Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:09

LadyMadonna schreef:
Ik wilde net even op twitter een foto van de trumanlaan zoeken om aan mijn vriendin te laten zien waar m’n nichtje woont. Dus ik begin met #utrecht intypen, en kreeg als suggestie “Utrecht slachtoffers”....
Daar wordt dus op gezocht >;) 8)7

Ik moet zeggen dat ik daar gisteren als eerste op googlede. Puur omdat ik nog niets had gehoord van het incident behalve dat er in Utrecht was geschoten, en graag wou weten hoe groot het incident was. (er zit een verschil tussen 1 en 100 slachtoffers, al is elk slachtoffer natuurlijk 1 teveel. Maar ik zocht het op om het incident in te schatten)

Maar er zal ook een groot gedeelte gezocht hebben op slachtoffers om te kijken wie het waren... Brr, laat eerst de familie maar bijkomen van dit afschuwelijke nieuws. Die verhipte media die er direct op duikt. Maar het wordt dus ook gevoed door de burger, eigenlijk wel krom... Maar we zijn nieuwschierige dieren, dus het verbaasd me niets.

Shaggy09

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:11

Alsof het raar is dat mensen graag willen weten wie de slachtoffers zijn. De twitteraars doen niet veel kwaad hoor, de grotere media kanalen, die willen er altijd bovenop zitten. Dat vind ik schandelijker voor de nabestaanden dan wat hashtags op twitter.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:18

Shaggy09 schreef:
Alsof het raar is dat mensen graag willen weten wie de slachtoffers zijn. De twitteraars doen niet veel kwaad hoor, de grotere media kanalen, die willen er altijd bovenop zitten. Dat vind ik schandelijker voor de nabestaanden dan wat hashtags op twitter.

Mee eens hoor, het is alleen jammer dat daardoor de media wordt gevoed om door te graven. Maarja, daar kun je de burger niet op aanspreken.

Mooi stukje Sheehan. Tis inderdaad gek...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:25

Je stapt de tram in om naar je werk te gaan en je komt niet meer thuis. Dat is idd zo'n onwerkelijke gedachte. Niet te bevatten. :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:28

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:29

Rechtbank legt uit waarom hoofdverdachte aanslag vrij rond liep: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895747/

Ik ben nog aan het bedenken wat ik hiervan moet vinden. Maar goed, ik hoef er natuurlijk niets van te vinden. Het is gegaan zoals het is gegaan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:32

Heb ik nou goedbegrepen dat die oelewapper naar zijn eigen huis is gevlucht na zijn actie? :=

Of is ie toch elders opgepakt?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 14:37

Mooi stukje Sheehan. Ik zag op het nieuws dat er ook andere mensen geïnterviewd waren.
Ze waren duidelijk nog ongerust maar ondanks dat moet iedereen toch wel weer naar het werk en school. Ik vind het daarom ook goed dat ze zoiets als dit niet laten tegenhouden om verder te gaan met het leven.

Zo ver als ik begrepen heb denken ze nu voornamelijk aan een terroristisch motief vanwege het briefje in de auto.

Chubby schreef:
Heb ik nou goedbegrepen dat die oelewapper naar zijn eigen huis is gevlucht na zijn actie? :=

Of is ie toch elders opgepakt?

Elders, toen ze gisteren een woning onder schot hielden was dat als het goed is zijn woning. Ze vonden daar niks. Toen zijn ze nog langs meerdere huizen gegaan en toen hebben ze volgens mij zijn broer ook opgepakt? of in ieder geval een andere verdachte. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar dit is wat ik van het nieuws begrepen heb.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:38

Ik realiseer me dat ik geen bronvermelding heb gegeven en ik kan ook zo snel het filmpje niet meer vinden, dus ik heb mijn bericht aangepast.

