Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:51

waarom zegt de politie dan dat het kind uit het bed in de slaapkamer van het kind was gehaald en word het ook nog eens verteld op hart van nederland?

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:55

?.. wat ik heb gehoord en gelezen was van vannochtend vroeg, dus kan best zijn dat het nu anders is, nu er onderzoek is gedaan enz.. sorry dan!..
Laatst bijgewerkt door newt op 09-06-06 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:56

en hoe weet jij dan dat het kind in de woonkamer lag?

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:58

Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

ben ik het mee eens!

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:00

ik ben het ook eens met hieboven (wou ook zoiets posten)
Die hond was gewoon jaloers!! Zeker als ie misschien voor de baby alle aandacht kreeg en nu ineens bijna geen meer omdat de mensen met de baby bezig zijn...

nightlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:04

Welshcobfan schreef:
Desiree schreef:
Ik vind het een heel vreemd verhaal. WAt had die hond te zoeken op de kinderkamer? En dan ook nog 's nachts kennelijk (omdat de baby 'sochtends dood is aangetroffen). Zou er geen opzet bij zijn>?

helemaal mee eens !!!!!!!!!!!
blijkbaar moet de hond snachts de kamer in zijn gegaan[hoe even zelf de deur open gedaan ofsow????]

bovendien is het kindje toch op de grond dood aangetroffen??
het is dus uit zijn bedje gesleurd!!
heeft het niet gehuild??lijkt mij toch wel
als de hond de baby dood gebeten heeft ed huilt het toch??

het zal wel een reden hebben gehad,ineens geen aandacht meer krijgen bv!!!

ik vind het ook erg voor de ouders hoor,een kindje van 10 dagen verliezen is niet niks natuurlijk

maar ik vind het een vreemd verhaal...
heb helemaal medelijden met de hond,en de baby!!!
ONOPLETTENDE OUDERS>>>DAAR ZIJN NU HOND! EN KIND! DE DUPE VAN!!!!!!!

CherrenJessy

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:06

newt schreef:
Nou ik vind het ronduit belachelijk als je de fokker wilt aanklagen omdat het een valse hond zou zijn!!!!
tjong, wie voed het dier op na dat hie bij de fokker vandaan komt???

Het is en blijft een dier, dus als een hond een persoon bijt moet je hem afmaken??? dat is de wet? niet... nou het spijt me zeer, maar ben meerdere malen door een paard gebeten, getrapt en overgelopen, maar die leven ook nog...
er zijn zoveel honden die niet bij (kleine)kinderen kunnen, maar die hebben ook (bijna)allemaal een plek

en ja het is héél erg sneu, echt héél erg, dat is onmogelijk te bevatten hoe erg dit is, maar als je de hond en het kind (wat trouwens in de huiskamer in een wieg sliep) bij elkaar houd, dan moet je veel vertrouwen hebben in je hond, wil je denken dat het goed gaat.. een hond is een roedel dier, en als er iemand inbreuk maakt op zijn plek, dan kunnen er dingen gebeuren...

husky's staan dicht (heel)naast wolfshonden!

honden die in die mate een persoon bijten dat een kans groot is op herhaling en op overduidelijk agressief gedrag moeten deze worden ingeslapen. honden die in die mate bijten dat het niet waarschuwen meer is maar ook niet doorbijten moeten verplicht gemuilkorfd worden.
wil morgen de wetsartikelen nog wel voor je opzoeken

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:07

Quellian schreef:
Zelfde als Sorane. Ik ben de grootste dierenvriend die ik ken ( ), maar bij zoiets zouden de stoppen doorslaan bij mij.

@ Manie; dus jij kiest ervoor om je hond naar het asiel te brengen als je zwanger bent?

Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel!

Beetje kort door de bocht om te gaan roepen: Dieren moeten zich aanpassen, heel simpel! Bééétje naïef, vindt je ook niet?...mensen hebben het denkvermogen, hebben het in zich om de meeste dingen te kunnen relativeren...een dier heeft dit niet, lees: instinct.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:10

millennium schreef:
Knor schreef:
Sorry maar ik vind dit net zo zielig voor de hond! wat bezielt die mensen om een baby en een hond bij elkaar alleen te laten, of daar een mogelijkheid voor te laten!

