Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:22

pien_2010 schreef:
Ik nog meer als van het mannenvoetbal daar vrouwenvoetbal ook over mij gaat

Hoezo gaat vrouwenvoetbal over jou?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:32

anjali schreef:
Ik heb er eens over nagedacht maar volgens mij is de paardensport de enige sport die vrijwel altijd gemengd is. Als iemand nog een andere weet dan hoor ik dat graag.

Korfbal! *\o/* *\o/*

Er zijn diverse (bal)sporten die een gemengd dubbel kennen: tennis, tafeltennis, beachvolleybal, curling (leert google mij net), (ijs)dansen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:42

Roodvos schreef:
anjali schreef:
Ik heb er eens over nagedacht maar volgens mij is de paardensport de enige sport die vrijwel altijd gemengd is. Als iemand nog een andere weet dan hoor ik dat graag.

Korfbal! *\o/* *\o/*

Er zijn diverse (bal)sporten die een gemengd dubbel kennen: tennis, tafeltennis, beachvolleybal, curling (leert google mij net), (ijs)dansen.

Dansen telt niet mee want dat is uit de aard der zaak gemengd.

Mungbean

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:51

Anjali, wat zou jij er specifiek op tegen hebben als ze dat gewoon eens gaan testen?
Of is het meer: wat de boer niet kent….?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:23

Ik denk dat je prima een gemixt voetbalelftal kan hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:39

Sizzle schreef:
Anjali, wat zou jij er specifiek op tegen hebben als ze dat gewoon eens gaan testen?
Of is het meer: wat de boer niet kent….?

Bedoel je gemend voetballen? Ik heb daar niets op tegen hoor maar ik denk echt dat het niet werkt. Zeker die voetballers zijn vaak echte macho's en je krijgt dan een heel ander energieveld wat volgens mij echt niets wordt voor de sport.Waarom ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:44

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat je prima een gemixt voetbalelftal kan hebben.

Soms spelen de vrouwen ook wel tegen mannen, vaak ter voorbereiding van internationale competies (WK). Dan spelen ze wel vaak tegen jeugdelftallen van amateurs en verliezen ze dik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:19

Kleine moeite om te proberen toch?
Meten = weten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:27

Lijkt mij ook, misschien gaan ze dan ook meer naar personen kijken ipv man/ vrouw in wie gewoon een goede sportmens is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:43

Elisa2 schreef:
Lijkt mij ook, misschien gaan ze dan ook meer naar personen kijken ipv man/ vrouw in wie gewoon een goede sportmens is.

En hoe doe je dat dan met de kleedkamers,het douchen enzo?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:14

anjali schreef:
Roodvos schreef:
Korfbal! *\o/* *\o/*

Dansen telt niet mee want dat is uit de aard der zaak gemengd.

Nee hoor, ijsdansen bijvoorbeeld heeft ook een individueel programma gescheiden voor dames en heren. En volgens jouw redenatie zou korfbal dan er ook niet bijhoren, want daar zijn geen gescheiden dames en heren teams.

Oh, roeien is ook gemengd dubbel zie ik net:
https://ikjuichvoororanje.nl/olympische ... el-roeien/

anjali schreef:
Elisa2 schreef:

En hoe doe je dat dan met de kleedkamers,het douchen enzo?
Eh, gewoon, dames en heren kleedkamers?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:27

Goof schreef:
pien_2010 schreef:
Ik nog meer als van het mannenvoetbal daar vrouwenvoetbal ook over mij gaat

Hoezo gaat vrouwenvoetbal over jou?

Jonge vrouwen doen wat ik niet mocht als meisje en wel graag wilde.
Dus ik vind het heerlijk om te kijken, want nu is het al goed georganiseerd, het ziet er goed uit, en al zoveel progressie in de sport.
Nu mogen wij vrouwen ook voetballen. Ook al is het voor mij te laat, ik vind het gewoon heel erg fijn om te zien. Dus ja, dit gaat in mijn beleving ook over mij, ook al sta ik (blij) aan de kant en mocht ik niet.

Korfbal is gemengd.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:36

Bij de jeugd zijn er genoeg gemixte voetbalelftallen, en sinds vorig seizoen is het ook toegestaan bij de senioren.
Enzino schreef:
Soms spelen de vrouwen ook wel tegen mannen, vaak ter voorbereiding van internationale competies (WK). Dan spelen ze wel vaak tegen jeugdelftallen van amateurs en verliezen ze dik.

Welk(e) vrouwenteam(s) bedoel je hier specifiek, en wanneer?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:51

Sommige mensen zijn wel goed in het zoeken van problemen hoor _O-
Het is niet zo dat de wereld ondergaat als het experiment mislukt of zo. Gewoon proberen en dan zien waar het schip strandt lijkt me hier echt geen enkel dilemma :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:44

In het kader, goed voorbeeld begint bij de overheden:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/912227/z ... -deze-tijd

Bij ons (in Zwitserland) was dat laatst ook in opspraak. Als een vrouw in de politiek (als volledige baan) met zwangerschapsverlof is en er is een belangrijke verkiezing dan mag ze niet meestemmen. Als ze toch meestemt dan valt dat onder werk hervatten en vervalt de rest van het verlof :roll:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:46

Pfft wat een kromme regel...

