Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:47

heidy_wilco schreef:
Ik denk dat Trump en aanhang zich ook moeten gaan realiseren dat de mensen waar ze nu mee sollen, zich zo tegen hem kunnen keren. Een vooral als je daar MAGA mensen bij hebt die ineens omslaan omdat het hun heel heftig treft... Dan hebben zij echt een probleem. Het zijn gevaarlijke mensen, omdat ze zo onvoorspelbaar zijn en het extremisme wat nu voor Trump werkt kan ineens tegen ze gaan werken.

Klopt en ze wantrouwen de overheid en er zijn er bij die zwaar bewapend zijn zelfs.

JMH

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:12

Laten we het hopen! Als ik zie hoe ontzettend blind de meeste MAGA mensen nog steeds achter Trump blijven aanlopen (interviews etc) dan duurt het heel lang voordat deze mensen zich tegen hun messias keren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:18

JMH schreef:
Laten we het hopen! Als ik zie hoe ontzettend blind de meeste MAGA mensen nog steeds achter Trump blijven aanlopen (interviews etc) dan duurt het heel lang voordat deze mensen zich tegen hun messias keren

Denk dat dat wel verandert zodra ze het echt in de portemonnee gaan merken... Nu loopt alles nog op producten en reserves die tegen de lagere tarieven zijn ingekocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:44

Weer een fraai verhaal van iemand die zomaar in een gevangenis word gegooid.
Gelukkig stond die wel zijn mannetje.... maar wanneer gaat de eerste dode vallen....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:10

Hmmmm……zou leuk zijn als er meer dan 1 bron zou zijn.

Ik zeg niet dat (ik denk dat) het niet waar is, maar werken in de VS, visumproblemen, een sport met een bepaalde reputatie. En dan komt ook nog net de beroepsvechter in een Jack Reacher setting terecht in de County Jail waar je normaal in de bak van het vliegveld wordt opgesloten zodat je snel op de 1e vlucht terug kunt naar waar je vandaan komt……ik weet het niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:53

Het enige wat er te vinden is dat is deze instagrampost van degene die het overkomen zou zijn.
Tja, het is inderdaad wat vaag. Kan ook gewoon iets zijn om exposure mee te genereren voor zichzelf.
Is geen zinnig woord over te zeggen op dit moment.

https://www.instagram.com/p/DIEA_nBpCCJ ... 9xa2x0Zw==

Waar hebben ze die Duitsers dan vastgehouden al die tijd?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 21:56

Loretta schreef:
Het enige wat er te vinden is dat is deze instagrampost van degene die het overkomen zou zijn.
Tja, het is inderdaad wat vaag. Kan ook gewoon iets zijn om exposure mee te genereren voor zichzelf.
Is geen zinnig woord over te zeggen op dit moment.

https://www.instagram.com/p/DIEA_nBpCCJ ... 9xa2x0Zw==

Waar hebben ze die Duitsers dan vastgehouden al die tijd?

Nou, die foto is fake as f*ck. Dat is OF gefotoshopt OF en serieuze fotograaf heeft er achteraf goed aan verdiend.

Ik heb geen idee waar die Duitsers hebben gezeten, maar als als ik naar bijvoorbeeld Australische vliegveldprogramma’s dan wordt iemand die ze gaan weigeren opgesloten op het vliegveld. Ligt wel heel erg voor de hand: morgen of overmorgen vlieg je verplicht terug. Schiet niet op als we je ‘upstate’, 50 km verderop, weer moeten gaan oppikken waar we je 24 uur geleden ingeleverd hebben.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:09

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:53

Het is wel een leuk plekje.....dat strandje en groen..... :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:07

Mijn zoon heeft een geweldig weekje achter de rug in New York en heeft gelukkig nul meegemaakt en voelde zich zelfs heel veilig. Hij zei:" mam, gelukkig heb je je voor niets zo'n zorgen gemaakt. Maar het was geweldig". Dus mam is opgelucht en blij met haar "kind" weer thuis. ♥️

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:24

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:30

En een waarschuwing van één van de protesters:

But...

Our work is not done.

On January 20, 2025, Trump signed an executive order declaring a national emergency at the southern border. But the most alarming part?

It gave the Department of Defense and the Department of Homeland Security just 90 days to deliver a joint report on whether he should invoke the Insurrection Act.

That deadline is April 20. This wasn’t about immigration. It was about power. The Insurrection Act, passed in 1807, gives the president the authority to deploy the U.S. military on American soil.

That means troops in our cities.

