Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:54

Inderdaad Ayasha!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:54

Machie schreef:
MissDD schreef:
Maar in het geval van een ernstig gehandicapt kind of verkrachting, dan moet je imo de keus hebben.

En in alle andere gevallen niet?

Nou eigenlijk bedoel ik er mee dat het geen punt van discussie mag zijn als de moeder in kwestie het kind niet wil in geval van verkrachting/ gehandicapt kind, dan moet het daarmee basta zijn, zonder inmenging van wie dan ook.

Zoals ik aangaf, baas over eigen lijf vind ik een groot goed, dus dat bedoel ik voor iedereen. Als iemand per ongeluk zwanger wordt vind ik die zefbeschikking/keus net zo belangrijk, alleen zou de dialoog voor mij anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:08

Ik blijf hier maar lezen over vrouwen die abortus als anticonceptie zouden zien, maar ik vraag me af waar dat vandaan komt. Ik denk dat niemand een ingreep als een abortus als anticonceptie ziet. Wellicht als er door omstandigheden problemen zijn met andere anticonceptie (zoals bij daf), maar ik denk dat het voor niemand een lichte keuze is om de boel er maar even uit te laten halen. Niemand wordt per ongeluk zwanger en denkt 'ach joh, dan maar een abortus', dat is in alle gevallen een weloverwogen keuze (juist ook omdat er vanuit klinieken zo veel nadruk ligt op 5 dagen bedenktijd en gesprekken met verschillende begeleiders die proberen te helpen met het maken van de juiste keuze).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:14

Wildgirl schreef:
Hier een groot voorstander van abortus! Al zou het imo geen gek idee zijn om "veelplegers" (bij meer dan 5 abortussen) anders aan te pakken. 24 weken grens mag wat mij betreft ook naar 20 weken. Mensen mogen zich wel eens wat bewuster worden...

Zo denk ik er ook over.

Het is juist goed dat de mogelijkheid bestaat om een zwangerschap af te kunnen breken, wanneer deze niet gewenst is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:16

Emma; ik meen mij te herinneren dat er ook een 'overtijd behandeling' is waar die 5 dagen niet in acht hoeft te worden genomen. Ik kan me daardoor voorstellen dat er heus meiden zullen zijn die de gok nemen; het kan immers 9 keer goed gaan en dan 1x mis. Kan me niet voorstellen persoonlijk dat je dat zo 'ff laat doen, maar kan me ook bedenken dat voor een hoop wellicht de afweging tussen zelf je anticonceptie betalen of de gok nemen en 1x in het jaar of 1x in de twee jaar een overtijdbehandeling 'makkelijker' maakt.

Dat vind ik dus wel krom in dit land; abortus is gratis, maar anti conceptie moet het gros toch zelf betalen. Kan me er geen voorstelling bij maken dat je het niet wíl betalen, maar er zullen wel gevallen zijn die een spiraal, prikpil of gewone (duurdere) pil niet kúnnen betalen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:16

Vanaf het begin mee gelezen, sowieso pro-choice :)

Ailill schreef:
In het kader van knuppels en een groot kippen, euh hoenderhok: Ik ben inmiddels oom van 7 neefjes en nichtjes en nummer 8 & 9 zijn onderweg. Op wat kleine kwaaltjes na en een tweeling die met 31 weken kwam, is alles goed verlopen.

Een bevalling zal echt enorm pijnlijk zijn en ik roep altijd " Zwanger zijn lijkt me geweldig, de bevalling wat minder."

Komt ie dan: is het écht te veel om te vragen? Dan denk ik gelijk aan draagmoeders waarbij alles perfect verloopt, ik ben me er echt van bewust dat dit eerder uitzondering dan regel is.

