Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:43

Wat ik nu denk. Het hele hippisch centrum in Deurne staat leeg. Die nieuwe eigenaren misschien eens contacten?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:44

Echt ongelovelijk wat er gebeurt. Zo een klein land waarvan in 1 deeltje een ramp gaande is en elders het leven gewoon zn gang gaat.... Echt bizar. Ik heb het erg te doen met alle getroffenen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:47

Vloedgolf verrast bewoners Duits verzorgingshuis: 12 mensen met zware beperkingen verdronken

Bron: AD

Overvallen in hun slaap. Wat een verschrikkingen overal.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:47

Als er iemand uit dit topic NU moet evacueren en onderdak nodig heeft, PB me direct. Ik kan plaats bieden in Spaubeek bij mij thuis.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:48

Popstra schreef:
Echt ongelovelijk wat er gebeurt. Zo een klein land waarvan in 1 deeltje een ramp gaande is en elders het leven gewoon zn gang gaat.... Echt bizar. Ik heb het erg te doen met alle getroffenen.

Ja echt. En zo niet Nederlandse taferelen.

Karin

Het is zo onwerkelijk en ook zo lastig voor te stellen hier in het midden van het land, waar geen grote rivieren zijn. Hoewel ik nu letterlijk op een steenworp afstand van de Eem zit, maar die zie ik nog niet overstromen. Onvoorstelbaar dat zo'n lieflijk riviertje als de Geul zo verwoestend te werk is gegaan.

Ik heb zojuist wel uit eerste hand vernomen dat de waterschappen langs de grote rivieren (Lek, Nederrijn) alert zijn vanwege het vele water dat er binnen nu en twee dagen aan komt, maar er wordt gezegd dat er voor de dijken geen gevaar dreigt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-07-21 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Boras schreef:
Vloedgolf verrast bewoners Duits verzorgingshuis: 12 mensen met zware beperkingen verdronken

Bron: AD

Overvallen in hun slaap. Wat een verschrikkingen overal.

Oh wat verschrikkelijk ;(

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:49

Zie ook net de beelden van de kudde koeien die ingesloten is geraakt, ik hoop dat ze gered kunnen worden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:51

Walkure schreef:
Zie ook net de beelden van de kudde koeien die ingesloten is geraakt, ik hoop dat ze gered kunnen worden

En die boer mogen ze een hard woordje mee spreken.
Dit wist je op voorhand!

Boer in roermond heeft zn kudde in de steek gelaten...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:53

Ongelooflijk. Je wordt echt beroerd van de beelden en verhalen. Laat staan als je dat zelf nu meemaakt.

Ik had ook niet verwacht dat het omhoog ook zo een gevaar zou worden.

NK Quarters is in Grathem en iedereen gaat gewoon volgens mij, maar ik zou het echt niet meer doen. Dan is dat deel nu net veilig, maar je ziet hoe snel het kan omslaan en het was een mooie lokatie geweest om veel andere dieren op te vangen.

Maar zoals de vreselijke beelden; hoe ga je mensen en dieren nog bereiken en redden? Ik denk dat dat nog het ergste is; dat je zo weinig kan doen.
En straks het opruimen en herstellen wordt echt vreselijk naar.

Het is ook klote dat je het water niet kan sturen en doseren. Hier kunnen we nog best wat hebben in de sloten bijvoorbeeld.

Het zal wel jaren duren voor ze eventueel ooit iets kunnen doen, maar dit mag eigenlijk niet meer gebeuren.

DuoPenotti

Was dat niet de boer die ze wilde vangen maar niet lukte?

Babootje

moonsparkle schreef:
Ik las dat het lucht alarm af gaat bij Meerssen om mensen te attenderen niet met paniek maar wel met spoed hun huis te verlaten omdat er een gat van 1 bij 1 in de dijk zit. Weet niet hoe betrouwbaar de bron is trouwens lees het in meerdere Twitter berichten

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1390512 ... gelijk-weg

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:54

DuoPenotti schreef:

Ja dat vroeg ik me ook af. Boer die was aangevallen door een stier die bij de koeien liep en naar het zhs is afgevoerd?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:55

Jolliegirl schreef:
Walkure schreef:

Dit wist je op voorhand!

Je weet niet wat er voor verhaal achter zit he. Kennissen moesten ook evacueren, dus ze zijn eerst de dieren in veiligheid gaan brengen, maar ze kregen een varken en met geen mogelijkheid gevangen. Wat moet je dan op een geven moment?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:56

DuoPenotti schreef:

Als dat zo is, excuus.

De boer waar ik het over heb heeft afgewacht. Die wist gisteren al dat ie moest evacueren

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:58

Ja, als het niet lukt.. hoeveel kan je dan.

Hier langs de Waal hebben we zomers ook wildgrazers, ik hoop dat het water hier niet zo hoog komt maar wel dat de dieren voor de zekerheid misschien maar verplaatst worden. Als het water net zo hoog komt als afgelopen winter dan zullen ze het niet redden.

marleen_usar

Een ouder echtpaar op de fiets vanuit een andere plaats komen naar Valkenburg om foto,s te maken. Echt niet te snappen het is hier zo erg.

tammiebels

Babootje schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja dat vroeg ik me ook af. Boer die was aangevallen door een stier die bij de koeien liep en naar het zhs is afgevoerd?

Dit met de stier was in Neerijnen, Betuwe

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:59

Op Duitse Facebook groepen word veel hulp aangeboden maar het breekt je hart wanneer je de berichten over verdwenen paarden en honden ziet. Een man was met zijn twee hondjes aan het lopen, dieren lopen naar het water en golf en weg. Die maken geen enkele kans. Mensen is het allerbelangrijkste maar toch, zoveel leed op veel gebieden.

AmyII

Jolliegirl schreef:
Walkure schreef:

Dit wist je op voorhand!

Was je erbij dat die boer zijn kudde ‘in de steek’ liet? Ik kan me nl niet voorstellen dat hij ze moedwillig aan hun lot heeft overgelaten. Ik las ook een verhaal van een boer die probeerde zijn kudde af te vangen maar dat een deel van de kudde weigerde zich te laten vangen. Wat moet je dan op zo’n moment? Zelf met alle dieren ten onder gaan in de poging een deel van de groep alsnog te redden?

DuoPenotti

Nee bedoel niet van de stier.

Las ergens maar weet natuurlijk niet welke boer het is. Dat er eentje een gedeelte had kunnen evacueren maar andere niet omdat ze zich niet lieten vangen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:01

Die koeien zijn meegenomen.. de stier is neergeschoten omdat hij agressief bleef en een gevaar voor de omgeving was, hoor ik nu van mn schoonzus

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:04

Vreselijk :( gelukkig hebben wij vannacht de paarden geevacueerd... die vallen nu in het gebied wat overstroomd door de dijkdoorbraak :(

Echt mensen blijf weg :( en blijf veilig...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:05

Het is voorlopig nog niet voorbij.
Roermond was gisteren al risico, maar daar moet het hoogwater vanuit Valkenburg nog langs.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:05

OP NPO televisie is lange nieuwsuitzending. Heftig!