[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:58

Maartje1990 schreef:
Relaxed schreef:
Dat sanquin bijvoorbeeld eindelijk homo's gaat toestaan om bloed te doneren, is toch bezopen dat dat nu pas mag? Alsof alle homo's vreemdgaande drugsverslaafden zijn :n en dan 'hetero's' die met hun kinderzitje in de auto de homo ontmoetingsplaatsen afwerken wel toestaan omdat zij op papier hetero zijn :roll: nee religie is echt fijn :r

Even wachten hoor. Maar "hetero" mannen die seks hebben met andere mannen mogen ook niet doneren. De vraag zegt ook niet "ben je homo" maar "heb je seks met andere mannen"? Oid

En jij denkt dat die "hetero" mannen dat in gaan vullen? :+
Mijn oom is homo, al 25 jaar getrouwd en ook bij hun is dit gewoon een monogaam huwelijk. En zij mogen geen bloed geven. Daar gaat het mij om, bezopen vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:00

Elisa2 schreef:
Maartje1990 schreef:

Even wachten hoor. Maar "hetero" mannen die seks hebben met andere mannen mogen ook niet doneren. De vraag zegt ook niet "ben je homo" maar "heb je seks met andere mannen"? Oid

Lijkt me logisch, ze willen geen risico's nemen vwb aids.

Idd en daarom ook de vragen die voor iedereen gelden.. Zo wordt er ook gevraagd of je betaalde seks hebt, helemaal goed.. Maar om seks met mannen compleet uit te sluiten, ook als ze al 25 jaar een monogaam huwelijk hebben gaat nergens over. Gewoon discriminatie.

Maartje1990

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:12

Relaxed, ik hoop dat ze dan gewoon niet gaan. Want waarom zou je je hoeft geen excuus te bedenken om geen donor te zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:22

Elisa2 schreef:

Maar niemand is te vertrouwen, wellicht is de donor een frequente hoerenloper of een swinger, dus zou het veiliger zijn om het bloed zolang te bewaren dat ze op hiv en andere dingen kunnen testen ipv te geloven wat iemand beweert over zijn/haar seksleven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:22

Ik ga op Volt stemmen. Ik heb hun programma van voor tot achter uitgeplozen en heb nog nooit zo'n partij gezien waar ik t zo mee eens ben.

Ben echt enthousiast! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:23

Ja ook mee eens hoor, ik hoop dat mensen zelf goed nadenken over de risico's voordat ze bloed gaan geven. En dat is inderdaad krom Relaxed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:24

Maartje1990 schreef:
Relaxed, ik hoop dat ze dan gewoon niet gaan. Want waarom zou je je hoeft geen excuus te bedenken om geen donor te zijn.

Idd, ik ook hoor :j maar al het bloed wordt sowieso onderzocht, dus dat scheelt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:25

Rutte wil de WIA nog verder uitkleden. Het asobeleid gaat ie gewoon verder voortzetten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:27

elnienjo schreef:
Elisa2 schreef:

Maar niemand is te vertrouwen, wellicht is de donor een frequente hoerenloper of een swinger, dus zou het veiliger zijn om het bloed zolang te bewaren dat ze op hiv en andere dingen kunnen testen ipv te geloven wat iemand beweert over zijn/haar seksleven.

Het bloed wordt ook op HIV getest en nog 4 andere infectieziekten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:35

elnienjo schreef:
Rutte wil de WIA nog verder uitkleden. Het asobeleid gaat ie gewoon verder voortzetten.

In welk opzicht?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:40

elnienjo schreef:
Juist al die wisselende datums slaan nergens op voor feestdagen. Toen ze koninginnedag koningsdag maakten hadden ze gewoon de laatste vrijdag van april moeten kiezen ipv de 28e.

Wel grappig dit, want ten eerste is koningsdag nu 27 April en niet de 28ste en ten tweede kiest de politiek deze dag niet uit, maar onze koning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:49

Ineke2 schreef:
elnienjo schreef:
Juist al die wisselende datums slaan nergens op voor feestdagen. Toen ze koninginnedag koningsdag maakten hadden ze gewoon de laatste vrijdag van april moeten kiezen ipv de 28e.

Wel grappig dit, want ten eerste is koningsdag nu 27 April en niet de 28ste en ten tweede kiest de politiek deze dag niet uit, maar onze koning.

Sowieso, wat maakt het nou uit of het een vaste datum of dag is.. 5 mei gaan we toch ook niet steeds veranderen? :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:49

Iris82 schreef:
elnienjo schreef:

In welk opzicht?