Ja, ik denk dat dat in de meeste gevallen echt te veel is om te vragen. De voorbeelden die jij nu hebt gehad zijn allemaal vrouwen die heel graag moeder wilde worden, die ervaren de zwangerschap als een geschenk en kijken er naar uit om hun wondertje te mogen ontmoeten. Alle eventuele kwaaltjes bedekken ze met de mantel der liefde en ze zien vooral de mooie dingen, omdat ze zo graag willen. Hun leven is ook zo ingericht dat er ruimte is voor zwanger zijn en ze zijn bereid om de opofferingen te doen die daarvoor nodig zijn.

Een vrouw die ongewenst zwanger wordt ervaart haar zwangerschap totaal anders, de emoties zijn anders en alles wat niet top is wordt daardoor uitvergroot. En laten we wel wezen, zwanger zijn is in de meeste gevallen gewoon echt geen pretje. Er wordt niet voor niets aan aanstaande moeders continu gevraagd hoe zich voelen. Hormonen doen echt wat met je lijf. Daarnaast, de meeste vrouwen die kiezen voor abortus doen dat echt niet omdat ze liever pas over een half jaar aan kinderen hadden willen beginnen. Dit zijn bijvoorbeeld vaak jonge vrouwen, midden in hun opleiding. Buiten dat ze vanwege de zwangerschap hun opleiding iig niet op hetzelfde tempo kunnen volgen heb je ook nog eens de impact van de mensen rondom zo iemand, tenslotte vindt iedereen er wat van.

Voor mij persoonlijk, ik moet er niet aan denken om zwanger te worden. Ik ben gek op rood vlees, zacht gekookte eieren en weet ik veel wat nog meer wat ineens verboden is als je zwanger bent. Met een beetje pech kan je het grootste deel van je zwangerschap niet paard rijden en sowieso heeft iedereen een mening over wat je doet. Tegen de tijd dat je op het einde loopt is jouw prive gebied ineens publiekelijk toegankelijk voor iedere arts die even wil voelen hoe ver je ontsluiting is en iedereen bemoeit zich met jou en je lijf. Dan heb ik het nog niet eens over de kwaaltjes. Nee hoor, zwanger zijn lijkt mij een verschrikking. Ben echt verbaasd dat de wereld bevolking zo goed blijft groeien, maar gelukkig daarvoor denken er volgens mij maar weinig vrouwen zoals ik :+

Mocht ik nu onverhoopt zwanger raken (niet heel waarschijnlijk, maar goed) zou ik het niet per definitie weg laten halen. Want dat vind ik wel een hele grote stap. Maar een roze wolk verwacht ik niet dat er dan direct bij geleverd wordt...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:19

MissDD schreef:
Machie schreef:

En in alle andere gevallen niet?

Nou eigenlijk bedoel ik er mee dat het geen punt van discussie mag zijn als de moeder in kwestie het kind niet wil in geval van verkrachting/ gehandicapt kind, dan moet het daarmee basta zijn, zonder inmenging van wie dan ook.

Zoals ik aangaf, baas over eigen lijf vind ik een groot goed, dus dat bedoel ik voor iedereen. Als iemand per ongeluk zwanger wordt vind ik die zefbeschikking/keus net zo belangrijk, alleen zou de dialoog voor mij anders zijn.

Dan zijn we het gewoon eens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:20

Anoniem schreef:
[naam]; ik meen mij te herinneren dat er ook een 'overtijd behandeling' is waar die 5 dagen niet in acht hoeft te worden genomen. Ik kan me daardoor voorstellen dat er heus meiden zullen zijn die de gok nemen; het kan immers 9 keer goed gaan en dan 1x mis. Kan me niet voorstellen persoonlijk dat je dat zo 'ff laat doen, maar kan me ook bedenken dat voor een hoop wellicht de afweging tussen zelf je anticonceptie betalen of de gok nemen en 1x in het jaar of 1x in de twee jaar een overtijdbehandeling 'makkelijker' maakt.

Dat vind ik dus wel krom in dit land; abortus is gratis, maar anti conceptie moet het gros toch zelf betalen. Kan me er geen voorstelling bij maken dat je het niet wíl betalen, maar er zullen wel gevallen zijn die een spiraal, prikpil of gewone (duurdere) pil niet kúnnen betalen.

