Nado schreef:En een waarschuwing van één van de protesters:
But...
Our work is not done.
On January 20, 2025, Trump signed an executive order declaring a national emergency at the southern border. But the most alarming part?
It gave the Department of Defense and the Department of Homeland Security just 90 days to deliver a joint report on whether he should invoke the Insurrection Act.
That deadline is April 20. This wasn’t about immigration. It was about power. The Insurrection Act, passed in 1807, gives the president the authority to deploy the U.S. military on American soil.
That means troops in our cities.
That means bypassing governors. That means suspending protest rights.
That means the death of democratic dissent—under the false pretense of restoring “order.”
In June 2020, after the murder of George Floyd, millions of Americans rose up in protest and Trump - when the military hesitated to invoke the Insurrection Act - Trump sent federal forces to violently clear peaceful protesters from Lafayette Square so he could wave a Bible in front of a church.
I am cautiously optimistic. The vote with your dollar protests of Tesla are working. Our organizing is working. Education is working.
The Bush era republicans are moving center-left on Trump's term in office. We have momentum, and the people are rising up. Let's keep it going!
Aangezien dit nog steeds een Nederlands forum is vind ik enkel Engelse teksten neerzetten zonder Nl duiding cq vertaling niet fijn, wetende dat er een aantal mensen zoals ik (dyslexia die alleen in principe Nl leest) het dan door de vertaler halen. Dus heb ik het voor iedereen even hier neergezet met dank aan Google Translate .
De tekst is er nl zorgwekkend genoeg voor.
Citaat:
Ons werk is nog niet gedaan.
Op 20 januari 2025 ondertekende Trump een uitvoerend bevel waarin hij de noodtoestand aan de zuidelijke grens uitriep. Maar wat is het meest alarmerende?
Het gaf het ministerie van Defensie en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid slechts 90 dagen om een gezamenlijk rapport te leveren over de vraag of hij de Insurrection Act moest inroepen.
Die deadline is 20 april. Dit ging niet over immigratie. Het ging over macht. De "Insurrection Act", aangenomen in 1807, geeft de president de bevoegdheid om het Amerikaanse leger op Amerikaanse bodem in te zetten.
Dat betekent troepen in onze steden.
Dat betekent gouverneurs omzeilen. Dat betekent protestrechten opschorten.
Dat betekent de dood van democratisch verzet, onder het valse voorwendsel van het herstellen van de "orde".
In juni 2020, na de moord op George Floyd, kwamen miljoenen Amerikanen in opstand en Trump - toen het leger aarzelde om de Insurrection Act in te roepen - stuurde Trump federale troepen om vreedzame demonstranten met geweld van Lafayette Square te verwijderen, zodat hij met een Bijbel voor een kerk kon zwaaien.
Ik ben voorzichtig optimistisch. De stem met je dollar-protesten tegen Tesla werken. Onze organisatie werkt. Onderwijs werkt.
De Republikeinen uit het Bush-tijdperk bewegen centrumlinks tijdens Trumps ambtstermijn. We hebben momentum en de mensen komen in opstand. Laten we het volhouden!