Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:06

De herhaling van Knevel en vd Brink is nu op 1...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:12

BootsScoot schreef:
purny schreef:
Is de lucht te vergelijken met de geur die word gebruikt als zeg maar dode mensen die in een snijzaal van een ziekenhuis liggen. Of is het een hele andere geur.

Ja dan tien keer erger.

Ok toen ik op excursie naar de snijzaal ging werd ons gewaarschuwd voor de geur en dat ie ook nog in onze kleding bleef hangen.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:21

:(

gohya

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:22

Ze zeggen dat je die geur nooit meer kwijt raakt. Of dat ook idd. zo is,weet ik niet,ik heb het [gelukkig] nog nooit geroken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:56

Sientje schreef:
Net op het nieuws: omdat Rusland geen paprika's en tomaten meer wil van Polen, worden die nu aan andere landen aangeboden, waardoor er nu in Europa een overschot is, en dus de prijs daalt, en daarmee ook de omzet van Nederlandse tuinders. Vrees dat dit nog maar een heel klein beginnetje is.. :\

Voor de consument is dit goed..Want er blijft veel te veel onderweg aan de strijkstok hangen..

Zie de kaas die is nog nooit zo duur geweest..terwijl de prijzen zakken zonder boycot.

Brood het zelfde..

Het is goed dat de zaak een keer gaat schudden.

Citaat:
Citaat:
Voedselprijzen wereldwijd gedaald

Rome – De FAO Voedselprijsindex is in juli 2,1 procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder.
Voedselprijzen wereldwijd gedaald
Wereldwijde vleesprijzen stegen voor de vijfde maand op rij en de suikerprijs bleef stevig, maar prijzen voor zuivel, granen en oliezaden drukten de index naar het laagste niveau sinds januari. De graanprijsindex daalde 5,5 procent ten opzichte van juni en bijna 17 procent ten opzichte van vorig jaar. De grootste prijsdaling was zichtbaar op de maismarkt.

De zuivelprijsindex daalde 4,4 procent ten opzichte van juni en ligt ruim 7 procent lager dan een jaar geleden. De importvraag naar zuivel is gedaald juist nu er veel zuivel voor export beschikbaar is. Aankopen van boter vielen terug in Rusland en islamitische landen, waar de Ramadan gevierd werd. China kocht slechts beperkt volle melkpoeder.

Vleesprijzen stegen weer en liggen inmiddels 14 procent hoger dan een jaar geleden. In China is de vraag groot. De suikerprijs was de laatste maanden beweeglijk, maar bleef gemiddeld op een hoog niveau. In juli was sprake van een marginale prijsstijging. Het is nog onduidelijk hoeveel Brazilië gaat oogsten. Het land is met Thailand en India leidend op de exportmarkten voor suiker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:28

gohya schreef:
Ze zeggen dat je die geur nooit meer kwijt raakt. Of dat ook idd. zo is,weet ik niet,ik heb het [gelukkig] nog nooit geroken.

Ik helaas wel. Heb je weleens een paard geroken wat al een paar dagen ligt? Daar heeft het wat van weg.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:30

Suzanne F. schreef:
[

Ik helaas wel. Heb je weleens een paard geroken wat al een paar dagen ligt? Daar heeft het wat van weg.

Gewoon 10 minuten achter een wagen van Rendac rijden. |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:00

Suzanne F. schreef:
gohya schreef:

Dat heb ik idd. wel mee gemaakt,heb er hier enkele gehad die een paar dagen moesten wachten op de Rendac.Maar eerlijk gezegd rook ik eigenlijk niets,ook bij de Rendac wagen rook ik geen vreselijke geur,niets eigenlijk.Een lijklucht schijnt écht vreselijk te zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:07

Wat een rare gesprekstof in een topic als deze..... -O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:17

