Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:23

Ik heb er totaal geen moeite mee als vluchtelingen een uitje krijgen. Waar ik wel moeite mee heb is dat het ter voorkoming was van herhaling van vorig jaar. Want zo stond het op de nieuwspagina’s.

“Vluchtelingen een uitje aanbieden naar de Efteling omdat ze het zwaar hebben en recht hebben op een ontspannen dag.” Helemaal prima.

“Om te voorkomen dat er weer 3 gewonden vallen die neergestoken zijn met een mes, sturen we deze mensen dit jaar naar de Efteling.” Dat klinkt toch anders.

Maakt het me trouwens geen moer uit om welke groep mensen het gaat en of dat asielzoekers zijn of Nederlanders of Amerikanen. Vorig jaar de boel vergallen en messen trekken - en dan dit jaar naar de Efteling mogen om dat te voorkomen - dat valt gewoon niet lekker bij vele mensen en dat lijkt me logisch.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:41

verootjoo schreef:
Die misdragende mensen zijn niet dezelfde als die nu in het AZC zitten.
En die hebben geen idee wat er vorig jaar is gebeurt.
Die denken echt niet: ga lekker rellen dan mag ik volgend jaar weer naar de Efteling.

Nou, ze organiseren het op die dag omdat ze opnieuw problemen verwachten. Dus er is blijkbaar volgens het COA zelf wel sprake van misdragende jongeren. Nieuwe of oude.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:02

Persoonlijk begrijp ik om etnische redenen ook niet waarom speciaal voor de efteling zou worden gekozen? Dat park draait namelijk hartstikke goed (36,8 miljoen winst) en heeft de extra bezoekers niet nodig. Er zijn genoeg andere parken, die ook nog eens minder prijzig zijn en de entreeprijs wel hard nodig hebben om te kunnen voortbestaan.

Zeker als dingen via de overheid worden geregeld en van belasting geld wordt betaald, zou daar best wat meer aandacht aan mogen worden geschonken. Dan heb ik het nog niet over het feit dat de efteling al beperkingen heeft met een maximaal aantal van 5 miljoen bezoekers, welke is ingesteld om de stikstofuitstoot in de regio aan banden te leggen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4676107/efteling-nadert-grens-maximum-aantal-bezoekers-per-jaar

https://www.tijdschrift.nl/artikelen/baas-in-eigen-buit

dems75

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:13

Journey, wat zijn dit voor non-argumenten? Je haalt er vanalles bij.om maar niet hardop te hoeven zeggen wat je eigenlijk bedoelt: jij vindt gewoon dat de asielzoekers niet naar de eftrling mogen....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:17

Lieser schreef:
verootjoo schreef:
Die misdragende mensen zijn niet dezelfde als die nu in het AZC zitten.
En die hebben geen idee wat er vorig jaar is gebeurt.
Die denken echt niet: ga lekker rellen dan mag ik volgend jaar weer naar de Efteling.

Nou, ze organiseren het op die dag omdat ze opnieuw problemen verwachten. Dus er is blijkbaar volgens het COA zelf wel sprake van misdragende jongeren. Nieuwe of oude.

Ik denk dat ze ook bang zijn dat de plaatselijke jeugd wraak wil nemen voor vorig jaar, ook al zijn dit andere mensen, en daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Door ze weg te houden via een uitje voorkom je gewoon allerlei soorten problemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:42

anjali schreef:
@Blue Eyes: Wat heeft de SGP nou weer misdaan? Ik weet nergens van, stem er wel op en krijg berichten van hen. Maar, wat mij betreft mag iedereen vinden wat hij wil.Het zou wel mooi zijn als dat dan ook in positief gedrag naar buiten komt, zoals, zo ik al zei, neem zelf eens wat van diegenen waarvan jij vindt dat ze hulp nodig hebben, op in je eigen huis of eigen kring.Heel wat beter voor die personen ook want het lijkt mij niet prettig om ergens te moeten zitten waar je weet of voelt dat je niet echt welkom bent. Mijn eigen R.K.Kerk is trouwens bijzonder internationaal- in mijn eigen parochie zijn zelfs 3 van de 4 priesters uit India en Afrika, en van de parochianen is ook zeker 50% uit het (soms heel verre) buitenland afkomstig.

Ik geef wekelijks 3 dagen les aan deze mensen, dus hoezo, neem er eens wat op in je eigen kring? Ik help ze met Nederlands leren maar ze kunnen ook bij mij terecht met vragen - van het invullen van een formulier tot het helpen opmeten van de ramen voor een rolgordijn als ze een woning hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:49

Froukje schreef:
En hoeveel persoonlijke ervaring heb je zelf met vluchtelingen? Behalve het lezen van, selectieve, nieuwsberichten in de media?

Ik heb inmiddels meerdere Syrische en Afghaanse mannen/jongens! ja mannen ja. Aan het werk gehad en weetje wat? Die werken verdomme 3x harder dan de 20-25 jarige Nederlanders die we aan het werk hadden.

Ja een aantal maakten er soms een potje van. Maar vergeet niet met hoe zo'n trauma die mensen rond lopen en waar ze geen hulp bij kunnen krijgen. Want het ggz heeft niet eens voldoende capaciteit voor alle Nederlanders die hulp nodig hebben, laat staan alle vluchtelingen met trauma.

Ben er helemaal voor dat ze alle uitgeprocedeerde overlastgevers het land zo snel mogelijk weer moeten uitzetten. Maar dat zijn niet de jongeren die in een azc verblijven.

Kan me zó kwaad maken over mensen die alleen maar lopen te roeptoeteren zonder zelf enige ervaring te hebben.

Juist!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:12

Jildau schreef:
Ik heb er totaal geen moeite mee als vluchtelingen een uitje krijgen. Waar ik wel moeite mee heb is dat het ter voorkoming was van herhaling van vorig jaar. Want zo stond het op de nieuwspagina’s.

“Vluchtelingen een uitje aanbieden naar de Efteling omdat ze het zwaar hebben en recht hebben op een ontspannen dag.” Helemaal prima.

“Om te voorkomen dat er weer 3 gewonden vallen die neergestoken zijn met een mes, sturen we deze mensen dit jaar naar de Efteling.” Dat klinkt toch anders.

Maakt het me trouwens geen moer uit om welke groep mensen het gaat en of dat asielzoekers zijn of Nederlanders of Amerikanen. Vorig jaar de boel vergallen en messen trekken - en dan dit jaar naar de Efteling mogen om dat te voorkomen - dat valt gewoon niet lekker bij vele mensen en dat lijkt me logisch.

purny schreef:
Het gaat er voor mijn gevoel om de aanleiding waarom deze groep naar de Efteling gaat. Namelijk om escalatie te voorkomen voor een herhaling van vorig jaar. En dat vinden veel mensen, waaronder ik niet kunnen. Er is iemand neergestoken (iets wat dagelijks gebeurd) en door naar de Efteling te gaan wordt voor het gevoel van veel mensen het slechte gedrag beloond.

Er is zoveel vooroordeel in dit land. Zelfs bij mijn eigen collega.. dat vind ik triest.

De rellen op Scheveningen waren echt niet door asielzoekers gepleegd, maar dat wordt wel gezegd. De comments op SM waren niet mals...

Jullie gaan er vanuit dat deze vluchtelingen de veroorzakers waren. Er was een steekpartij —wie deze begon en wie precies begon met steken, wordt niet gezegd. Daarbij, de desbetreffende jongeren zijn overgeplaatst.

Moeten we een hele groep straffen omdat er een paar rotte appels tussen zitten?

journee schreef:
Persoonlijk begrijp ik om etnische redenen ook niet waarom speciaal voor de efteling zou worden gekozen? Dat park draait namelijk hartstikke goed (36,8 miljoen winst) en heeft de extra bezoekers niet nodig. Er zijn genoeg andere parken, die ook nog eens minder prijzig zijn en de entreeprijs wel hard nodig hebben om te kunnen voortbestaan.

