Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:18

"Natasja50" ik ben 46 jaar en rook al 38 jaar.Ik rook 2 pakjes per dag,dus ook 40 sigaretten.Ik heb vele pogingen gedaan om te stoppen, 2 nicotine pleisters op mijn armen,een nicotine inhaler,enz.Kreeg er halucinatie's van,zag mensen op straat in sigaretten veranderen.Zo erg is het bij mij,echt niet iedereen kan zomaar stoppen.Ik zou zo graag willen stoppen,ik vind roken niet eens lekker en kost handen vol geld.Waarom is er geen afkick kliniek voor rokers en wel voor drugs verslaafden?Ik zou er gelijk heen gaan als die er zou zijn.Maar weet je ik vind dat ze rokers niet zo discriminerend moeten behandelen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:18

gohya schreef:
Hoe iemand zich daar kan aanpassen?Door normaal erover te praten en niet alleen maar negatief.Jij weet niet hoe verslavend roken is.Toen ik koos om te roken werd er niet gezegd dat het zo slecht zou zijn,werd reclame gemaakt.Ga nou niet zeggen Jij kiest zelf ervoor om te roken.Als ik in deze tijd had kunnen kiezen was ik er nooit aan begonnen.En wat dacht je van de uitstoot uit fabrieken en sommige auto's?Nee die lucht is zeker wel goed voor je.Of de lucht die uit je spuitbus komt?

Ik zorg als ik met een spuitbus werk dat ik die damp niet inadem. En als het toch gebeurt, kies ik daar zelf voor. Net zoals dat ik niet achter een uitlaat ga hangen.
Zo heb ik ook geen zin om mee te roken als ik uit eten ben.

Als je echt wil stoppen, is stoppen echt wel mogelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:22

"Ethelate" maar die damp gaat wel de lucht in.Zoals vele miljoenen spuitbussen de lucht in gaan en de ozonlaag kapot maken.En dat doet nicotine dus niet.Het is heel anders dan roken,maar het is net zo slecht en anderen hebben hier ook last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:26

gohya schreef:
"Natasja50" ik ben 46 jaar en rook al 38 jaar.Ik rook 2 pakjes per dag,dus ook 40 sigaretten.Ik heb vele pogingen gedaan om te stoppen, 2 nicotine pleisters op mijn armen,een nicotine inhaler,enz.Kreeg er halucinatie's van,zag mensen op straat in sigaretten veranderen.Zo erg is het bij mij,echt niet iedereen kan zomaar stoppen.Ik zou zo graag willen stoppen,ik vind roken niet eens lekker en kost handen vol geld.Waarom is er geen afkick kliniek voor rokers en wel voor drugs verslaafden?Ik zou er gelijk heen gaan als die er zou zijn.Maar weet je ik vind dat ze rokers niet zo discriminerend moeten behandelen.

Waarom worden rokers gediscrimineerd dan? Ik zie dat dus echt niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:26

gohya schreef:
"Ethelate" maar die damp gaat wel de lucht in.Zoals vele miljoenen spuitbussen de lucht in gaan en de ozonlaag kapot maken.En dat doet nicotine dus niet.Het is heel anders dan roken,maar het is net zo slecht en anderen hebben hier ook last van.

Inderdaad. Maar teer 'verpest' je longen wel. En dat is niet echt gezond...denk je niet Knipoog ? Kijk, we kunnen je niet dwingen ofzo te stoppen, doe wat jij wil, jou lichaam. Maar als anderen niet willen roken, en iemand anders zit ernaast te roken is ook niet echt fantastisch lijkt me? Ik rook niet (ben nog maar 13, dus heel normaal (Hoewel...tegenwoordig Scheve mond ) , en ben het ook niet van plan. Omdat het echt slecht voor je is en ook omdat niet-rokers het niet prettig vinden als iemand anders in de ruimte zit te roken. Dus ik ga zeker niet tekenen voor deze petitie. Ik kan er ook niet zo goed tegen, ik begin dan heel zwaar te ademen zeg maar. Mij niet gezien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:35

Idd. de teer verpest MIJN longen en niet die van een ander.De teer gaat niet de lucht in maar blijft op mijn longen plakken.En nogmaals,ik rook NIET in iemand zijn buurt als die dat niet wil of er last van heeft.Ik houd wel degelijk rekening met anderen.Ik zal roken ook nooit promoten.Je bent zeer verstandig als je niet gaat roken.Ik raad iedereen aan om er niet aan te beginnen.Laat mensen die roken lekker door roken,als ze maar rekening houden met niet rokers.En ik doe dat dus wél.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:38

Maar door te roken in een kroeg, geef je toch beperkingen op aan niet rokers?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:44

Ik teken niet! Ik zou t echt veel fijner vinden als ik niet meer in een restaurant of een kroeg in de rook van anderen zou moeten zitten. En dat mn kleren en huis de volgende dag niet stinken naar rook en dat brakke gevoel kan ik ook goed missen.
Ik heb niet eens zoveel last van rook, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben. En daardoor dus niet uitgaan.
Het lijkt mij vrij sneu als je zo verslaafd bent aan roken en daardoor niet meer uit kunt gaan omdat je niet kunt roken. Die mensen mogen van mij rustig thuisblijven hoor!

