300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:49

Ik had ook beter maar in de mist kunnen gaan rijden maar het is zondag en dan ontbijten we lekker lang Vingers aflikken

Kom ik buiten om te gaan rijden piept die zon er tussendoor, nou endat hebben we geweten Boos!
Bijna niet te rijden doordat die beesten op de voor haar onbereikbare plaatsen landen en bijten.

Niet leuk duss.

Denk dat ik ook een fake loer inelkaar ga knutselen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:51

Hier is het nog steeds zwaar bewolkt

en ik vind het heerlijk Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:58

Is hier dan al iemand met een fake loer die ook werkt? Ik neig toch een beetje naar de echte. Zal hem voor m'n verjaardag vragen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:48

Ìk ben over 15 dagen ook jarig maar zijn zulke dure cadeau's bij jullie normaal dan? Bloos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:49

Als de ouders de bussen dazenspray optellen en vliegendekens, zullen ze dat wel eerder voordeliger vinden op lange termijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:03

T@nj@ schreef:
Ìk ben over 15 dagen ook jarig maar zijn zulke dure cadeau's bij jullie normaal dan? Bloos!

Liever iets nuttigs geven wat je uiteindelijk anders toch koopt dan prullaria.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:09

Clown Wij zijn met zijn 2en, ouders zijn er niet meer maar toen die er nog waren gingen we ook niet verder dan 20.- ik ben het niet anders gewend, verjaardags cadeau is bij ons een aardigheidje om je waardering voor de ander te laten blijken Bloos
Maar ik vraag wel vaker geld voor mijn verjaardag, als ik nou eens een berg mensen uitnodig en die lappen allemaal een paar euro heb ik er ook 1 voor mijn verjaardag Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:58

Alle paarden op enkele na hier in de omgeving staan op stal. Degene die buiten staan altijd zomer en winter en snachts al jaren staan de hele tijd vliegen en dazen te verjagen en lijken wel haast geen tijd over te houden om te grazen. Ik ben zelf vannochtend in mn achtertuin 3 keer gestoken. Hier is het zonnig af en toe een wolkje niet zo benauwd als gisteren maar nog steeds rond de dertig graden.

Ben vandaag verkleed als LOER gaan zwemmen, is niet moeilijk trek gewoon een zwart badpak aan en lijkt dan op zwarte bal of peer en je raad het al het werkt ze komen steeds naar mij toe i.p.v. naar mn man.
Er is trouwens nergens meer een zwarte ronde stootwil te krijgen tweedehands voor de doe het zelf knutselaars.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:24

RK, hier is het gewoon bloedje heet... Geen regen, wel af en toe een wolk..

Dazen.. nog steeds geen enkele gezien Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:29

Hier ook nog niet, maar als het wordt zoals vorig jaar komt hier echt een loer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:39

Helaas is de zon hier ook doorgebroken vanaf een uur of 4
Meteen stik benauwd geworden.
Ik heb nog niet gekeken wat er gevangen is vandaag Lachen

En ik wil een loer op de grasmachine...grr rot krengen achtervolgde me

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:33

Perrokai schreef:
Alle paarden op enkele na hier in de omgeving staan op stal. Degene die buiten staan altijd zomer en winter en snachts al jaren staan de hele tijd vliegen en dazen te verjagen en lijken wel haast geen tijd over te houden om te grazen. Ik ben zelf vannochtend in mn achtertuin 3 keer gestoken. Hier is het zonnig af en toe een wolkje niet zo benauwd als gisteren maar nog steeds rond de dertig graden.

Ben vandaag verkleed als LOER gaan zwemmen, is niet moeilijk trek gewoon een zwart badpak aan en lijkt dan op zwarte bal of peer en je raad het al het werkt ze komen steeds naar mij toe i.p.v. naar mn man.
Er is trouwens nergens meer een zwarte ronde stootwil te krijgen tweedehands voor de doe het zelf knutselaars.

Ik heb een oranje gewoon met een roller zwart geverft!

en hij werkt toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:49

T@nj@ schreef:
Clown Wij zijn met zijn 2en, ouders zijn er niet meer maar toen die er nog waren gingen we ook niet verder dan 20.- ik ben het niet anders gewend, verjaardags cadeau is bij ons een aardigheidje om je waardering voor de ander te laten blijken Bloos
Maar ik vraag wel vaker geld voor mijn verjaardag, als ik nou eens een berg mensen uitnodig en die lappen allemaal een paar euro heb ik er ook 1 voor mijn verjaardag Haha!