Maar nee, het was niet zijn eigen huis, zoals ik uit de berichtgeving begrepen heb.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:55

Mensen zijn serieus aan het haten op mijn wenkbrauwen onder die video. Gossie zeg, wat heb je ook een sneue mensen op de wereld :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:56

Alsof dat belangrijk is als je kijkt naar de video en alle gebeurtenissen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:59

Wat sneu.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:00

Snap je. Hoe kansloos kan het worden. Iemand vond mijn wenkbrauwen net zo abnormaal als de hele gebeurtenis. The fiets. Wel allemaal mensen zonder profielfoto enzo. Ik laat ze lekker praten, ik weet dat het filmpje vertekend door slecht licht, maar los van dat het over mezelf gaat kan ik me er zo boos om maken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:01

Sheehan schreef:
Mensen zijn serieus aan het haten op mijn wenkbrauwen onder die video. Gossie zeg, wat heb je ook een sneue mensen op de wereld :')

:') Die hebben niks te doen waarschijnlijk. Niks van aantrekken hoor, ik vond het een mooi stukje!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:01

Mensen willen altijd wat te zeggen hebben en als ze niks zinnigs weten te bedenken dan gaan ze onzin opzoeken. Dat zie je ook heel erg snel terug in argumenten, mensen willen een weerwoord hebben en als ze die niet hebben dan gaan ze letten op je spelling. :')

Soms is stil blijven moeilijker dan iets onzinnigs zeggen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:04

Sheehan schreef:
Snap je. Hoe kansloos kan het worden. Iemand vond mijn wenkbrauwen net zo abnormaal als de hele gebeurtenis. The fiets. Wel allemaal mensen zonder profielfoto enzo. Ik laat ze lekker praten, ik weet dat het filmpje vertekend door slecht licht, maar los van dat het over mezelf gaat kan ik me er zo boos om maken.

Op welk platform doen ze dat? Je hebt altijd zieligerts ertussen zitten.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:05

Shaggy09 schreef:
Sheehan schreef:

Facebook! Daar staat het filmpje op :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:09

Een terroristisch motief begint nu toch wel zeer aannemelijk te worden.

"Inmiddels is ook meer duidelijk waarom politie en openbaar ministerie vanaf de aanslag tot op heden ernstig rekening houden met een terroristisch motief en andere motieven minder waarschijnlijk achten. In een in de vluchtauto teruggevonden briefje beschrijft T. niet alleen in naam van Allah te hebben gehandeld maar groet hij ook zijn ‘moslimbroeders.’

Dat gegeven gecombineerd met de banden die de broer en vader van T. hebben met Salafistische moslimbewegingen, doen politie en openbaar ministerie nog steeds vasthouden aan een terreuraanslag. Een conflict in de relationele sfeer, zoals eerwraak , is veel onwaarschijnlijker aangezien er geen enkele relatie is vastgesteld tussen de verdachte en de slachtoffers."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3315029 ... er-utrecht

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:11

Sheehan schreef:
Shaggy09 schreef:

Ze is niet volwassener... Ik heb op haar gereageerd en nu krijg ik de volle laag :') Laat maar zwetsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:13

Blue_Eyes schreef:
Sheehan schreef:

Ze is niet volwassener... Ik heb op haar gereageerd en nu krijg ik de volle laag :') Laat maar zwetsen.

Huh ik snap deze reactie even niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:14

Wat snap je er niet aan? Ik heb op Facebook gereageerd op het meisje dat alleen maar commentaar heeft op Sheehans wenkbrauwen ipv op wat er gezegd wordt, en nu krijg ik van dat meisje de volle laag.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:14

Blue_Eyes schreef:

Ik zag dat je gereageerd had, ontzettend lief van je <3 Ik heb je reactie een hartje gegeven. Hoe ze reageert bewijst wel weer hoeveel gezond verstand er in zit. 0,0. -O-

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:15

Afbeelding

Afbeelding

De prachtige bloemenzee voor de 3 omgekomen personen. Wat een emoties kwamen er los. K kreeg van een wild vreemde omstander een schouder klopje. Zo ontroerend dit

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:16

Ik zag het al op Facebook.. lekker laten gaan.
Als je al bij zo'n bericht over iemands wenkbrauwen begint spoor je naar mijn idee sowieso al niet |o
Laatst bijgewerkt door KM_Ris op 19-03-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt