Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:45

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:53

_San87_ schreef:
Artimes schreef:

Dankjewel, kon het zo snel niet vinden even.
Hopelijk pakken ze niet al die mensen op...

Ik denk dat de aantallen daar te groot voor zijn.

Inderdaad. Fantastisch om te zien! Hoe meer mensen zich mobiliseren hoe beter en ook relatief veiliger

StonedRomy

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:01

Ik heb lang de president van Oekraïne op Twitter gevolgd maar die pagina lijkt er helaas afgehaald te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:03

Als ik de persconferentie van Biden goed gevolgd heb, en het was soms lastig te verstaan, werd er gevraagd of Biden denkt dat Poetin verder kijkt dan Oekraïne, waarop hij 'ja' antwoorde.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:04

Afgelopen dagen las ik stil mee, maar nu staat RTL Nieuws aan, luister ik naar de persconferentie van Biden, en schrik omdat Twitter plotseling down is.. (kan ook teveel bezoekers zijn, maar toch..) Ik maak me zorgen, echt hele erge zorgen, om mensen die ik niet ken en dingen die nog niet daadwerkelijk gebeurd zijn. Maar het is angstaanjagend wat nu gebeurt.. :n

Ik probeer niet te veel door elkaar te gaan halen en wil het niet allemaal om mezelf laten draaien, maar ik vind het echt enorm zorgwekkend.

Klopt het dat twitter bij anderen ook niet bereikbaar is? Ik kan de linkjes van eerder op deze pagina niet zien..
Laatst bijgewerkt door Canon op 24-02-22 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:05

_San87_ schreef:
Als ik de persconferentie van Biden goed gevolgd heb, en het was soms lastig te verstaan, werd er gevraagd of Biden denkt dat Poetin verder kijkt dan Oekraïne, waarop hij 'ja' antwoorde.

Ik heb niets gezien en hoop er wat meer van te horen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:06

pien_2010 schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb niets gezien en hoop er wat meer van te horen.

Op CNN wordt het nog uitgezonden. Maar is met dat ik dit zeg ook afgelopen.

Hier staan speerpunten in de speech van zojuist:

https://www.theguardian.com/us-news/liv ... rs-updates
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-02-22 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:07

Op YouTube kan je de toespraak van Biden helemaal terug kijken. :)

Edit: link
Laatst bijgewerkt door Quir op 24-02-22 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:07

_San87_ schreef:

Meestal stopt het niet bij 1 vaak, want dan willen ze meer en meer macht hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:11

Nou ja met Amerikanen heb ik altijd een beetje dat ik het al snel paniekzaaiers vindt. Misschien heeft hij gelijk hoor , maar Amerikanen zijn over het algemeen wel mensen die snel bang zijn voor dingen.

Wat ik vooral echt banketstaaf vindt , dat de gehele wereld nog in een flinke crisis zit en dat die crisis eindelijk richting het einde ging we nu doorgaan naar eigenlijk nog een veel erger iets....

Ik wordt er toch wel wat onrustig van probeer het wel wat los te laten. Het is vanuit Poetin ook gewoon schreeuwen en provoceren. Maar goed hij zal niet de eerste zijn die het toch gaat proberen.

Ik zat te denken kan Angela Merkel nog niet wat doen . helemaal als ze wel goed met Poetin kon praten. Amerika heb ik dan net weer even wat minder mee aangezien die altijd vrij snel de paniekmodus ingaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:17

Zebrastreep schreef:
Wat ik vooral echt banketstaaf vindt , dat de gehele wereld nog in een flinke crisis zit en dat die crisis eindelijk richting het einde ging we nu doorgaan naar eigenlijk nog een veel erger iets....

En dan straks nog de gevolgen van het klimaat. Daaraan doet een oorlog ook geen goed.

Marigold

StonedRomy schreef:
Ik heb lang de president van Oekraïne op Twitter gevolgd maar die pagina lijkt er helaas afgehaald te zijn.

O jeetje zeg!
Vraag me sowieso af hoe het met zijn veiligheid is..

