Ik kan alleen maar dingen bedenken waar ik niet trots op wil zijn

Ok ik kan één ding bedenken: koningsdag! Dat vind ik leuk en Nederlands. In beperkte mate.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:ik weet anders ook niet wat "de Nederlandse cultuur" is waar ik zo trots op moet zijn als Nederlander![]()
Ik kan alleen maar dingen bedenken waar ik niet trots op wil zijnzoals zwarte piet en kringverjaardagen.
Ok ik kan één ding bedenken: koningsdag! Dat vind ik leuk en Nederlands. In beperkte mate.
Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Cer schreef:Magrathea schreef:ik weet anders ook niet wat "de Nederlandse cultuur" is waar ik zo trots op moet zijn als Nederlander![]()
Ik kan alleen maar dingen bedenken waar ik niet trots op wil zijnzoals zwarte piet en kringverjaardagen.
Ook deze post.. prima dat je het hilarisch vindt, maar ik denk dan .. 'waarom moet dat nou zo?" Waarom?
Askja schreef:Quebelle, ik heb zo'n vermoeden dat Bokt redelijk wit is. En op een paardenforum zijn vrouwen veruit in de meerderheid. Dus zo gek is dat niet.
Dat er hier een paar de boventoon voeren met posts die bij tijd en wijle druipen van de vooroordelen richting minderheden/immigranten, lijkt mij vooral een goede motivatie om inhoudelijk tegengas te geven.
elnienjo, 'vluchtelingenindustrie'?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wordt er stiekem grof geld verdiend aan Kamp Moria? Vullen ngo's hun zakken met het opzetten hulpverleningsprogramma's voor oorlogsvluchtelingen in Centraal-Afrika? Hebben medewerkers van Artsen zonder Grenzen Zwitserse bankrekeningen om hun miljoenen veilig weg te zetten?
Ik vermoed dat er veel betere verdienmodellen zijn dan vluchtelingenopvang.
Denk bijvoorbeeld aan mensensmokkelaars. Mensensmokkel is een verziekt 'businessmodel', een grootschalige illegale industrie waarin goud geld verdiend wordt over de ruggen van wanhopige mensen op zoek naar een beter leven.
Als er nu echt eens moeite werd gedaan vanuit Europa om samen met de landen van herkomst van deze lieden deze verrotte vorm van criminaliteit met wortel en tak aan te pakken en liefst uit te roeien, dan zouden daarmee meerdere vliegen in één klap geslagen kunnen worden: geen massale verdrinkingen en en ander onvoorstelbaar menselijk leed meer op de mensensmokkelroutes, minder kansloze (economische) asielzoekers die eindigen in opvangkampen, uitzetcentra of de illegaliteit, en minder crimineel uitschot dat zonder enige belemmering geld kan verdienen aan het leed van medemensen.
Ailill schreef:Electra63 schreef:Geheel mee eens, ik vind het te schandalig voor woorden en bij de beesten af hoe het beleid omtrent dit soort zaken, vanuit team groen, wordt begeleid.Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers.![]()
Als paardenforum zou je daar niet mee geassocieerd moeten willen worden.
Ailill schreef:Electra63 schreef:Geheel mee eens, ik vind het te schandalig voor woorden en bij de beesten af hoe het beleid omtrent dit soort zaken, vanuit team groen, wordt begeleid.Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers.![]()
Als paardenforum zou je daar niet mee geassocieerd moeten willen worden.
Mindim schreef:Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Nou wat fijn dat jij dat zo amusant vind, wat had je verwacht dan op een paardenforum voor voornamelijk vrouwen? Verder nog iets interessants bij te dragen?
Ailill schreef:Electra, ik heb al diverse berichten vanuit team groen gehad. Blijkbaar weet een bepaald persoon de TEM knop heel goed te vinden. En dan zelf, op papier, nét binnen de lijntjes blijven, maar inhoudelijk al de fatsoensnormen paseren.
Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus bij deze
Mindim schreef:Neuh. Ik heb (inmiddels) de illusie verloren dat Bokt hier ook maar iets aan gaat doen. Het waren en zijn steeds dezelfde mensen die overal olie op het vuur gooien, enkel om te stoken en emoties bij anderen uit te lokken.Nou, doe je beklag in het forum gedeelte zou ik zo zeggen
Electra63 schreef:Da's dan weer jammer, hopelijk hebben anderen er wel iets aanAilill schreef:Electra, ik heb al diverse berichten vanuit team groen gehad. Blijkbaar weet een bepaald persoon de TEM knop heel goed te vinden. En dan zelf, op papier, nét binnen de lijntjes blijven, maar inhoudelijk al de fatsoensnormen paseren.
Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus bij deze
Ik heb dezelfde berichten gehad, denk ik zo![]()
Dus je waarschuwing komt te laat
Electra63 schreef:Ze heeft natuurlijk gelijk.