Oh ik geloof heus dat ze er zijn hoor, maar ik denk niet dat je dat als leidraad kan nemen om je standpunt voor of tegen abortus op te baseren. Ik geloof namelijk niet dat het zo'n groot percentage is, maar ik weet er het fijne niet van en zelfs in de Rutgers monitor is erg weinig te vinden over abortus in Nederland, dus ik kan het ook niet zo 1, 2, 3 nazoeken jammer genoeg.

Ik vind het ook krom dat anticonceptie zo duur is. Ik mocht een paar maanden geleden 150 euro aftikken voor het laten plaatsen van een hormoonstaafje in mijn arm.. Nou blijft die wel 3 jaar zitten en is het voor mij prettiger dan de pil, maar ik vond het toch behoorlijk wat geld. Ging ook niet via eigen risico aangezien ik hem zelf bij de apotheek moest ophalen en er daar gewoon voor moest betalen. Als je echt uit een lage inkomensgroep komt kan ik me voorstellen dat je het gewoon niet kan betalen, en dat je er daarom voor kiest om het erop te gokken. Maar ik vraag me af hoe veel mensen dat in de praktijk nou echt zijn..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:24

Ayasha schreef:
Ailill schreef:
Ik weet niet wat ik wil, echt niet. En kom nu niet aan met dat weet je best, als dat zo zou zijn had ik dat echt wel uitgesproken.

Ik vind het een enorm frustrerende kwestie. Primair is iedereen baas over zijn/haar eigen lijf en leven, zowel man als vrouw. Punt.

Echter, kijk je nu naar een zwangere vrouw dan heeft zij het recht wat betreft haarzelf máár ook het kind. Als je het kind in dit geval als (3e) persoon (bedoel ik niet gevoelloos) ziet, is dat gewoon niet juist. Daarnaast, iedere eindbeslissing (voor zowel haarzelf, de vader en het kind) worden enkel en alleen door haar gemaakt, op het gebied van ouderschap/leven/financiële zaken.

Dus je weet zelf niet wat je wil maar verwijt dat wel anderen? :?

Wettelijk is het op het moment van abortus nog geen kind. Anders zou het idd moord zijn. De eindbeslissing ligt bij haar omdat in praktijk zij het meeste risico loopt op élk gebied.
Beetje flauw dit ;)

Ik benoem steeds de zaken vanuit vader-moeder perspectief, geef aan hoe de zaken zijn. Ik probeer overal antwoord op te geven. Als ik dan hier mensen, in mijn optiek gemakkelijk, zie schrijven dat het nu eenmaal zo is, dan baal ik daar van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:25

Dat is ook zo Emma, ik geloof ook niet dat het gros dat doet, zelfde als wat aangehaald werd over 'abortus omdat het kindje een jongetje of een meisje is'. Dat zal echt een enkeling zijn, waar ik denk dat het 'erop gokken' een hoger percentage zou zijn.

Het is inderdaad een hoop geld om in 1x af te tikken, en ondanks dat het voor x aantal jaar is snap ik dus volledig dat men dat gewoon niet even aftikken, en vervolgens is het een 'komt nog wel' en voor je het weet ben je 6/7/8/9 maanden verder.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:31

Emmaa_ schreef:
Ik blijf hier maar lezen over vrouwen die abortus als anticonceptie zouden zien, maar ik vraag me af waar dat vandaan komt. Ik denk dat niemand een ingreep als een abortus als anticonceptie ziet. Wellicht als er door omstandigheden problemen zijn met andere anticonceptie (zoals bij daf), maar ik denk dat het voor niemand een lichte keuze is om de boel er maar even uit te laten halen. Niemand wordt per ongeluk zwanger en denkt 'ach joh, dan maar een abortus', dat is in alle gevallen een weloverwogen keuze (juist ook omdat er vanuit klinieken zo veel nadruk ligt op 5 dagen bedenktijd en gesprekken met verschillende begeleiders die proberen te helpen met het maken van de juiste keuze).

Ik denk dat jouw referentiekader hierin een rol speelt en dat het voor jou (en natuurlijk voor heel veel mensen incluis mijzelf) onbegrijpelijk is dat er mensen zouden kunnen zijn die er zo mee omspringen, de realiteit is helaas anders. In mijn directe omgeving is dit ooit een 'hot topic' geweest omdat 2 meiden van onze grote uitgaansgroep er destijds wel zo mee omsprongen. 1 van de dames had het 'nogmaar' 1x hoeven doen en haar beste vriendin had er al 3 op haar conto staan, we zijn nu een stuk verder in de tijd en de dame van 1x is onvruchtbaar geworden (door andere oorzaken) en de dame van 3 x leeft een leven vol wroeging van hetgeen ze gedaan heeft als adolescent. Dus ja ze zijn er echt -O- helaas.... :\

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:32

Ik ken inderdaad 2 meiden die zwanger geworden zijn uit een one night stand, beide omdat ze dachten dat het zo'n vaart niet lopen zou. Bij de ene vrouw heeft ze de jongen in kwestie nooit wat laten weten, dat was echt een o.n.s. uit de kroeg die ze verder helemaal niet kende. De ander kende de jongen in kwestie wel al goed en zij zijn vervolgens een relatie aangegaan samen. Overigens zijn er uit beide zwangerschappen mooie kinderen geboren :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:35

Citaat:

Citaat:
Dan zijn we het gewoon eens :)

:D Was een goeie scherpe vraag hoor!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:42

Amable schreef:
Ik ken inderdaad 2 meiden die zwanger geworden zijn uit een one night stand, beide omdat ze dachten dat het zo'n vaart niet lopen zou. Bij de ene vrouw heeft ze de jongen in kwestie nooit wat laten weten, dat was echt een o.n.s. uit de kroeg die ze verder helemaal niet kende. De ander kende de jongen in kwestie wel al goed en zij zijn vervolgens een relatie aangegaan samen. Overigens zijn er uit beide zwangerschappen mooie kinderen geboren :)
En precies dit bedoel ik dus. Als ik je goed begrijp heeft die vriendin dus een o.n.s. gehad en is daar zwanger door geraakt. Ze heeft besloten het kind te houden en de vader niet op de hoogte te brengen?

Sorry, maar ik vind dat echt een heel kwalijke zaak.

Wat betreft je eerdere bericht: Ik weet echt wel dat een zwangerschap geen pretje is, sterker nog het is een levensveranderend proces. Of dit positief of negatief gaat zijn, is per persoon verschillend. Suggeren dat ik het allemaal heel rooskleurig zie is niet het geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:45

MissDD schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik denk dat jouw referentiekader hierin een rol speelt en dat het voor jou (en natuurlijk voor heel veel mensen incluis mijzelf) onbegrijpelijk is dat er mensen zouden kunnen zijn die er zo mee omspringen, de realiteit is helaas anders. In mijn directe omgeving is dit ooit een 'hot topic' geweest omdat 2 meiden van onze grote uitgaansgroep er destijds wel zo mee omsprongen. 1 van de dames had het 'nogmaar' 1x hoeven doen en haar beste vriendin had er al 3 op haar conto staan, we zijn nu een stuk verder in de tijd en de dame van 1x is onvruchtbaar geworden (door andere oorzaken) en de dame van 3 x leeft een leven vol wroeging van hetgeen ze gedaan heeft als adolescent. Dus ja ze zijn er echt -O- helaas.... :\

Ik heb eens een dagje bij een kliniek mogen meekijken. Ze zijn er. Echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:51

Maar Ailill, als je meerdere ONS hebt, vaak ben je er na een paar weken pas achter dat je zwanger bent. Dan moet je iemand op zien te zoeken die je 1) niet kent 2) 1 nachtje mee door hebt gebracht, al dan niet beschonken.. Hoe wil je zo iemand vinden als het een beetje grote en drukke kroeg is met veel verloop? :+ Dan heet iedereen ineens Henk of Piet of Sjaak.