That means bypassing governors. That means suspending protest rights.

That means the death of democratic dissent—under the false pretense of restoring “order.”

In June 2020, after the murder of George Floyd, millions of Americans rose up in protest and Trump - when the military hesitated to invoke the Insurrection Act - Trump sent federal forces to violently clear peaceful protesters from Lafayette Square so he could wave a Bible in front of a church.

I am cautiously optimistic. The vote with your dollar protests of Tesla are working. Our organizing is working. Education is working.

The Bush era republicans are moving center-left on Trump's term in office. We have momentum, and the people are rising up. Let's keep it going!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:38

Trump laat zich door niemand meer tegenhouden en dat is enorm zorgwekkend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:41

Nado schreef:
En een waarschuwing van één van de protesters:

But...

Our work is not done.

On January 20, 2025, Trump signed an executive order declaring a national emergency at the southern border. But the most alarming part?

It gave the Department of Defense and the Department of Homeland Security just 90 days to deliver a joint report on whether he should invoke the Insurrection Act.

That deadline is April 20. This wasn’t about immigration. It was about power. The Insurrection Act, passed in 1807, gives the president the authority to deploy the U.S. military on American soil.

That means troops in our cities.

That means bypassing governors. That means suspending protest rights.

That means the death of democratic dissent—under the false pretense of restoring “order.”

In June 2020, after the murder of George Floyd, millions of Americans rose up in protest and Trump - when the military hesitated to invoke the Insurrection Act - Trump sent federal forces to violently clear peaceful protesters from Lafayette Square so he could wave a Bible in front of a church.

I am cautiously optimistic. The vote with your dollar protests of Tesla are working. Our organizing is working. Education is working.

The Bush era republicans are moving center-left on Trump's term in office. We have momentum, and the people are rising up. Let's keep it going!

Aangezien dit nog steeds een Nederlands forum is vind ik enkel Engelse teksten neerzetten zonder Nl duiding cq vertaling niet fijn, wetende dat er een aantal mensen zoals ik (dyslexia die alleen in principe Nl leest) het dan door de vertaler halen. Dus heb ik het voor iedereen even hier neergezet met dank aan Google Translate .
De tekst is er nl zorgwekkend genoeg voor.

Citaat:
Ons werk is nog niet gedaan.

Op 20 januari 2025 ondertekende Trump een uitvoerend bevel waarin hij de noodtoestand aan de zuidelijke grens uitriep. Maar wat is het meest alarmerende?

Het gaf het ministerie van Defensie en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid slechts 90 dagen om een ​​gezamenlijk rapport te leveren over de vraag of hij de Insurrection Act moest inroepen.

Die deadline is 20 april. Dit ging niet over immigratie. Het ging over macht. De "Insurrection Act", aangenomen in 1807, geeft de president de bevoegdheid om het Amerikaanse leger op Amerikaanse bodem in te zetten.

Dat betekent troepen in onze steden.

Dat betekent gouverneurs omzeilen. Dat betekent protestrechten opschorten.

Dat betekent de dood van democratisch verzet, onder het valse voorwendsel van het herstellen van de "orde".

In juni 2020, na de moord op George Floyd, kwamen miljoenen Amerikanen in opstand en Trump - toen het leger aarzelde om de Insurrection Act in te roepen - stuurde Trump federale troepen om vreedzame demonstranten met geweld van Lafayette Square te verwijderen, zodat hij met een Bijbel voor een kerk kon zwaaien.

Ik ben voorzichtig optimistisch. De stem met je dollar-protesten tegen Tesla werken. Onze organisatie werkt. Onderwijs werkt.

De Republikeinen uit het Bush-tijdperk bewegen centrumlinks tijdens Trumps ambtstermijn. We hebben momentum en de mensen komen in opstand. Laten we het volhouden!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:45

Wat ook zorgwekkend is, zeker omdat al is gebleken dat hij zich van gerechtelijke bevelen niks aantrekt.
Citaat:
Trump zegt dat dat hij ook Amerikaanse staatsburgers naar gevangenissen in het buitenland wil deporteren, als dat goedkoper is dan ze in Amerika vastzetten. ‘I’d love that’, stelt hij. Hij voegt er aan toe dat hij niet weet of het wettelijk gezien mag.
Bron: ReportersOnline

En dit is ook ernstig;
Citaat:
Uit onderzoek van CBS News blijkt dat 75% van de naar El Salvador gedeporteerde personen geen strafblad lijkt te hebben. Van degenen die dat wel hebben gaat het vooral om niet-gewelddadige delicten zoals diefstal of huisvredebreuk. 3% wordt verdacht van ernstige misdrijven zoals moord, verkrachting of ontvoering.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:03

