Janneke2 schreef:...ja, dat is de Apollo traditie.
In de catacomben van een eeuw later wordt Jezus afgebeeld in de Zeus traditie: breed persoon met baard.
Dank je wel Janneke, dit wist ik nog niet en ik vind het heel interessant !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Anjali, je reageert nu in een ander topic waarbij je probeert iemand die voor de keuze wel / niet abortus staat te beinvloeden. Je vermeldt daar nu niet meer je geloof bij, maar het is nog wel iets wat duidelijk is ingegeven door jouw opvatting van het geloof.
Je krijgt daarop weerstand. Dat is niet omdat jij zelf niet zou mogen praten over je religie, dat kan gewoon. Maar wat ik echt niet vind kunnen (en waar anderen duidelijk ook op reageren) is dat je het nodig vind om je daarmee in de beslissingen van anderen te mengen, en dan ook nog eens zonder enige context. Je neemt daarbij totaal niet de moeite om je te verplaatsen in de situatie van TS, van de (reele) problemen die wel degelijk een rol spelen. Dat komt over alsof je daarin niet gaat om het welzijn van ouder en eventueel kind, maar eigenlijk alleen maar om voor jezelf een streepje te kunnen zetten bij iets.
Ik vind dat buitengewoon kwalijk en respectloos.
anjali schreef:Maar mogen anderen dan wel proberen om de andere kant op te beinvloeden,want dat wordt dus duidelijk gedaan.
Citaat:Ts plaatst haar probleem toch op internet om meningen te horen.
Citaat:En inderdaad ben ik vanwege mijn R.K. geloof anti-abortus, maar vanuit mijn persoonlijke mening denk ik dat het krijgen van zo'n kindje leuk kan zijn.
Citaat:Er zijn mensen die de hele wereld over reizen en tonnen uitgeven voor een draagmoeder of adoptiekind.
Citaat:Ik denk gewoon ook zonder mijn Katholicisme,dat ze spijt krijgt als ze het weg zou laten halen.
Citaat:En natuurlijk heb ik er helemaal niets mee te maken,maar het wordt toch niet voor niets hier gepost?Dat vraagt toch om een reactie,ook uit de conservatieve hoek,waar er niet veel van zijn hier blijkbaar.
Tieneke schreef:Dan is het een heel slechte manier van moed inspreken. Kom op, "gezellig toch", really?!? Op het moment dat TS daar er alleen voor staat, de "vader" een junk is en ze zelf een pagina eerder schrijft wat haar zorgen allemaal zijn terwijl ze het nog maar pas weet en haar innerlijke waarschijnlijk één grote chaos is...dan afkomen met "gezellig toch"?!? En zoals Shadow eerder schreef: niemand heeft dan wat aan andermans ervaringen, gewoon steunende woorden zijn dan nodig.
Mensen altijd met "goedbedoeld advies", soms is enkel luisteren aan de orde.
Babootje schreef:En als je ooit een kindje hebt doodgemaakt verscheurt je dat later in je leven, als het je daarna gegund is om nog kinderen te krijgen.
Babootje schreef:Jammer dat hier een topic erg uit zn verband gerukt wordt.![]()
Anjali reageert mss kort door de bocht maar zeker niet ongepast. De TS twijfelt daar zelf ook. Dus wellicht is het haar manier van moed inspreken.
Mijn ervaring is, dat ik nooit klaar was voor kinderen. Had gewoon geen "oer"moedergevoel. Toch werd ik zonder er een bewuste keuze voor had gemaakt zwanger. De hele zwangerschap vond ik vreselijk (dat is ook een taboe) maar ik had een stabiele relatie en ik ben ook anti-abortus. Het is een leventje en dat besef je pas als het kindje is geboren. Op het moment dat mijn kind geboren was, was ik direct "moeder". Bizar, want dat was ik zo niet van tevoren. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Er is niets waarvan je in het leven zoveel kan houden als van je kind. Ik zou haar nooit meer willen missen en ik zou mn leven voor haar geven.
Dat gevoel krijg je soms pas als je kindje is geboren. En als je ooit een kindje hebt doodgemaakt verscheurt je dat later in je leven, als het je daarna gegund is om nog kinderen te krijgen. Dat heeft overigens niets met godsdienst te maken
Janinevv schreef:Wauw wat een haat over een "klompje cellen" je vervloekt iets wat zo weerloos is, maar goed jammer dat mensen die tegen arbortus zijn hier zo fel reageren.
Ts twijfelde dan mag je ook best de andere kant zeggen toch?
Daphara schreef:Ik vind dat Anjali haar best heeft gedaan netjes te reageren op de TS van dat topic zonder een geloofsovertuiging bij te dragen, als het een anonieme bokker was geweest, had niemand door gehad dat de motivatie vanuit een geloofsovertuiging kwam.