Vind je? Vind ik niet hoor.
Ik kan me voorstellen dat mensn nieuwsgierig zijn naar bepaalde dingen en het is gewoon een feit dat de slachtoffers niet meer heel fris zijn.
Nu wil het "toeval" dat hier iemand zit die haar partner zich nauw betrokken is bij het proces, die dingen uit kan leggen.
Hoe erg het allemaal ook is (en nogmaals ik ben zelf ook een collega verloren) gaan mensen gewoon weer door met hun leven en komen er dus ook andere vragen naar boven naarmate het proces van deze ramp vordert.
Niks raars aan IMO

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:24

Sakkia: bedoel je mij of bedoel de poster boven mij?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:25

Liess__ schreef:
BootsScoots: ik sta daar ook. Maar ik vindt dat je vrij vrijpostig overal over praat. Pas je er wel mee op? Ik weet zelf ook niet wat je er wel en niet over mag zeggen, maar vindt dat je best veel vrij geeft op een openbaar forum

Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ze geeft helemaal geen informatie die we niet zelf ook al hadden kunnen bedenken, is allemaal tamelijk voor de hand liggend.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:27

Ik bedoelde Kentaro ;)
Maar ook wat jij zegt vind ik wel een beetje meevallen hoor. Ze geeft geen specifieke informatie prijs.

Vraag me wel af wat jij precies bedoelt met "ik sta daar ook" Bedoel je daarmee dat jij ook onderdeel uitmaakt van het identificatieproces?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:35

SAKKIA schreef:
Ik bedoelde Kentaro ;)
Maar ook wat jij zegt vind ik wel een beetje meevallen hoor. Ze geeft geen specifieke informatie prijs.

Vraag me wel af wat jij precies bedoelt met "ik sta daar ook" Bedoel je daarmee dat jij ook onderdeel uitmaakt van het identificatieproces?

3 bodybags vindt ik wel vrij specifiek

Daarnaast blijft het natuurlijk een openbaar forum. Er lezen misschien nabestaande mee ed. Ik weet niet of het heel erg gepast is.

Heb even mijn posts aangepast.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:17

Dat het enorm zal stinken, kan een ieder zich ongetwijfeld voorstellen, maar om dat nu uitgebreid te gaan bespreken.....
En inderdaad, nabestaanden speuren het internet met een sprankje hoop dat ze heel misschien nog wat info kunnen vinden.
Het is al vervelend genoeg dat ze allerlei info via het internet veel eerder gevonden hebben dan dat ze het van hun contactpersoon te horen krijgen :(

Nog maar 15 personen (waaronder een aantal Nederlanders en een aantal buitenlanders) geïdentificeerd -O- Mijn god, wat moet die onzekerheid voor de nabestaanden verschrikkelijk zijn.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:29

Tja ik denk daar misschien wat makkelijker over. En als ze het niet toevallig op Bokt tegen komen dan wordt er op een ander forum overgesproken. Het leeft gewoon nog steeds heel erg en mensen die er wat meer vanaf staan hebben wellicht andere vragen. Ik vind dat er ook best nuttige info voorbij komt over "de geur". Ik wist bijvoorbeeld niet dat stoffelijke overschotten ingespoten worden om ze langer goed te houden. En zo komen er wel meer dingen voorbij waarvan ik niet wist dat het bestond of gebeurde.
De mens is nou eenmaal nieuwsgierig en wil graag alles weten. Daarbij vind ik niet dat er onrespectvol over gesproken wordt. Het blijkft toch allemaal heel netjes?

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:37

Ik ben het wel met Kentaro en Liess__ eens. Dat mensen nieuwsgierig zijn naar bepaalde dingen zoals de lichaamsgeur van overleden mensen vind ik persoonlijk echt belachelijk! Is toch helemaal niet van toepassing om het over zo'n onderwerp te hebben in een topic als deze. Er lezen nabestaande mee, niet echt prettig om dit dan zo te lezen lijkt mij. Ik heb echt superveel respect voor de mensen die dit werk moeten doen en het zal de nodige emoties, indrukken etc wel met zich mee brengen. Dat je daar thuis over praat met je partner of weet ik wie alla. Maar ik denk dat als je dit werk doet je ook soort van zwijgplicht hebt en dat het allemaal niet zomaar op dit soort forums openbaar gemaakt mag worden. Anders had de social media dit allang gedaan.

