Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Maar is het wel uit protest? Ik heb alleen nog maar gelezen dat men daar voor het gemak vanuit gaat, niet dat het echt zo is. De mensen die in dit topic gereageerd hebben en hun keuze hebben gewijzigd hadden er ook allemaal een andere reden voor.
Ik had vanochtend bij iemand anders de telegraaf onder m'n neus en wat er daarin stond was ronduit lachwekkend. Een hoop geroep, terwijl men duidelijk niet weet wat er nou echt aan de hand is. Nou blinkt die krant daar sowieso wel in uit, maar toch.
patatkraam schreef:Ik ontdek dit topic nu net.
Ik vind het een geweldige zaak mocht het wetsvoorstel er officieel doorkomen, ik hoop ook dat er zo meer mensen ''gered'' zullen worden.
Ik ben wel geschrokken afgelopen dagen van de vele mensen die uit een of ander protest hun donorsschap terugdraaiden. Vooral omdat de mensen vinden omdat het ''opgedrongen'' wordt door de overheid, maar als je weet dat je het niet wil dan kan je nee zeggen. Ik vind het een goede zaak dat mensen er over na moeten denken en ik snap ook niet waarom het zoveel ophef veroorzaakt. MIsshcien is het nieuwigheid en wennen.
Hoe het ook zij, ik hoop echt dat het doorkomt en dat mensen die het niet zoveel uitmaakt gewoon geregistreerd zullen worden als geen bezwaar.
_San87_ schreef:Ik ben mijn donorschap ook aan het heroverwegen. Ik ben sinds mijn 18e donor, dus inmiddels 11 jaar. Maar sinds het wetsvoorstel en de bijbehorende discussies ben ik kritischer gaan kijken naar donatie, transplantatie en de rambam er omheen.
En ik heb bij bepaalde dingen erge twijfels (hersendoodverklaring o.a.), deze wil ik nader gaan bekijken en daarop besluiten of ik donor blijf of dat ik dit terug draai.
Mars schreef:Het enige goede aan die wet vind ik dat heel veel mensen zich nu meer aan het verdiepen zijn in wat doneren inhoud etc.
Jennyj01 schreef:Zou je dat verhaal willen delen? Mits het niet te persoonlijk is voor je, ik ben erg benieuwd naar eerste hand ervaringen.patatkraam schreef:Ik ontdek dit topic nu net.
Ik vind het een geweldige zaak mocht het wetsvoorstel er officieel doorkomen, ik hoop ook dat er zo meer mensen ''gered'' zullen worden.
Ik ben wel geschrokken afgelopen dagen van de vele mensen die uit een of ander protest hun donorsschap terugdraaiden. Vooral omdat de mensen vinden omdat het ''opgedrongen'' wordt door de overheid, maar als je weet dat je het niet wil dan kan je nee zeggen. Ik vind het een goede zaak dat mensen er over na moeten denken en ik snap ook niet waarom het zoveel ophef veroorzaakt. MIsshcien is het nieuwigheid en wennen.
Hoe het ook zij, ik hoop echt dat het doorkomt en dat mensen die het niet zoveel uitmaakt gewoon geregistreerd zullen worden als geen bezwaar.
De grootste ophef is dat mensen er achter komen dat de donor stichting niet zo transparant is als ze zich voor doen. Zelf heb ik na het overleiden van m'n vader onmiddellijk m'n donorschap ingetrokken.
patatkraam schreef:Maar het punt is, ben je wel echt dood?Het is inderdaad goed dat mensen er een bewuste keus in maken.
Voor mij weegt toch het voordeel niet op tegen alle nadelen en maakt mij allemaal niet uit als ik dood ben. Ik ben me er nu in aan het verdiepen, maar mijn gevoel en logica hierover verandert niet (ook niet het hersendoodverklaring verhaal).
Ik wil wel zeggen dat ik het prima vind als mensen nee zeggen, maar ik vind het gevoelsmatig gewoon erg jammer.
Citaat:Hoe zit dat met kinderen?
"Tot hun zestiende zijn hun ouders degenen die daar over gaan.
Kinderen kunnen vanaf hun twaalfde zelf wel registreren als ze dat al willen, maar het zijn de ouders die uiteindelijk beslissen."
Citaat:Hoe kun je jongeren voor de keuze zetten om orgaandonor te worden?
"Wat ik zelf met mijn kinderen heb besproken is wat er gebeurt als je overlijdt en niet meer behandeld kunt worden. Je wordt dan gecremeerd of begraven en je neemt al die organen met je mee, waar je misschien wel acht levens mee kan redden. Zeker jonge mensen. Het feit dat je op die manier nog iets kunt betekenen voor anderen, geeft ook heel veel mensen troost. Dat is waar je met je kinderen over moet spreken."
_San87_ schreef:ja en dat maakt me niet uit.wat mij betreft is hersendood dood.zodra je zelfstandig niets meer kunt ben je dood. als mijn lichaam dan nog leeft,prima kunnen ze mooi iemand die wel kan en wil leven verder laten levenpatatkraam schreef:Maar het punt is, ben je wel echt dood?Het is inderdaad goed dat mensen er een bewuste keus in maken.
Voor mij weegt toch het voordeel niet op tegen alle nadelen en maakt mij allemaal niet uit als ik dood ben. Ik ben me er nu in aan het verdiepen, maar mijn gevoel en logica hierover verandert niet (ook niet het hersendoodverklaring verhaal).
Ik wil wel zeggen dat ik het prima vind als mensen nee zeggen, maar ik vind het gevoelsmatig gewoon erg jammer.
Want het lichaam moet in leven zijn om te kunnen oogsten.
patatkraam schreef:ja en dat maakt me niet uit.wat mij betreft is hersendood dood.zodra je zelfstandig niets meer kunt ben je dood. als mijn lichaam dan nog leeft,prima kunnen ze mooi iemand die wel kan en wil leven verder laten leven