Ailill schreef:Maar da's toch best wel een soort van een dingetje. Zeg maar.
Zeg maar gerust een rotsblok!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:In menig andere bananenrepubliek kijken ze er niet van op hoor, en ook in Zuid-Europa is men niet vies van een beetje cliëntelisme.
Sterker nog, in grote delen van de wereld is het heel normaal dat je, zodra je op een machtspositie zit, je naasten en degenen die je daar geholpen hebben, beloont voor hun inzet, en dat je dat ook doet met degenen die je daar helpen blijven.
oomens schreef:Zuid Europa betwijfel ik, valt denk ik wel mee. En dan is het ook een relatief klein land t.o.v. de USA.In menig andere bananenrepubliek kijken ze er niet van op hoor, en ook in Zuid-Europa is men niet vies van een beetje cliëntelisme.
Sterker nog, in grote delen van de wereld is het heel normaal dat je, zodra je op een machtspositie zit, je naasten en degenen die je daar geholpen hebben, beloont voor hun inzet, en dat je dat ook doet met degenen die je daar helpen blijven.
Karl66 schreef:Karl, wil jij mij een ding beloven? Wil je al deze info nooit met Trump delen, echt ik krijg de kriebels van je berichten en weet nu al, o.b.v. je voorgaande berichten, dat je best weleens gelijk kon gaan hebben.Of hij is gewoon aan het voorbereiden op zijn vertrek als president. Dan is hij opeens zijn onschendbaar en de mogelijkheid om via zijn minister van justitie de rechtsgang te beïnvloeden kwijt. Als je dan niet het risico wil lopen om veroordeeld te worden, omdat liever gaat golfen, dan dat je de gevangenis in gaat. Dan is het wel verstandig om mensen die tegen jou kunnen getuigen, omdat ze heel veel inside informatie hebben, zoals Stone, redenen te geven om jouw kant te blijven kiezen.
Ik zou ook niet gek staan te kijken als Trump, als laatste daad als president, zichzelf gratie geeft. Dat is juridisch gezien namelijk niet onmogelijk.
Ailill schreef:Karl66 schreef:Karl, wil jij mij een ding beloven? Wil je al deze info nooit met Trump delen, echt ik krijg de kriebels van je berichten en weet nu al, o.b.v. je voorgaande berichten, dat je best weleens gelijk kon gaan hebben.Of hij is gewoon aan het voorbereiden op zijn vertrek als president. Dan is hij opeens zijn onschendbaar en de mogelijkheid om via zijn minister van justitie de rechtsgang te beïnvloeden kwijt. Als je dan niet het risico wil lopen om veroordeeld te worden, omdat liever gaat golfen, dan dat je de gevangenis in gaat. Dan is het wel verstandig om mensen die tegen jou kunnen getuigen, omdat ze heel veel inside informatie hebben, zoals Stone, redenen te geven om jouw kant te blijven kiezen.
Ik zou ook niet gek staan te kijken als Trump, als laatste daad als president, zichzelf gratie geeft. Dat is juridisch gezien namelijk niet onmogelijk.
Karl66 schreef:Dat is veel gesuggereerd, maar vergeet niet dat Stone al heel lang een vriend/vertrouweling/handlanger is van Trump, en hem als zodanig nog nooit is afgevallen. Hij stond Trump ook al bij tijdens diens eerste poging zich verkiesbaar te stellen in 2000. Trump heeft overigens direct bij de veroordeling van Stone al gezegd dat hij hem gratie zou verlenen zodra hij de kans kreeg.Of hij is gewoon aan het voorbereiden op zijn vertrek als president. Dan is hij opeens zijn onschendbaar en de mogelijkheid om via zijn minister van justitie de rechtsgang te beïnvloeden kwijt. Als je dan niet het risico wil lopen om veroordeeld te worden, omdat liever gaat golfen, dan dat je de gevangenis in gaat. Dan is het wel verstandig om mensen die tegen jou kunnen getuigen, omdat ze heel veel inside informatie hebben, zoals Stone, redenen te geven om jouw kant te blijven kiezen.
Karl66 schreef:Kun je uitleggen hoe dat dan in zijn werk zou moeten gaan? Lijkt mij vrij onmogelijk, in alle opzichten.Ik zou ook niet gek staan te kijken als Trump, als laatste daad als president, zichzelf gratie geeft. Dat is juridisch gezien namelijk niet onmogelijk.
Karl66 schreef:Dat gaat ie dus serieus doen, want ik vind hem in heel veel opzichten behoorlijk domp en kortzinnig, maar als het om zijn persoonlijk voordeel gaat opeens een stuk scherper.Zowel Nixon als Clinton hebben die mogelijkheid tot zelfgratie onderzocht tijdens hun impeachmentprocedure. Die informatie is in de VS dus allang bekend. Ze hebben het alleen nooit uitgevoerd, dus het hooggerechtshof heeft er nooit uitspraak over gedaan. En uiteindelijk zal zo'n gratie daar altijd terecht komen. Al was het maar omdat je voor een volgende situatie jurisprudentie wilt hebben. Maar volgens juristen rondom Clinton tijdens zijn impeachmentprocedure, is het juridisch gewoon mogelijk.
Trouwens Italië Is gewoon een grote economie en daar Is clientelisme gewoon deel van de cultuur. Toen ik een aantal jaren voor een bedrijf werkte, die naar Italië wilde uitbreiden, was dat de reden om weer heel snel te vertrekken.
