Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mand schreef:elnienjo schreef:Maar je demonstreert ook voor alle gevallen waar blanken slachtoffer worden van geweld door mensen uit een andere cultuur? Nederlanders moeten maar niet zo zeuren als ze worden lastiggevallen, geintimideerd en een groep 'neven' bijgehaald worden, beroofd worden etc, en de andere cultuur trekt de racismekaart al zodra iemand maar met z'n ogen durft knipperen. Het begint wel 'n beetje omgekeerde wereld te worden. En dit soort slachtofferrol aannemen over verre voorouders die slaaf waren. Je kan en mag alles worden in Nederland, ongeacht je afkomst. Ik ken mensen uit diverse culturen die hier volledig meedraaien en geintegreerd zijn en die zich uitspreken tegen dit soort demonstraties, juist omdat het niet verbindend werkt, maar de verschillen vergroot. Persoonlijk vind ik dat jammer.
Zoals ik volgensmij al eerder tegen je heb gezegd, in elke groep mensen (als je ze zo op zou willen delen) heb je rotte appels. Het gaat niet alleen om geweld. Het gaat om hoe fundamenteel racisme is op de wereld. Ik wil wel eens wat filmpjes opzoeken over hoe vooroordelen ontzettend geworteld zijn in onze cultuur. Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'. Die heb je over zwarte mensen wel. Het argument 'ik ken mensen' is in deze discussie ook totaal invalid, want zoals ik net al zei, je hebt in elke groep mensen die anders denken of niet deugen.
Cer schreef:De benaming van een kleur schijnt wel degelijk een issue te zijn...
Wat praat je hiermee niet goed trouwens?
Mag je wel zeggen dat iemand dan maar moet verhuizen? Of juist niet?
Als je alleen maar zit te chagrijnmuilen over een bestuur, een land, woonvoorschriften, vergunningen etc etc etc en niks is naar je zin, dan moet je jezelf niet kwellen en gewoon verhuizen..
Of je probeert er wat van te maken... dat vind ik
@Penotti: ligt eraan of je een gesprek kunt hebben (discussie vind ik een te sterk woord) of iemand die dag in dag uit een klaagzang houdt.. vind ik wel een verschilletje
_Penotti schreef:Ik vind het vooral een dooddoener.
Ga naar je eigen land/ of als het hier niet bevalt vertrek je toch.
Gesprek compleet over. er word niet geluisterd alleen overheen getetterd.
Joman schreef:Verbaas me over je uitspraak mbt verhuizen. Net of het allemaal zo simpel is altijd. Iedereen heeft recht op zijn/haar issues en het zeuren erover. Dat jij het niet wil horen, is een ander verhaal.
Cer schreef:Joman schreef:Verbaas me over je uitspraak mbt verhuizen. Net of het allemaal zo simpel is altijd. Iedereen heeft recht op zijn/haar issues en het zeuren erover. Dat jij het niet wil horen, is een ander verhaal.
Ik had mn bericht inderdaad ook al aangepast... dat ze niet verhuizen omdat het inderdaad niet zo simpel is...![]()
En ja iedereen heeft recht op issues... maar soms kan je ook wel iets aanpakken..
maar goed, dat is een beetje meer mijn instelling... maak er wat van..![]()
Enfin, dit is een heel ander onderwerp van de Demonstraties op de dam ..
Ikzelf ben heel blij dat mijn bevoorrechte wieg in NL stond, als ik zo een beetje om me heen kijk. En ja, er zijn zeker dingen die beter kunnen.. zou mooi zijn als die verbeteren (soms kan ik zelf wat, soms niet)
bigone schreef:Maar mand, in Nederland vermoord door racisme? Door de politie ? Of anders gesteld, vermoord om de enigste reden dat ze zwart waren?
Mand schreef:Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'.
Karl66 schreef:Mand schreef:Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'.
Oké, het is niet Nederland, maar herinner jij je de brexit nog? En wat de reden voor die brexit was? Dat ging toch echt over de arbeidsimport uit Oost Europa. En in de nasleep werden ook nogal wat mensen uit West Europa behoorlijk discriminerend behandeld.
Natuurlijk heb je gewoon gelijk dat dit soort opmerkingen veel vaker naar mensen met een kleur worden geuit. Maar op het moment dat je in absolute waarheden gaat spreken, maak je jezelf schuldig aan gedrag waar je andere mensen van beschuldigt.
Karl66 schreef:Oké, het is niet Nederland, maar herinner jij je de brexit nog? En wat de reden voor die brexit was? Dat ging toch echt over de arbeidsimport uit Oost Europa. En in de nasleep werden ook nogal wat mensen uit West Europa behoorlijk discriminerend behandeld.
Natuurlijk heb je gewoon gelijk dat dit soort opmerkingen veel vaker naar mensen met een kleur worden geuit. Maar op het moment dat je in absolute waarheden gaat spreken, maak je jezelf schuldig aan gedrag waar je andere mensen van beschuldigt.
