Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:20

verootjoo schreef:
BloemBloem schreef:
Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?

Misschien was het ook wel geen voorbedachte rade :=
Maar uit de hand gelopen oid. Het lijkt me heel sterk dat hij die ochtend opstond met dit verschrikkelijke idee.

Romy zou naar regulier onderwijs gaan... Maar buiten dat om ik verbaas me wat er bij tieners van deze leeftijd allemaal gebeurd, van naakt foto's tot "ruk" filmpjes aan vrienden en vriendinnen die als ze ruzie krijgen de hele school door gaan en dan heb ik het over een normale goed bekend staande serieuze middelbare school.
Heel ver gaan en dan toch maar niet.....
Vraag me wel vaker af hoe het mogelijk is dat dit niet verkeerd gaat. Misschien was het "ho" punt niet duidelijk en is het uit de hand gelopen.
Ik wil niets goed praten het blijft vreselijk en eng maar simpel weg zeggen hij heeft haar verkracht en vermoord is misschien wel te kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:20

Ik dacht dat de verdachte bekend had betrokken te zijn geweest bij haar dood. Zou er dan misschien een nog andere dader bij betrokken zijn?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:22

lenaa_tje schreef:
Maar een kind komt niet zomaar terecht op speciaal onderwijs. Ik werk met leerlingen op het vmbo en wij verwijzen in de onderbouw nog wel is door naar speciaal onderwijs.

Maar deze kinderen zijn ook niet compleet geschift zoals door sommigen nu wel indirect beweerd wordt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:23

lenaa_tje schreef:
Maar een kind komt niet zomaar terecht op speciaal onderwijs. Ik werk met leerlingen op het vmbo en wij verwijzen in de onderbouw nog wel is door naar speciaal onderwijs.

Ik werk zelf ook in het onderwijs, heb werkervaring binnen het sbo en weet hoe het werkt met verwijzingen naar het speciaal onderwijs. Je komt daar inderdaad niet zomaar terecht en dat is ook niet mijn punt. Wat ik wil zeggen is dat je als leerling op het speciaal onderwijs, of dat nu sbo of svo is, niet per definitie een gedragsprobleem hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:24

idylle schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar deze kinderen zijn ook niet compleet geschift zoals door sommigen nu wel indirect beweerd wordt!

Ik dacht dat onvoldoende aandacht voor een leerling die ondermaats presteert al voldoende is voor speciaal onderwijs? Binnen een passende gradatie.
Maar het gaat er toch om dat leerlingen op speciaal onderwijs meer aandacht krijgen? Gericht op hun problematiek. En ook moeilijk meekomen kan problematiek zijn, toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:25

Jolien87 schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik werk zelf ook in het onderwijs, heb werkervaring binnen het sbo en weet hoe het werkt met verwijzingen naar het speciaal onderwijs. Je komt daar inderdaad niet zomaar terecht en dat is ook niet mijn punt. Wat ik wil zeggen is dat je als leerling op het speciaal onderwijs, of dat nu sbo of svo is, niet per definitie een gedragsprobleem hebt.

Dat zeg ik ook niet maar ze zitten daar wel met een reden. Welke reden dan ook.
Om die reden kunnen we (en dan doel ik nu ook op fb reacties) dat de dader volledig gestoord is en dit zeker met voorbedachte raden heeft gedaan. Dat kan je gewoon niet zeggen, zeker niet met dit openbare gegeven.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 08-06-17 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:27

@janine nee echt niet. Of ingeval binnen onze gemeente niet. Deze kinderen krijgen LWOO mee en zitten in een kleine reguliere klas. Maar misschien verschilt dit per gemeente. Ouders kunnen hun kind hier ook niet aanmelden voor svo. Alleen met bepaalde arrangementen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:29

Speciaal onderwijs heb je meerdere stromen in , in mijn tijd dan . Zowel de gedragsproblemen als leerproblemen en alles er tussen in

Maar 14 jaar en dit op je kerfstok vind ik best ziek :o

Anoniem

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:33

Even een klein beetje offtopic maar ik heb ook LWOO gedaan en dat was in mijn geval een kleinere klas waar meer aandacht was voor de kinderen, puur moeite met leren. LWOO staat gewoon voor leerweg ondersteunend onderwijs en hoeft niks te maken te hebben met kinderen met een handicap of iets dergelijks.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:36

Annet_Dottie schreef:
Even een klein beetje offtopic maar ik heb ook LWOO gedaan en dat was in mijn geval een kleinere klas waar meer aandacht was voor de kinderen, puur moeite met leren. LWOO staat gewoon voor leerweg ondersteunend onderwijs en hoeft niks te maken te hebben met kinderen met een handicap of iets dergelijks.

Precies, LWOO kun je op alles niveaus krijgen en heeft weinig met speciaal onderwijs te maken. Maar laten we vooral niet te ver afdwalen van het onderwerp.
Mijn punt is: staar je niet blind op het feit dat beide kinderen op het speciaal onderwijs zitten, er kan zoveel meer aan de hand zijn dan het in eerste instantie doet lijken. En ik ben blij dat ik hier niet de enige ben die hier zo over denkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:42

Jolien87 schreef:
lenaa_tje schreef:

De donnerschool is wel speciaal voor kinderen met gedragsproblematiek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:44

lenaa_tje schreef:
@janine nee echt niet. Of ingeval binnen onze gemeente niet. Deze kinderen krijgen LWOO mee en zitten in een kleine reguliere klas. Maar misschien verschilt dit per gemeente. Ouders kunnen hun kind hier ook niet aanmelden voor svo. Alleen met bepaalde arrangementen.

