God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:02

dan moet je het vaticaan (= de leiding van de rooms-katholieke kerk) ook tot de extremisten rekenen.
ja hoor, in afrika gaan prediken dat anticonceptie niet mag.
goed idee hoor, zonder condoom vrijen is prima om de aidsepidemie in te dijken!
en dan vooral hun standpunt tov. pedofiele priesters Boos! Misselijk
(voor de geïnteresseerden: een enkel keertje is niet zo erg, pas na een paar keertje gaan we ze misschien voor hun straf naar een andere parochie overplaatsen)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:03

Moniek.
Het zijn niet allemaal extremisten.Het zijn vaak de mensen die als een makke kudde ergens achteraan lopen. Wordt er gezegt nu gaan we rechts dan gaat de hele kudde rechts.Dit op een enkeling na die wel in staat is om zelf te denken. Echter die enkeling krijgt vaak de wind van voren omdat die niet in de pas loopt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:51

jaantsje schreef:
Moniek.
Het zijn niet allemaal extremisten.Het zijn vaak de mensen die als een makke kudde ergens achteraan lopen. Wordt er gezegt nu gaan we rechts dan gaat de hele kudde rechts.Dit op een enkeling na die wel in staat is om zelf te denken. Echter die enkeling krijgt vaak de wind van voren omdat die niet in de pas loopt.

wwar zeg ik dat ze dat allemaal zijn.
ikweet niet of je ook mijn andere posten hebt gelezen?
ik ga zelf regelmatig naar de kerk en heb veel kontakten met de christelijke gemeenschap en ik kan me niet aansluiten met wat jij boven zegt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:56

fojoe schreef:
dan moet je het vaticaan (= de leiding van de rooms-katholieke kerk) ook tot de extremisten rekenen.
(voor de geïnteresseerden: een enkel keertje is niet zo erg, pas na een paar keertje gaan we ze misschien voor hun straf naar een andere parochie overplaatsen)

ja klopt die verhalen zijn gruwlijk te noemen heb je gelijk in.
vrijen is in het christendom in afrika een taboe tenzij het voor voortplanting is.
dus hoe minder vrij partijen hoe kleiner de kans op aids (volgens hun) helaas deel ik die mening ook niet en met mij vele andere christene niet.
heb je zelf wel een seen preister bezocht met jou vragen?
ik ben namelijk wel heel goed op de hoogte van het vaticaan en ja ze houden veel regels erop na als anticonceptie abortus etc.maar niet alles is zo zwart wit als het lijkt.
ik zal zeggen ga eens een goed gesprek aan met een priester of dergelijk en vraag hem de het hemd van het lijf en dan kan je bekijken of je er toch misschien niet vol zit van de vooroordelen.
Ik zeg hier dus niet ga geloven dathelemaal niet maar probeer dingen van een andere kant te zien is heel leerzaam en kan je geen kwaad doen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:58

_Sigrid_ schreef:
Darwin..

Waarom? Omdat daar gedegen bewijs voor is en met God heb ik dat nog niet meegemaakt...

Bovendien, weken van 7 dagen...dat hebben mensen ook maar verzonnen. De Romeinen hadden weken van 10 dagen en ook maar 10 maanden in een jaar. Is maar net hoe je de tijd indeeld.

Vind bovendien dat de natuur verder prachtig in elkaar zit, maar daar hoeft niet persé een brein achter te zitten. Het enige object dat die natuur verstoord is de mens...dan heeft God toch wel erg slecht werk afgeleverd is het niet?

Eerst iets moois scheppen en daarna mensen erbij zetten om alles weer om zeep te helpen. Haha, niet logisch inderdaad.