Zeker als dingen via de overheid worden geregeld en van belasting geld wordt betaald, zou daar best wat meer aandacht aan mogen worden geschonken. Dan heb ik het nog niet over het feit dat de efteling al beperkingen heeft met een maximaal aantal van 5 miljoen bezoekers, welke is ingesteld om de stikstofuitstoot in de regio aan banden te leggen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4676107/efteling-nadert-grens-maximum-aantal-bezoekers-per-jaar

En waarom mag de efteling niet? Is toch een leuk uitje? Of mogen asielzoekers / vluchtelingen alleen van de slecht-lopende parken gebruik maken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 12:14

journee schreef:

Ach kom op, wat maakt het uit waarom ze voor de Efteling kiezen?
Misschien hebben ze de andere parken al gehad, misschien willen de begeleiders daar graag heen, misschien biedt de Efteling veel korting, weet jij de reden :?

Dit zijn echt kul argumenten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:20

Omdat het leuk is?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:20

Ook hier weer veel mensen die in Nederland blijven wanneer het onder de zeespiegel verdwijnt....
Vluchtelingen mogen niet naar hier, maar dan mogen wij ook nergens naartoe ;-)

Vanavond staat iedereen met een uitgestreken gezicht weer 1 minuut stil te zijn, om vervolgens op het web weer haat en onverdraagzaamheid te typen die leidt tot dezelfde sympathieën die we van 80 jaar geleden kennen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:21

Ninx schreef:
Ook hier weer veel mensen die in Nederland blijven wanneer het onder de zeespiegel verdwijnt....

Vanavond staat iedereen met een uitgestreken gezicht weer 1 minuut stil te zijn, om vervolgens op het web weer haat en onverdraagzaamheid te typen die leidt tot dezelfde sympathieën die we van 80 jaar geleden kennen.

Scherp.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:25

dems75 schreef:
Germie; het is: " ik vind de Efteling geen gepast uitje". Jouw mening is geen feit namelijk.

Keurig gezegd en ik sluit me er helemaal bij aan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:29

rien10 schreef:
Ninx schreef:

Scherp.

Kleine nuance @Ninx: Het zijn 2 minuten stilte en praat niet namens 'iedereen'.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:33

journee schreef:

Wat bedoel je hier mee? Of bedoel je ethische redenen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:40

Of etnische redenen. |(

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:46

dems75 schreef:
Journey, wat zijn dit voor non-argumenten? Je haalt er vanalles bij.om maar niet hardop te hoeven zeggen wat je eigenlijk bedoelt: jij vindt gewoon dat de asielzoekers niet naar de eftrling mogen....

Is dat zo? Waar heb ik dat dan gezegd? Ik vind wel dat de overheid beter moet nadenken hoe geld besteed wordt. Als mensen voor een bepaald budget 2 X op pad kunnen inplaats van 1x en je daardoor de natuur minder belast en ondernemers die het echt nodig hebben ondersteund, is dat in mijn optiek een win-win-win situatie. Waarom zou een uitje per se naar de efteling moeten gaan? Of zijn al die andere parken te min naar jouw mening, dat het voortbestaan jou duidelijk niets interesseert?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:46

IMANDRA schreef:
Jildau schreef:

purny schreef:
Het gaat er voor mijn gevoel om de aanleiding waarom deze groep naar de Efteling gaat. Namelijk om escalatie te voorkomen voor een herhaling van vorig jaar. En dat vinden veel mensen, waaronder ik niet kunnen. Er is iemand neergestoken (iets wat dagelijks gebeurd) en door naar de Efteling te gaan wordt voor het gevoel van veel mensen het slechte gedrag beloond.

Er is zoveel vooroordeel in dit land. Zelfs bij mijn eigen collega.. dat vind ik triest.

De rellen op Scheveningen waren echt niet door asielzoekers gepleegd, maar dat wordt wel gezegd. De comments op SM waren niet mals...