Vaak is het natuurlijk ook zo dat als de baby wordt geboren dat de hond een plaats opschuift in de roedel. De hond ziet dit anders namelijk dat hij boven de nieuwe baby staat.

Ineens gaat alle aandacht naar de baby ipv naar de hond. Daarom dus dubbel uitkijken want niet alle honden kunnen daar me omgaan. Deze mensen hebben het verkeerd ingeschat en de hond ziet zijn kans om de "indringer" uit de weg te helpen zodat hij weer op de eerste plaats staat.

Ik vind dat je hoe bot het ook klinkt net zo zielig voor de hond, die reageert gewoon uit instinct.

volkomen mee eens

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:11

Citaat:
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Het is maar een hond hoor

achjaa, het is maar een hond, stelt verder niks voor...lees: hap, slik, weg baby

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:12

Tjee. Ik moet 5 dagen in de week naar Gorredijk toe, want daar staat mijn school.
Wist niet eens dat dit was gebeurd!
Maar goed;
Wel erg sneu dat dit gebeurd is.
Die hond voelde zich misdeeld en heeft op zijn manier het kindje te grazen genomen.
En die hond afmaken; Tja, ieders keus hé.
Erg triest voor de ouders ook.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:13

Vreemd verhaal...... >;)

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:14

ook ik vind dat ze de hond beter bij een jong gezinnetje kunnen doen!!!

het was nog wel een husky,normaal schatten van beesten!!!
en ik vind de eigenaar maakt zijn hond zoals hij is of dat nou vals of lief is!!!!
om sown beest gelijk af te laten maken
nee niet normaal!!!!

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:16

Citaat:
Nee klopt, de hond had eerder afgemaakt moeten worden. Ben ik helemaal met je eens.

Hoe bedoel je: de hond had eerder afgemaakt moeten worden? Kan ik uit het verhaal de conclusie trekken dat de hond eerder vals heeft gedaan? uhhmm...nee. Hoe kom je er dan bij dat de hond eerder afgemaakt zou moeten worden?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:18

Ik heb het op het nieuws gezien.
Ik vindt dit heel erg.
Een hond laat je niet alleen bij een baby van een paar dagen oud

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:20

Nou het is hier heel simpel de honden passen zich gewoon aan als dat moet. Zij staan namelijk onderaan de rangorde. Kunnen honden dit niet dan heb je pas een opvoedingsprobleem.

Wij hebben een hond weggedaan omdat deze te dominant werd naar de andere honden en niet het risico met de kinderen wilden lopen. Had hij een van de kinderen gegrepen ipv zijn soortgenoot was hij mooi gaan hemelen.

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:20

nee idd, niet normaal om een hond die een kind verscheurt af te laten maken... al zou die hond 10 kinderen hebben doodgebeten, dan zouden jullie het nog zielig vinden voor die hond en mocht ie nog niet afgemaakt worden.
En die ouders, ach ja, eigen schuld dikke bult...

Trouwens best handig om eens wat pagina's te lezen, voordat iedereen weer dingen gaat roepen die niet kloppen (zoals dat de ouders de hond bij het kind hadden gelaten, dat hadden ze dus niet)

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:26

Och het zijn allemaal kinderen die het zielig vinden voor de hond..... En anders denken ze nog als kinderen. Kan me ook wel voorstellen dat je als kind het zielig voor het dier vindt en dat je niets met mensen op hebt (behalve jezelf natuurlijk)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:27

Tsja, kinderen zijn nu eenmaal erg op de eigen ego gericht

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:39

Ik vindt het terecht dat die hond is af gemaakt hij heeft immers bloed geproeft

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:41

Wat verschrikkelijk!

Die ouders hebben de rest van hun levene en schuldgevoel..

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:43

niet dat ik kind ben hoor maar op een antwoord hier boven ergens!!!

wist je dat kinderen meestal de waarheid spreken
ligt er wel aan hoe oud ze zijn

liekiej1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:46

ah.. kei zielig.. stel je voor.. in een klap ben je en je hond en je kind kwijt.. wii hebben 4 katten.. maar dat is (denk ik) niet dodelijk :S.. kga weer -x-iejs mii

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:48

Vergis je ook niet in katten Lieskiej1993

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:52

Karoliefje_ schreef:
Wat verschrikkelijk!

Die ouders hebben de rest van hun levene en schuldgevoel..

En terecht zeg!
Onverantwoordelijke types.....