Goede zaak dat er bij de jeugd al gemixte teams zijn en inderdaad gewoon een dames en heren kleedkamer en probleem opgelost.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:57

Sizzle schreef:
In het kader, goed voorbeeld begint bij de overheden:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/912227/z ... -deze-tijd

Bij ons (in Zwitserland) was dat laatst ook in opspraak. Als een vrouw in de politiek (als volledige baan) met zwangerschapsverlof is en er is een belangrijke verkiezing dan mag ze niet meestemmen. Als ze toch meestemt dan valt dat onder werk hervatten en vervalt de rest van het verlof :roll:
Oh, dit wist ik helemaal niet. Wat een ontzettend antieke regel zeg -O-

Even tussendoor leuk nieuws uit de US sportwereld:
Citaat:
Publiek op de banken voor de eerste vrouwelijke coach op het veld in de MLB
https://nos.nl/artikel/2424958-publiek- ... -in-de-mlb
Leuk detail:
Citaat:
De eerste honkman van de tegenstander uit San Diego, Eric Hosmer, was er als eerste bij om Nakken te feliciteren toen ze binnen de lijnen kwam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:42

Dit topic gaat over feminisme. Er zijn een heleboel verschillende soorten feministen. Ook die zo weinig mogelijk met mannen te maken willen hebben en zeker niet ineens in gemengde sportgroepen zouden willen zitten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:00

anjali schreef:
Dit topic gaat over feminisme. Er zijn een heleboel verschillende soorten feministen. Ook die zo weinig mogelijk met mannen te maken willen hebben en zeker niet ineens in gemengde sportgroepen zouden willen zitten.

Ik zou me kunnen voorstellen dat bij traditioneel gescheiden sporten deze teams gewoon zullen blijven bestaan. De gemengde teams zouden een toevoegingen kunnen zijn. De vrouwen (en mannen) die om welke reden dan ook gescheiden willen sporten kunnen dat dan gewoon blijven doen.

Leuk dat het bij de jeugd al meer gemixt is :) bij kinderen is het fysieke verschil natuurlijk ook nihil

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:03

anjali schreef:

Waarom nu alweer nieuwe niet bestaande problemen zoeken :?
Probeer eens in oplossingen te denken.

Er zegt toch niemand dat je mixen moet verplichten?
Gewoon de keuze vrijlaten lijkt me een heel prima stap ipv domweg verbieden omdat het nou eenmaal altijd al zo was.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 11:13

Ik heb ook geen verstand van voetbal. Maar ik vind het wel vreemd dat dames minder betaald krijgen als de mannen voor dezelfde sport. Dit is inderdaad bij paardrijden gelijk.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 11:18

anjali schreef:

Altijd als het onderwerp feminisme aangehaald wordt, komt het vaak terug alsof feministen een soort mannenhaters zijn ofzo. Terwijl dat in dit topiq helemaal niet terug komt. Ben benieuwd waar dit vandaan komt? Is dat nog iets van vroeger?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:23

Nee, ik ken ze ook wel. Maar dat zit vaak dieper, of het zijn gewoon van die mensen die graag in het extremisme landen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:00

naranja1 schreef:
anjali schreef:

Altijd als het onderwerp feminisme aangehaald wordt, komt het vaak terug alsof feministen een soort mannenhaters zijn ofzo. Terwijl dat in dit topiq helemaal niet terug komt. Ben benieuwd waar dit vandaan komt? Is dat nog iets van vroeger?

Ik las vroeger de Opzij. En ook van vrouwelijke kennissen weet ik dit wel.Een vrouw heeft net zo min een man nodig als een vis een fiets.Dat zeiden ze.Wilden niets met mannen te maken hebben en deze willen ook geen gemengde toiletten. Ik vind hun mening prima maar ik ben zelf 100% hetero en vind mannen leuk en\of interessant. En het krachtveld tussen man en vrouw ook heel boeiend maar ik accepteer het niet als ze de baas over me willen gaan spelen.Ik vind mezelf beslist niet feministisch maar wel geemancipeerd.Nou ja dat is dan mijn mening en die is net zo persoonlijk gekleurd als de meningen van anderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:04

naranja1 schreef:
anjali schreef:

Nee dit is van alle tijden en heeft vooral te maken met een groep mensen die assertieve vrouwen (en mannen) die de positie van vrouwen willen verbeteren als een bedreiging zien. DE manier om te beschadigen, is om feministen mannen haters te noemen, emotionele mensen, trutten (is een vrouw zonder sex appeal) , of suggereren op een nare manier→ ze zal wel lesbisch zijn (implicerend dat we dan te maken zouden hebben met mannenhaters) etc.
Dit alles om de serieusheid van deze groep vrouwen (en mannen) onderuit te halen. Vaak zijn het mensen die bang zijn voor verandering en het moeilijk vinden om kritisch om zich heen te kijken speciaal naar de positie van vrouwen in onze maatschappij.

Anjali tjonge jonge→ en hier laat ik het verder bij.