Van Darwin is ook echt nog zoveel te zeggen. Je zou je er eens in moeten verdiepen. Er worden ook in de wetenschap zomaar veel dingen aangenomen!
Dan zeg je over God dat Hij eerst iets moois schept en dan er mensen bij zet om het te verpesten.
Ook daar kan je je wel eens in verdiepen. God wou geen robots dus heeft hij de mens geschapen met een eigen wil! En dus hebben we hier zelf voor gekozen (onze voorouders dan). Nou mijn mening is dus dat God alles heeft geschapen.
Een bekende spreuk van Loesje:
Er was niets en dat is nog ontploft ook?? Vork

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:04

Ik zal het wat duidelijker zeggen.
Het zijn niet allemaal extremisten die extreem denken.
Jouw antwoord op fojoe.
Inderdaad, alles is niet zwart/wit maar komt wel regelmatig zo over.
Heb zelf ook genoeg meegemaakt bij het katholieke geloof dat ik dacht "dat kun je toch niet echt denken?".
Mensen die hulp nodig hebben die help je in mijn ogen niet met een gebed.
Bij een ander geloof moest een vrouw vooraan in de kerk zitten omdat ze zwanger was en niet getrouwd, dit is nog niet zolang geleden.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:07

_Sigrid_ schreef:
Er was niets en dat is nog ontploft ook?? Vork

Hahahahah!!! Sterk!

Ofschoon ik deze spreuk geen overtuigend bewijs voor het bestaan, van om het eender welke god ook, vind.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:08

Citaat:
Er was niets en dat is nog ontploft ook??

Hij is goed.
Nog een bekende van Loesje is:
"Mijn natuurkundeleraar weet niet eens op welke frequentie god zit"

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:08

Darwin...

Geloof niet in god en de zogenaamde wonderen die vroeger te pas en te onpas gebeurden en nu niks...

Denk dat de bijbel door heel veel mensen verkeerd geintrepeteerd word. Mensen intrepeteren de bijbel opde manier zoals het hun uitkomt of dat ze er macht aan kunnen ontlenen.

Ik geloof zeker dat er meer tussen hemel en aarde is maar in god geloof ik niet.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:11

Ik gooi em dr nog één keer in:

Plato: He was a wise man, who invented God!

Iets om over na te denken....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:12

Pensionnetje schreef:

Dat is pas een goede uitspraak om over na te denken!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:13

Moniek schreef:
fojoe schreef:

ja klopt die verhalen zijn gruwlijk te noemen heb je gelijk in.
vrijen is in het christendom in afrika een taboe tenzij het voor voortplanting is.
dus hoe minder vrij partijen hoe kleiner de kans op aids (volgens hun) helaas deel ik die mening ook niet en met mij vele andere christene niet.
heb je zelf wel een seen preister bezocht met jou vragen?
ik ben namelijk wel heel goed op de hoogte van het vaticaan en ja ze houden veel regels erop na als anticonceptie abortus etc.maar niet alles is zo zwart wit als het lijkt.
ik zal zeggen ga eens een goed gesprek aan met een priester of dergelijk en vraag hem de het hemd van het lijf en dan kan je bekijken of je er toch misschien niet vol zit van de vooroordelen.
Ik zeg hier dus niet ga geloven dathelemaal niet maar probeer dingen van een andere kant te zien is heel leerzaam en kan je geen kwaad doen

ik twijfel er niet aan dat er veel priesters zijn die het wel goed bedoelen het alles veel realistischer zien, ik heb enkel een probleem met al die anderen Knipoog
en geloof me, ik ben al genoeg in discussie gegaan met priesters en godsdienstleraren.
wat me echt tegen de borst stoot, is dat dit het officiële standpunt van de kerk is.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:17

Goof schreef:
Pensionnetje schreef:

Dat is pas een goede uitspraak om over na te denken!

En dan te bedenken dat deze man in 427 vóór Chr. is geboren.
Denk gerust nog even verder zou ik zeggen.....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:12

Die van Quentin Tarantino is ook een mooie: The best thing the devil ever did, was make people think he doesnt exist

Niet dat ik erachter sta, maar als je de film kent, is het wel een mooie!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:17

Sim0ne schreef:
Die van Quentin Tarantino is ook een mooie: The best thing the devil ever did, was make people think he doesnt exist

Niet dat ik erachter sta, maar als je de film kent, is het wel een mooie!

klopt maar zo denk ik wel over en dit word ook vele malen gezegd.
de film The Prophecy is ook erg goed,zeker een aanrader.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:18

wie heeft eigenlijk de film durven kijken van mel gibson pasion of the christ?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:19

Nee dankje, die hoef ik echt niet te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:20

Geloof je dan nog echt in de duivel met hoorntjes en geitepoten?

