Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:22

Ja, maar als je het risico loopt om weer uitgezet te worden lijkt me dat geen basis voor kinderen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:29

Hé Faye, volgens mij switch jij ook steeds tussen twee topics! Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:33

Bealy schreef:
nu.nl schreef:
De redding van een broos kabinet is een ramp voor het land," zei fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV donderdag. Hij verweet de VVD-bewindslieden dat ze "slappe knieën" en geen "ruggengraat" hebben. Ook verweet hij het CDA "gedraai". De minister-president maakte volgens hem een "pirouette van jewelste."

Volgens mij zit Wilders op ballet. Haha!

Hahahaha

Mafkees Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:40

chevax schreef:
Hé Faye, volgens mij switch jij ook steeds tussen twee topics! Knipoog

Hhahaha ja ik kom je steeds tegen Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:45

Nou, veel plezier nog vanavond met de discussie, het is hier voor de deur Kerstmarkt, dus ik ga 't kraampje met Glühwein maar eens opzoeken!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:19

@ This is me en Pipo: Als het goed is er al meerdere malen naar deze mensen gekeken en is er ergens een lijn getrokken. Dat dan iemand gewoon zijn werk wil doen is ook heel normaal, dat dat toevallig vreemdelingendienst is daar kan ik niets aan doen. Ook vreemdelingen dienst is geen eenmans zaak en weten ze heel goed wat ze doen en aan welke regels ze zich moeten houden. Als deze mensen uitgeprocedeerd zijn houdt het in dat ze uitgezet zullen worden. Ergens moet er een lijn staan en die moet niet bij elke wisse was weer veranderd worden, landen zoals Zwitserland en Australie lachen zich dood om onze regels die elke week zoniet dag veranderd worden, ook de gemeenten die emo betrokken raken en dan maar zelf beslissen dat ze de vluchtelingen houden..... die zou van mij ook de zak mogen krijgen, waar gaat dit naar toe??? Zo is er voor niemand iets duidelijk, ook voor de vluchtelingen niet. Dan kunnen we straks ook geen nieuwe vluchtelingen opvangen en verzorgen, omdat er nog vluchtelingen in zitten die hier willen blijven en er alles voor over hebben omdat te bewerkstelligen.

Volgens mij is de definitie van een vluchteling ook dat als het weer veilig is dat ze dan weer terug gaan om het land, hun maatschappij en economie weer op te bouwen. Als ze dan hier blijven en en werken en belasting betalen, komt het land van herkomst ook niet veel verder en de mensen daar ook niet.

Begrijp me goed ik ben blij dat ik nu sta waar ik nu sta, maar daar heb ik zelf heel hard voor moeten knokken en heb veel tegenslagen gekend, heeft me wel tot de persoon gemaakt die ik nu ben. Daarmee wil ik zeggen dat ik niet een omhoog gevallen snob ben die ff hier Rita een veer in haar reet kom steken. ZO is het ook niet, maar klaar is klaar en dan moet het ook wel is klaar zijn. Lijkt mij heel frustrerend als je je werk goed wil doen dat steeds heel veel mensen over jou heen vallen als persoon. Werk en prive is toch heel iets anders en nu is het bijna een persoonlijke vete.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:52

faye schreef:
Ja, maar als je het risico loopt om weer uitgezet te worden lijkt me dat geen basis voor kinderen.

Beter geen basis dan geen leven!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:57

En daar komen de dubbele nationaliteiten weer om de hoek kijken. Haha! Geef gewoon het kind de nationaliteit van zijn moeder. Je mag aannemen dat hij bij haar blijft tot zijn 18e. Probleem opgelost.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:07

Mystica schreef:
En daar komen de dubbele nationaliteiten weer om de hoek kijken. Haha! Geef gewoon het kind de nationaliteit van zijn moeder. Je mag aannemen dat hij bij haar blijft tot zijn 18e. Probleem opgelost.

hmm waarom? misschien wil het kind wel bij de vader verblijven. Ik zou niet willen kiezen. En stel je voor, mijn vader zou naar het buitenland gaan.. of geboorte land etc etc.. dan wil ik daar ook makkelijk heen kunnen gaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:15

Ik heb het over een mogelijk geval waarbij misschien alleen vader of alleen moeder een status krijgt. Of van die idiote gevallen zoals laatst, toen er een zwangere vrouw nederland binnen kwam en de vader nog niet had erkent dat het kind van hem was ofzo. In nederland zijn ze toen uiteindelijk wel getrouwd en is het kind erkent. Maar ouders mochten blijven of waren nog niet uitgeprocedeerd, maar kind moest terug naar land van herkomst omdat vader hem toen der tijd nog niet erkent had. Erg vaag verhaal, weet niet meer precies hoe het zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:22

Whiz schreef:
faye schreef:

Beter geen basis dan geen leven!

Tsja als je teruggestuurd wordt heb je geen leven toch? Kom op zeg, je denkt toch na voor je een kind op de wereld zet?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:25

@faye,

Uhm suggereer je nu dat die mensen er voor kiezen voor de oorlogen in de landen waar zij wonen??

De mensen in Irak wisten 8 jaar geleden ook nog niet dat ze over 8 jaar in oorlog zouden zijn met Amerika.