K bedoel, ik weet niet eens wat ik vorige week heb gegeten. :+
Als ik een losbandig leven zou hebben zou ik dus helemaal niet weten wie ik 3 weken geleden in bed had gehad waarschijnlijk :+

Zwangerschap kan ik niet over meepraten :+ Maar de bevalling was geen feestje en dan had ik een zeer voorspoedige bevalling. En vergeet niet dat je ook ná de bevalling ineens 'eigendom' bent; iedereen heeft een mening, advies, kraamzorg, om de dag lichamelijk onderzoek..

En of dat teveel is om te vragen; ehm. Ja. Nog los van het feit van de lichamelijke ongemakken die van peanuts naar rampzalig kunnen gaan tijdens de zwangerschap tot de lichamelijke ongemakken ná de zwangerschap. Nog even los van het emotionele en hormonale aspect en de klap die je wellicht over 10 jaar kunt krijgen wanneer je wél voor een eigen gezinnetje met je partner wil gaan; je hebt immers al voor je gevoel een kind. Dat kind is altijd jouw kind, maar het hoe en wat weet je niet, want het is ook weer niet jouw kind.

Gevoelsmatig zeg ik ja, dat is veel te veel om te vragen van iemand. En dat levensveranderende proces gaat van positief naar negatief naar positief naar negatief, naar (als het goed is) positief.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:52

Ailill schreef:
Amable schreef:
En precies dit bedoel ik dus. Als ik je goed begrijp heeft die vriendin dus een o.n.s. gehad en is daar zwanger door geraakt. Ze heeft besloten het kind te houden en de vader niet op de hoogte te brengen?

Sorry, maar ik vind dat echt een heel kwalijke zaak.

Wat betreft je eerdere bericht: Ik weet echt wel dat een zwangerschap geen pretje is, sterker nog het is een levensveranderend proces. Of dit positief of negatief gaat zijn, is per persoon verschillend. Suggeren dat ik het allemaal heel rooskleurig zie is niet het geval.

Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat een vrouw die gewenst zwanger is het waarschijnlijk allemaal positiever ervaart dan een vrouw die ongewenst zwanger is. Waardoor het dus heel veel gevraagd is van een vrouw die eigenlijk zelf abortus wil laten plegen de zwangerschap uit te dragen voor een ander.

En ja, ik was ook heel verbaast toen ik dat hoorde. Ze had niet verwacht dat het in 1 keer aan zou slaan. Maar he, hij heeft hem er ook zonder rubber ingeduwd. Iets waar ik dus ook helemaal niets van begrijp als je iemand verder helemaal niet kent, ook met het oog op soa's. Dus nee, netjes is het van haar zeker niet, maar blijkbaar vond deze jongen het ook niet zo belangrijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:22

Anoniem schreef:
Maar Ailill, als je meerdere ONS hebt, vaak ben je er na een paar weken pas achter dat je zwanger bent. Dan moet je iemand op zien te zoeken die je 1) niet kent 2) 1 nachtje mee door hebt gebracht, al dan niet beschonken.. Hoe wil je zo iemand vinden als het een beetje grote en drukke kroeg is met veel verloop? :+ Dan heet iedereen ineens Henk of Piet of Sjaak.

K bedoel, ik weet niet eens wat ik vorige week heb gegeten. :+
Als ik een losbandig leven zou hebben zou ik dus helemaal niet weten wie ik 3 weken geleden in bed had gehad waarschijnlijk :+

Zwangerschap kan ik niet over meepraten :+ Maar de bevalling was geen feestje en dan had ik een zeer voorspoedige bevalling. En vergeet niet dat je ook ná de bevalling ineens 'eigendom' bent; iedereen heeft een mening, advies, kraamzorg, om de dag lichamelijk onderzoek..