_Penotti schreef:Sorry mand, maar niets lijkt er op dat het hier om hun kleur gaat.
Ik weet zo uit mijn hoofd ook van die artikelen van verwarde personen die dan Nederlander of Pool zijn.
Ik ben bij mijn werk wel aanwezig geweest met mensen met een psychose.
Sommige slaan ook zelf met het hoofd tegen de muur, schoppen zichzelf lomp tegen dingen aan, gooien zich op de grond. En het niet altijd een makkelijke klus deze mensen te kunnen overmeesteren.
En dan had ik er opgeleide mensen bij staan die dagelijks werkten met deze doelgroep. Wat de politie niet doet.
Vaak,niet altijd hebben de mensen een psychose door drugsgebruik, wat helaas ook hun dood kan betekenen.
elnienjo schreef:Ik blijf dat bijzonder vinden dat iets uit een verleden van je verre voorouders pijn kan doen. Volgens mij is het niet veel meer dan aanstelleritus waar een groepjes extremisten een draagvlak voor heeft gevonden.
Maar van mij mogen ze het hele Sinterklaasfeest afschaffen inmiddels. Het heeft niet meer de nostalgie uit mijn kindertijd, ik associeer het vooral met het KOZP clubje en het gezeur al jaar na jaar.
Vraag me trouwens af waarom alleen ZP zo onder vuur ligt. In Spanje hebben ze bijv een feest waar men zich kleedt als de Kukuxclan (santa semana) Daar hoor je niets over dat de mensen die hier zo gekwetst zijn door kindervriend zwarte piet, die feesten daar ook weg willen treiteren.
Of komt dat nog aan de beurt nu ze ZP geelimineerd hebben?
Mand schreef:elnienjo schreef:Maar je demonstreert ook voor alle gevallen waar blanken slachtoffer worden van geweld door mensen uit een andere cultuur? Nederlanders moeten maar niet zo zeuren als ze worden lastiggevallen, geintimideerd en een groep 'neven' bijgehaald worden, beroofd worden etc, en de andere cultuur trekt de racismekaart al zodra iemand maar met z'n ogen durft knipperen. Het begint wel 'n beetje omgekeerde wereld te worden. En dit soort slachtofferrol aannemen over verre voorouders die slaaf waren. Je kan en mag alles worden in Nederland, ongeacht je afkomst. Ik ken mensen uit diverse culturen die hier volledig meedraaien en geintegreerd zijn en die zich uitspreken tegen dit soort demonstraties, juist omdat het niet verbindend werkt, maar de verschillen vergroot. Persoonlijk vind ik dat jammer.
Zoals ik volgensmij al eerder tegen je heb gezegd, in elke groep mensen (als je ze zo op zou willen delen) heb je rotte appels. Het gaat niet alleen om geweld. Het gaat om hoe fundamenteel racisme is op de wereld. Ik wil wel eens wat filmpjes opzoeken over hoe vooroordelen ontzettend geworteld zijn in onze cultuur. Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'. Die heb je over zwarte mensen wel. Het argument 'ik ken mensen' is in deze discussie ook totaal invalid, want zoals ik net al zei, je hebt in elke groep mensen die anders denken of niet deugen.
_Penotti schreef:Mand ik zeg niet dat vooroordelen niet bestaan, ze bestaan zeker.
Maar ik zeg ook dat verwarde mensen, waar het vaak om gaat als politie hard op treed ook echt niet makkelijk te overmeesteren zijn. Zelfs niet met getrainde mensen daar in.
Rishi Chandrikasing, daar is veel over te doen geweest.
Maar hoezo snap je niet dat je je handen omhoog moet doen ipv van naar je broekband stoppen?
Sorry was hij zo wit als sneeuw geweest was hij ook neer geschoten.
Hou de rassenhaat van de politie hier buiten. Het is geen Amerika.
Mand schreef:_Penotti schreef:Mand ik zeg niet dat vooroordelen niet bestaan, ze bestaan zeker.
Maar ik zeg ook dat verwarde mensen, waar het vaak om gaat als politie hard op treed ook echt niet makkelijk te overmeesteren zijn. Zelfs niet met getrainde mensen daar in.
Rishi Chandrikasing, daar is veel over te doen geweest.
Maar hoezo snap je niet dat je je handen omhoog moet doen ipv van naar je broekband stoppen?
Sorry was hij zo wit als sneeuw geweest was hij ook neer geschoten.
Hou de rassenhaat van de politie hier buiten. Het is geen Amerika.
Stop eens met dat 'het is geen Amerika'. Nog letterlijk helemaal NIEMAND heeft hier Amerika vergeleken met Nederland. Dat kan ook niet. Maar lees die artikelen eens goed door voordat je hier verder praat. Er is een overduidelijk verschil te zien tussen het behandelen van culturen waarover vooroordelen zijn en witte mensen. Rishi was een kind. Van 17. En kijk wat hem overkomen is. Dat jij dit in mijn ogen probeert goed te praten zegt voor mij al meer dan genoeg.