Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pabie schreef:Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.
En ik wil later best wat van mijn loon (ik studeer aan een TU dus heb wel een redelijke kans op een baan die in het hoge belaste deel gaat vallen) omdat de wereld niet alleen maar ikke ikke ikke is. Ik wil dat iemand anders die een paar straten verder woont ook naar de arts kan en ook een boterham kan eten. Ik ben niet alleen uit op meer geld voor mijzelf, als ik later goed verdien heb ik zelf niets te klagen en moet ik misschien een paar dagen langer wachten tot ik de nieuwe MacBook kan kopen, maar dat zorgt er wel voor dat iemand anders niet met honger naar bed hoeft. Dan ben ik liever wat minder hebberig
Moniek
[quote="MoniekJ schreef:
http://nieuwscheckers.nl/nieuwscheckers ... p-in-zorg/
Ben vast dom dan maar mijn stem gaat toch naar GL
Picasso schreef:Pabie schreef:Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.
En ik wil later best wat van mijn loon (ik studeer aan een TU dus heb wel een redelijke kans op een baan die in het hoge belaste deel gaat vallen) omdat de wereld niet alleen maar ikke ikke ikke is. Ik wil dat iemand anders die een paar straten verder woont ook naar de arts kan en ook een boterham kan eten. Ik ben niet alleen uit op meer geld voor mijzelf, als ik later goed verdien heb ik zelf niets te klagen en moet ik misschien een paar dagen langer wachten tot ik de nieuwe MacBook kan kopen, maar dat zorgt er wel voor dat iemand anders niet met honger naar bed hoeft. Dan ben ik liever wat minder hebberig
Amen! Ik zie het intussen ook als een taak om te zorgen en om te kijken naar mijn medemens en ben zeer bereid om offers te brengen als dat bijdraagt aan een gezonder milieu en een socialere maatschappij. Dromer, dom? Ik denk dat het wel meevalt. Niet alles draait om hoe meer je hebt, hoe meer je voorstelt...
martichr schreef:Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.
Kahawa schreef:Magrathea schreef:Jup. Ik zorg straks dat ik met het OV naar mijn werk kan en ga niet in Maastricht wonen omdat ik het daar zo leuk vind terwijl ik werk in Rotterdam.
Edit: dat is gelukkig een trend die ik bij mijn medestudenten ook zie hoor. Als ze na afstuderen een baan verder weg krijgen is het niet "O nu moet ik een auto aanschaffen" maar "O nu moet ik naar een andere stad verhuizen"
Ik ga ook verhuizen zodat ik op de fiets naar mijn werk kan blijven gaan (overplaatsing naar andere vestiging), maar de trend van verstedelijking nog sterker laten doorzetten is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Want daar zal het in de praktijk vaak op neerkomen.
Picasso schreef:Pabie schreef:Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.
Amen! Ik zie het intussen ook als een taak om te zorgen en om te kijken naar mijn medemens en ben zeer bereid om offers te brengen als dat bijdraagt aan een gezonder milieu en een socialere maatschappij. Dromer, dom? Ik denk dat het wel meevalt. Niet alles draait om hoe meer je hebt, hoe meer je voorstelt...
sneeuwpop schreef:Kahawa schreef:
Ik ga ook verhuizen zodat ik op de fiets naar mijn werk kan blijven gaan (overplaatsing naar andere vestiging), maar de trend van verstedelijking nog sterker laten doorzetten is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Want daar zal het in de praktijk vaak op neerkomen.
Wanneer je alleen bent is verhuizen wel een optie. Echter tegenwoordig heb je met een gezin niet 1 maar 2 werkende ouders nodig. Een baan bij hetzelfde bedrijf voor heel je leven is een uitzondering tegenwoordig, dus ....
Mensen gaan niet voor hun lol ver weg werken...... Staan niet voor hun lol in de file staan. Ga je de belastingen omhoog gooien, wat krijg je dan?
Dat mensen vanwege financiële redenen niet voor hen de juiste bedrijven kiezen, niet kunnen doorgroeien, dat bedrijven niet de beste medewerkers krijgen, maar degene die in de buurt wonen... We gaan terug naar vroeger....
Simbaa schreef:Ik vind dat er veel te weinig aandacht aan het klimaat wordt besteed in de afgelopen campagne. Ik zag deze petitie voorbij komen. Geen idee of het zin heeft, maar heb hem maar getekend
https://www.petitiestarter.nl/petitions ... 1489426948
BloemBloem schreef:Magrathea schreef:Niet? De jonge ouders die ik ken gaan toch echt met de auto naar het werk, onder het mom van "Geen zin in OV" en "dan moet ik een fiets op het station zetten" en "in de winter is het lekker warm"
Maar Magrathea wat is daar mis mee?
Magrathea schreef:Dit was naar aanleiding van de post waarin gezegd werd "niemand staat voor zijn lol in de file, mensen kunnen niet anders"
Bij sommige groepen merk ik dat ze best anders zouden kunnen maar gewoon weinig zin hebben
Picasso schreef:Bigone: wij hebben een eigen bedrijf, kom van oorsprong ook uit een VVD-nest... Ik heb geleerd (al levende leert men) dat niet alles om geld draait, om aanzien, om allerlei materiele zaken. Wij komen ook niet in aanmerking voor wat voor toeslagen dan ook, maar dat betekent niet dat ik dat een ander niet gun. Ik zou graag willen dat iedereen naar de dokter kan als dat nodig is, zijn medicatie kan betalen, de generaties na ons ook nog kunnen leven in een schone(re) wereld...etc etc. En misschien heb ik wel makkelijk praten.... maar ik vind het klimaat en onze aarde iets waar we heel zuinig op moeten zijn....
Yunomi schreef:Ik was totaal overtuigd om GroenLinks te gaan stemmen maar ik ga toch switchten, ben er alleen nog niet helemaal over uit naar welke partij. Waarschijnlijk D66, maar misschien VVD of SP.
Hoewel ik het milieu erg belangrijk vind, staat de kilometerheffing me ontzettend tegen. Leuk voor de randstad, niet gunstig voor dun bevolkte gebieden, ik ben bang dat je die gebieden nog verder leeg trekt, vooral omdat het OV vanuit deze dorpen meestal niet bijzonder goed te noemen is en daarnaast ook nog ontiegelijk duur. GL geeft geen enkele nuance, op de spits na, op hun plan voor kilometerheffing en daar kan ik me niet in vinden. Daarnaast het sluiten van kolencentrales vindt ik goed, maar niet op de korte termijn die hun voor ogen hebben. Dan moet je alsnog het tekort ergens anders gaan inkopen, en deze energie gaat waarschijnlijk niet beter zijn dan dat we nu zelf produceren. Ik denk dat verder investeren in groene energie heel belangrijk is, maar momenteel is de groene energie die we in Nederland produceren nog niet rendabel.
Goed, dus GroensLinks wordt het toch niet, nu nog het alternatief bepalen. Vanavond maar het debat kijken.
Citaat:Je betaalt voor het gebruik van je auto. Hoeveel je betaalt, is afhankelijk van je auto en wanneer je reist. Mensen die buiten de spits reizen, in rustige gebieden of met een schone elektrische of hybride auto, betalen minder dan mensen die in de spits reizen, in drukke gebieden of met vervuilende auto’s.