Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

Halen we nu niet 2 dingen door elkaar?

1. de vraag of 23 cent per km een kostendekkende vergoeding is voor woon-werkverkeer met de auto (ik denk inderdaad niet)
2. de vraag of de 2 cent die daar nu belastingvrij bij kan komen een goed helpende vergoeding is voor de gestegen brandstofkosten (en daarvan denk ik van wel, voor benzine auto's)

En dan zou je nog vraag kunnen stellen of je vind dat werkgevers een kostendekkende vergoeding moeten geven voor woon-werkverkeer (Ik vind niet dat niet perse nodig. Bij mijn werkgever is bv het OV wel volledig vergoedt. Woon-werkverkeer met de auto niet (wij kregen eerst zelfs minder dan die 23 cent). Wat ik prima vind, want het stimuleert het reizen met het OV. Voorwaarde is dan wat mij betreft wel dat de werkgever dicht bij een station zit / goed bereikbaar is met het OV. Zou dat niet zo zijn, zou ik er anders over denken)

Daks

Re: Brandstofprijzen: rijden jullie minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Ik kan het zo snel niet terugvinden maar de stijging van de km vergoeding zou 8 euro per week opleveren voor iemand die 400 km in die week rijd. Komt even snel en plat gezegd neer op 32 euro per maand

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Maar het is toch helemaal niet gezegd dat je die 2 cent krijgt? Dat ligt aan je werkgever. Ik verwacht niet dat er in lopende CAO’s geld bijkomt.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Popstra schreef:
Babsiej schreef:
Popstra schreef:
Was net op tv hoe de ondernemers aan de grens de dupe gaan zijn nu Duitsland de prijzen flink laat zakken.
En dan hebben we het niet over enkel de tank stations!

Duitsland gaat ondernemers ook extra tegemoet komen door geld te geven. De ondernemers mogen hun personeel belasting vrij!!! 1000€ extra geven.

Ik vind dat vooral een mooi gebaar in een tijd van al wat jaren aan onvrede onder de bevolking.
Oh en meer landen in Europa gaan mee in de prijs verlaging.

Wij uiteraard niet.

Ga je toch naar Duitsland?

Ontzettend originele reactie zeg :roll:

Wat verwacht je dan?
Je berichten hier in het topic bejubelen de maatregelen van Duitsland, benadrukken onze rot regering waarop je aan een stuk afgeeft, wat anderen schrijven weerleg je onmiddellijk. Als het hier allemaal zo dramatisch is dan is het wellicht een oplossing. Zo lees ik het althans.

JayBo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Ik rijd zeker wel minder. Ik pak eigenlijk alleen nog maar de auto om op pad te gaan met de trailer (alsnog gerust 3/4 keer per week) maar alle boodschappen en woonwerk verkeer doe ik op de fiets of met de scooter

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:13

Popstra schreef:
Was net op tv hoe de ondernemers aan de grens de dupe gaan zijn nu Duitsland de prijzen flink laat zakken.
En dan hebben we het niet over enkel de tank stations!

Duitsland gaat ondernemers ook extra tegemoet komen door geld te geven. De ondernemers mogen hun personeel belasting vrij!!! 1000€ extra geven.

Ik vind dat vooral een mooi gebaar in een tijd van al wat jaren aan onvrede onder de bevolking.
Oh en meer landen in Europa gaan mee in de prijs verlaging.

Wij uiteraard niet.

Je hebt ook gezien hoe inventief sommige ondernemers zijn die aan de grens met Duitsland zitten?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Nee niet gezien.

Ik zeg nergens dat het hier slecht is ik zeg enkel dat het fijn zou zijn wij ook eens tegemoet gekomen worden. En dan ook iedereen. Niet enkel de lage inkomens. Gewoon die prijzen laten zakken aan de pomp. Iedereen blij!
En dat mag ik vinden. Hoef geen uitleg waarom dit volgens sommigen niet mogelijk is als dit elders dus wel tijdelijk kan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

Fitzroy schreef:
Maar het is toch helemaal niet gezegd dat je die 2 cent krijgt? Dat ligt aan je werkgever. Ik verwacht niet dat er in lopende CAO’s geld bijkomt.

Precies dat dus. Die verhoging wordt wel weer op een andere manier bij de consument weer terug. Prijsverhoging in goederen of diensten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Popstra schreef:
Nee niet gezien.

Ik zeg nergens dat het hier slecht is ik zeg enkel dat het fijn zou zijn wij ook eens tegemoet gekomen worden. En dan ook iedereen. Niet enkel de lage inkomens. Gewoon die prijzen laten zakken aan de pomp. Iedereen blij!
En dat mag ik vinden. Hoef geen uitleg waarom dit volgens sommigen niet mogelijk is als dit elders dus wel tijdelijk kan.

Helemaal niet iedereen blij. Waarom moet heel Nederland meebetalen aan jouw autoritjes?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

Benzz, onze hele sociale verzorgingsstaat gaat erom dat we betalen voor anderen.
Ik heb geen kinderen en betaal daar aan mee, ik heb nooit een uitkering in mijn leven gehad en betaal daar ook aan mee en zo kan ik nog wel even door gaan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Ipsilonka schreef:
Benzz, onze hele sociale verzorgingsstaat gaat erom dat we betalen voor anderen.
Ik heb geen kinderen en betaal daar aan mee, ik heb nooit een uitkering in mijn leven gehad en betaal daar ook aan mee en zo kan ik nog wel even door gaan.

Dat klopt, daarom is er ook een pakket aan maatregelen voor de mensen die het nodig hebben.

Als je de accijnzen verlaagt kost dit heel veel geld en betaald iedereen mee aan de ritjes van een ander. Er is een grote groep die het wel kan betalen, die hebben die verlaging niet nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

Benzz schreef:
Ipsilonka schreef:

Dat klopt, daarom is er ook een pakket aan maatregelen voor de mensen die het nodig hebben.

Als je de accijnzen verlaagt kost dit heel veel geld en betaald iedereen mee aan de ritjes van een ander. Er is een grote groep die het wel kan betalen, die hebben die verlaging niet nodig.

Maar de mensen die een heel laag energietarief hebben die ze jaren geleden vast hebben laten zetten ook. Die hebben die tegemoetkoming ook niet nodig.

In ieder geval is dit kabinet hard op weg om bepaalde problemen op te lossen.
1. Iedereen de auto uit omdat de brandstofprijzen niet meer te betalen zijn.
2. Het aantal dikke mensen in NL naar beneden krijgen omdat boodschappen niet meer te betalen worden.
3. Minder gas gebruiken omdat de energierekening niet meer te betalen is...

En dit bedoel ik natuurlijk sarcastisch he...