ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:09

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:54

ik heb het in de telegraaf gevonden. telegraaf.nl

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:16

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:19

Een heel apart verhaal Scheve mond Ik weet niet wat ik ervan moet denken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:25

ik denk dat het zeker waar is, was van het begin ook al gezegd, maar dat betekend niet voor mij dat ze het gedaan hebben, meer lakse ouders.

Maar goed moest je in het begin van het topic de ouders een verdenken Lachen blij dat mensen nu wat openminder zijn Tong uitsteken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:30

Als ik eerlijk ben vind k dit een wat vaag bericht...want als die spuit gevonden was he, ik mag toch aannemen al meteen bij het technische onderzoek, waarom is er dan niet meteen uitgezocht wat voor zooi er in die spuit zat en waarom zijn die ouders dan niet erover gehoord en niet eens als verdachte gekenmerkt..weet dus ook niet wat ik van dat bericht moet vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:31

die verdoving was toch wel in het begin, als ik me kan herinneren, en ouders zijn altijd de eerste verdachten zij dus ook Tong uitsteken ze zijn dokters dus aan een spuit komen is niet verdacht

Alleen hadden ze een goed alibi Lachen mischien ook echt don't know

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:04

er is altijd van een kidnapping uitgegaan de eerst dagen van het onderzoek. Maar die naald is wel degelijk meteen onderzocht, maar er zijn geen monsters genomen van de kinderen, die waren niet in verband gebracht met de naald, zie je.

Ik zie dat de berichtgeving summier is, ik zal dat uit de Correio da Manhã vertalen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:21

Aha ok, vond het al zo vreemd klinken zo vanuit de telegraaf Knipoog
Ennuh Lusitano, wat heb je weer een mooie avatar, deze kende ik nog niet, of kijk ik zo met mn rechteroog in mn linkerboekzak dat die er al veel langer staat Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:22

in hoevere is het verboden om je kinderen tranquilizer te geven?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:24

katiavl schreef:

Volgens mij is dat wel heel raar...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:31

nou met een injectienaald gaat dat zeer veel en veelste ver, ik ken daar de wet niet in, maar weet zeker dat dit verboden is..een valeriaantabletje of resceudruppels zal niet uitmaken, vrije verkoop immers. Maar zodra er een ijjectienaald aan te pas komt, oei, dan ben je toch niet heel zuiver bezig hoor.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:31

doet me een beetje denken aan southpark Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:32

Ow ok, het is maar tegenwoordig verschiet je nergens meer van Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:35

Citaat:
De tweeling Sean en Amélie zijn nooit wakker geworden op de nacht van het misdrijf voor en nadat hun zus uit het appartement is gehaald, maar Gerry McCann garandeert dat het normaal is en zegt dat de tweeling altijd doorslapen. Ware het niet dat de politie een spuit met kalmerend middel heeft gevonden op de commode in de slaapkamer van het dokters echtpaar, vertelt een bron die aan het onderzoek verbonden is aan CM (de krant)- en die is door de inspecteurs meegenomen in het onderzoek.

De vader toont zich behoorlijk geïrriteerd over het onderzoek rond het onderzoek van de verdwijning van Madeleine, de vierjarige dochter die 3 mei uit het appartement waar ze vakantie hielden, in Praia da Luz, is verdwenen.
Hij explodeerde zodra de journalisten hem confronteerden met het bloed dat gevonden was op de muur en trok de microfoon af en liet zijn vrouw alleen voor de camera’s tijdens een interview voor de Spaanse zender, dat zaterdag avond werd uitgezonden.

Gerry wil niks zeggen over dat hij de laatste was die de dochter voor het laatst levend heeft gezien toen hij om 21.00u naar haar kamer was gegaan –maar zowel hij als zijn vrouw vinden het “normaal” dat hun tweeling doorsliep op de nacht van het misdrijf. “Het is heel moeilijk voor ons dat er zoveel gespeculeerd wordt, maar zeker is dat onze kinderen erg moe waren, erg klein zijn en we zullen nooit weten of ze iets gehoord hebben…”.

“Gewoonlijk doen we ze tussen 19.00u e as 20.00u naar bed en slapen ze de hele nacht door. Het is een routine de we in het verenigd koninkrijk al volgden en hier volhouden”, rechtvaardigt de vader van de kinderen, de hypothese zo wegwimpelend dat de tweeling in slaap gebracht zou zijn met inspuitbare kalmeringsmiddelen die inspecteurs gevonden hadden op een commode in de kamer van de ouders.

KRITIEK EN NERVOSITEIT

Op het moment dat het team van de politie het net steeds strakker sluit, lanceert Gerry kritiek over de PJ. “We willen tot de bodem gaan om Madeleine te vinden, maar, er zijn duidelijk geen tekenen van enige vooruitgang en – de Portugese politie doet de dingen op een zeer, zeer discrete manier, zodat mensen niet weten wat er gebeurt en dat is ook moeilijk voor ons”” zegt de vader.

De arts, die niet meer op de wekelijkse bijeenkomst met de PJ wordt geroepen totdat de resultaaten van de analyses uit Engeland komen, voegt toe dat “de manier waarop net onderzoek wordt gedaan erg verschilt met hoe het in het Verenigd Koninkrijk gaat, waar de politie graag informatie geeft....”.

