George Floyd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:14

Karl66 schreef:
Wat dacht je ervan dat het niet zo relevant voor het verhaal is? Ook niet voor het hele verhaal, net zoals zijn, criminele, achtergrond ook niet relevant is voor het verhaal. En ook niet voor het hele verhaal.

Daar verschillen we dan van mening over.

Sheran

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:16

Criminele achtergronden zijn zeker wel relevant. Natuurlijk praat het geen buitenproportioneel geweld goed, maar als iemand als gevaarlijk bekendstaat, recidivist is, dan wordt hij echt wel anders behandeld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:24

Rien, dan kan je vast ook uitleggen waarom het relevant is?

Sheran, er zijn gewoon beelden van zijn arrestatie. Hij werkte netjes mee met de politie, waarna ze alsnog een knie in zijn nek zetten. Dus nee het was hier niet relevant als reden om die knie in de nek te zetten. En dus niet relevant in deze situatie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:30

Een politie agent die iemand gaat aanhouden waarvan hij weet dat het een recidivist is, gaat er m.i. Anders in, dan als er iemand staande gehouden moet worden die niet bij hen bekend is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:31

Karl66 schreef:
Rien, dan kan je vast ook uitleggen waarom het relevant is?

Sheran, er zijn gewoon beelden van zijn arrestatie. Hij werkte netjes mee met de politie, waarna ze alsnog een knie in zijn nek zetten. Dus nee het was hier niet relevant als reden om die knie in de nek te zetten. En dus niet relevant in deze situatie.

En dat is slecht. Linksom of rechtsom. Het is slecht.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:35

rien10 schreef:
Een politie agent die iemand gaat aanhouden waarvan hij weet dat het een recidivist is, gaat er m.i. Anders in, dan als er iemand staande gehouden moet worden die niet bij hen bekend is.

Dat ben ik met je eens.
Maar als de aanhouding is voltooid, de man in bedwang is, is nog eens minuten lang op de persoon blijven zitten niet meer goed te praten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:44

Sterker nog, hij werkte gewoon mee. Er was dus helemaal geen reden om op zijn nek te gaan zitten. Daarom is die nadruk op zijn strafblad volledig irrelevant.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:45

_Penotti schreef:
rien10 schreef:

Dat ben ik met je eens.
Maar als de aanhouding is voltooid, de man in bedwang is, is nog eens minuten lang op de persoon blijven zitten niet meer goed te praten.

Nee. Dat is n slechte zaak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:48

Karl66 schreef:
Sterker nog, hij werkte gewoon mee. Er was dus helemaal geen reden om op zijn nek te gaan zitten. Daarom is die nadruk op zijn strafblad volledig irrelevant.

Dan zijn we het oneens met elkaar.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:51

Tieneke schreef:
En toch zijn er gisteren in Brussel 28 agenten gewond geraakt en is er een stakingsaanzegging ingediend. Imo niet echt vreedzaam, en evenzeer te veroordelen als wat er met G.F. gebeurd is.

En als iemand die aanwezig was in Brussel kan ik je meedelen dat het protest zelf heel vreedzaam is verlopen en dat pas nadien - als de mars gedaan was - wat idioten amok hebben gemaakt. Die hadden zelf niets te maken met de protestmars.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:55

rien10 schreef:
Karl66 schreef:

Dan zijn we het oneens met elkaar.

Maar waarom is het dan wel relevant?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:59

Dat heb ik uitgelegd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:02

Quebelle schreef:
Tieneke schreef:
En toch zijn er gisteren in Brussel 28 agenten gewond geraakt en is er een stakingsaanzegging ingediend. Imo niet echt vreedzaam, en evenzeer te veroordelen als wat er met G.F. gebeurd is.

En als iemand die aanwezig was in Brussel kan ik je meedelen dat het protest zelf heel vreedzaam is verlopen en dat pas nadien - als de mars gedaan was - wat idioten amok hebben gemaakt. Die hadden zelf niets te maken met de protestmars.

Die amokmakers, dat zijn degenen in België die er voor zorgen dat racisme groeit. Want bij elke betoging zijn ze er weer. De beelden komen online en meer is er niet nodig.

Zolang de allochtone gemeenschappen in de Brusselse wijken (en ik ben er deels opgegroeid en heb gewerkt in Schaarbeek, dus ik heb het niet enkel van media) hun jeugd niet onder controle krijgen en eens een deftige opvoeding gaat geven, gaat racisme groeien in België. Zij die wel integreren draaien ervoor op en de amokmakers delen stokken uit om mee te slaan. En alle stemmen op het Vlaams Belang tonen dat aan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:04

Je bedoelt dat ze voorzichtiger waren, omdat hij een strafblad had?

