Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11608
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:43

IMAY1990 schreef:
Karin schreef:
Inmiddels is de hele reportage terug te zien via de link bij NPO Plus die ik een paar berichten eerder postte (in totaal 5 uur en 53 minuten).

Een artikel van Horse & Hound over Emma: https://www.horseandhound.co.uk/news/th ... ral-803622


Die headscarf over dat zadel ;( Dit beeld, en die corgi's, zijn wat mij betreft de indrukwekkendste. En die weglopende doedelzakspelers. Verder was het allemaal prachtig en imposant, maar deze persoonlijke touches doen het hem...


Ja, dat waren toch wel indrukwekkende en emotionele momenten. Net als de wetenschap van waar de bloemen ed vandaan komen op de kist enz. Charles emotioneel. Dat soort dingen en momenten had ik toch wel echt een brok in m’n keel.

Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:46

Ik heb nog een krantje gevonden op een trein station met in het Engels de begavenis nog helemaal omschreven staan prachtige foto's in

Popstra
Berichten: 13929
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:12

Dat stuk wat de doedelzak speler speelde toen de kist gedaald was heet ,,Sleep deary Sleep,,

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:39

Het was haar persoonlijke doedelzakspeler, die elke ochtend een kwartier onder haar raam speelde, waar ze ook was. Ik hoorde het gisteren iemand vertellen.

Het staat ook in dit artikel, waarin meer van haar laatste wensen worden beschreven:

https://www.hln.be/showbizz/ontwerp-van ... ~adcd63d5/

Elizabeth wilde geen saaie begrafenis. Ze wilde niet dat haar gasten zich zouden vervelen.

furious

Berichten: 7116
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:36

Wat ik mij ook nog afvroeg. Wat nou als prinsjes dag en de begrafenis op 1 dag viel. Hoe had het Nederlanders koningshuis dit dan aangepakt.

Hannanas
Berichten: 13046
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:38

Mogelijk was dan alleen Beatrix gegaan lijkt mij. Zij was bevriend met Elizabeth.

eilleen333

Berichten: 12857
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Queen Elizabeth overleden 08-09-2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:23

Zou het? Of zouden ze Prinsjesdag uitgesteld hebben? Want het was een week of 2 van te voren bekend.
Al verplaats je Prinsjesdag ook niet zo makkelijk met alle security enzo….

Boras
Berichten: 9985
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:58

Grondwet van 2018

Hoofdstuk 3: Staten Generaal
Paragraaf 2: Werkwijze

Artikel 65

Jaarlijks op de derde dinsdag van september of op een bij de wet te bepalen eerder tijdstip wordt door of namens de Koning in een verenigde vergadering van de Staten-Generaal een uiteenzetting van het door de regering te voeren beleid gegeven.


Dus het kan eventueel op een eerder tijdstip of de troonrede kan door iemand anders worden voorgelezen.

Ik denk niet dat de uitvaart van een bevriend staatshoofd reden is om het traditionele tijdstip naar voren te verplaatsen of iemand anders de troonrede te laten uitspreken. Volgens mij gebeurt zoiets alleen in uiterste noodgevallen; een grote ramp of ernstige ziekte van ons staatshoofd.

Ik denk inderdaad dat Beatrix alleen was gegaan of vergezeld van haar andere zoon en schoondochter met de welgemeende condoleances en excuses van Willem Alexander en Maxima.

Eigen verplichtingen eerst. Dat begrijpen royals onderling denk ik maar al te goed.

Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 00:26

Wauw green park was zeer indrukwekkend met de grote bloemenzee en kunstwerken. Veel emotionele mensen ik kreeg er zelf een beetje een brok van in mijn keel het was ondanks dat het verdrietig is zo mooi!

Helaas kan ik even geen foto's overzetten van camera naar telefoon dus de kwaliteit is minder.

Ook bijzonder was de lange laan naar buckingham palace. Deze was compleet leeg en reden geen auto's op.

Voor de rest nog veel afgezet en af en toe was het even flink omlopen en zoeken. Veel cameraploegen nog aanwezig en drukte bij de westmister abby en de big ben.


En och de schattige bedank kaartjes gemaakt door kinderen vond ik ook wel emotioneel hoor...


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


En deze vond ik zelf prachtig. Kwamen we tegen bij het plein met het nationaal museum


Afbeelding




Al met al merkte je wel dat het leven doorgaat buiten buckingham palace , westmister abby en green park. Maar de sfeer was nog wel een beetje bedrukt om het zo maar te zeggen. Het zal een hoop gemis worden.