Standpunt van de VVD:
Er zijn mensen die echt niet kunnen werken. Voor hen hoort er altijd een vangnet te zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de hele samenleving om voor die mensen te zorgen. Ook mensen die hun baan kwijtraken, verdienen een tijdelijk steuntje in de rug om snel weer aan de slag te komen. Het verliezen van je baan is ingrijpend genoeg.

Wij vinden het echter niet sociaal om mensen voor altijd af te schrijven en ze de rest van hun leven in een uitkering te stoppen. Ongeveer een half miljoen Nederlanders hebben een uitkering terwijl zij wél (deels) aan de slag kunnen. Wij willen dat die mensen weer aan het werk gaan. Wij kijken namelijk naar je kansen, niet naar je beperkingen.

Dat klinkt allemaal mooi en aardig, maar tussen de regels door is dus inderdaad het uitkleden van de WIA uitkering te lezen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:50

Relaxed schreef:
Sowieso, wat maakt het nou uit of het een vaste datum of dag is.. 5 mei gaan we toch ook niet steeds veranderen? :+

5 mei is überhaupt nooit een nationale vrije dag geweest.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:53

Ineke2 schreef:
Standpunt van de VVD:
Er zijn mensen die echt niet kunnen werken. Voor hen hoort er altijd een vangnet te zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de hele samenleving om voor die mensen te zorgen. Ook mensen die hun baan kwijtraken, verdienen een tijdelijk steuntje in de rug om snel weer aan de slag te komen. Het verliezen van je baan is ingrijpend genoeg.

Wij vinden het echter niet sociaal om mensen voor altijd af te schrijven en ze de rest van hun leven in een uitkering te stoppen. Ongeveer een half miljoen Nederlanders hebben een uitkering terwijl zij wél (deels) aan de slag kunnen. Wij willen dat die mensen weer aan het werk gaan. Wij kijken namelijk naar je kansen, niet naar je beperkingen.

Dat klinkt allemaal mooi en aardig, maar tussen de regels door is dus inderdaad het uitkleden van de WIA uitkering te lezen.

Precies! Ze dwingen mensen de Wia uit de bijstand in want niemand zit op een afgekeurde werknemer te wachten tenzij ze hem/haar flink gesubsidieerd kunnen uitbuiten voor een aalmoes.

En ze komen vast weer samen met het CDA die de WW wil halveren. Eigen bevolking kleden ze uit en ondertussen maar met miljarden smijten naar 't buitenland alsof 't pepernoten zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:02

Sizzle schreef:
Afschuwelijk die scholen oorlogen, ja die heb ik ook gekend. Of die boze blikken over en weer tussen kerkpleinen, brrrrr. En ze bestaan nog steeds kan ik je verzekeren. Hoe kun je in vredesnaam voor verzuiling zijn, dat is domweg een systeem waardoor men de buurman verplicht moet haten omdat het bij een ander clubje hoort. Waar je niet met je buurmeisje mag spelen omdat ze een mariabeeld in huis hebben, bah.

Nou, een Christen mag niemand haten hoor.Dat zou regelrecht tegen het Evangelie ingaan. Maar ik denk dat verzuiling juist veel toch opkomende haatgevoelens van beide kanten zou voorkomen,omdat men niet meer steeds in iemands vaarwater zit. Beetje flauwe vergelijking, maar als paarden elkaar steeds maar blijven aanvallen als ze samen op 1 wei staan, kun je toch ook beter ze verdelen over verschillende weiden in groepen die wel goed samen kunnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:06

anjali schreef:
Nou, een Christen mag niemand haten hoor.Dat zou regelrecht tegen het Evangelie ingaan. Maar ik denk dat verzuiling juist veel toch opkomende haatgevoelens van beide kanten zou voorkomen,omdat men niet meer steeds in iemands vaarwater zit. Beetje flauwe vergelijking, maar als paarden elkaar steeds maar blijven aanvallen als ze samen op 1 wei staan, kun je toch ook beter ze verdelen over verschillende weiden in groepen die wel goed samen kunnen.

Je kunt ook neutraal onderwijs aanbieden waarin levensbeschouwing een algemeen vak is waarin alle relevante levensbeschouwingen aan bod komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:13

ruitje schreef:
Het gaat mij niet om tegengeluid, dat is denk ik altijd prima in een discussie toch? Ik ben bijv. Ook niet religieus en het inhoudelijk helemaal eens met Relaxed, maar ik voel niet de behoefte daarop te kotsen :+ .

