Zie het al gebeuren als ze zegt ja

Het ging gisteren super goed, en vandaag weer vijandigheid, zucht daar is het topic niet voor geoppend
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yinari schreef:En toch is het niet altijd van toepassing Anneve.
Als ik even voor mezelf spreek.... ik ben een 'nachteter'. Dat wil zeggen dat ik me de hele dag kan vermaken, me druk maak en dan niet te veel eet. Maar 's nachts krijg ik onbedwingbare behoefte om te eten, nee, te vreten. Alles moet erin. Dat is niet zomaar op te lossen met 'niet vervelen' of jezelf toestaan om 'te genieten van een snoepje'. Tuurlijk, het zal vaak genoeg wél werken, maar dus zeker niet altijd.
anneve schreef:Ik heb geen wilskracht nodig om de snoep en de chips voorbij te lopen in de winkel, ik geef er nl. helemaal niks om, ik heb veel liever een bak sla. Ik eet meestal uit verveling (is ook een emotie) en ik verveel me niet in de winkel.
Yinari schreef:Eens, Superwoman (leuke boktnaam trouwens).
Katiavl: meestal weet ik nog wel wat ik er ongeveer ingewerkt heb. En dat maakt me niet vrolijk.
superwoman schreef:anneve schreef:Ik heb geen wilskracht nodig om de snoep en de chips voorbij te lopen in de winkel, ik geef er nl. helemaal niks om, ik heb veel liever een bak sla. Ik eet meestal uit verveling (is ook een emotie) en ik verveel me niet in de winkel.
Maar je heb wel wiskracht nodig om die techniek te volgen, om je 100% voor die techniek in te zetten om te zorgen dat het slaagt. Als je geen wilskracht heb om die techniek te blijven volgen, zal je terug vallen in je oude gewoonte.
Je kunt wilskracht gebruiken om iets niet te doen en dan geef ik je gelijk, dat je dat vaak niet vol houdt. Maar wilskracht kun je ook gebruiken om iets wel te doen.
Duidelijker dan dit kan ik het niet brengen...
Suzanne F. schreef:En toch ben ik ervan overtuigd dat als mensen de wilskracht hebben om hun honger te overwinnen en gewoon weinig en gezond eten, ze geen overgewicht hoeven te hebben.
Als paarden overgewicht hebben zetten we ze toch ook op dieet? Hup half rantsoen en rijden maar.... Het paard kan niet zeggen dat hij zo'n honger heeft en er naar van wordt...
En obesitas komt niet voor in derde wereld landen waar bijna geen voedsel is. Het is een luxe-ziekte, een consumptiemaatschappij-verschijnsel.
Tuurlijk zijn er vast mensen waar medische oorzaken een rol spelen maar elk pondje gaat nog steeds door het mondje.
katiavl schreef:So zoveel ziektes komen in bepaalde geografische gebieden maar voordie opmerking klopt dus niet.
Ninx schreef:katiavl schreef:So zoveel ziektes komen in bepaalde geografische gebieden maar voordie opmerking klopt dus niet.
Ik ben je even kwijt nu...... ik bedoel, jij bent mij even kwijt nu.... ????
Sisco4life schreef:Zou je dat willen verklaren ? Ik snap het namelijk niet zo goed
Sisco4life schreef:Suzanne F. schreef:En toch ben ik ervan overtuigd dat als mensen de wilskracht hebben om hun honger te overwinnen en gewoon weinig en gezond eten, ze geen overgewicht hoeven te hebben.
Als paarden overgewicht hebben zetten we ze toch ook op dieet? Hup half rantsoen en rijden maar.... Het paard kan niet zeggen dat hij zo'n honger heeft en er naar van wordt...
En obesitas komt niet voor in derde wereld landen waar bijna geen voedsel is. Het is een luxe-ziekte, een consumptiemaatschappij-verschijnsel.
Tuurlijk zijn er vast mensen waar medische oorzaken een rol spelen maar elk pondje gaat nog steeds door het mondje.
100% mee eens![]()
Ik heb niks tegen mensen die wat dikker zijn maar idd, vergelijk het eens met een paard. Elk paard wat te dik is kan afvallen. Omdat ze simpelweg niet meer te eten krijgen dan ze nodig hebben, of ze dit nou willen of niet. De eerste paar weken ben je chagrijnig, voel je je niet lekker enz maar ook dat gaat over en leer je met minder eten te kunnen leven. Magen kunnen ook rekken en krimpen , en wanneer je veel eet rekt je maag dus verder uit waardoor je meer eten nodig hebt om dat honger gevoel weg te werken. Een vicieuze cirkel dus die je moet doorbreken, en als je dat zelf niet kan dan heb je hulp van anderen nodig en gelukkig is er genoeg aanbod