Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:57

Ninette schreef:
Nou Janine ik kan toch hetzelfde van jou zeggen....maar ik hou me mond verder ik heb respect voor ieder die geloofd in zijn schuld het zou je sieren als je ook de mening van de minderheid respecteert

Je sluit je ogen voor de feiten omdat je wil geloven dat iemand onschuldig is. Daar heb ik zeker geen respect voor, dat is misbruik faciliteren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:59

Cayenne schreef:
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar er komen nu van zoveel kanten verhalen die op elkaar aansluiten, dat het eigenlijk bijna niet anders kan dat er in ieder geval toch zeker foute dingen zijn gebeurd.

Er valt eigenlijk helemaal niets meer te bewijzen natuurlijk.
En dat is volgens mij ook niet het doel van de docu, zoals ik tot dusver in de media meekrijg. Ik hoop vanavond te kunnen kijken, maar 4 uur is een lange zit. En ook de herhalingen zijn op onmenselijke tijden voor mij :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:59

Misschien helpt deze post ook om te begrijpen waarom ze Michael zo lang in bescherming hebben genomen.
De psyche van iemand die is misbruikt is misschien heel moeilijk te begrijpen door iemand die niet in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Ik vind het in ieder geval heel duidelijk uitgelegd door deze persoon.
https://www.reddit.com/r/LeavingNeverla ... ood_abuse/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:02

Cer schreef:
Janine1990 schreef:
Ik volg je even niet helemaal wat betreft onterechte beschuldigingen?
Invloed op wie?

Nou niet in dit geval, maar in het geval van iemand die onterecht beschuldigd wordt van misbruik.. Dat heeft ook impact op de beschuldigde maar toch wordt er meestal meegegaan met de 'slachtoffers'. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar onder het mom 'zielig doen' kom je met een hoop weg.. want de impact, psychische invloed, hoe kan iemand het verzinnen, het moet wel waar zijn etc...
Dat is in alle zaken zonder hard bewijs wel een lastig ding.
Als iemand onterecht beschuldigd wordt van ontucht heeft ie persoon geen leven meer... daar wordt weinig bij stilgestaan heb ik het idee.
Nogmaals, heeft niet veel met dit topic te maken, maar ik moet daar af en toe wel aan denken als ik de harde veroordelingen lees..

Daar heb ik geen idee van, zoals ik net ook aangaf, de materie is voor mij interessant omdat ik misbruik van dichtbij ken. Vrij ingewikkeld ook.
Maar onterechte beschuldigingen, nee, die ken ik niet.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:02

Janine1990 schreef:
Ik respecteer elke goed onderbouwde mening.
Die heb ik bij kamp MJ-onschuldig echter nog niet gezien, wel een hoop mensen die met subjectieve onderbouwingen komen en duidelijk dit niet kunnen afzetten tegen kennis van het onderwerp kindermisbruik.

Ik impliceer niet dat ik een kenner ben, ik heb hooguit interesse in de materie omdat ik een aantal misbruikzaken van dichtbij ken. En zie daardoor wel dat een hoop mensen zich niet willen verdiepen in de materie omdat ze anders van hun geloof afvallen. Zonde... En niet discussiewaardig in mijn ogen.

Kijk dit komt al heel anders over☺️ en ik heb al aangegeven dat ik alleen deel 1 heb gezien dus dat mijn mening nog kan veranderen. Doet niet weg dat voor mij er nu gewoon nog genoeg vragen zijn waardoor ik niet met de kudde meeloop en hem gelijk veroordeel.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:07

Nies_ schreef:
Je sluit je ogen voor de feiten omdat je wil geloven dat iemand onschuldig is. Daar heb ik zeker geen respect voor, dat is misbruik faciliteren.

Fijn dat je mijn mening respecteerd

Janine1990

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:10

Je kan het zien als kuddegedrag, ik vind het onschuldig zien tegenover de feiten een zwaktebod... Feiten die MJ zelf nog deels heeft erkend!!!! (Ja er slapen kinderen bij mij in bed)

Ik vind het een zwaktebod... Niet objectief kunnen of willen kijken. Als feiten die Cayenne heeft gespoilerd worden genoemd, dan kan je in mijn ogen niet zeggen dat er geen rook is.

