Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:02

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:09

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:12

Ik gooi dit stuk ook maar even hier neer. Ik had afgelopen week al iets gelezen over dat er was ontdekt dat er in het VK bewindslieden geld hadden ontvangen vanuit Israel maar nu dus hier vraagtekens in de Volkskrant:
Citaat:
Zorgen bij ministeries over ongewenste inmenging Israël in Nederlands debat

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zo ... ps://t.co/

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:13

pien_2010 schreef:
Karl66 schreef:
Alleen is politiek een vak en ook nog een behoorlijk ingewikkeld vak. Je moet een departement aansturen, je moet daarin met politieke gevoeligheden om kunnen gaan, je moet je beleid afstemmen met de kamer en daar kunnen verkopen. Je moet met mede- en tegenstanders kunnen wheelen en dealen. Als je dat je dat kan, dan ben je een goede bewindsvrouw. En daar heb ik haar niet in zien uitblinken. Dat ze een goede CV als jurist heeft, dat klopt, maar waarom is ze dan opeens een goede bewindspersoon?

Knap dat jij iemand met die papieren, die net bezig is, dus nog aan het inventariseren op dit onmogelijke dossier, gelijk zo negatief kunt wegzetten met een oordeel "dat je haar daarin niet hebt zien uitblinken".

Heel bijzonder. Wat zegt dat van jou? Heeft het te maken dat ze een vrouw is? Niet van jouw partij is Karl? Of omdat de PVV meedoet bestaat het niet in jouw ogen dat er ook goede mensen rond lopen? Daar wordt ik toch wel nieuwsgierig naar.

Klopt BigOne dat de toeslagen slachtoffers het heel jammer vinden.
Dus blijkbaar heeft ze daar iets laten zien wat die mensen hoop heeft gegeven.

Gisteren lag ik vroeg in bed, dus geen bar laat gekeken.

Ik zet haar helemaal niet negatief weg. Ik vind het gewoon raar om iemand die als politicus nog niks heeft laten zien een goede bewindspersoon te noemen. Die kwalificatie kan je volgens mij pas krijgen als je ook werkelijk hebt laten zien een goede bewindspersoon te zijn en daarvoor moet je in mijn ogen eerst wat gepresteerd hebben als bewindspersoon. Dat heeft verder niks met haar sekse of de partijen in deze coalitie te maken. Ik snap gewoon niet waar die kwalificatie vandaan komt.

En dan haal jij haar CV erbij aan, maar ook daarin heeft ze als politicus nog niks laten zien. Ik snap gewoon niet waarom mensen al bij voorbaat goed of geweldig moeten worden gevonden. En dan kan ik met net zoveel recht vragen of jij dat vindt omdat ze vrouw is en dus wel goed moet zijn of omdat je vindt dat politici uit deze coalitie ook recht hebben op een schouderklopje?

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:25

Tja, je vond van Harris ook dat ze “niet zichtbaar” was. En ik vind deze dame van nsc juist wel een goede politica, blijkbaar stelt ze de grondwet boven een baan in de politiek! Zouden we er veel meer van moeten hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:26

Je post is duidelijk Karl. En je zit al een hele tijd zo in mijn irritatie dat je op foei gaat. Wij zijn te verschillend en ik vind je te vaak te negatief (zo subtiel) als het om vrouwen gaat en ik ben er klaar mee voel ik. Zelden gaat iemand op foei bij mij.

Yep BigOne en Kaag en vast nog meer vrouwen. Pffffff

Done en gelukt de foei!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:43

Ik vind wel dat we Anchabar niet echt kunnen beoordelen, ik heb haar verder niet echt gezien.
Maar waarom is dat ? Misschien omdat vooral Agema en Faber vooral in de publiciteit staan?

Ik vind haar in ieder geval een fatsoenlijke, hoogopgeleide dame met een migratieachtergrond.
Daar kunnen Agema en Faber niet aan tippen ;).

Het is jammer dat Omtzigt niet sterk is, dit loopt echt volkomen uit de klauwen.