Bedoel de 'duivel' symbolisch zien voor kwaad of slechtheid daar kan ik nog wat bij indenken.

Maar ik lees hier nog zoveel middeleeuwse ideeën waar ik echt verbaasd over ben.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:22

Ik geloof helemaal niet in de duivel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:28

Ik ook niet.

Natuurlijk kan een mens ervoor kiezen dingen op de verkeerde manier te doen. In die zin bestaat het kwaad, maar ik geloof niet in een wezen met hoorntjes en geitepoten die rondloopt in de onderwereld (oftewel de hel) waar mensen heen gaan die niet bidden voor het eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:29

Van jullie had ik dat ook wel al begrepen hoor Ja Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:52

geweldig!!!

ROFL Nagelbijten / Gniffelen

Daar ga ik in mee, als mensen onnozele volgelingen zijn in het christendom, dan zijn ze er ook mbt de wetenschap. Mensen maken fouten, ik kan me niet voorstellen dat Darwins theorie 100% klopt, maarja, who am I?.. Bloos

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:03

detour schreef:

geweldig!!!

ROFL Nagelbijten / Gniffelen

Daar ga ik in mee, als mensen onnozele volgelingen zijn in het christendom, dan zijn ze er ook mbt de wetenschap. Mensen maken fouten, ik kan me niet voorstellen dat Darwins theorie 100% klopt, maarja, who am I?.. Bloos

Ik heb in 4 VWO het uitdijen van het heelal onderzocht... Er zijn meer dingen die erop wijzen dat er iets is ontploft dan men denkt.
Ten eerste het uitdijen zelf: Het hele heelal raakt steeds verder verspreid, dit moet van één centraal punt zijn afgekomen. Een ontploffing heeft zo'n uitdijende werking. Dan wordt alles van het centrale punt (de ontploffing) weggeduwd. Aangezien de oerknal zo'n ontzettende kracht moet zijn geweest, is het heelal nu nog steeds aan het uitdijen omdat het nog steeds wordt weggeduwd door de kracht van de ontploffing.
Bij een ontploffing komt ook een bepaalde straling vrij, en raad eens? Een x aantal jaar geleden is die straling gemeten!

Dit was voor mij redelijk doorslaggevend. Naast het feit dat van Darwin gewoon erg veel skeletten e.d. zijn gevonden, die zijn theorie ook ondersteunen én dat de evolutie een feit is gezien het verschil dezelfde soorten dieren kunnen hebben op verschillende continenten. Paarden zijn daar ook een voorbeeld van: Koudbloeden, bijv. haflingers, zijn er compleet op aangepast (of waren er compleet op aangepast..) om in de bergen te overleven, volbloeden, zoals arabieren, waren er compleet op aangepast om in de woestijn te overleven.

Daarnaast is het een feit dat de bijbel pas ik geloof 325 na Christus (Bijeenkomst van Nicea dacht ik) is samengesteld.. Hoe geloofwaardig zijn die verhalen dan? Die zijn al eeuwen mondeling doorgegeven, en tsja.. mensen hebben de eigenschap om sommige dingen mooier te maken dan het was. Daarnaast schijnen er een hoop tegenstrijdige dingen in te staan (Slavenhandel mag volgens de bijbel!), gehoord van gelovige vrienden die de bijbel eens gingen uitspitten.

Daarnaast heb ik één vraag voor alle gelovige: Wij zijn ooit begonnen met bestaan, geen twijfel mogelijk. Maar volgens jullie heeft God ons gecreëerd. Ook prima. Maar... Wie heeft God dan gecreëerd? Hoe is God zelf dan ontstaan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:17

Die is er altijd geweest volgens de Christenen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:44

Kijk nu naar NL 2