AmyJamess

Canon schreef:
Afgelopen dagen las ik stil mee, maar nu staat RTL Nieuws aan, luister ik naar de persconferentie van Biden, en schrik omdat Twitter plotseling down is.. (kan ook teveel bezoekers zijn, maar toch..) Ik maak me zorgen, echt hele erge zorgen, om mensen die ik niet ken en dingen die nog niet daadwerkelijk gebeurd zijn. Maar het is angstaanjagend wat nu gebeurt.. :n

Ik probeer niet te veel door elkaar te gaan halen en wil het niet allemaal om mezelf laten draaien, maar ik vind het echt enorm zorgwekkend.

Klopt het dat twitter bij anderen ook niet bereikbaar is? Ik kan de linkjes van eerder op deze pagina niet zien..

Ik heb geen twitter, maar ik hoorde bij het rtl nieuws dat Rusland ook was begonnen met cyber aanvallen. Dus misschien dat dat er mee te maken kan hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 21:18

_San87_ schreef:

Gezien het gedoe aan de Poolse grens de afgelopen tijd verbaast me dat helaas niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:19

Sizzle schreef:
_San87_ schreef:

Gezien het gedoe aan de Poolse grens de afgelopen tijd verbaast me dat helaas niet.

Mij ook niet. Alles wat de Amerikanen gezegd hebben vwb Rusland-Oekraïne, klopte tot nu toe. Dus ik wil zijn uitspraak ook niet meteen naar het land der fabelen verwijzen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:20

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:

En dan straks nog de gevolgen van het klimaat. Daaraan doet een oorlog ook geen goed.

Ja bizar wat we meemaken allemaal..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:20

Ik denk niet dat Poetin daar op uit is.

Of het moet hem een topidee lijken om zelfs China tegen zich in het harnas te jagen.

Edit: ik zou zeker niet teveel naar de Amerikanen kijken. Putin mag dan ellende zijn, vergis je niet in Biden. Dat hij westers is, wil niet zeggen dat hij direct schone handen heeft.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:26

Marigold schreef:
StonedRomy schreef:

O jeetje zeg!
Vraag me sowieso af hoe het met zijn veiligheid is..

Gelukkig was het een storing van Twitter zelf. Ik hoop dat het parlement van Oekraïne niet meer in het land zit, maar ik vrees ervoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:31

Oekraïnse mannen tussen de 18 en 55 mogen het land niet verlaten, lees ik net.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:34

Is het een goed idee (niet persoonlijk bedoelt, gewoon vanuit interesse) om als mensen dingen lezen en benoemen de link mee te delen? Ik lees graag mee. :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:35

Canon schreef:
Is het een goed idee (niet persoonlijk bedoelt, gewoon vanuit interesse) om als mensen dingen lezen en benoemen de link mee te delen? Ik lees graag mee. :o

Dat is een heel goed idee :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:36

Sunnda schreef:

Of het moet hem een topidee lijken om zelfs China tegen zich in het harnas te jagen.

Edit: ik zou zeker niet teveel naar de Amerikanen kijken. Putin mag dan ellende zijn, vergis je niet in Biden. Dat hij westers is, wil niet zeggen dat hij direct schone handen heeft.

Toch is West Europa en de Navo weinig waard zonder de Amerikanen. Dus met die toon zou ik echt dimmen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:39

pien_2010 schreef:
Sunnda schreef:

Toch is West Europa en de Navo weinig waard zonder de Amerikanen. Dus met die toon zou ik echt dimmen.

De EU heeft zich aan alle kanten afhankelijk gemaakt. Zonder de Amerikanen kunnen we alvast beginnen met Russisch leren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:42

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

De EU heeft zich aan alle kanten afhankelijk gemaakt. Zonder de Amerikanen kunnen we alvast beginnen met Russisch leren.

Hoezo gemaakt? Denk je echt dat een klein landje als NL iets alleen kan bewerkstelligen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:42

Canon schreef:

Oh, ja daar denk ik niet eens bij na :o.

Hier de bron over Oekraïnse mannen.

https://mobile.twitter.com/BNR/status/1 ... K_lcYpAAAA