Dus nee, ik vind niet dat jij met een goed onderbouwd verhaal komt om in zijn onschuld te geloven. :n

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:10

Cayenne schreef:
Misschien helpt deze post ook om te begrijpen waarom ze Michael zo lang in bescherming hebben genomen.
De psyche van iemand die is misbruikt is misschien heel moeilijk te begrijpen door iemand die niet in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Ik vind het in ieder geval heel duidelijk uitgelegd door deze persoon.
https://www.reddit.com/r/LeavingNeverla ... ood_abuse/

Ik zal het straks even lezen☺️

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:13

De afgelopen dagen denk ik veel terug aan een economieles die ik in 3 VWO had. Waarin de rechtszaak ter sprake kwam (2005 hebben we het over).
Ik zat zoals altijd voor of achter Tim, klasgenoot waar ik staaaaaaaaaaaapelverliefd op was. Ik zat eigenlijk altijd achterstevoren en economie was mijn favoriete vak :+
Zelf had ik eigenlijk weinig meegekregen over de hele rechtszaak, maar ik vond MJ maar een eng mannetje. Ook al vond ik zijn muziek wel vet. Als ik nu terugdenk wist ik toen eigenlijk helemaal niet goed waar die zaak om ging. De leraar pakte het onderwerp wel op en deed een rondvraag in de klas.
Tim geloofde in zijn onschuld en dus ik ook... Al was ik voordat Tim zich er over uitsprak overtuigd van schuld en foute boel.

Lekker subjectieve beslissing... Maar goed, ik was 14. :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:24

Cayenne schreef:
Ik vraag me nu wel af in hoeverre het verhaal van LaToya misschien toch waar was toen ze ooit vertelde dat ze wist dat Michael foute dingen met jongens deed en dat ze de afkoopbedragen had gezien.
Later heeft ze dat statement weer ingetrokken.

Het zal idd lastig te bewijzen zijn!

Ze heeft zelf ook verklaard gedwongen te zijn door haar ex om dit allemaal te verzinnen, daarna kwam ze met een rectificatie naar buiten.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:38

Ninette schreef:
Dat vind jij....ieder mag zijn mening hebben...en heb ook gezegd misschien dat mijn mening veranderd als ik deel twee zie maar veroordeel mij aub niet omdat ik een andere mening heb of het anders ziet

Dit zie ik in dit topic regelmatig terugkomen, bij meerdere personen.
Ook heb ik heel erg het gevoel dat bepaalde mensen dit onderwerp enorm op zichzelf betrekken en zich persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen wanneer iemand twijfelt aan de beschuldigingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:58

anjali schreef:
Is MJ eigenlijk beschuldigd van echte sex, als jullie begrijpen wat ik bedoel,of alleen van wat fout geknuffel? Want als het alleen over het tweede gaat, dan zou het toch veel minder ernstig zijn, al is zoiets met kinderen ook niet goed te praten.

Het trauma wordt er niet minder om Anjali. Ik snap jou echt niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:03

anjali schreef:
Is MJ eigenlijk beschuldigd van echte sex, als jullie begrijpen wat ik bedoel,of alleen van wat fout geknuffel? Want als het alleen over het tweede gaat, dan zou het toch veel minder ernstig zijn, al is zoiets met kinderen ook niet goed te praten.

Precies. Waarmee je, je eigen vraag dus al compleet irrelevant maakt.
Misbruik, met wie of in welke mate dan ook, kan en mag op geen enkele manier gebagatelliseerd of goedgepraat worden.
Wat er ook precies gebeurd is, het moge duidelijk zijn dat MJ heel goed wist dat dit not done was, anders had hij er nooit over gelogen of zo geheimzinnig over gedaan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:03

T is natuurlijk veel minder erg als hij z'n ding niet ergens in heeft gestoken.
Alle andere handelingen zijn veel minder erg en krijg je geen trauma's van...

Juist ja..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:05

Laux schreef:
Ninette schreef:
Dat vind jij....ieder mag zijn mening hebben...en heb ook gezegd misschien dat mijn mening veranderd als ik deel twee zie maar veroordeel mij aub niet omdat ik een andere mening heb of het anders ziet

Ook heb ik heel erg het gevoel dat bepaalde mensen dit onderwerp enorm op zichzelf betrekken en zich persoonlijk aangesproken/aangevallen voelen wanneer iemand twijfelt aan de beschuldigingen.

Als je het topic beter gelezen had, had je gezien dat er niemand gezegd heeft dat alle beschuldigingen ongetwijfeld waar zijn. Het ontkennen van het feit dat het op z'n minst (enorm) verdacht is, dat is hetgeen waar mensen over vallen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:08

Maar ik ontken niets...ik geef aan dat er voor mij nu nog teveel vragen zijn waardoor ik niet met de kudde meeloop en hem veroordeel...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:15

Nies_ schreef:
Laux schreef:

Als je het topic beter gelezen had, had je gezien dat er niemand gezegd heeft dat alle beschuldigingen ongetwijfeld waar zijn. Het ontkennen van het feit dat het op z'n minst (enorm) verdacht is, dat is hetgeen waar mensen over vallen.

Dit bedoel ik dus, meteen weer zo'n aanval. Ik heb het gehele topic gelezen en ik verbaas me enorm over de toon waarop mensen elkaar aanspreken.

