Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik ben letterlijk op het punt gekomen dat ik tegenwoordig gewoon zeg "ik werk niet." omdat ik de veroordeling daarover beter kan incasseren dan wanneer ik zeg dat ik invaliditeit (de belgische versie van Wajong) heb.
In België wordt je trouwens wel gekort bij samen wonen of huwelijk.Dat is in Nederland (nog) niet geloof ik he?
Echwel schreef:Tja het is niet anders
Extra belasting komt uit het verleden toen linkse kabinetten vinden wie meer verdient betaald heel veel meer
Citaat:Wat dat betreft mag voor mij het belastingstelsel democratischer iedereen eenzelfde percentage betalen laten we op 35% gaan zitten
karuna schreef:Had graag gezond geweest en gewoon gewerkt en wat met opleiding kunnen doen. Kf had destijds met fulltime ziek moeten melden en blijven. Niet steeds weer proberen in minder uren. Daardoor zit ik nu in de situatie waar ik zit.![]()
Amy daar zit nu precies het probleem. Eerst moet je je wao of wajong bijelkaar verdienen, oftewel elke euro die je verdient wordt afgehouden van je uitkering (terecht overigens) alleen nu moet je eerst die eerste 50 euro verdienen. Pas als je meer verdient dan dat dan pas zie je er wat van terug in de portomonaie. Bij gewoon werk een uur extra werken is een uur extra loon
quera schreef:Tiggs schreef:Zonder me in de discussie te willen mengen: vergeet niet dat hoe meer je werkt/verdient hoe meer ziektekostenpremie (ben de juiste naam ervan even kwijt..) je betaalt. Dat wordt geloof ik nogal eens vergeten.
In Nederland niet?
Citaat:U betaalt de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (bijdrage Zvw) aan de Belastingdienst
Tiggs schreef:Zonder me in de discussie te willen mengen: vergeet niet dat hoe meer je werkt/verdient hoe meer ziektekostenpremie (ben de juiste naam ervan even kwijt..) je betaalt. Dat wordt geloof ik nogal eens vergeten.
Tink89 schreef:Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW is in bijna alle gevallen een werkgeversbijdrage, tenzij je freelanct, een bijzondere arbeidsverhouding hebt of dga bent.