Er zijn allerlei cijfers en feiten bekend, dar bijv. mensen met een buitenlandse naam moeilijker aan een stageplaats of werk komen.
Direct reageren bokkers dan met opmerkingen dat ze wel buitenlanders kennen die een baan hebben of zelf ook weleens zijn afgewezen bij een sollicitatie. Het is het ontkennen van een probleem, door mensen die dit zelf zo niet ervaren.
Ja maar....... dat is zo'n dooddoener.
Een deel van de bokkers heeft weinig inlevingsvermogen in de problemen van anderen.
Ailill schreef:Neuh. Ik heb (inmiddels) de illusie verloren dat Bokt hier ook maar iets aan gaat doen. Het waren en zijn steeds dezelfde mensen die overal olie op het vuur gooien, enkel om te stoken en emoties bij anderen uit te lokken.
Bokt roept imo al dik 8 jaar (en als ik het van anderen lees al veel langer), dat ze van alles aan gaan pakken. In de praktijk is het trekken aan een dood paard, best triest voor een paarden-forum.
Magrathea schreef:Huh? Ik stel toch gewoon een vraag?
Ik zou het fijn vinden als we gewoon over de inhoud konden gaan en niet steeds over of iemand iets wel aardig genoeg in een post typt (die per definitie minder aardig over gaat komen dan bedoeld omdat je een stukje menselijke interactie mist)
-> Sommige 'witte Nederlanders'.. Er zijn er namelijk ook die niet vechten voor het behoud van ZP.Citaat:de witte Nederlander vecht voor het behoud van zwarte piet.
Magrathea schreef:Amen.Dit topic begon met een open gesprek maar met sommige kreten die hier in gegooid worden ben ik wel echt snel klaar hoor.
En trouwens, tegen racisme zijn vergt nou niet bepaald een radicale invalshoek ofzo, gewoon het basisidee dat mensen niet gediscrimineerd dienen te worden op basis van ethniciteit. En dat kan je gewoon naleven zonder beginnen te roepen dat witte mensen ook vermoord worden of dat ethniciteit zo en zo zich beter heeft aangepast dan de ander.
Magrathea schreef:Dit topic begon met een open gesprek maar met sommige kreten die hier in gegooid worden ben ik wel echt snel klaar hoor.
Mindim schreef:Ik blijf me er nog steeds over verbazen, inderdaad ook op andere sites en fora. Lijkt wel alsof het steeds erger wordt.Ailill schreef:Neuh. Ik heb (inmiddels) de illusie verloren dat Bokt hier ook maar iets aan gaat doen. Het waren en zijn steeds dezelfde mensen die overal olie op het vuur gooien, enkel om te stoken en emoties bij anderen uit te lokken.
Bokt roept imo al dik 8 jaar (en als ik het van anderen lees al veel langer), dat ze van alles aan gaan pakken. In de praktijk is het trekken aan een dood paard, best triest voor een paarden-forum.
Bokt veranderd niet en de mensen op bokt ook niet. Het is hier net zo erg als op facebook. Blaffende internethelden![]()
In het echt durven ze de mond niet open te trekken.
Magrathea schreef:En trouwens, tegen racisme zijn vergt nou niet bepaald een radicale invalshoek ofzo, gewoon het basisidee dat mensen niet gediscrimineerd dienen te worden op basis van ethniciteit. En dat kan je gewoon naleven zonder beginnen te roepen dat witte mensen ook vermoord worden of dat ethniciteit zo en zo zich beter heeft aangepast dan de ander.
Mindim schreef:Ik denk dat de meeste mensen tegen racisme zijn. Het probleem is dat je niet eens een radicale invalshoek hoeft te hebben om hier al voor racist te worden uitgemaakt. Ik hoef alleen maar te zeggen dat ik zwarte piet een fijne traditie vond bijvoorbeeld. Dan ben je hier gelijk al een racist in hart en nieren. Kijk en dan krijg je weerstand van mensen. Je zet die mensen gelijk in de hoek van racist zijnde en dat is niet terecht. Bijna iedereen is opgegroeid met die traditie en het mag prima anders, ik stoor me er niet aan, heb ook geen kinderen meer in die leeftijd. Roetveegpiet prima, zwarte piet ook prima en rode piet ook, whatever. Maar als ik noem dat ik zwarte piet ook prima vind, ben ik gelijk een vuile racist met een witte onderbuik. Tja en dat vind ik wel heel extreem ineens.
Rennie89 schreef:Zolang het overgrote witte Nederland nog het woord buitenlander (Een buitenlander of vreemdeling is iemand die niet in het bezit is van de nationaliteit van het land waar hij-zij verblijft.) gebruikt voor mensen die hier al bijna hun hele leven zij het niet hier zelf geboren zijn, gebruikt, hebben we nog een hele weg te gaan. Nederland is ook het enige land waar het woord allochtoon bestaat (Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.) en door dit soort termen te gebruiken sluit je bepaalde groepen al af van de Nederlandse samenleving.