Wel vraag ik mij af, hoe we het Christendom de komende jaren terug gaan zien in de politiek. Ik denk steeds minder echt als religie en meer als 'westerse normen en waarden.' Ook vraag ik mij af of er meer partijen komen bijv. Met Islamitische waarden.

Ik ben heel erg benieuwd Anjali, waarom je, als iemand die voor mij als sterk Christelijk overkomt toch op de PvdD stemt( als ik dat goed begrijp? ) . Komt dat dan omdat je het opkomen voor dieren belangrijker vind dat het opkomen voor het Christendom?
Ja.

Heftig verhaal Mysa :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:17

elnienjo schreef:
anjali schreef:

Je kunt ook neutraal onderwijs aanbieden waarin levensbeschouwing een algemeen vak is waarin alle relevante levensbeschouwingen aan bod komen.

Ik bedoel ook dat er eveneens neutrale scholen moeten zijn. Vroeger heette dat Nutsschool. Die stond vlakbij onze R.K.school. Zodoende kan iedereen een keuze maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:20

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

5 mei is überhaupt nooit een nationale vrije dag geweest.

Maar wat is nu precies je punt? Jij wilt perse dat een feestdag altijd op een werkdag valt? :? De 27e is de verjaardag van de koning, beetje raar om daar de laatste vrijdag vd maand van te maken. Idem voor 5 mei.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:40

anjali schreef:
Beetje flauwe vergelijking, maar als paarden elkaar steeds maar blijven aanvallen als ze samen op 1 wei staan, kun je toch ook beter ze verdelen over verschillende weiden in groepen die wel goed samen kunnen.

Volwassen mensen kunnen gewoon op een respectabele manier met elkaar omgaan toch? Je hoeft niet met elkaar te trouwen, gewoon wederzijds respect is ruim voldoende. Er zijn genoeg mensen waar ik nooit van mijn leven niet mee op vriendschappelijke voet zou kunnen leven maar daarmee kun je zakelijk prima gewoon mee uit de voeten. Haantjes pik gedrag van weinig volwassen mensen voorkom je niet door verzuilen, dan versterk je het juist omdat je ze dan een reden geeft om elkaars tegenstander te zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:46

Sizzle schreef:
anjali schreef:
Beetje flauwe vergelijking, maar als paarden elkaar steeds maar blijven aanvallen als ze samen op 1 wei staan, kun je toch ook beter ze verdelen over verschillende weiden in groepen die wel goed samen kunnen.

Volwassen mensen kunnen gewoon op een respectabele manier met elkaar omgaan toch? Je hoeft niet met elkaar te trouwen, gewoon wederzijds respect is ruim voldoende. Er zijn genoeg mensen waar ik nooit van mijn leven niet mee op vriendschappelijke voet zou kunnen leven maar daarmee kun je zakelijk prima gewoon mee uit de voeten. Haantjes pik gedrag van weinig volwassen mensen voorkom je niet door verzuilen, dan versterk je het juist omdat je ze dan een reden geeft om elkaars tegenstander te zijn.

Je ziet nu wel tijdens de verkiezingsdebatten dat volwassen mensen helemaal niet op een respectvolle manier met elkaar omgaan maar liever met modder gooien en beledigen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:50

Juist omdat ze al te veel in hun eigen zuiltje zitten en niet open staan voor elkaar. Uiteraard ben jij vrij daar voorstander van te zijn, ik ben daar de lijnrechte oppositie en daarmee zijn wij ook een soort zuiltjes :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:52

Relaxed schreef:
Dat sanquin bijvoorbeeld eindelijk homo's gaat toestaan om bloed te doneren, is toch bezopen dat dat nu pas mag? Alsof alle homo's vreemdgaande drugsverslaafden zijn :n en dan 'hetero's' die met hun kinderzitje in de auto de homo ontmoetingsplaatsen afwerken wel toestaan omdat zij op papier hetero zijn :roll: nee religie is echt fijn :r

Dat homo's geen bloed mochten doneren had helemaal niets met religie te maken,maar met het feit dat het aidsvirus nu eenmaal in homokringen veel voorkomt en dat wordt zoals je weet door bloed overgedragen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:59

anjali schreef:
Relaxed schreef:

Dat homo's geen bloed mochten doneren had helemaal niets met religie te maken,maar met het feit dat het aidsvirus nu eenmaal in homokringen veel voorkomt en dat wordt zoals je weet door bloed overgedragen.

|( |( |(