Mijn zusje kreeg lwoo, maar die was op de basisschool nog niet zo'n speciaal geval. Ik bedoel meer kids die daar weer onder zitten.

Maar wij wonen ook in een vrij kleine gemeente.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:46

Citaat:
De J.H. Donnerschool is een gewone school, maar wel speciaal en onderscheidend. Een school voor speciale leerlingen die de grip op zichzelf (tijdelijk) kwijt zijn en dat communiceren door probleemgedrag. Leerlingen voor wie het leren even niet vanzelf gaat.

Bron: https://www.donnerschool.nl/

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:49

Shanna schreef:
Ik dacht dat de verdachte bekend had betrokken te zijn geweest bij haar dood. Zou er dan misschien een nog andere dader bij betrokken zijn?

Ergens anders staat dat hij heeft bekend haar dood op zijn geweten te hebben. De 'betrokkenheid' valt breed op te vatten.
Er hoeft dus niet nog een andere dader in het spel te zijn.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:57

Het kan ook betekenen dat hij iets heeft gedaan of nagelaten waardoor ze (uiteindelijk) is overleden, al dan niet in zijn aanwezigheid. Het dus heel breed en zegt nog steeds erg weinig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:06

Het is ook heel breed omdat de media er soms gewoon mee aan de haal gaat en als er bedoeld wordt dat hij betrokken is dit wordt opgevat als "harteloze tiener vermoordt meisje met voorbedachte rade"

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:19

Afbeelding
Dit komt van de site vd politie af, dus een bevestigde bron. Hierin staat dat het meisje sexueelmisbruik is en om het leven is gebracht.
Nu geeft het OM aan dat hij op beide feiten een bekennende verklaring heeft afgelegd.
Kan me dan niet echt meer voorstellen dat er per ongeluk iets mis is gegaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:20

Jolien87 schreef:
Annet_Dottie schreef:

Precies, LWOO kun je op alles niveaus krijgen en heeft weinig met speciaal onderwijs te maken. Maar laten we vooral niet te ver afdwalen van het onderwerp.
Mijn punt is: staar je niet blind op het feit dat beide kinderen op het speciaal onderwijs zitten, er kan zoveel meer aan de hand zijn dan het in eerste instantie doet lijken. En ik ben blij dat ik hier niet de enige ben die hier zo over denkt.

Dat is wat ik zeg.. lwoo krijgen ze dan binnen het reguliere onderwijs. Voor extra aandacht etc. Daarnaast hebben wij binnen het regulier onderwijs kinderen met een arrangement. Deze kinderen hebben dan op school een persoonlijk of ambulant begeleider. Dat zijn allemaal stappen voor speciaal onderwijs en in ons geval vaak voor praktijkonderwijs. Gaat bij ons vaak om leermoeilijkheden. En ook hier moeten ze weer een beschikking voor krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:33

idylle schreef:
[ [url=m/s3MhU7.png]Afbeelding[/url] ]
Dit komt van de site vd politie af, dus een bevestigde bron. Hierin staat dat het meisje sexueelmisbruik is en om het leven is gebracht.
Nu geeft het OM aan dat hij op beide feiten een bekennende verklaring heeft afgelegd.
Kan me dan niet echt meer voorstellen dat er per ongeluk iets mis is gegaan

En dan nog zullen de omstandigheden uit moeten wijzen hoe en wat er precies gebeurt is. Er zijn zoveel scenarios denkbaar, jongen zal haar niet in koele bloede vermoord hebben. Paniek, gillend meisje, wie weet. Maakt het feit niet minder erg maar er zal zoveel uitgezocht moeten worden voordat er ook maar enig oordeel over de jongen gegeven kan worden door een rechter.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:35

Dat ben ik met je eens bigone. En stiekem hoop ik nog steeds dat het een zéér ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:48

Discussies of het nou om moord of doodslag gaat, of wat voor ellende de daders allemaal meegemaakt hebben, of zij een speciaal geval zijn of niet, begrijp ik nooit zo goed. Twee jonge meisjes zijn om het leven gekomen door een misdrijf... Daders mogen wat mij betreft levenslang krijgen, jammer dat ze (wss) zelf net droog achter de oren zijn maar het is nog veel jammerder ( ;( ) voor de slachtoffers en hun nabestaanden.

Professionele hulp en begeleiding voor de daders, mijn verstand kan het ergens wel begrijpen maar diep van binnen ben ik er zó ontzettend hard tegen...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:15

Hier nog mensen die met de stille tocht mee lopen?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:36

Ik ben net thuis van de tocht. Heel emotioneel... Zo heftig.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:48

Dat geloof ik meteen dat het erg heftig was, het is me ook nogal niet een bizar gebeuren, haar overlijden.... bah

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:06

Begreep dat ouders het niet aankonden om mee te lopen maar oa de stille tocht als een warme deken voelen