Ik vind dat ik me al genoeg aan rokers aan pas door in hun rook te gaan staan in de kroeg en in een restaurant. Als het om een andere verslaving gaat (drank, drugs enz.) past toch ook niemand zich aan! Ik zie t al voor me: een speciaal 'cocaine lijntjes tafeltje' in de kroeg id wc Haha!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:46

Klopt dat is ook zo,maar je moet ook weten dat er al zoveel plaatsen zijn waar niet meer gerookt mag worden.Ik vind een rookverbod in een restaurant wel goed,mensen kunnen na het eten naar buiten om te roken.Maar een kroeg zonder roken,dat werkt echt niet.Vele kroegen zullen moeten sluiten doordat vele vaste klanten weg zullen blijven.Er kunnen toch ook rookvrije café's komen?Dan kunnen niet rokers daarheen en de rokers naar het rook café.Het is allemaal zo eenvoudig op te lossen,zodat ieder zijn eigen ding heeft en geen last heeft van de ander.Maar veel mensen maken van een mug een olifant.Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?Als je alles moet opnoemen wat slecht is voor de gezondheid,dan kun je wel een boekje erover schrijven.En nog wat,ik rook veel buiten op straat om anderen te ontzien,en dan krijg je te horen dat je aso bent om dat je op straat rookt.Het is ook nooit goed wat je doet zo.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:48

Def schreef:
Ik teken niet! Ik zou t echt veel fijner vinden als ik niet meer in een restaurant of een kroeg in de rook van anderen zou moeten zitten. En dat mn kleren en huis de volgende dag niet stinken naar rook en dat brakke gevoel kan ik ook goed missen.
Ik heb niet eens zoveel last van rook, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel hebben. En daardoor dus niet uitgaan.
Het lijkt mij vrij sneu als je zo verslaafd bent aan roken en daardoor niet meer uit kunt gaan omdat je niet kunt roken. Die mensen mogen van mij rustig thuisblijven hoor!

Ik vind dat ik me al genoeg aan rokers aan pas door in hun rook te gaan staan in de kroeg en in een restaurant. Als het om een andere verslaving gaat (drank, drugs enz.) past toch ook niemand zich aan! Ik zie t al voor me: een speciaal 'cocaine lijntjes tafeltje' in de kroeg id wc Haha!

Helemaal mee eens.
Vind deze petitie echt dikke onzin. Ik rook zelf ook, maar kan tijdens het uitgaan best zonder roken. En als je dan persee moet roken, dan ga je toch lekker naar buiten?
Wees juist blij met het rookverbod, nu stink je niet meer zo als je terug komt van het uitgaan. Want echt, die geur is om van te kotsen.

De mensen die over het rookverbod zeuren.. man o man, stel je niet zo aan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:50

Cafes sluiten ze hebben juist beter sinds het rookverbod dus snap ook niet waar ze dat halen, dus je moet maar naar een rookvrij cafe omdat andere het niet kunnen laten iets heel slechts te doen?

En bij mijn weten zijn de spuitbussen al lang zonder cfks

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:52

Ik teken zeker niet!
Ik vind het trouwens behoorlijk asociaal om zo'n petitie te starten en te tekenen. Zo erg is het toch niet om op restaurant je sigaret te doven en enkele uurtjes je verslaving links laten liggen. Denk ook eens aan je omgeving, die geur verspreidt zich ontzettend snel en neemt direct de smaak van je eten weg, leuk uitje dan moet ik zeggen... Laat ik maar zwijgen over hoe ongezond passief roken wel niet is, de wansmakelijke geur in je kleren, astma-patiënten, etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:54

gohya schreef:
Idd. de teer verpest MIJN longen en niet die van een ander.De teer gaat niet de lucht in maar blijft op mijn longen plakken.En nogmaals,ik rook NIET in iemand zijn buurt als die dat niet wil of er last van heeft.Ik houd wel degelijk rekening met anderen.Ik zal roken ook nooit promoten.Je bent zeer verstandig als je niet gaat roken.Ik raad iedereen aan om er niet aan te beginnen.Laat mensen die roken lekker door roken,als ze maar rekening houden met niet rokers.En ik doe dat dus wél.