En of dat teveel is om te vragen; ehm. Ja. Nog los van het feit van de lichamelijke ongemakken die van peanuts naar rampzalig kunnen gaan tijdens de zwangerschap tot de lichamelijke ongemakken ná de zwangerschap. Nog even los van het emotionele en hormonale aspect en de klap die je wellicht over 10 jaar kunt krijgen wanneer je wél voor een eigen gezinnetje met je partner wil gaan; je hebt immers al voor je gevoel een kind. Dat kind is altijd jouw kind, maar het hoe en wat weet je niet, want het is ook weer niet jouw kind.

Gevoelsmatig zeg ik ja, dat is veel te veel om te vragen van iemand. En dat levensveranderende proces gaat van positief naar negatief naar positief naar negatief, naar (als het goed is) positief.
Dan ben je, in mijn optiek, sowieso niet handig bezig. Je neemt dan namelijk op meerdere gebieden een groot risico, denk aan gezondheid/ouderschap/financiën - en, die gevolgen kunnen zo ver door gaan dat ze van invloed zijn op het eigen leven en dat van anderen.

Als je als vrouw dan tóch besluit om het kind te houden ben je het in mijn optiek aan de aanstaande vader verplicht om hem dat te melden. Dan dien je daar alles aan te doen en ik denk ook echt dat dit in meer gevallen wel dan niet mogelijk is. Kom ik uit bij mijn volgende punt; de vrouw kan besluiten het kind te houden of niet. Kiest ze voor het laatste dan is 'het' er niet meer, onomkeerbaar. Je wordt dan beide geen ouder. Uiteraard kunnen ze beide later alsnog besluiten wel ouder te worden. Besluit de vrouw echter anders, dan is 'het' er altijd. Het kind gaat dan geboren worden en de vrouw heeft voor beide personen besloten dat zij de rest van het leven als ouder door gaan. Gaat, in mijn optiek, behoorlijk ver. Daarnaast neemt de vrouw dan ook gelijk het besluit dat het kind zonder vader op gaat groeien, mocht de man geen vader willen worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:24

Michelle77 schreef:
Is de grens voor abortus zonder medische reden niet 20/21 weken?

Met medische reden ligt anders omdat met 20 weken pas het meeste goed te zien is. Dan volgen extra onderzoeken, en keuzetijd.

Volgens mij is het 22 weken voor een abortus zonder medische reden en 24 weken voor een abortus met medische reden.
En ik meen dat die grens zo ligt omdat een kindje na 24 weken in staat kan zijn om te overleven buiten de baarmoeder (met veel toeters en bellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:27

Ailil; jij zegt "Daarnaast neemt de vrouw dan ook gelijk het besluit dat het kind zonder vader op gaat groeien, mocht de man geen vader willen worden."

Maar, al zegt die vader, ik wil geen kind, en, in het ergste geval, ik wil dat je het weg laat halen, en de vrouw beslist anders.

Dan maakt de vrouw toch ook de keus dat het kind zonder vader opgroeit.
En even heel eerlijk; dan had die vent toch ook best een regenjas om z'n leuter kunnen doen, of, wanneer blijkt dat het gescheurd of kwijt is, op zondagochtend naar de dichtstbijzijnde geopende apotheek gaan voor een MAP.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:34

Anoniem schreef:
Ailil; jij zegt "Daarnaast neemt de vrouw dan ook gelijk het besluit dat het kind zonder vader op gaat groeien, mocht de man geen vader willen worden."

Maar, al zegt die vader, ik wil geen kind, en, in het ergste geval, ik wil dat je het weg laat halen, en de vrouw beslist anders.

