Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ravellie schreef:Hier alles fors omhoog
En dan zijn er nog mensen die echt geloven 'dat we er op vooruit gegaan zijn'
Roverheid
Tancreda4 schreef:Als je zoveel terug krijgt is je termijn lager zetten toch helemaal niet raar? Ik krijg ook terug maar vind rond de 200 normaal en leuk. Maar zoveel teveel betalen zie ik het nut niet van in. Dat hou ik liever op een spaarrekening, krijg je er iig nog een mini beetje rente over
purny schreef:Tancreda4 schreef:Als je zoveel terug krijgt is je termijn lager zetten toch helemaal niet raar? Ik krijg ook terug maar vind rond de 200 normaal en leuk. Maar zoveel teveel betalen zie ik het nut niet van in. Dat hou ik liever op een spaarrekening, krijg je er iig nog een mini beetje rente over
Ik woon boven een parkeergarage en in een totaal niet geïsoleerd huis. Dus dan betaal ik liever teveel dan dat ik dadelijk moet bijbetalen.
purny schreef:Ik had voorheen een app waarbij ik het gelijk zag. Helaas kan ik het niet invoeren omdat ik een domme meter heb
Ik kreeg de laatste keer met de welkomstkorting en een termijn van 106 euro per maand 942 euro terug. Nu maar afwachten hoeveel het dit jaar word
Janneke2 schreef:purny schreef:Ik woon boven een parkeergarage en in een totaal niet geïsoleerd huis. Dus dan betaal ik liever teveel dan dat ik dadelijk moet bijbetalen.
Voor een ruime honderd euro kun je je vloeren en ramen zelf isoleren.
Dat lijkt mij de handiger optie.
Electra63 schreef:ravellie schreef:Hier alles fors omhoog
En dan zijn er nog mensen die echt geloven 'dat we er op vooruit gegaan zijn'
Roverheid
Bij veel mensen is het netto loon gestegen door de wijzigingen in de inkomstenbelasting. Volgend jaar zal dat nog meer zijn, is de verwachting, omdat we dan nog maar 2 tarieven hebben.
Ook zijn er toeslagen verhoogd, bijv. Voor de kinderopvang.
Dus de inkomsten zijn of zullen gaan stijgen.
De uitgaven, dat is een ander verhaal en vaak ook afhankelijk van meerdere factoren.
Ik heb bijv. sinds 2 jaar een nieuwe zuiniger CV-ketel en een thermostaat, die ik nu eens helemaal heb ingesteld. En eindelijk na jaren eens tochtstrips aangebracht.
Toevallig een kind uit huis, dus minder was en douchen.
Electra63 schreef:purny schreef:Ik had voorheen een app waarbij ik het gelijk zag. Helaas kan ik het niet invoeren omdat ik een domme meter heb
Ik kreeg de laatste keer met de welkomstkorting en een termijn van 106 euro per maand 942 euro terug. Nu maar afwachten hoeveel het dit jaar word
Dit begrijp ik niet.
Je betaalt 12 maanden € 106 per maand = ruim € 1200 per jaar en daarvan krijg je 942 terug? Dan is je verbruik € 300 per jaar? Dat kan toch niet ?
Janneke2 schreef:purny schreef:Ik woon boven een parkeergarage en in een totaal niet geïsoleerd huis. Dus dan betaal ik liever teveel dan dat ik dadelijk moet bijbetalen.
Voor een ruime honderd euro kun je je vloeren en ramen zelf isoleren.
Dat lijkt mij de handiger optie.
Nikass schreef:Ja klopt, je hebt gelijk, maar mijn bericht was over de opmerking dat iedereen er op vooruit gaat, wat gezegd is door de overheid. En dan denk ik dat kunnen zij makkelijk zeggen met hun salaris, zij hoeven de eindjes niet aan elkaar te knopen.
Hoe dat zit met die schalen volgend jaar ben ik wel benieuwd naar. Het zou fijn zijn als we wat meer gaan verdienen.
Nikass schreef:Behalve dat zo'n lidmaatschap ontzettend duur is...