Vorig jaar kon mijn merrie geen vliegendek op omdat ze een veulen had. Ik heb niet bijgehouden wat ik er aan vliegenspray's, gel en rollers opgespoten heb, maar ik kom aardig in de richting van de prijs van een dazenval denk ik.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:49

india schreef:
Ik heb een oranje gewoon met een roller zwart geverft!

en hij werkt toch

Dan doe ik dat ook want ik heb ook een oranje liggen nog van de boot ergens in de garage Haha!
Van de week eens wat gaan knutselen want het is hier nu al best heftig. Heeft niemand een foto van zijn eigengemaakte LOER of heb ik dat gemist ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:06

Die kan je het best via pb vragen perrokai, het is namelijk niet de bedoeling dat dit een knutseltopic gaat worden, het gaat hier over de echte loer Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:27

Hoe kan het eigenlijk dat die dingen in de pot komen en er niet meer uitgaan. Worden ze gelokt ofzo?
Wij hadden er hier gisteren een hele discussie over en kwamen er niet uit.
Ik dacht dat ze gewoon niet omlaag kunnen en daarom maar in de pot blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:28

Het is het principe van een wespenval

om de een of andere reden klimt een insect niet omlaag zo'n gat door, maar blijft bij het glas rond lopen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:32

En laten we dat vooral zo houden.................... er is hier ondanks de zinderende zon RUST in de wei! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:49

Ik heb van gisteren geteld
en dat was 272 vieze enge beesten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:55

Dan is het bij jullie wel extreem erg hoor!
Toch weer een bewijs dat het ding ECHT werkt!
Die arme paarden...................... Ach gut Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:57

Ik loop er op bokt niet zomaar al jaren over te miepen Tong uitsteken
Sommige mensen denken dat ik me daarin aanstel, zoals iemand die vorig jaar hier jonge paarden bij me had staan.
Maar ik begin toch meestal pas te miepen als het echt niet leuk meer is Lachen

Ik wil nog meer loers (of is het loeren? Tong uitsteken )
Waarom zijn ze nu zo duur Verdrietig

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:30

Ik heb zojuist een skippybal, een hoepel en muskietengaas gekocht, nu nog even naar de supermarkt voor een grotere fles.
Hoe het lukt laat ik nog wel weten indien iemand geinteresseerd is.

Tuurlijk is het geen knutseltopic maar aangezien de LOER zo duur is en aan materiaalkosten nog geen 50 euro kost en niet iedereen dat kan betalen vind ik dat je als echte paardenliefhebber het een ander ook moet gunnen om zoiets voor elkaar te krijgen. En ik begrijp ook dat de uitvinder niet wil dat we hem zelf namaken want dat scheelt hem inkomen.
Maar zeg nou eerlijk, hij had hem best wat bereikbaarder kunnen maken voor de wat kleinere portemonnee. Ook die hebben last van dazen.

En anders start ik of iemand anders toch een Topic over het knutselen van en de werking van een zelfgemaakte LOER ??
Vind je dat een beter idee T@nj@ ?? Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:34

Ik vind eigelijk niet dat er een knutseltopic moet komen, die mens heeft dat op de markt geplaatst. Dus dan moet je het respecteren. Maar goed mijn mening ik zou liever doorsparen Lachen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:40

De skippybal kan niet tegen de hitte als je hem zwart verft, die ontploft.
Qua materiaal zit er echt wel wat meer aan, wij hebben de echte hier en die is echt stevig en van goede kwaliteit gemaakt, allemaal zwaar materiaal. Onze paarden hebben siësta en staan kop-kont te soezen in de wei, ZONDER vliegendeken! Met 4 paarden waren we in 1 seizoen aan dekens (en de reparaties en de nieuwe dekens) en spray's dat bedrag per jaar kwijt!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:53

Hier is het zalig weer! Er zijn geen resultaten meer bekend van het bedrijf in Zijtaard. Ik denk trouwens dat men ook geen jaren achter elkaar iedere dag blijft tellen. Bovendien zal de vangst langzaam iets terug gaan lopen, daar de populatie van de dazen zal gaan verkleinen.

Ik ben niet bepaald een voorstander van hoe knutsel ik een LOER in elkaar topic. We maken hier toch ook geen topics over hoe we merk kleding in elkaar moeten flansen..?