Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Hoe iemand zich daar kan aanpassen?Door normaal erover te praten en niet alleen maar negatief.Jij weet niet hoe verslavend roken is.Toen ik koos om te roken werd er niet gezegd dat het zo slecht zou zijn,werd reclame gemaakt.Ga nou niet zeggen Jij kiest zelf ervoor om te roken.Als ik in deze tijd had kunnen kiezen was ik er nooit aan begonnen.En wat dacht je van de uitstoot uit fabrieken en sommige auto's?Nee die lucht is zeker wel goed voor je.Of de lucht die uit je spuitbus komt?
gohya schreef:"Natasja50" ik ben 46 jaar en rook al 38 jaar.Ik rook 2 pakjes per dag,dus ook 40 sigaretten.Ik heb vele pogingen gedaan om te stoppen, 2 nicotine pleisters op mijn armen,een nicotine inhaler,enz.Kreeg er halucinatie's van,zag mensen op straat in sigaretten veranderen.Zo erg is het bij mij,echt niet iedereen kan zomaar stoppen.Ik zou zo graag willen stoppen,ik vind roken niet eens lekker en kost handen vol geld.Waarom is er geen afkick kliniek voor rokers en wel voor drugs verslaafden?Ik zou er gelijk heen gaan als die er zou zijn.Maar weet je ik vind dat ze rokers niet zo discriminerend moeten behandelen.
gohya schreef:"Ethelate" maar die damp gaat wel de lucht in.Zoals vele miljoenen spuitbussen de lucht in gaan en de ozonlaag kapot maken.En dat doet nicotine dus niet.Het is heel anders dan roken,maar het is net zo slecht en anderen hebben hier ook last van.
Def schreef:Ik teken niet! Ik zou t echt veel fijner vinden als ik niet meer in een restaurant of een kroeg in de rook van anderen zou moeten zitten. En dat mn kleren en huis de volgende dag niet stinken naar rook en dat brakke gevoel kan ik ook goed missen.
Ik heb niet eens zoveel last van rook, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben. En daardoor dus niet uitgaan.
Het lijkt mij vrij sneu als je zo verslaafd bent aan roken en daardoor niet meer uit kunt gaan omdat je niet kunt roken. Die mensen mogen van mij rustig thuisblijven hoor!
Ik vind dat ik me al genoeg aan rokers aan pas door in hun rook te gaan staan in de kroeg en in een restaurant. Als het om een andere verslaving gaat (drank, drugs enz.) past toch ook niemand zich aan! Ik zie t al voor me: een speciaal 'cocaine lijntjes tafeltje' in de kroeg id wc
gohya schreef:Idd. de teer verpest MIJN longen en niet die van een ander.De teer gaat niet de lucht in maar blijft op mijn longen plakken.En nogmaals,ik rook NIET in iemand zijn buurt als die dat niet wil of er last van heeft.Ik houd wel degelijk rekening met anderen.Ik zal roken ook nooit promoten.Je bent zeer verstandig als je niet gaat roken.Ik raad iedereen aan om er niet aan te beginnen.Laat mensen die roken lekker door roken,als ze maar rekening houden met niet rokers.En ik doe dat dus wél.
gohya schreef:Als een café eigenaar er voor kiest dat er in zijn café gerookt mag worden,ja dan moet je helaas kiezen voor een rookvrij café.Maar geef dan niet de rokers de schuld, de eigenaar van het café bepaalt zelf of er gerookt word in zijn café en niet zijn klanten.Hij als eigenaar zijnde weet zelf wel het beste wat hij moet kiezen toch?
katiavl schreef:Ze hebben wel genoeg bewijzen.... heb paginas daarvoor genoeg wetenschappelijke artikkelen gegeven
mistery schreef:Helemaal mee eens.
Vind deze petitie echt dikke onzin. Ik rook zelf ook, maar kan tijdens het uitgaan best zonder roken. En als je dan persee moet roken, dan ga je toch lekker naar buiten?
Wees juist blij met het rookverbod, nu stink je niet meer zo als je terug komt van het uitgaan. Want echt, die geur is om van te kotsen.
De mensen die over het rookverbod zeuren.. man o man, stel je niet zo aan.
Chiqa schreef:Als ze de wet moeten kunnen doorvoeren zullen ze toch écht met bewijzen en gegronde goed onderbouwende argumenten komen, en die hebben ze tot heden nog steedsniet.
De onderzoeken spreken elkaar tot nu toe nog teveel tegen.
En een argument als het stinkt wordt helaas verwaarloosd.
bonney4evver schreef:ik rook zelf niet maar toch ben ik ook tegen het rookverbod.
Ik vind het zon onzin. Wat moeten we dan? met zn allen buiten gaan rokenEn als we uitgaan met zn allen allemaal naar buiten? Dat word ruzie dat kan ik je nu al vertellen.
Als restaurants zich nou gewoon houden aan rokers en niet rokers gedeelte, dan kunnen mensen zelf kiezen waar ze gaan zitten. Als ik in een niet rokers gedeelte zit, heb ik nergens last van hoor..