Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Die nu volgens RTV Drenthe gewond thuis zit?
Ik lees net op facebook dat de mensen in Oranje zich moeten schamen, want waar zit hun hart ze kunnen die 1400 toch gewoon opvangen?
http://www.aedes.nl/content/artikelen/klant-en-wonen/bijzondere-doelgroepen/statushouders/meer-mogelijkheden-huisvesting-vergunninghouders.xml schreef:Woningcorporaties kunnen straks het beheer en de verhuur op zich nemen van gebouwen in eigendom van bijvoorbeeld gemeenten, als het gaat om de huisvesting van vergunninghouders. Verder stelt de minister leegstaande gebouwen van het Rijk beschikbaar aan gemeenten om vergunninghouders aan een huurwoning te helpen.
Dat schrijft de minister 2 oktober 2015 in een brief aan de Tweede Kamer over de huisvesting van mensen met een verblijfsvergunning. Daarin geeft minister Blok aan dat woningcorporaties een belangrijke rol spelen bij de huisvesting. Corporaties zijn actief in het vinden van creatieve oplossingen, bijvoorbeeld de inzet van leegstaande gebouwen en mobiele woonunits en het uitstel van de sloop of verkoop van woningen.
Esther28 schreef:Die vrouw die voor de auto van Dijkhoff sprong, weggetrokken werd en daarbij ten val kwam en ging liggen gillen? Die bedoel je toch Sammie?
Esther28 schreef:Die vrouw die voor de auto van Dijkhoff sprong, weggetrokken werd en daarbij ten val kwam en ging liggen gillen? Die bedoel je toch Sammie?
ravellie schreef:Dat is niet nieuw. Dat heb ik twee of drie weken geleden al gehoord. Versoepeling van de leegstand/kantoorverbouwding wet oid.Ik as vanmorgen in het AD dat het VVD gaat terugkomen van het toewijzen van sociale huurwoningen,
Maar meer opvang in lege panden wil aanbieden of desnoods containerbouw.