelijk munitiedepot.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:30

Sizzle schreef:
Cowboy, ik voelde me nog geen „oudere“ ^)

Het was uiteindelijk niet langer tegen te houden... -O-

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:30

Pareltjes schreef:

Volgens de Russen inderdaad. Oekraïne zelf heeft er nog niks over gezegd.

Citaat:
⭕️Chechen President: Russian forces to take full control of Mariupol today

President of the Chechen Autonomous Republic Ramazan Kadyrov has announced that Russian forces will take full control of the Ukrainian city of Mariupol today. The Ukrainian Defense Ministry has not yet commented.

En dit vanuit Russisch punt

Citaat:
Putin called the storming of the Azovstal industrial zone in Mariupol inexpedient, ordered to cancel it.

"There is no need to climb into the catacombs, it is necessary to block the industrial zone in Azovstal so that the fly does not fly through."

So, exhaustion. It will be impossible to write off the dead on the actions of Russia.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:31

Loegansk voor 80% in handen van de Russen....NOS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:49

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:11

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:12

Pareltjes schreef:

Reuters is geen betrouwbaar medium (meer), helaas.