Jawel! Als iemand 'meerookt' krijgt die ook schadelijke stoffen binnen en dus óók teer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:55

Als een café eigenaar er voor kiest dat er in zijn café gerookt mag worden,ja dan moet je helaas kiezen voor een rookvrij café.Maar geef dan niet de rokers de schuld, de eigenaar van het café bepaalt zelf of er gerookt word in zijn café en niet zijn klanten.Hij als eigenaar zijnde weet zelf wel het beste wat hij moet kiezen toch?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:57

"bizzybijtje" de schadelijke stoffen krijg je idd binnen,maar niet de teer.De teer komt niet in de lucht,die blaas je niet uit,die blijft achter op je longen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:08

gohya schreef:
Als een café eigenaar er voor kiest dat er in zijn café gerookt mag worden,ja dan moet je helaas kiezen voor een rookvrij café.Maar geef dan niet de rokers de schuld, de eigenaar van het café bepaalt zelf of er gerookt word in zijn café en niet zijn klanten.Hij als eigenaar zijnde weet zelf wel het beste wat hij moet kiezen toch?

Die café eigenaar heeft straks niets meer te kiezen. Bovendien is in andere landen de omzet gestegen na het invoeren van een rookverbod. Blijkbaar blijven er nu dus meer mensen thuis vanwege de rokers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:10

Als ze de wet moeten kunnen doorvoeren zullen ze toch écht met bewijzen en gegronde goed onderbouwende argumenten komen, en die hebben ze tot heden nog steedsniet.
De onderzoeken spreken elkaar tot nu toe nog teveel tegen.
En een argument als het stinkt wordt helaas verwaarloosd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:11

Ze hebben wel genoeg bewijzen.... heb paginas daarvoor genoeg wetenschappelijke artikkelen gegeven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:12

katiavl schreef:
Ze hebben wel genoeg bewijzen.... heb paginas daarvoor genoeg wetenschappelijke artikkelen gegeven Lachen

Er zijn ook genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen Katia....
Méér dan zelfs.
En dat is nu juist het discussiepunt, wat is nu werkelijk?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:17

Ik heb nog geen onderzoek op web of knowlidge gezien die het tegendeel bewijsde, integendeel Tong uitsteken en dat zijn wetenschappelijke scheidsrechter systeem dus beter dan dat kun je niet krijgen

en heb ook geen wetenschappelijk onderzoek gezien die zegt dat roken niet slecht is Lachen tis niet omdat het wetenschappelijk uitziet dat het zo is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:23

Ik wil ze wel plaatsen hoor Katia....Maar je kunt ze zelf ook vinden.
Een is toevallig vandaag uitgebracht in het weekblad Elsevier.
Die zich oa bezighoud met de economie, wetenschap en politiek...gezondheid

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:31

mistery schreef:
Helemaal mee eens.
Vind deze petitie echt dikke onzin. Ik rook zelf ook, maar kan tijdens het uitgaan best zonder roken. En als je dan persee moet roken, dan ga je toch lekker naar buiten?
Wees juist blij met het rookverbod, nu stink je niet meer zo als je terug komt van het uitgaan. Want echt, die geur is om van te kotsen.

De mensen die over het rookverbod zeuren.. man o man, stel je niet zo aan.

Amen!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 29-09-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:33

ik rook zelf niet maar toch ben ik ook tegen het rookverbod.
Ik vind het zon onzin. Wat moeten we dan? met zn allen buiten gaan roken Verward En als we uitgaan met zn allen allemaal naar buiten? Dat word ruzie dat kan ik je nu al vertellen.
Als restaurants zich nou gewoon houden aan rokers en niet rokers gedeelte, dan kunnen mensen zelf kiezen waar ze gaan zitten. Als ik in een niet rokers gedeelte zit, heb ik nergens last van hoor..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:42

Chiqa schreef:
Als ze de wet moeten kunnen doorvoeren zullen ze toch écht met bewijzen en gegronde goed onderbouwende argumenten komen, en die hebben ze tot heden nog steedsniet.
De onderzoeken spreken elkaar tot nu toe nog teveel tegen.
En een argument als het stinkt wordt helaas verwaarloosd.

Nee, en de landen om ons heen waar een dergelijk rookverbod is ingesteld zijn zeker allemaal geen democratische staten maar dictaturen die worden geleid door een stevige antirookmaffia?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:53

bonney4evver schreef:
ik rook zelf niet maar toch ben ik ook tegen het rookverbod.
Ik vind het zon onzin. Wat moeten we dan? met zn allen buiten gaan roken Verward En als we uitgaan met zn allen allemaal naar buiten? Dat word ruzie dat kan ik je nu al vertellen.
Als restaurants zich nou gewoon houden aan rokers en niet rokers gedeelte, dan kunnen mensen zelf kiezen waar ze gaan zitten. Als ik in een niet rokers gedeelte zit, heb ik nergens last van hoor..

In restaurants kan je idd gewoon in het niet roken gedeelte gaan zitten, geen probleem. Maar bij het uitgaan heb je ,helaas voor de niet rokers, geen 'niet roken' gedeelte. Je hebt geen andere keus dan tussen die rook te staan.

En hoezo word het ruzie? Vechten mensen eerder buiten dan binnen ofzo? Wat bedoel je?