Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:53

Nadya schreef:
Oefenen mag ook niet, volgens mij, hahaha....... En ik heb jarenlang heel hard geoefend, hoor......
Ons kind is een 'bastaardje', maar wel een hele lieve, hahaha Haha! Haha! Haha!

Nee, effe serieus, ik respecteer mensen hun geloof, zolang ze het mij maar niet opdringen, zeg maar. Ik geloof zelf ook dat er heel wat meer is tussen hemel en aarde, maar op een hele manier, zal ik maar zeggen.

bas·taard (de ~ (m.), ~en/~s)
1 niet uit een wettig huwelijk geboren kind => bastaardkind, een natuurlijk kind, een /onwettig/buitenechtelijk/onecht/ kind, hoerenzoon
2 bastaardhond
3 [biol.] kruising van verschillende, maar verwante soorten planten of dieren
4 [econ.] mindere kwaliteit

Hmm. Dat kunnen nog veel dingen zijn Nadya Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:55

nou zelf na het huwelijk oefen ik zo nu en dan nog goed hoor Haha!

enne net als voor het huwelijk oefefen, d'r verandert niets, tis even lekker Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:56

feit, ben ook tegen mensen die hun geloof opdringen Haha!
De helft van mijn vrienden weet het niet eens Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:56

katiavl schreef:

Boeddhisme is ook eigenlijk niet op te dwingen. Het is een liefdevolle levenswijze Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:04

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:06

Schimmelig schreef:
ladylay schreef:

En met deze stelling heb ik dan weer moeite.... als je het hebt over een plan van god, dan had god er toch ook voor kunnen zorgen dat je na de verkrachting niet zwanger werd, en als je dan toch zwanger wordt, dan past het toch ook binnen zijn plan?

alles gebeurt met een reden, ook niet leuke dingen.....onthoudt God heeft de mens ook een verantwoordlijking gegeven....
dus baby's die bijvoorbeeld uit verkrachtingen ontstaan, is niet zomaar....klinkt misschien raar voor veel mensen....en dat kan ik me voorstellen....

Ben je Christelijk? Gewoon even een vraagje Lachen
[/quote]

hangt ervan af wat je er onder verstaat...

en ik heb ook een hekel aan mensen die hun geloof opdringen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:07

ben dus blij dat ik in nederland woon
heel blij.
er kan en mag hier een boel, wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben.
maar ben blij dat ik in een vrij land woon

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:08

@ LL Omdat je zegt: ''onthoudt God heeft de mens ook een verantwoordlijking gegeven''.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:09

Daar ben ik ook heel blij om Terorita Lachen

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:10

(vrouwlijk, 25 jaar)
Ik ben voor arbortus. Wel vind ik dat 23 weken véél te ver is.
Ik ben nog steeds blij dat een vrouw voor zichzelf mag en kan besluiten wat ze doet....

(ik vrouwelijk 20 jaar)
idd,, een vrouw mag voor zichzelf besluiten!! maar ik vind niet dat ze voor IEMAND ANDERS mag besluiten.. die ander is ook een mens.. word ook een vrouw moeder, man, vader, opa enz enz, ookal is de baby eerst nog zo klein, het is een leven!. met een eigen mening. en een eigen leven.. dat kun je toch niet doodmaken?!!
waarom is het strafbaar om iemand van 20, 30 40 50 enz jaar te doden,, en waarom is het niet strafbaar om een kindje die niets te vertellen heeft en afhankelijk is te doden?

moet je eens zien hoe de gemiddelde nederlander op dierenmishandeling reageert,, en zo'n baby... die word gewoon in 5 stukken geknipt... floep WEG leven! ik vind het verschrikkelijK!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:10

euh...jah, maar dan dring ik het niet op.......
ik leg het van mijn punt uit, dus tja Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:12

Schimmelig schreef:
katiavl schreef:

Boeddhisme is ook eigenlijk niet op te dwingen. Het is een liefdevolle levenswijze Lachen

Kan op de straten roepen Yo no naka annon nare May peace and tranquility prevail throughout the world.
Nee maar je hebt een feit. Clown

Inderdaad erg gewoon. Die kinderen hebben zowiezo al geen toekomst. Maar zo is het daar altijd geweest. Ooit is er daar een regeling geweest om de mannen te sterriliseren (met als moto beter minder monden voeren en meer eten kunnen geven), maar op dat moment waren er wetenschappers die de slaapziekte wouden tegengaan. Door steriel tseetsee vliegen los te laten want ze paren maar één keer in hun leven.
gevolg dachten ze dat het een evil plan was, dat als ze gestoken werden door de vliegen ze steriel werden. Hup wetenschappers met hakmessen achtervolgen.
Dus logica is er nooit geweest in die gebieden
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-10-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:12

tinaaz schreef:
(ik vrouwelijk 20 jaar)
idd,, een vrouw mag voor zichzelf besluiten!! maar ik vind niet dat ze voor IEMAND ANDERS mag besluiten.. die ander is ook een mens.. word ook een vrouw moeder, man, vader, opa enz enz, ookal is de baby eerst nog zo klein, het is een leven!. met een eigen mening. en een eigen leven.. dat kun je toch niet doodmaken?!!
waarom is het strafbaar om iemand van 20, 30 40 50 enz jaar te doden,, en waarom is het niet strafbaar om een kindje die niets te vertellen heeft en afhankelijk is te doden?

moet je eens zien hoe de gemiddelde nederlander op dierenmishandeling reageert,, en zo'n baby... die word gewoon in 5 stukken geknipt... floep WEG leven! ik vind het verschrikkelijK!