Nies_ schreef:
Ninette schreef:
Nou Janine ik kan toch hetzelfde van jou zeggen....maar ik hou me mond verder ik heb respect voor ieder die geloofd in zijn schuld het zou je sieren als je ook de mening van de minderheid respecteert

Zoals hier: "je sluit je ogen voor de feiten?" Dus je zegt zelf eigenlijk wel dat de beschuldigingen waar zijn.
Laatst bijgewerkt door Laux op 08-03-19 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:16

Sommigen hebben gewoon een hekel aan MJ en willen hem koste wat kost zien hangen.Of hij nu iets fouts gedaan zou hebben of niet. Ik vind dat nogal raar. Die man is vrijgesproken van deze beschuldigingen en vervolgens al 10 jaar geleden overleden. Heeft men nu echt niets beters te doen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:16

Furrow schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=1Yp91zKBGgY

ik ga hem nu zien, ben benieuwd. Ze hebben normaal goede interviews, deze lijkt me iets minder. Wist niet dat er een 20 miljoen dollar settelment was voor Jordan... ben benieuwd hoe de rechtzaak was gegaan als ze het niet afgekocht hadden.

If you love me you sleep in my bed -O- ....

Maar als ze het voor het geld doet, dan heeft ze zich toch zelf zitten omdat ze nog geld tegoed heeft aan zijn estate.
De reporter haar verhaal vind ik wel geloofwaardig, ze wint er ook niks bij.

Over Jordan betreft Hij heeft na de dood van MJ verteld dat er nooit iets gebeurt . Dat hij is juist een vader figuur was voor hem, Zijn vader was dat niet.
En dat zijn vader een geldwolf was en heeft na de bekentenis van van zoon, zelf moord heeft gepleegd
Laatst bijgewerkt door pompadour op 08-03-19 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:24

Laux schreef:
Zoals hier: "je sluit je ogen voor de feiten?" Dus je zegt zelf eigenlijk wel dat de beschuldigingen waar zijn.

Beschuldigingen zijn geen feiten en je conclusie is dus ook fout.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:34

anjali schreef:
Sommigen hebben gewoon een hekel aan MJ en willen hem koste wat kost zien hangen.Of hij nu iets fouts gedaan zou hebben of niet. Ik vind dat nogal raar. Die man is vrijgesproken van deze beschuldigingen en vervolgens al 10 jaar geleden overleden. Heeft men nu echt niets beters te doen.

klopt, Die engerds komen niet meer aan de bak en zijn hebben geen rooie cent meer.
Daarom doen ze dit. voor geld willen ze wel liegen.
Ik heb er voor stukjes gezien op YouTube , je ziet aan hun gezichten dan ze aan liegen zijn. Ze tonen geen emotie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:34

anjali schreef:

Whut? Ik zie hier niemand die een hekel aan hem heeft.
En hij is niet vrijgesproken van deze beschuldigingen. Dit zijn andere verhalen.
Waarom doet het er toe dat hij al 10 jaar overleden is? Maakt dat het minder erg voor slachtoffers?
Het zou je maar gezegd worden als slachtoffer :wow:

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:45

Cer schreef:
En toch he.. vraag ik me af in hoeverre er hard bewijs is dat hij het gedaan heeft.

Voor dingen als kindermisbruik en verkrachting is er vrijwel nooit hard bewijs. Als er geen films of foto's zijn, er was geen geweld dat sporen nalaat, en DNA sporen zijn uitgewist, dan heb je vaak alleen het woord van het slachtoffer tegen die van de (vermeende) dader.

En dan kom je inderdaad vaak uit bij slachtofferverklaringen, verklaringen van andere getuigen (zoals die van de moeders en zus, die ik eerder in dit topic genoemd heb), en indirect bewijs. De moeder zei in dit geval niet eens "Ik denk dat mijn kind misbruikt is" (dat geloofde ze toendertijd niet), maar verklaarde wel dat ze haar zoon na een telefoontje midden in de nacht naar Jackson's huis en bed had gebracht. De zus verklaarde dat haar broer minstens een jaar lang 1-op-1 bij Jackson op de kamer sliep, elke nacht, zonder anderen en zonder "slaapfeestje". Jackson gaf deze feiten zelf ook toe.

Deze verklaringen zijn geen direct bewijs, maar zijn wel sterke aanwijzingen, los van de verklaringen, dat Jackson heel graag 's nachts 1-op-1 met zijn "special friends" in bed sliep, die toevallig allemaal jongens rond diezelfde leeftijd waren en die elkaar opvolgden als er eentje te oud was geworden. Samen met urenlange telefoontjes, faxen met "I love you", en dure cadeau's, lijkt dit al meer op het patroon van een liefdesrelatie dan van een kindervriendschap.

