'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:51

Edit: Laat ik me ook maar niet meer tot dit niveau verlagen.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-09-06 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:52

waar staat dan ergens hoe zijn dood tot in detail word beschreven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:58

Zijn dood wordt beschreven in diverse kranten.
Als ik de Australische moet geloven is het snel gegaan, is hij direct in zijn hart gestoken, heeft hij de stekel er nog zelf uitgetrokken en is toen overleden.
Ik vind deze beschrijving van zijn dood niet gruwelijk of oneerbiedig, maar het laten zien van zijn dood zou dat wel zijn in mijn ogen!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:02

Hoe kunnen ze ..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:03

maar dat gaan ze toch niet doen he?hoop ik tenminste.
want dat lijkt me wel luguber en ook niet leuk voor zn familie.
Maar zijn vrouw weet er nu wel vanaf he want die is gisteren direct terug gevlogen uit tasmanie

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:26

Ik vind het heel erg voor zijn kind en zijn vrouw, maar hoe hij met zulke gevaarlijke DIEREN omging, vind ik toch ook niet slim. met zijn kind op zijn arm , zegt ie ik had de krokodil volledig onder controle, ja het is alleen jammer dat het een beest is die je niet onder controle kan hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:27

hallow schreef:
jij geeft je paard toch ook wel eens een tik met de zweep? de ene harder dan de ander? je geeft je hond toch ook wel een correctietrekje aan de lijn omdat hij niet doorloopt o.i.d ?

dit is niet heel veel anders hoor.. krokodillen zijn agressieve dieren waar je niet zomaar naast kan gaan staan.
dus voor zijn en de veiligheid van de omstanders(cameraman bijv.) pakt hij ze op.

veiligheid voor alles toch?

Plus; Dieren als krokodillen hebben ook een veel hogere pijngrens. Lijkt mij.
Met 6 man erop hebben ze nog moeite om een krokodil onder controle te houden.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:29

Ik schrok echt toen ik hoorde dat Steve was overleden.
Die man durfde alles

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:37

Er zullen wellicht beelden vrij komen van die film maar ik hoop toch echt niet het allerlaatste beeld...daar zit ik nu echt niet op te wachten.

Verder werd er gezegd dat ie niet goed voor de beesten zou zijn.
Nou ik heb zijn dierentuin met eigen ogen bekeken en kan niks anders zeggen dat het er zo netjes en schoon uitzag.
Daar kunnen nog heel wat dierentuinen een voorbeeld aan nemen. Beesten hadden genoeg ruimte en de olifanten gingen een paar x per dag flink aan de wandel.

Wat betreft de risico's die hij nam...tuurlijk iedereen neemt in het dagelijks leven bepaalde risisco's de een meer als de ander.
Maar wat ik kan zeggen van zijn 2 shows die ik gezien heb is dat ie echt wel wist wat ie deed en uiterst geconcentreed bezig was.
Dat zelfde geld voor al zijn medewerkers!

.
Kan me best wel voorstellen dat sommige mensen zich er druk maakten om de baby scene, ik vond het zelf ook niet zo'n slimme zet. Maar hoe vaak zie ik wel niet dat ouder hun kind 'even' op het paard zetten zonder cap o.i.d.
Ik zie kleine kinderen langs paarden rennen, onder paarden door etc etc. Wel eens op de zuidlaardermarkt geweest? Waar al die moeder met kinder wagens door de mensen massa heen vlak achte de paarden langs lopen.
In feite zijn we dan net zo bezig als Steve allen in mijn ogen zelfs erger omdat veel mensen de ballen verstand hebben van paarden en paarden vaak onderschatten.

Overigens heeft ie later wel zijn excuses ervoor aangeboden!

Ik ga hem echt wel missen op TV .

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:39

@ Cowgirl.

Amen. Ja

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:48

Ben het er helemaal! mee eens Cowgirl

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:18

er is nu een programma op Animal Planet voor hem en over hem

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:35

precies laten we niet zitten mierenziften hoe hij dood is gegaan en hoe luguber het wel niet in de kranten staat, hij is dood en dat is al luguber genoeg.. gewoon met zn allen naar animalplanet kijken als laatste eer voor hem..hij maakte gewoon topprogramma`s

kelsey_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:44

Precies Knipoog helemaal mee eens met cowgirl en enidan23 !! Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:46

RZDLover schreef:
er is nu een programma op Animal Planet voor hem en over hem

hoe bedoel je?? was dat programma op dat moment bezig..??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:47

Er is op dit moment een programma bezig...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:48

Nee. Dat is nu bezig. Ja

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:56

Enerzijds vreselijk, vooral voor vrouw en kinderen. Anderzijds sta ik er niet van te kijken en doet het me ook weinig. Ik vond de man niet alleen verschrikkelijk irritant en zelfingenomen, hij deed niet anders dan dieren continue maar uitdagen. Het is maar wat je 'vakmanschap' noemt. Ik ben geen wilde dierenkenner maar elke idioot kan bedenken dat het niet nodig is om een dergelijk dier met een stok te gaan poeren. En kom niet aan met dat is nodig. Ja dat is nodig voor de kijkcijfers ja. Maar het heeft totaal geen nu tdie dieren uit te dagen.