Als het kabinet valt, hebben we weer tientallen wachtgelders erbij. En ligt het land weer maanden op haar gat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 21:49

Bij Kockelman blijkt nu dat de angel bij Mona Keizer heeft gezeten door haar uitspraken dat antisemitisme ingebakken zit bij Nederlanders van Marokkaanse afkomst. En homohaat ook.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:01

Sorry Pien, over het algemeen kan ik jou heel erg waarderen, maar hier ga je serieus flink over de schreef. Ik ben niet negatief over vrouwen, ik probeer mensen op feiten te beoordelen en dat doe ik bij mannen en vrouwen, niet alleen subtiel bij vrouwen. Kaag daar ben ik bijvoorbeeld helemaal niet negatief over geweest. Ik was negatief over haar partij D66, maar juist niet over haar.

Harris verliest de verkiezingen en dan schiet iedereen in een stuip dat de kiezers dom zijn, dat het de schuld van de media is, dat Trump de overwinning bij elkaar gelogen heeft. Maar de werkelijkheid is gewoon dat ze een slechte campagne gevoerd heeft. Dat heeft niks met haar sekse te maken maar met haar campagne.

Achahbar heeft als politicus nog niks laten zien en als ik dan vraag waarom je iemand die nog niks heeft laten zien goed genoemd wordt, dan vallen jullie daarover. Maar jullie vinden het niet vreemd dat iemand die nog niks heeft laten zien goed genoemd wordt.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ze haar principes boven haar baan in de politiek stelt. Maar dat maakt haar geen goede politicus, dat maakt haar wel iemand met moreel besef. En als je dat over haar had gezegd, was ik het helemaal met je eens geweest. En ik vind het gewoon raar om iemand een goede politicus te noemen als iemand als politicus nog niks gepresteerd heeft. Waarom zou je dat zeggen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:05

Veronica2 schreef:
Bij Kockelman blijkt nu dat de angel bij Mona Keizer heeft gezeten door haar uitspraken dat antisemitisme ingebakken zit bij Nederlanders van Marokkaanse afkomst. En homohaat ook.

En tevens bij Kockelman spijt over het vertrek van deze staatssecretaris daar zij in al dit rumoer waarvan we van crisis tot crisis zijn gegaan rustig maatregelen heeft genomen die goed zijn voor de toeslagen ouders.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:13

Karl66 schreef:
Sorry Pien, over het algemeen kan ik jou heel erg waarderen, maar hier ga je serieus flink over de schreef. Ik ben niet negatief over vrouwen, ik probeer mensen op feiten te beoordelen en dat doe ik bij mannen en vrouwen, niet alleen subtiel bij vrouwen. Kaag daar ben ik bijvoorbeeld helemaal niet negatief over geweest. Ik was negatief over haar partij D66, maar juist niet over haar.

Harris verliest de verkiezingen en dan schiet iedereen in een stuip dat de kiezers dom zijn, dat het de schuld van de media is, dat Trump de overwinning bij elkaar gelogen heeft. Maar de werkelijkheid is gewoon dat ze een slechte campagne gevoerd heeft. Dat heeft niks met haar sekse te maken maar met haar campagne.

Achahbar heeft als politicus nog niks laten zien en als ik dan vraag waarom je iemand die nog niks heeft laten zien goed genoemd wordt, dan vallen jullie daarover. Maar jullie vinden het niet vreemd dat iemand die nog niks heeft laten zien goed genoemd wordt.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat ze haar principes boven haar baan in de politiek stelt. Maar dat maakt haar geen goede politicus, dat maakt haar wel iemand met moreel besef. En als je dat over haar had gezegd, was ik het helemaal met je eens geweest. En ik vind het gewoon raar om iemand een goede politicus te noemen als iemand als politicus nog niks gepresteerd heeft. Waarom zou je dat zeggen?

hier ben ik het wel mee eens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:18

Veronica2 schreef:

Waarom verbaasd mij dat nu niets ?

Ik vond het een slechte uitzending van Sven, maar ik kan Eerdmans (jobhopper) slecht hebben.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:25

Electra63 schreef:
Veronica2 schreef:

Ik vond het een slechte uitzending van Sven, maar ik kan Eerdmans (jobhopper) slecht hebben.

Hier ook en het was vooral weer een rondje van hetzelfde, straks weer. Eerst even bijkomen met Even tot Hier.