Als dat zo zou zijn dan mogen wij ook geen kinderen meer krijgen want wellicht zijn we over 8 jaar ook weer in oorlog met duitsland, japan, italie of verwegistan. EN moeten wij ook vluchten en zijn wij ook niet zeker van onze eigen toekomst.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 14-12-06 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:47

faye schreef:

Tsja als je teruggestuurd wordt heb je geen leven toch? Kom op zeg, je denkt toch na voor je een kind op de wereld zet?

Tsja, en dan ben je zwanger en breekt de oorlog uit. Mag je ook geen abortus plegen van Faye want je moet wel je verantwoordelijkheden dragen Clown

T is altijd makkelijk praten vanuit een goede positie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:55

Dat is een onvoorziene omstandigjeid Laura Clown

Als je op de vlucht bent en bij god niet weet of je wellicht terug gestuurd wordt vind ik het verwerpelijk om een kind te krijgen. Maar goed, als je asielzoeker bent mag je alles en is alles leuk en goed nietwaar? Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:10

faye schreef:

Als je op de vlucht bent en bij god niet weet of je wellicht terug gestuurd wordt vind ik het verwerpelijk om een kind te krijgen. Maar goed, als je asielzoeker bent mag je alles en is alles leuk en goed nietwaar? Haha!

Ik ben eigenlijk de argumenten die hier aangegeven worden aardig beu.

Alles is geredeneert vanuit een veilig leventje en dus een veilig gevoel, ik herken dit wel, jaren geleden heb ik ook regelmatig zo´n houding aangenomen en van alles de wereld ingesmeten en nu, na jaren van problematiek heb ik mijn ding wel geleerd en ben genuanceerder en kijk meer naar die andere partij en blijf daardoor meer in gesprek en dus meer begrip.

Ik denk dat we dan kunnen praten over meer in balans komen door ervaring en dat brengt ook gelijk met zich mee dat een ander ook tijd moet krijgen,

Ik ben mijn verhaal begonnen met dat ik bepaalde argumenten beu ben maar ieder zijn traject en dus geduld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:57

faye schreef:

Misschien in Teletubbieland wel idd Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:40

Ik vind het wel komisch, iedereen heeft altijd zo'n grote mond als iemand op tienerleeftijd zwanger wordt. Maar als je asielzoeker bent dan is het gewoon oke, terwijl je dan nog minder te bieden hebt als een tienermoeder in onze samenleving. Tsja sommogen kunnen de roze bril gewoon niet afzetten en willen het liefst elke asielzoeker doodknuffelen, echte vluchteling of gelukszoeker maakt niet uit.

Ik ben van mening dat als je een kind op de wereld zet er wel een basis moet zijn en als ik daarin de enige ben prima, het zijn nu eenmaal geen goudvisjes die je door de plee kunt spoelen als ze niet meer in je koffer passen als je op het vliegtuig gezet wordt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:59

Moet ik me nu vereerd voelen? Haha!

Volgens mij is het trouwens "Liesje leerde Lotje lopen langs de lange lindenlaan"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:02

Gut voel je je aangesproken Lies. Heeft niks met jou te maken, maar ga het je niet uitleggen. Haha!
En hier was het altijd lijzig Liesje Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:08

Haha, natuurlijk voel ik me aangesproken. Ben al hard op zoek naar een toepasselijk onderschrift Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:12

OK, ik leg het je wel even uit per pb!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:14

faye schreef:
Ik vind het wel komisch, iedereen heeft altijd zo'n grote mond als iemand op tienerleeftijd zwanger wordt. Maar als je asielzoeker bent dan is het gewoon oke, terwijl je dan nog minder te bieden hebt als een tienermoeder in onze samenleving. Tsja sommogen kunnen de roze bril gewoon niet afzetten en willen het liefst elke asielzoeker doodknuffelen, echte vluchteling of gelukszoeker maakt niet uit.

Ik ben van mening dat als je een kind op de wereld zet er wel een basis moet zijn en als ik daarin de enige ben prima, het zijn nu eenmaal geen goudvisjes die je door de plee kunt spoelen als ze niet meer in je koffer passen als je op het vliegtuig gezet wordt.

Helemaal mee eens. Iedereen heeft er de mond vol van als er hier kinderen geboren worden in allerlei slechte omstandigheden, maar als je asielzoeker bent, maakt het opeens niet meer uit hoe het kind moet leven.
Als je zo'n onzekere toekomst hebt, moet je niet aan kinderen beginnen. Dat deed ik ook niet toen ik nog 17 was en op school zat. Ik heb ook netjes gewacht tot ik in een stabiele situatie zat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:18

Of men nu nagedacht heeft over het krijgen van kinderen of niet doet toch helemaal niet ter zake? die kinderen zijn er nu eenmaal en zullen behandeld moeten worden volgens het handvest van de rechten van het kind.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:23

Diablo schreef:
faye schreef:

Helemaal mee eens. Iedereen heeft er de mond vol van als er hier kinderen geboren worden in allerlei slechte omstandigheden, maar als je asielzoeker bent, maakt het opeens niet meer uit hoe het kind moet leven.
Als je zo'n onzekere toekomst hebt, moet je niet aan kinderen beginnen. Dat deed ik ook niet toen ik nog 17 was en op school zat. Ik heb ook netjes gewacht tot ik in een stabiele situatie zat.

Voor beide: Afgod

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 10:29

Myfairytale, ik ook OK dan! Haha!