En dan heb ik het no gniet over de manier van praten en overdreven intonatie.

Nogmaals, ik vind het vreselijk, maar tegelijkertijd is dit mijn mening.

Dat het iemands verdiende loon is slaat overigens als een tang op een varken. Maar er moet ook niet gedaan worden alsof het zo'n gepassioneerde dierenvriend was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:08

dat is jou mening idd faas. Nu ben ik bevooroordeeld als "stevefan" en als hij geen passie voor zijn vak had, had ie niet zo ontzettend veel dieren uit hachelijke situaties gered (al ver voor ie beroemd was) en zich zo ontzettend ingezet voor de (australische) flora en fauna.
Ik begrijp trouwens heel goed dat iemand hem irritant kan vinden, heel goed. Maar feit is wat hij allemaal gedaan heeft, daar kan je niet omheen draaien.
En vergeet niet dat je veel meer "steves" hebt die op dergelijke wijze werken en daar docu's van maken.
Mensen willen niet meer door een telelens beestjes zien, maar willen interactie zien. En als dat bijdraagt aan het beschermen van (bedreigde) diersoorten, heb ik daar zeer zeker geen problemen mee.
Mensen die het verdient vinden, en zijn eigen schuld, weten duidelijk niet waar ze over praten. Of je hem nou mag of niet, het is niet een of andere terrorist

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:12

Allemaal even naar Animal Planet kijken. Daar is Steve nu op.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:13

Die interactie is van mij niet nodig. Ik heb liever dat dieren gerespecteerd worden.

Hoe dan ook, het is inderdaad mijn mening. En ik denk dat als dieren konden praten, ze het roerend met me eens zouden zijn. Eindelijk eens rust in de bush Haha!.

Nogmaals, de dood is nooit iemands verdiende loon. Hij wist zijn risico's en die zocht hij ook bewust op. Maar om te spreken van verdiende loon vind ik behoorlijk ver gaan.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:14

SONY schreef:
Allemaal even naar Animal Planet kijken. Daar is Steve nu op.

Vind je het heel erg? Ik ga slapen Knipoog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:16

Faas schreef:
Hij wist zijn risico's en die zocht hij ook bewust op. Maar om te spreken van verdiende loon vind ik behoorlijk ver gaan.

met je eens, alleen wat ik ervan begrepen heb is dat hij in dit geval heel niet met de rog in kwestie bezig was...
Tja...
Ik veroordeel jou verder ook niet, ik heb jou niet zien zeggen dat het zijn verdiende loon was.
Truste Knipoog

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:18

Ik vind et wel zielig, vooral voor zijn vrouw en kindjes Ach gut . En het is nog wel een 'schokkende'dood volgens de austrailianen(hoe heetten mensne uit australië Tong uitsteken ) want een pijlstaartrog is geen gevaarlijk dier Scheve mond . Alleen was het hele grote 'pech'dat een van die pijlen,pinnen dingen uit zijn staart precies zijn hart raakten Scheve mond .

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:38

Tuurlijk vind ik het niet erg als je gaat slapen Faas, integendeel.Ja Weltrusten!

Jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen, het is zijn verdiende loon. Dat vind ik zo respect en harteloos... zeker omdat er ook mensen zijn die oprecht verdrietig zijn om zijn dood. En ik snap dat sommige hem niet mochten of de manier waarop hij werkte. Maar ik denk niet dat dit het juiste moment is om daar over te beginnen. Met alle repect voor mensen die het niet met hem ééns waren of hem niet mochten, begin daar nu dan niet over. Hij is net dood, mensen zijn geschrokken, verdrietig en reactie's als het was zijn verdiende loon halen dan ook woede op de hals.

Heb respect voor de mensen die oprecht verdrietig zijn en hem missen. Ga niet rond strooien met verwijten, en als je die wel hebt dan niet hier. Dit is eerder een soort condeolance topic geworden.

Ik en vele anderen vinden gewoon, hij is dood, heb ook respect voor hem, en anderen. Gooien met modder is altijd makkelijk, zeker als iemand al overleden is.

Dus respect graag...