Wat ik van de situatie rondom het vertrek van stas Achahbar vind is dat zij net als wij allemaal recht heeft op een veilig land, veilige omgeving en een veilige werkkring, kennelijk is dat haar niet gegund. We moeten nog even wachten op de notulen uit de ministerraad, maar de uitspraken van Keizer zijn natuurlijk al een veeg teken. Wat ik jammer vind is dat Achahbar de handdoek in de ring gooit en niet opstaat tegen dit belachelijke racistische gedoe. Sla ze om de oren met de Grondwet tot ze blauw zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:28

Ik las ook ergens een vvd er met opmerkingen van een vvd er over puisten en pus in de maatschappij dat dat verkeerd zou zijn gevallen. Maar de mona keizer opmerking lijkt me logischer en een ergnare opmerking ook

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:43

Ja, zeggen dat antisemitisme een puist is die lastig uit te knijpen is, is natuurlijk totaal verziekte woordkeuze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:59

Veronica2 schreef:
Electra63 schreef:

Hier ook en het was vooral weer een rondje van hetzelfde, straks weer. Eerst even bijkomen met Even tot Hier.

Wat ik van de situatie rondom het vertrek van stas Achahbar vind is dat zij net als wij allemaal recht heeft op een veilig land, veilige omgeving en een veilige werkkring, kennelijk is dat haar niet gegund. We moeten nog even wachten op de notulen uit de ministerraad, maar de uitspraken van Keizer zijn natuurlijk al een veeg teken. Wat ik jammer vind is dat Achahbar de handdoek in de ring gooit en niet opstaat tegen dit belachelijke racistische gedoe. Sla ze om de oren met de Grondwet tot ze blauw zien.

Heerlijk: Even tot Hier.... dat neem ik altijd op, ik kijk dat meestal op een ander tijdstip.

Ik begrijp Achahbar wel, ik denk dat het een opeenstapeling is vanaf het begin. Faber, Wilders, Nobel, Schoof, Keizer..... continu aan horen hoe jouw bevolkingsgroep wordt weggezet en dan lijkt het erop, dat je weinig steun krijgt van mede-coalitiegenoten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:04

Denk dat ze minder zichtbaar was omdat ze staatssecretaris was en geen minister, ze was specifiek gericht op de slachtoffers van de toeslagenaffaire en die betreuren het dat ze opstapt .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:06

BigOne schreef:
Denk dat ze minder zichtbaar was omdat ze staatssecretaris was en geen minister, ze was specifiek gericht op de slachtoffers van de toeslagenaffaire en die betreuren het dat ze opstapt .

Zeker, waarschijnlijk hard aan het werk en minder publieksgeil.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:14

Crisis afgewend zo te lezen. Kabinet gaat door.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:16

Tijdelijk sussertje.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:19

Op naar de volgende crisis....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:25

Van je collega’s moet je het maar hebben. Ik hoop dat ze haar zetel meeneemt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:31

Karl66 schreef:

Het ligt niet aan de campagne. Het enige wat scoort, in europa, in amerika, is racisme en populistische anti-immigratie retoriek. Dat komt in het nieuws, dat scoort. Fatsoenlijkheid en de inhoud scoort niet. Wat had Harris volgens jou moeten doen om te scoren? Of Achahbar? Vertel het volk wat ze willen horen? Lieg?

Jammer van NSC. Ruggengraatloos. Kiezen tocj voor het meegaan in racisme.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 23:51

Ik heb even meegeschreven bij Kockelman: Mona Keizer, Eelco Heinen, Marjolein Faber, Chris Jansen, Jurgen Nobel hebben zich bediend van racistische uitspraken met de strekking dat antisemitisme hoort zit bij moslims van Marokkaanse afkomst.

Ten overvloede: ik hoor ze het zeggen, ik ben het er niet mee eens.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 00:01

@Karl66, Pien gaat helemaal niet over de schreef, zij vindt de CV van de staatsecretaris indrukwekkend en verwacht dat zij een zeer goede persoon is op die plek. Jij beweert dat je niks van haar gezien hebt en impliceert dat ze wel eens niet zo goed zal zijn want anders had je wel van haar gehoord (na ong 100 dagen en via de huidige media :? ). Zou je bij een man hetzelfde snelle (voor)oordeel gehad hebben?

En je hoeft mij geen antwoord te geven, het gaat er om wat je jezelf antwoord. Hier roepen dat iemand anders over de schreef gaan is al een aardige aanwijzing :)*
Dit dilemma is net zo'n dilemma als dat van discriminatie op basis van afkomst. Het gaat zo onbewust dat je het niet in de gaten hebt.