Artikel over de enorme schuldenberg van Amerika die alleen maar mogelijk is door de positie van de Dollar als wereldmunt.
Ik heb dus geen economie gestudeerd,. En weet er niet zo heel veel vanaf. Maar als ik me met mijn gezond boerenverstand probeer voor te stellen wat er gebeurt op het moment dat de dollar klapt en landen met hun Amerikaanse staatsleningen blijven zitten dan is dat niet best.

https://archive.is/8Yupm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:10

Ja En MAGA's zeggen dan dat Trump hiermee een ge-wel-dig slim 4D schaakspel speelt: dat hij wil dat de USD minder waard wordt, zodat de staatsschulden ineens een stuk minder zijn :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:18

Ik heb wel het idee dat er nu steeds meer Republikeinen gaan twijfelen.

Maar wat ik van die kant mee krijg, is dat ze denken dat de US door Europa uitgemolken is, omdat wij wel importheffingen vragen en zij dat nooit hadden.
En dat het nu tijd is om dit recht te zetten, dus dat ze eigenlijk terug doen, wat de EU altijd al deed.

Wat mij ook opvalt, is dat er best wel wat mensen met overduidelijk buitenlandse namen (Mexico/Spanje/Italië) reageren met dat de deportaties door moeten gaan en goed zijn.
Deze mensen wonen wel in de US trouwens en het zijn mensen met volledige, jarenlange profielen, vol foto's.
Dan moet ik altijd op mijn handen gaan zitten om niet te reageren met:"Besef je wel dat jij één van hen zal zijn?"
Laatst bijgewerkt door Polar op 07-04-25 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:18

En de gevolgen voor de rest van de wereldeconomie als die Amerikaanse staatsleningen opeens waardeloos blijken.

Ik weet niet precies hoe of wat, maar het lijkt me niet best.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:43

Polar schreef:
Wat mij ook opvalt, is dat er best wel wat mensen met overduidelijk buitenlandse namen (Mexico/Spanje/Italië) reageren met dat de deportaties door moeten gaan en goed zijn.
Deze mensen wonen wel in de US trouwens en het zijn mensen met volledige, jarenlange profielen, vol foto's.
Dan moet ik altijd op mijn handen gaan zitten om niet te reageren met:"Besef je wel dat jij één van hen zal zijn?"

Waarom denken zij dan dat zij dat niet zullen zijn? Dat vind ik dan weer een interessante vraag. Wat weten zij (of denken zij te weten) wat wij niet weten?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:47

Dat vraag ik me ook wel af. Hoe kun je denken dat je daar veilig bent, terwijl zo duidelijk is aan zowel uiterlijk als voor- en achternaam dat jij één van de doelwitten bent.

Wat ik óók lees, van met name de wat jongere mensen die in de VS wonen, is dat zij op het nieuws niks mee krijgen.
Dat er heel veel achter wordt gehouden en dat mensen op die manier de impact niet zien, die moet echt van internet of familie in het buitenland komen.

Maar dat verklaart naar mijn mening nog steeds de "Deport, deport, deport!"-reacties niet van mensen die zelf ook doelwit zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:50

Zit het dan niet in het verschil tussen legal en illigal immigrants? Dat is wat ik een beetje meekrijg. Dat illigal immigrants de kosten voor legals opdrijven zeg maar. Dus mensen die wel het juiste pad bewandeld hebben vs mensen die illegaal binnengekomen zijn?

Dat van dat nieuws vind ik wat vreemd, alles gaat over internet toch? Als wij het kunnen vinden met google kunnen zij dat ook. Of er moet al censuur op google zitten? Dat weet ik niet

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:05

Dat denk ik niet, aangezien er ook mensen zijn opgepakt die legaal in Amerika verbleven.

Ik denk niet dat iedereen in Amerika betrouwbare internet-bronnen gebruikt en dat een deel van de oudere mensen misschien helemaal niet op internet zit.

Linkje

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:09

Ja dat snap ik, maar ik probeer te redeneren vanuit die mensen die jij bedoelt. Dus dat zij aangeven dat illigal immigrants eruit moeten.

Of daar wel of niet onterecht legal immigrants tussen zitten weet ik zo even niet.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:12

Dat zou kunnen, maar persoonlijk zou ik me niet echt comfortabel voelen als ik bij een groep hoorde waarvan al mensen zijn gedeporteerd.