DuoPenotti schreef:Jildau schreef:Er komen huizen vrij he door bejaardenhuizen. Ik ken meerdere mensen die alleen een complete eengezinswoning bezet houden waar ze helemaal niet meer willen en kunnen wonen.
Klopt.
Ik heb ooms en tantes die dol graag naar een klein huur appartement of bejaardenhuis gaan.Maar het is er niet.
Ze houden idd een compleet huis met tuin bezet.
Niet uit vrije wil.
En ook eens met je eerdere post. ik gaf ook al aan rond rijden in de auto houd juist het personeelstekort in stand.
En als deze lager opgeleide dat ziet. Waarom die tig lagen teveel aan managers niet?
Oh wacht... Hun eigen baantje...
Ja het is toch zo simpel zou je zeggen? Het is toch veel efficiënter om 10 cliënten in een woonkamer te hebben die je koffie moet inschenken dan dat je naar 10 adressen moet rijden?
Buurvrouw van mijn ouders ook - woont alleen in een megahuis met nog grotere tuin. Ze kan het zelf niet onderhouden, ze kan niet naar de bovenverdieping (traplopen) en ze heeft geen kinderen. Mijn ouders moeten dus heel veel voor haar doen aan onderhoud van het huis en zij doen ook de tuin omdat anders niemand het doet. Zij helpen haar nu met online boodschappen doen want ze heeft wel thuis gezeten zonder boodschappen. Gaan met haar mee naar de huisarts, naar Hans Anders, naar andere afspraken.. Mijn ouders hebben ook gewoon beide een baan en ze hebben het daarnaast best wel druk met de verzorging van een mevrouw die toevallig de buurvrouw is.
Dan komt er meerdere malen per dag iemand van de thuiszorg, er komt iemand om maaltijden te brengen en er komt nog huishoudelijke hulp. Je kan toch niemand wijsmaken dat dit veeeel handiger is dan dat ze naar een bejaardentehuis zou gaan?