Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:01

Xyris schreef:
Als onderstaande een man van in de 50 betrof met grijs haar en een hoed/meerdere hoeden en evt. Sjaals om zijn middel gebonden weet ik wie het is, vriendelijke man met een steekje los, absoluut niet gevaarlijk.

_Laura_ schreef:
Mijn moeder heeft toevallig 2 dagen voor de vermissing van Anne in dat gebied gefietst. Ze kwam daarbij op een fietspad in het bos een man tegen die (in zijn eentje) midden op het pad stond met een hoop takken achterop zijn fiets. Een kwartier later toen ze weer terugfietste stond hij nog op exact dezelfde plek. Mijn moeder zei toen al dat als ze nog jong was geweest ze er niet eens langs had durven fietsen. Hij zag er verder niet verward oid uit.
Heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar toch wel een beetje gek. Mijn moeder heeft dit ook doorgegeven aan de politie, misschien kunnen ze er toch nog iets mee...

Nee, dat was hem denk ik niet, ze zei dat hij een Oost-Europees uiterlijk had en hij leek tussen de 40 en 50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:01

Citaat:
Rechercheurs zoeken nu met een metaaldetector op de plek waar de rugzak ligt.

HvNL

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:02

Oke dan neem ik mijn woorden terug, betreft echt een Hollandse man. Dwaalt hier in de omgeving rond en verzameld inderdaad takken om tipis te bouwen en "wegen" door het bos aan te leggen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:06

Signi was eerst bezig met een zaak in het buitenland (geen idee of ze daar nu nog zitten) en daarnaast moeten ze wel van alle kanten toestemming hebben om (mee) te mogen zoeken, dat zal de reden zijn dat die er nog niet bij betrokken zijn.

Er zijn nu voldoende mensen die mee zoeken maar vrijwilligers werd eerder verzocht rechtstreeks contact op te nemen met de politie wat betreft mee helpen zoeken :j

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:07

Yentaah schreef:
StellaMay schreef:
Stil mee gevolgd met dit vreselijke drama. Ik hoop zo dat Signi zoekhonden toestemming krijgt om mee te zoeken.

Wat is eigenlijk de reden dat de Signi honden nog niet meehelpen?

Van vorige zaken las ik op de site, dat ze meestal geen toestemming van de lokale politie/recherche krijgen. Erg jammer, want ze hebben enorm goede resultaten met hun honden.

Kaus

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:23

Hoe komt het eigenlijk dat ze 'opeens' haar fiets en jas hebben gevonden? Hebben ze hier niet al eerder gezocht? Zo niet, hoe komen ze op deze plek?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:26

Pas tijden het dreggen kwam dat naar boven. Naar aanleiding van de jas denk ik.

Trouwens... als we van iets slechts uit gaan welke dader laat dan de jas slingeren.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:34

Hannanas schreef:
Pas tijden het dreggen kwam dat naar boven. Naar aanleiding van de jas denk ik.

Trouwens... als we van iets slechts uit gaan welke dader laat dan de jas slingeren.

Dat vraag ik me ook af.. zelfde voor de tas.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:35

*klik* Hier nog even een linkje met wat achtergrondinformatie over vermissingen nav de vermissing van Anne.

En ondertussen wordt weer elke vierkante cm van het bosje daar onderzocht.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:47

Jemig ik zie net een filmpje van agenten die elke cm bos afzoeken terwijl lui met hun camera's staan te flitsen.

Dat helpt het zoeken echt, stelletje hufters -:(-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:48

Misschien niet relevant op dit topic maar ik moest er ineens aan denken..

Tegenwoordig kan je op je telefoon ook instellen (ik heb zelf een samsung, weet niet hoe het met andere telefoons zit) dat wanneer je 3x snel op de vergrendel knop drukt hij een sms bericht stuurt naar een aantal contacten. Deze kan je zelf instellen. Hierin staat dan; help mij. Je locatie wordt verstuurd, een foto van je voor en achter camera op de telefoon, en een geluidsfragment.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:52

was ff een middagje paard rijden en zag bij terug komst 4 paginas erbij en dacht:Anne is gevonden maar nog steeds niet..
wat verschrikkelijk die onzekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:53

LoveUggs schreef:

Tegenwoordig kan je op je telefoon ook instellen (ik heb zelf een samsung, weet niet hoe het met andere telefoons zit) dat wanneer je 3x snel op de vergrendel knop drukt hij een sms bericht stuurt naar een aantal contacten. Deze kan je zelf instellen. Hierin staat dan; help mij. Je locatie wordt verstuurd, een foto van je voor en achter camera op de telefoon, en een geluidsfragment.