Askja schreef:Karl66 schreef:Kun je uitleggen hoe dat dan in zijn werk zou moeten gaan? Lijkt mij vrij onmogelijk, in alle opzichten.Ik zou ook niet gek staan te kijken als Trump, als laatste daad als president, zichzelf gratie geeft. Dat is juridisch gezien namelijk niet onmogelijk.
Het zou eigenlijk vrij lachwekkend zijn als hij dit daadwerkelijk zou proberen.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de Republikeinen zich laten gijzelen door dit creatuur.
bigone schreef:Ik heb narcisme heel lang niet begrepen, de laatste jaren met wat meer mensen over gesproken/in mijn nabije omgeving meegemaakt. Maar het blijft een beetje nieuw voor mij, juist omdat het zo'n ver van mijn bed show is. Dat mensen werkelijk zo de wereld en zichzelf beleven, erg bijzonder.Aillil , die man heeft alle klassieke narcistische kenmerken dus is , nu het niet gaat zoals hij wil , hij wild om zich heen aan het slaan en overal de schuld aan het neerleggen is zodat er niet naar hem gewezen word. Hij kan in zijn ogen echt totaal niets verkeerd doen en dat is link , voor een gewoon persoon al lastig voor de omgeving laat staan voor een hele bevolking .
Zelfs Fauci moet het nu ontgelden .
Askja schreef:Iemand (of iets) moet die man toch kunnen stoppen?Eind juni heeft hij over de komende verkiezingen alvast gezegd dat deze 'de meest corrupte uit de geschiedenis' zullen zijn. Dat dat alvast duidelijk is. In plaats van bezig zijn met zijn afscheid voor te bereiden, is hij dus naar mijn sterke vermoeden nu al bezig om te kijken hoe hij een eventuele (momenteel steeds minder ondenkbare) verkiezingsnederlaag kan aanvechten en veroordelen als oneerlijk en corrupt en gemanipuleerd. Hoe hij het systeem zo op zijn kop kan zetten dat hij alsnog als winnaar uit de bus kan komen. Want verliezen is dus geen optie.
Karl66 schreef:Hij kan heel veel willen, maar als hij verliest, dan gaan ze het na hertelling niet aan hem geven, omdat hij boos is. En als hij als een klein kind in het witte huis blijft zitten, omdat hij denkt dat Biden er niet in kan zolang hij er zit, dan pakt de geheime dienst hem onder zijn oksels en tilt hem het witte huis uit.
Het enige wat hij dan kan doen is oproepen tot revolutie. Maar de groep die daarmee op de been brengt is echt klein. Ook in de VS zijn de extremisten ver in de minderheid. En dan heb ik het er nog niet eens over dat hij het leger echt niet achter zich heeft staan.
Dat hele verhaal dat hij door fraude verloren heeft (als hij verliest) is volgens mij vooral een verhaal om niet toe te geven dat het aan hemzelf ligt. Niet om de macht proberen te houden.
Karl66 schreef:Eerlijk gezegd lijkt me dit wel een beeld om van te smullenHij kan heel veel willen, maar als hij verliest, dan gaan ze het na hertelling niet aan hem geven, omdat hij boos is. En als hij als een klein kind in het witte huis blijft zitten, omdat hij denkt dat Biden er niet in kan zolang hij er zit, dan pakt de geheime dienst hem onder zijn oksels en tilt hem het witte huis uit.
Karl66 schreef:Het leger schaart zich zeker niet achter Trump in dat geval. En verder lijkt mij dit ook niet heel realistisch, gelukkig, ondanks wat ik eerder schetste, wat toch een wel erg zwartgallig 'wat als' worst case scenario was.Het enige wat hij dan kan doen is oproepen tot revolutie. Maar de groep die daarmee op de been brengt is echt klein. Ook in de VS zijn de extremisten ver in de minderheid. En dan heb ik het er nog niet eens over dat hij het leger echt niet achter zich heeft staan.
Karl66 schreef:Nou ... ik denk dat hij dat in eerste instantie toch zal proberen. Dat ligt in ieder geval in het verlengde van zijn gebruikelijke doen en laten: de tegenpartij van leugens en oneerlijkheid betichten om er zelf beter van te worden. Ik denk niet dat hij die reflex zo gemakkelijk los kan laten.Dat hele verhaal dat hij door fraude verloren heeft (als hij verliest) is volgens mij vooral een verhaal om niet toe te geven dat het aan hemzelf ligt. Niet om de macht proberen te houden.
IMANDRA schreef:Oh, dat beeld had ik al veel eerderKarl66 schreef:Hij kan heel veel willen, maar als hij verliest, dan gaan ze het na hertelling niet aan hem geven, omdat hij boos is. En als hij als een klein kind in het witte huis blijft zitten, omdat hij denkt dat Biden er niet in kan zolang hij er zit, dan pakt de geheime dienst hem onder zijn oksels en tilt hem het witte huis uit.
Het enige wat hij dan kan doen is oproepen tot revolutie. Maar de groep die daarmee op de been brengt is echt klein. Ook in de VS zijn de extremisten ver in de minderheid. En dan heb ik het er nog niet eens over dat hij het leger echt niet achter zich heeft staan.
Dat hele verhaal dat hij door fraude verloren heeft (als hij verliest) is volgens mij vooral een verhaal om niet toe te geven dat het aan hemzelf ligt. Niet om de macht proberen te houden.
Hahaha bedankt, nu heb ik een beeld van boze kleuter-trump die krijsend en jankend naar buiten wordt gedragen door een buff secret service agent