Dan maakt de vrouw toch ook de keus dat het kind zonder vader opgroeit.
En even heel eerlijk; dan had die vent toch ook best een regenjas om z'n leuter kunnen doen, of, wanneer blijkt dat het gescheurd of kwijt is, op zondagochtend naar de dichtstbijzijnde geopende apotheek gaan voor een MAP.
Dat is inderdaad een deel van mijn bericht, een van de optie's die ik benoem. Ik benoem er een aantal meer ;)

Klopt, dan maakt de vrouw die keuze ook. Besef je wel goed dat zij dan ook besluit dat het kind zonder vader op gaat groeien, net zo goed als wanneer een man besluit geen vader te willen zijn en dus dezelfde beslissing maakt.

Er is echter een cruciaal verschil, de vrouw beslist als eerste en de man kan beslissen daarin in mee te gaan of niet (mocht de vrouw het kind willen houden, zo niet dan heeft ie sowieso geen recht van spreken).

Wat betreft MAP, zelf geen ervaring mee. Als ik Bokt moet geloven schijnt het toch heftig te kunnen zijn.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:36

Ailill schreef:
Nee, want ik kán daar niets aan veranderen. Ik val er wel enorm over dat blijkbaar een hoop mensen er vrij eenzijdig naar kijken. Zinnen als "... tja, dat weet ik niet." zijn gewoon flauw, ongeacht het onderwerp. Los daarvan mis ik bij een hoop mensen het ethisch besef wat betreft deze kwestie.

Wellicht is het tijd dat ik stop met berichten hier.

Natuurlijk wordt er eenzijdig naar gekeken je hebt echt geen idee wat zwanger zijn inhoud blijkt wel.
Erger mij rot aan de denkwijze die jij hebt.
Deal with it . Als je niet wil dat er abortus wordt gepleegd zorg dan dat je niemand zwanger maakt die geen kinderen wil
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 10-03-17 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:36

Maar ik krijg echt het gevoel dat je het gek vindt dat een vrouw daarin als eerste beslist? Het gaat haar toch ook als eerste aan? Zij heeft er toch het meeste mee te maken?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:39

Mensen zijn tegen abortus omdat ze onwetend zijn. De groep mensen die tegen is heeft vrijwel allemaal het idee dat abortus moord is. Terwijl men niet weet dat een levensvatbaar organisme, niet mag worden weggehaald. Dat is bij wet verboden in nederland. Een foetus van een paar weken oud is niet levensvatbaar en dus ook nog geen organisme te noemen. Het leeft niet, dus kun je ook niets vermoorden. Een foetus is in keiharde woorden niks anders dan een parasiet. Heel rottige benaming want het is voor de ouders veel meer dan dat, maar feitelijk gezien is het echt niet meer dan dat.
Ik vind het zorgwekkender dat honden die iemand bijten (ook al is het uit noodweer) afgemaakt worden, en dat mensen elkaar mogen martelen en uitmoorden voor een celstrafje waarbij ze ook nog onderwijs en weet ik wat allemaal krijgen.

Baas over eigen lichaam vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:40

Ailil; dat zij dan ook besluit dat het kind zonder vader op gaat groeien, dat besef ik absoluut. En ja, het is een deel van je bericht, net als dat jij reageerde op slechts 1 deel van mijn bericht, pakte ik dit gedeelte eruit.

Zwanger zijn gaat iets verder dan 9 maanden even dik en even vervelend, kind eruit en afgeven maar. Maar, sorry voor de dooddoener, daar moet je toch echt een vrouw voor zijn. Dat gevoel gaat een man nooit, maar dan ook nooit ervaren. En dus is de mening daarin altijd gekleurd.

MAP weet ik ook niet, ik heb het wel 1x geslikt maar heb toen geen nare effecten gemerkt ofzo dus over de heftigheid kan ik niet meepraten.
Een tweede bevalling lijkt me echter wel heftig. Maar blijft nog steeds het feit; man kan ook een regenjas om z'n leuter doen of op z'n minst proberen een MAP te halen :+