Jullie gaan er vanuit dat deze vluchtelingen de veroorzakers waren. Er was een steekpartij —wie deze begon en wie precies begon met steken, wordt niet gezegd. Daarbij, de desbetreffende jongeren zijn overgeplaatst.

Moeten we een hele groep straffen omdat er een paar rotte appels tussen zitten?

Ik ga nergens vanuit? De opgepakte jongeren kwamen uit het AZC. Dat heb ik niet bedacht, dat is een feit. Als ze nu de groep naar de Efteling sturen ter voorkoming van, neem ik aan dat er aanleiding is om bang te zijn dat zoiets weer gebeurt?

Nee je hoeft niet de hele groep te straffen voor een paar rotte appels maar als op het nieuws verkondigt wordt dat ze naar de Efteling gestuurd worden op de dag van het dorpsfeest, omdat er vorig jaar mensen zijn neergestoken en ze dat willen voorkomen, snap ik wel dat er mensen gaan steigeren.

Als mijn buurjongen iemand neersteekt op het dorpsfeest en ze zeggen we sturen hem volgend jaar maar een gratis weekendje weg tijdens het dorpsfeest zodat het niet weer kan gebeuren, klapperen mijn oren ook. Heeft niks met afkomst te maken.

Ik begrijp even totaal niet wat de 2 minuten stilte vanavond hiermee te maken heeft? Omdat ik
vind dat mensen niet beloond hoeven te worden voor slecht gedrag, ben ik hypocriet als ik twee minuten stilte houd voor mensen die omgekomen zijn tijdens oorlog? Leg me die even uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:47

rien10 schreef:
Of etnische redenen. |(

Ik verbaas me nergens meer over.

Vroeger mochten bepaalde groepen ook niet in bepaalde parken komen. En werden bepaalde groepen ook gezien als de schuld van alle problemen. Ze werden gebruikt als zondebok door de media en politiek. Eenzijdige beeldvorming zorgde er voor dat ze vervolgd werden. Discriminatie puur om je herkomst en religie.

Maar dat zouden wij nu nooit meer doen. :n /sarcasme

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:48

CharleyT schreef:
journee schreef:

Wat bedoel je hier mee? Of bedoel je ethische redenen?

Ja, ik bedoelde ethische redenen! :o oeps, fijn die automatisch spelling.. 8)7
Laatst bijgewerkt door journee op 04-05-25 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:49

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:
Of etnische redenen. |(

Vroeger mochten bepaalde groepen ook niet in bepaalde parken komen. En werden bepaalde groepen ook gezien als de schuld van alle problemen. Ze werden gebruikt als zondebok door de media en politiek. Eenzijdige beeldvorming zorgde er voor dat ze vervolgd werden. Discriminatie puur om je herkomst en religie.

Jullie begrijpen volgens mij de hele reden van de ophef echt totaal niet. Volgens mij hebben de meeste mensen geen problemen met vluchtelingen die naar een pretpark gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:52

Wat is dan het probleem? Ik zie vooral dat de hele groep aangekeken wordt op het gedrag van een paar mensen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:54

Jildau schreef:
Jullie begrijpen volgens mij de hele reden van de ophef echt totaal niet. Volgens mij hebben de meeste mensen geen problemen met vluchtelingen die naar een pretpark gaan.

Jij wilt dan blijkbaar niet lezen of begrijpen dat de groep van die overlast allang is overgeplaatst naar een ander AZC en dit een hele andere groep kinderen is.

Ik snap dondersgoed dat het COA juist op deze dag heeft gekozen. Denk je dat al die Friese jongens zo braaf zijn? Die hebben vorig jaar ook lopen vechten, best kans dat die nu nog even wraak willen nemen.
Waarom dat risico lopen als je 1 groep een alternatief kunt bieden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:55

Nou. Vertel. Leg mij eens uit wat ik niet begrijp.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 12:57

Jildau schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou, vertel mij de ware reden :)