Vertaling eerste en belangrijkste deel.
Vinden ze het gek dat ze geen info krijgen, de politie houdt er ernstig rekening mee dat ze daders zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:36

Kimberley77 schreef:
Aha ok, vond het al zo vreemd klinken zo vanuit de telegraaf Knipoog
Ennuh Lusitano, wat heb je weer een mooie avatar, deze kende ik nog niet, of kijk ik zo met mn rechteroog in mn linkerboekzak dat die er al veel langer staat Tong uitsteken

Ik ben LusitanA er is ook een LusitanO op bokt, dus goed opletten. Knipoog Ja, ik heb sinds kort een nieuwe avatar. dit is het veulen van mijn merrie, die eerst op de avatar stond.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:43

katiavl schreef:

Niemand mag zijn kinderen wat dan ook inspuiten anders dan insuline bij diabetes, volgens mij. Of dat wettelijk echt vaststaat weet ik niet, maar de wet van Bartje is dat injecties door artsen gegeven moeten worden je moet nl wel weten hoe, waar en hoeveel (en inderdaad niet vrij verkrijgbaar). Nu zijn ze arts, dus dat is makkelijk en daarmee ontkomen ze aan een hoop gezeur, maar het is natuurlijk totaal overbodig en levens gevaarlijk om een klein kind te verdoven op zo'n manier en daarom sluit men ook niet uit dat Maddie wel eens een overdosis gehad kon hebben. Het kan ook zijn dat alleen de tweeling is verdoofd, zodat ze niet konden getuigen van wat dan ook. Maar goed dát weten we verder niet, maar op zich hoort een verdovend middel niet in een kind gespoten. Het gekke is dat Gerry in een interview het weg wuifde als absurd, waar hij natuurlijk ook had kunnen zeggen "ja, die spuit was van mij, ik heb het zelf nodig" als dat zo was. Blijkbaar kon hij niet snel genoeg komen met waar het dan wél voor was, dat geeft toch te denken.
En zo komt hij eigenlijk continue met ontwijkende antwoorden, maar geen echte duidelijkheid.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:52

Ik vind het trouwens merkwaardig Nederland steevast de engelse pers als bron aanhoudt. Natuurlijk is dat makkelijker te lezen, maar de opsteling van de berichten doet me altijd de wenkbrauwen optrekken. Want nu stond er bv ook weer als kop dat de portugese politie overtuigd is dat ze dood is gegaan aan een overdosis, en dan in het artikel krijg je dat het een theorie is die bekeken wordt. Maar als je alleen koppen leest, en dat zijn er veel, krijg je foute info.

Hier staat er :verdenkingen, ouders zeggen dat tweeling diep slaapt.
Spuit gevonden in appartement.

Dan moetje dus wel het bericht gaan lezen om te zien waar het nou echt om gaat. Dat vindt ik persoonlijk een stuk beter. Plus dat ik vindt dat de journalisten uit moeten gaan van wat de politie vrijgeeft en niet zelf aan de haal moeten gaan met een gegeven.

Moest het even kwijt na het zoveelste bericht met een stelllige kop.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:56

dat is media bovenste bericht is veel leuker voor de lezer Lachen
Heb ook van dichtbij iets erg meegemaakt, waar bij ik de dader kende. Was er nog bij die woensdag, donderdag is het gebeurd dan.

En dan in de media stond er vanalles maar dan ook gewoon verzonnen. Zoals die woensdag morgend zijn hoofd kaalgeschoren enzo.

Ze liegen gewoon dat ze zwart zien zeg maar

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:58

En vergeet niet dat het in De Telegraaf stond. Dát zegt ook al iets. De sensatiekrant bij uitstek. Ik ga eens kijken of ik er meer over kan vinden in andere kranten.

Algemeen Dagblad 23/08

Verder kan ik er weinig over vinden in de Nederlandse kranten. Allemaal oudere artikels.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:15

Internet: http://nl.msn.com/

Hier heb ik ook gereageerd (bericht moet ik nog activeren met link waar ik op wacht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:40

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 082007_026

de belgische krant vandaag.

Gisteren vermelden ze ook de vondst van de spuit maar schreven er bij dat het van horen zeggen was.

De vader zou in engeland weer als arts aan het werk gaan,de moeder wilde haar werk opzeggen en blijft voortaan bij de tweeling.

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:52

misschien kreeg maddie wel een tik omdat ze vervelend was en wieweet is ze toen gevallen tegen het bed aan ofzo .. dood .. en zijn de ouders te erg geschrokken en zeggen ze het gewoon niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:52

silvana schreef:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 082007_026

de belgische krant vandaag.

Gisteren vermelden ze ook de vondst van de spuit maar schreven er bij dat het van horen zeggen was.

De vader zou in engeland weer als arts aan het werk gaan,de moeder wilde haar werk opzeggen en blijft voortaan bij de tweeling.

Ja, dat klopt, dat had ik van de week even moeten melden, maar is me ontschoten. Ook komt er voorlopig een tante inwonen zodat moeder niet alleen hoeft te zijn.
Vader is cardioloog en ze leefden voorheen al van zijn salaris want moeder werkte maar 2 dagen in de week.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:59

Djeezes Lachen gazet van antwerpen zegt iets anders suprise daar Bloos

In grote letters: portugese pers beschuldigd ouders voor moord op maddie Lachen en zegt dat de detective wel van onderzoek spreken