Zeker wel relevant! :) Goeie tip, ik wist dit niet. Ga gelijk kijken hoe ik dat in moet stellen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:56

Resistance schreef:
LoveUggs schreef:

Zeker wel relevant! :) Goeie tip, ik wist dit niet. Ga gelijk kijken hoe ik dat in moet stellen.

Even snel gespiekt; geavanceerde functies, sos bericht versturen

Afbeelding

Anoniem

LoveUggs schreef:

Bij iPhone heb je deze optie tegenwoordig ook. Als je 5 keer snel achter elkaar op de vergrendelknop drukt belt hij de politie en krijgen bepaalde contacten een sms met je locatie en een noodsignaal. Echt een belangrijke en goede ontwikkeling, zo hoef je je telefoon niet uit je zak te halen als je in een vervelende situatie komt.

Mijn zusje gaf aan dat ze het heel eng vond dat de politie gelijk gebeld werd maar ik zei ook al tegen haar, bij de noodcentrale hebben ze liever dat je een keer te vaak belt als je je niet veilig voelt dan dat je niet belt omdat je bang bent om ze lastig te vallen. Je kan het telefoontje naar de politie ook uitschakelen, dan krijgen alleen contacten een sms.

Warboel

iPhone kan dit sinds de nieuwe update (iOS 11) ook, 5x snel achter elkaar op de vergrendelknop en hij belt 112 (https://www.iculture.nl/tips/sos-noodmelding-iphone/)
De Watch ook trouwens.

Het is toch zo’n raar verhaal hè, hoop echt dat ze levend teruggevonden wordt maar het wordt steeds onwaarschijnlijker... :\ hopelijk is er snel duidelijkheid voor de familie...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:57

KoudbloedKim schreef:
Er komt nu wel een i.m.o goede vraag voorbij:

Citaat:
Anne Faber raakte vorige vrijdag vermist en dinsdag werd haar jas pas aangetroffen.. Is er al die tijd geen voorbijganger geweest of zijn haar spullen (jas en fiets) pas later gedumpt?

De jas lag op/bij de mesthoop van mijn kennis. En zij loopt elke dag daar bij haar paarden door de wei :+ Ga er maar van uit dat hij er eerder gewoon niet was.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:03

Wat heftig koper! Ook voor jouw kennis!
Als ik het goed begrijp moet iemand de jas er dus later neergegooid hebben?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:04

Hoe zit het trouwens met de mogelijkheden om zo'n telefoon te tracen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:04

Emmaa_ schreef:
LoveUggs schreef:

Bij iPhone heb je deze optie tegenwoordig ook. Als je 5 keer snel achter elkaar op de vergrendelknop drukt belt hij de politie en krijgen bepaalde contacten een sms met je locatie en een noodsignaal. Echt een belangrijke en goede ontwikkeling, zo hoef je je telefoon niet uit je zak te halen als je in een vervelende situatie komt.

Mijn zusje gaf aan dat ze het heel eng vond dat de politie gelijk gebeld werd maar ik zei ook al tegen haar, bij de noodcentrale hebben ze liever dat je een keer te vaak belt als je je niet veilig voelt dan dat je niet belt omdat je bang bent om ze lastig te vallen. Je kan het telefoontje naar de politie ook uitschakelen, dan krijgen alleen contacten een sms.

Interessant! Waar kan je de contacten instellen? Hoef namelijk niet naar al mn contacten zo'n sms. :+ Is het ook automatisch ingesteld (5x op de vergrendelknop drukken) of dat niet?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:06

Je hebt de app “Gezondheid” (wit vierkantje met een rood hartje), daar ga je rechtsonder naar “Medisch ID” en daar kan je alles instellen!

De knop moet je ff 1x omzetten: instellingen -> SOS noodmelding en dan de schakelaar bij “automatisch bellen” aanzetten.

*edit even wat toegevoegd*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:08

Noodcontacten voeg je inderdaad toe bij je medische ID. Dat is sowieso handig om te doen omdat in geval van nood hulpverleners die contacten kunnen uitlezen zonder dat je telefoon ontgrendeld moet worden.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:11

Koper, bizar!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:14

Ik wist dat niet van deze optie.
Ik heb ook een samsung.

Kan dat alleen met de allernieuwste?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:14