Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Dus dan spreek je toch over armoede? Even een nuancering: tegenwoordig worden de kinderen niet meer aan één ouder toegewezen, er is tegenwoordig gedeeld ouderlijk gezag.
Als je stelt dat mensen het makkelijker vinden om afhankelijk te zijn van een voedselbank dan te werken, denk ik dat je het mis hebt. Het is natuurlijk het allerlaatste redmiddel wat je hebt om aan eten te komen/je kinderen te eten geven. Het lijkt me afschuwelijk om afhankelijk te zijn van een voedselbank. We hebben het hier niet over "de buurman die altijd zwart klust naast zijn uitkering en daarnaast te lui is om in loondienst te werken".
chevax schreef:@klomp: mijn reactie was niet op jouw post hierboven, even om de verwarring te voorkomen, maar een reactie op Hurrycane.
chevax schreef:@CGJ12: het verband tussen één-ouder-gezinnen en voedselbanken ontgaat me. Je bedoelt dat een één-ouder-gezin geen geld heeft voor eten? Dat is dus armoede.
mawaikee schreef:overigens CGJ12, kan je mij wat meer vertellen over de inkomsten uit de JSF?
chevax schreef:Ja hoor, CGJ12, zo ken ik er nog een paar. Dus in principe zeg jij nu dat armoede een keuze is? Dat gaat ver, hoor!
Toekie schreef:Twee woorden... NU SP!
![]()
Anoukie schreef:Toekie schreef:Twee woorden... NU SP!
![]()
NOOIT SP...
Wat een ramp als een extreem linkse partij een meerderheid zal krijgen...