Waarom vind je dat je al van 'leven' spreken kan. Een klompje cellen kan niet overleven, heeft geen kinderen, nog geen zekere toekomst. In feite heeft het nog niks ...... Alleen zijn moeder (en de beslissing ligt in 9 van de 10 gevallen bij haar).

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:13

tinaaz schreef:
(ik vrouwelijk 20 jaar)

Dat in delen verwijderen is pas heel laat hoor, daarvoor kan het nog gewoon weggezogen worden Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:16

@ odetteke , jouwn onderschrift verklaard wel een beetje hoe je erover denkt, zegmaar......
het komt er mee over eens, hoe je ook over deze situatie denkt.....

viel me zo op je onderschrift Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:17

jaaa inderdaad nu valt het me ook pas op

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:17

Wat heeft roddelen met abortus te maken?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:18

ladylay schreef:
@ odetteke , jouwn onderschrift verklaard wel een beetje hoe je erover denkt, zegmaar......
het komt er mee over eens, hoe je ook over deze situatie denkt.....

viel me zo op je onderschrift Knipoog

Oh vertel eens. Zegt mijn onderschrift ook hoe ik over 'deze situatie' denk? Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:18

odetteke schreef:
Wat heeft roddelen met abortus te maken?

Vroeg ik mij ook al af Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:19

toch ben ik van mening, dat als men het woord abortus hoort,
er eigenlijk meteen een beeld, van een tienermeisje die dom is geweest voor je ogen komt,
terwijl dat juist in heel veel gevallen niet zo is

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:20

@Ladylay: hoewel ik vind dat de plannen van god in een andere discussie thuishoren, wil ik wel even kwijt, dat toen het ongeboren kindje van mijn broer en zijn vrouw op 8 en halve maand overleed, er naderhand ook iemand was die zei: ja het is de wil van god... Mag diegene blij zijn dat mijn broer op dat moment geen bijl in zijn hand had anders had hij 'bij de poort' verantwoording af moeten leggen voor een moord!!!!!!!!

Ik respecteer ieders geloofsovertuiging maar iemand mag (moet) wel rekening houden met het feit dat iemand anders misschien net even niet op zo'n verkondiging zit te wachten Boos! waarbij ik niet bedoel dat jij dit deed hoor.

@terorita: goed van je dat je zo open je verhaal hier doet, ondanks de tegenstand die je hier in dit topic kon/kunt verwachten *LOL*

@alle tegenstanders: natuurlijk jullie goed recht om tegen te zijn maar ik vind het jammer (lees: kortzichtig) dat sommigen blijkbaar denken dat iedereen "zomaar ff abortus laat doen", ze zijn er helaas die zo denken en handelen maar er zijn ook genoeg anderen die ondanks voorzorgen toch voor deze MOEILIJKE keuze kwamen te staan.

edit: terorita met 1 r Bloos

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:21

aaaahh.....dat dacht ik al, verkeerd geinterperteerd...
nou gewoon iemands doen en laten zeg maar, dat heeft altijd wel wat een verband....

en het is NIET negatief bedoeld Knipoog
zoals het blijkbaar wel overkwam, en dat is uiteraard niet de bedoeling Lachen

maar uit bepaalde uitspraken e.d., kan je wel een beetje opmaken hoe iemand is ...
niks verkeerds aan dacht ik zo

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:22

pretletter17 schreef:
@Ladylay: hoewel ik vind dat de plannen van god in een andere discussie thuishoren, wil ik wel even kwijt, dat toen het ongeboren kindje van mijn broer en zijn vrouw op 8 en halve maand overleed, er naderhand ook iemand was die zei: ja het is de wil van god... Mag diegene blij zijn dat mijn broer op dat moment geen bijl in zijn hand had anders had hij 'bij de poort' verantwoording af moeten leggen voor een moord!!!!!!!!

o

daar ben ik het ook volkomen mee eens, dat zeg je ook niet zomaar.....
ik zeg het nu zo in een discussie, ik ga niet iemand ergens op wijzen, van ja bla bla bla......
nee, daar ben ik het volkomen mee eens..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:27

ik heb mijn verhaal neergezet, omdat er veel word gedacht dat een abortus een niet goed overwogen beslissing is.
dat daar niet goed word over na gedacht.
dat er makkelijk over sex word gedacht, domme blondjes jonge meisjes , noem maar op.

dat er meer achter zit, dan hups naar de dokter doe d'r wat aan.
punt 2 vindt ik dat het een keuze is die ik samen met mijn man maak, en dat daar goed over is gepraat en goed over is nagedacht.
eerlijk gezegd doet het me niet veel wat een ander d'r van denkt.
ik ben er eerlijk en open in, ik denk dat dat komt omdat ik voor de volle 200% achter de keuze stond, en daar niet alleen in stond.
overigens weet eigenlijk iedereen in mijn vrienden kring/famillie het wel.
ben daar heel eerlijk en open in geweest, tja moest toch een dag het zieknhuis in,

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:30

ladylay schreef:
pretletter17 schreef:

o

daar ben ik het ook volkomen mee eens, dat zeg je ook niet zomaar.....
ik zeg het nu zo in een discussie, ik ga niet iemand ergens op wijzen, van ja bla bla bla......
nee, daar ben ik het volkomen mee eens..

nee deed je ook zeker niet hoor, ik moest er gewoon gelijk aan denken omdat het hier ook om leven of niet leven gaat en jij toevallig over plan van god begon Lachen