Sterkte aan alle nabestaanden en succes voor degene die dit respectvolle werk doen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:45

Dat stoffelijke overschotten ingespoten worden bijvoorbeeld is inderdaad nuttige info. Maar dat het o.a. over overschotten van paarden en ruiken bij de Rendac gaat vind ik zelf echt totaal niet van toepassing in zo'n topic als deze.
Dat we nieuwsgierig zijn, is heel natuurlijk, maar we gaan toch hopelijk ook niet uitgebreid bespreken hoe de gevonden restjes er wel niet uit zullen zien.......

Ik heb zeker bewondering voor de mensen die zich allemaal met het bergen/onderzoeken e.d. bezig houden _/-\o_
Bijvoorbeeld ook de familie rechercheurs die steeds in contact staan met de nabestaanden, moet er niet aan denken dat ik in hun schoenen zou moeten staan...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:48

Nee maar gevonden restjes vinden ik ook van een andere orde.
Dat het gaat over de geur van dode paarden en bijvoorbeeld Rendac is idd offtopic, maar daar doelde ik niet op ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:56

ceasario schreef:
Voor de consument is dit goed..Want er blijft veel te veel onderweg aan de strijkstok hangen..

Zie de kaas die is nog nooit zo duur geweest..terwijl de prijzen zakken zonder boycot.

Brood het zelfde..

En hoe goed is dit voor de boeren? Aan wiens strijkstok blijft 't hangen?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:29

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:06

R12312 schreef:
PrinceAmos schreef:

Afgelopen zaterdag was er ook al een crematie/begrafenis.

:(:)
Ik kan er slecht woorden voor vinden. Op zich, ben ik voor de familie 'blij?' dat er een lichaam terug is gekomen, vele anderen, verkeren nog in grote onzekerheid. Maar wat een afschuwelijk verdriet, voor déze familie...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:35

SAKKIA schreef:
Tja ik denk daar misschien wat makkelijker over. En als ze het niet toevallig op Bokt tegen komen dan wordt er op een ander forum overgesproken. Het leeft gewoon nog steeds heel erg en mensen die er wat meer vanaf staan hebben wellicht andere vragen. Ik vind dat er ook best nuttige info voorbij komt over "de geur". Ik wist bijvoorbeeld niet dat stoffelijke overschotten ingespoten worden om ze langer goed te houden. En zo komen er wel meer dingen voorbij waarvan ik niet wist dat het bestond of gebeurde.
De mens is nou eenmaal nieuwsgierig en wil graag alles weten. Daarbij vind ik niet dat er onrespectvol over gesproken wordt. Het blijkft toch allemaal heel netjes?

Ik ben het wel met je eens.... het klinkt heel hard en onwerkelijk. Maar denk ook dat de mens zo in elkaar zit.
En ik denk ook dat een eventuele nabestaande die dit zou lezen ook zou kunnen begrijpen. Omdat die er midden in staan kunnen ze vaak nog rationeler zijn dan iemand uit dit topic bv......
Hoe ongelooflijk cru het ook is.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:37

Sientje schreef:
ceasario schreef:

Brood het zelfde..

En hoe goed is dit voor de boeren? Aan wiens strijkstok blijft 't hangen?

Onzr boeren en tuinders lopen het risico over de kop te gaan! Afzet markt verdwenen is toch een behoorlijke klap lijkt me. Doordat er in eerste instantie een overschot is heeft de consument geluk. Maar dat houdt ook een keer op lijkt me.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:22

Sientje schreef:
:(:)
Ik kan er slecht woorden voor vinden. Op zich, ben ik voor de familie 'blij?' dat er een lichaam terug is gekomen, vele anderen, verkeren nog in grote onzekerheid. Maar wat een afschuwelijk verdriet, voor déze familie...

Opgelucht is misschien beter op z'n plaats.

Tamara was een geweldige vrouw.