Zelfs al hebben we geen keihard bewijs van seksuele handelingen, we kunnen in elk geval vanuit de fysieke bewijzen (faxen, hotelbezoekjes, urenlange telefoontjes, cadeau's) concluderen dat er een ongezonde emotionele relatie en obsessie vanuit Jackson's kant was.

De verklaringen van Robson en Safechuck verklaren vervolgens het patroon dat we zien in het andere bewijs: Jackson was seksueel aangetrokken tot deze jongens, en handelde daarnaar. Dat zou verklaren waarom de "special friendships" zo intens waren en waarom de jongens allemaal rond dezelfde leeftijd waren, waarom Jackson zoveel toeters en bellen in de gang naar zijn slaapkamer had, en waarom deze jongens dure cadeau's kregen. En zelfs waarom de jongens eerst zwegen, zoals jongens (en andere slachtoffers) vaak doen over seksueel misbruik, zeker van een "leuke vriend".

De verklaringen komen hier dan ook niet "zomaar" uit het niets, maar passen bij het patroon wat we in het andere bewijs al zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:51

pompadour schreef:
anjali schreef:

klopt, Die engerds komen niet meer aan de bak en zijn hebben geen rooie cent meer.
Daarom doen ze dit. voor geld willen ze wel liegen.
Ik heb er voor stukjes gezien op YouTube , je ziet aan hun gezichten dan ze aan liegen zijn. Ze tonen geen emotie.

Ik ben blij dat jij geen jury of rechter bent :D , als je al aan iemand zijn gezicht kan zien dat hij liegt :+

Ik vind het ongelooflijk, hoe sommigen hier voor 100% in de onschuld van MJ blijven geloven.
Dat je nog gelooft dat hij misschien niet echt tot de daad is gekomen, dat kan ik nog enigszins begrijpen. Maar dat je geen afstand neemt van het feit dat een volwassen man met kinderen slaapt en bepaalde sexuele handelingen heeft gedaan met een kind van 7 jaar (zoals het nu lijkt), dat moet dan toch genoeg zijn om dit af te keuren? Maar sommigen bagatelliseren het zelfs.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:52

Ygritte schreef:
Cer schreef:
En toch he.. vraag ik me af in hoeverre er hard bewijs is dat hij het gedaan heeft.

Voor dingen als kindermisbruik en verkrachting is er vrijwel nooit hard bewijs. Als er geen films of foto's zijn, er was geen geweld dat sporen nalaat, en DNA sporen zijn uitgewist, dan heb je vaak alleen het woord van het slachtoffer tegen die van de (vermeende) dader.

En dan kom je inderdaad vaak uit bij slachtofferverklaringen, verklaringen van andere getuigen (zoals die van de moeders en zus, die ik eerder in dit topic genoemd heb), en indirect bewijs. De moeder zei in dit geval niet eens "Ik denk dat mijn kind misbruikt is" (dat geloofde ze toendertijd niet), maar verklaarde wel dat ze haar zoon na een telefoontje midden in de nacht naar Jackson's huis en bed had gebracht. De zus verklaarde dat haar broer minstens een jaar lang 1-op-1 bij Jackson op de kamer sliep, elke nacht, zonder anderen en zonder "slaapfeestje". Jackson gaf deze feiten zelf ook toe.

Deze verklaringen zijn geen direct bewijs, maar zijn wel sterke aanwijzingen, los van de verklaringen, dat Jackson heel graag 's nachts 1-op-1 met zijn "special friends" in bed sliep, die toevallig allemaal jongens rond diezelfde leeftijd waren en die elkaar opvolgden als er eentje te oud was geworden. Samen met urenlange telefoontjes, faxen met "I love you", en dure cadeau's, lijkt dit al meer op het patroon van een liefdesrelatie dan van een kindervriendschap.

Zelfs al hebben we geen keihard bewijs van seksuele handelingen, we kunnen in elk geval vanuit de fysieke bewijzen (faxen, hotelbezoekjes, urenlange telefoontjes, cadeau's) concluderen dat er een ongezonde emotionele relatie en obsessie vanuit Jackson's kant was.

De verklaringen van Robson en Safechuck verklaren vervolgens het patroon dat we zien in het andere bewijs: Jackson was seksueel aangetrokken tot deze jongens, en handelde daarnaar. Dat zou verklaren waarom de "special friendships" zo intens waren en waarom de jongens allemaal rond dezelfde leeftijd waren, waarom Jackson zoveel toeters en bellen in de gang naar zijn slaapkamer had, en waarom deze jongens dure cadeau's kregen. En zelfs waarom de jongens eerst zwegen, zoals jongens (en andere slachtoffers) vaak doen over seksueel misbruik, zeker van een "leuke vriend".

De verklaringen komen hier dan ook niet "zomaar" uit het niets, maar passen bij het patroon wat we in het andere bewijs al zien.

Vreemd verhaal en beetje raar dat de moeder haar kind brengt naar zijn slaapkamer