Maar op het moment dat je opgeroepen wordt, omdat iemand met vals geld heeft betaald, dan weet je als politieagent nog helemaal niet wie het is, daarvoor zal je hem toch eerst moeten aanhouden en identificeren.

Ten tweede werkte hij gewoon mee en was er dus geen enkele aanleiding voor die knie in zijn nek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:07

Ik denk dat ze grover waren omdat hij een strafblad had.

Wie weet kenden ze hem van gezicht. Ik weet dat niet.

Ik heb nooit gezegd dat het terecht was hoe hij staande gehouden werd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:56

rien10 schreef:

Precies dit!!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:00

Wisten de agenten dan al voor de aanhouding om wie het specifiek ging (naam, eventueel strafblad enz.) ?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:12

Popstra schreef:
rien10 schreef:

Precies dit!!

maar toch niet meer als hij al in bedwang is?
_Penotti schreef:
Ik moet ook wel zeggen dat ik dat in deze geen relevante informatie vind.

Ik kan me wel voorstellen dat als iemand aangehouden word in de auto, kenteken is dan vaak al gecheckt, en er komt uit dat iemand vuurwapen gevaarlijk is, er eerder geschoten word. Ook al was dat dan op dat moment onterecht.
Maar puur door een verdachte beweging.
Niet goed natuurlijk. Maar eerder te begrijpen.

Maar dit zo langdurig op de grond drukken bij al handboeien aan en geen verzet is idioot natuurlijk.
Net als bij Tony Timpa.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 18:12

Nee, ze hebben deze man aangehouden omdat het signalement van de onbekende man die (dit is trouwens een vermoeden toch) vals geld gebruikt had, hetzelfde was als George Floyd (die dit niet gedaan heeft, hij liep in feite gewoon op het foute moment op die verkeerde plek).

De politie had waarschijnlijk geen idee wie George Floyd was. Ik weet niet of jullie doorhebben hoeveel mensen er opgepakt worden daar dagelijks, ik kan me niet voorstellen dat iemand die echt jaren geleden een strafblad gekregen heeft nog herkent wordt door die agenten. En die agenten hadden dus geen reden om iemand die ze zomaar zien lopen zo aan te pakken, iemand die ook nog niet eens bewezen iets gedaan heeft op dat moment.

Dat mensen de aanpak van deze agenten nu 'goed' proberen te praten, omdat deze man een strafblad had (van jaren geleden), die mensen heb ik echt geen respect voor. Geen greintje. Net zo weinig als jij, rien, hebt voor mensen die op de Dam hebben gestaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:14

Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat iemand die echt jaren geleden een strafblad gekregen heeft nog herkent wordt door die agenten

In dit geval misschien wel omdat de agent samen heeft gewerkt met Floyd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 18:17

_Penotti schreef:
Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat iemand die echt jaren geleden een strafblad gekregen heeft nog herkent wordt door die agenten

In dit geval misschien wel omdat de agent samen heeft gewerkt met Floyd.

Maar zijn strafblad stamt van 13 jaar geleden. En als die agent hem daarom zo tegen de grond heeft gewerkt, omdat die agent hem kende..

Trouwens weet je wat, ik vind het sowieso niet terecht dat hij zolang onnodig vast heeft gezeten in die knieklem. Ik ga niet eens meer alle 'mitsen en maren' behandelen, het klopt gewoon niet welk scenario er ook bijgehaald wordt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:20

Ik praat het daarmee niet goed. Was gewoon een aanvulling.
Dat hij hem waarschijnlijk wel heeft herkent.

Ik vind dit ook niet kunnen als iemand al in bedwang is. Al had hij gisteren nog een aanslag gepleegd.
In bedwang is in bedwang. Auto in en klaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:24

Popstra schreef:
rien10 schreef:

Precies dit!!

_Penotti schreef:
maar toch niet meer als hij al in bedwang is?

Als die op de grond ligt te smeken om zijn mama.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:36

Gini, ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Je reactie klinkt heel naar.
Hij riep dat hij geen adem kom krijgen ..
Toch drukten ze door. Deze man is gewurgd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:54

De bewering die gemaakt wordt is dat als een politieagent een recidivist gaat aanhouden dat die daar dan anders "ingaat" dan bij een onbekend persoon.
_Penotti reageert met "maar toch niet meer als hij al in bedwang is" en ik voeg daaraan toe "als die op de grond ligt te smeken om zijn mama."
Begrijp je mijn reactie nu wel? :)