Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:18

Kijk dat je mensen wil helpen,prima,maar je kan dit niet doen ten koste van andere mensen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:22

Die Dijkhoff heeft ballen zeg! Ik kan de inwoners van Oranje alleen maar gelijk geven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:25

Er worden daar iig vieze geldspelletjes gespeeld.

Al vond ik dat speenvarken op tv dan wel weer grappig :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:39

Sammie schreef:
Al vond ik dat speenvarken op tv dan wel weer grappig :o

Pardon?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:40

Die vrouw die voor de auto van Dijkhoff sprong, weggetrokken werd en daarbij ten val kwam en ging liggen gillen? Die bedoel je toch Sammie?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:42

Die nu volgens RTV Drenthe gewond thuis zit?

Ik lees net op facebook dat de mensen in Oranje zich moeten schamen, want waar zit hun hart ze kunnen die 1400 toch gewoon opvangen? -O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:47

Degene die dat schrijven moet zich hun oren van hun kop schamen. Wrs. personen waar de asielproblematiek niet heel dicht bij in de buurt komt en het allemaal door een roze bril zien..
Tot ze zelf of hun familie straks een keer het slachtoffer zijn van die onschuldige vluchtelingen, m.n. ama's. Want die krijgen ook weer een aparte opvang. In Oisterwijk heeft de politie afgelopen nacht een vechtpartij tussen ama's en locale jongeren weten te voorkomen. De ama's wilden gewapend met stokken de locale jongeren te lijf gaan nav een eerdere ruzie die dag.
Ehm say what?? Waarom mogen die überhaupt buiten hun opvang komen en de plaatselijke bevolking mag geen stap in de buurt van een azc/opvang zetten om escalatie te voorkomen. Dat moet toch 2 kanten op werken?
http://www.nu.nl/binnenland/4140287/spo ... rwijk.html
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 07-10-15 10:12, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:50

Tis maar goed dat er geen stenen waren. Anders waren die ook nog in de ruiten beland. Maar dan zal je vast wel een tijdje mogen brommen denk ik

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:50

Esther28: gaat om een inwoonster van A'dam.... :+ Says enough.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:51

Een inwoonster van Amsterdam in Oranje? He een immigrant :+ :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:57

Esther28 schreef:
Een inwoonster van Amsterdam in Oranje? He een immigrant :+ :P

:7

Would be nice!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:10

Winged schreef:
Die nu volgens RTV Drenthe gewond thuis zit?

Ik lees net op facebook dat de mensen in Oranje zich moeten schamen, want waar zit hun hart ze kunnen die 1400 toch gewoon opvangen? -O-

Dat schamen wordt vast geroepen door mensen die niet in Oranje wonen :+

Ik was ook voor de auto van die kerel gesprongen als ik daar woonachtig was geweest :\

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:14

Ik as vanmorgen in het AD dat het VVD gaat terugkomen van het toewijzen van sociale huurwoningen,
Maar meer opvang in lege panden wil aanbieden of desnoods containerbouw.
Netjes voor noodopvang, maar niet iets om een eigen woning te promoten.
Daar kan ik mij in vinden.

PvdA mag van mij vandaag nog opzouten.
Die willen tig noodwoningen neer gaan zetten.
Ja lekker goed idee, hoe haal ik nog meer mensen naar Nederland -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:18

Vind je het gek.... VVD merkt ook dat ze stemmen kwijt raken

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:19

PvdA= Partij voor de Allochtonen he :D
De VVD is net zo scheinheilig...die willen alleen maar zieltjes terug winnen...en gaan wederom allerlei misleidende uitspraken doen en valse beloftes. Daar zijn ze nou eenmaal goed in.
Dat bewijst die achterbakse Dijkhoff wel weer!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:23

Dat is een mooie uitspraak van de VVD, maar ik verwacht er weinig (helemaal niks) van. Sterker nog, woningcorporaties kregen deze week juist meer mogelijkheden om zelf creatieve oplossingen voor vluchtelingenhuisvesting te zoeken. Zo is er een Amsterdamse corporatie die in samenwerking met een beheerbedrijf van anti-kraakwoningen studenten uit de woningen haalt en daar worden over enkele maanden vluchtelingen in geplaatst. De woningen zouden dit jaar nog gesloopt worden (dus de studenten moesten er eind 2015 waarschijnlijk toch al uit), maar dat wordt met enkele jaren uitgesteld. Hoewel ook dáár weer protest tegen is, dus wat is dan nog wel goed?

http://www.aedes.nl/content/artikelen/klant-en-wonen/bijzondere-doelgroepen/statushouders/meer-mogelijkheden-huisvesting-vergunninghouders.xml schreef:
Woningcorporaties kunnen straks het beheer en de verhuur op zich nemen van gebouwen in eigendom van bijvoorbeeld gemeenten, als het gaat om de huisvesting van vergunninghouders. Verder stelt de minister leegstaande gebouwen van het Rijk beschikbaar aan gemeenten om vergunninghouders aan een huurwoning te helpen.

Dat schrijft de minister 2 oktober 2015 in een brief aan de Tweede Kamer over de huisvesting van mensen met een verblijfsvergunning. Daarin geeft minister Blok aan dat woningcorporaties een belangrijke rol spelen bij de huisvesting. Corporaties zijn actief in het vinden van creatieve oplossingen, bijvoorbeeld de inzet van leegstaande gebouwen en mobiele woonunits en het uitstel van de sloop of verkoop van woningen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:26

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:26

Esther28 schreef:
Die vrouw die voor de auto van Dijkhoff sprong, weggetrokken werd en daarbij ten val kwam en ging liggen gillen? Die bedoel je toch Sammie?

Ik denk dat alle betrokkenen van geluk mogen spreken dat mevrouw nu niet in het ziekenhuis ligt met 2 verbrijzelde voeten/enkels/benen. Dat was maar NET mis.

Wijze les: don't f*ck with a persoonsbeveiliger. Ik neem tenminste aan dat deze meneer bij Dijkhoff hoort....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:28

Geen idee, misschien een mede-dorpsbewoner.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:30

Esther28 schreef:
Geen idee, misschien een mede-dorpsbewoner.

Daar leek de actie met iets te.....professioneel voor. Ik meende ook bewust oogcontact te zien tussen deze man en de bestuurder van de auto van Dijkhoff.....maar dat kan een verkeerde observatie zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:34

Esther28 schreef:

Die ja! Al vond ik wel aso dat die auto gewoon door wilde rijden waar haar voeten nog lagen. Dat ging nog maar net goed. Gewond zal relatief zijn ook, hooguit wat blauwe plekken en wat schaafwondjes.. Als we dat al ‘gewond’ gaan noemen. Maar wat dacht ze.. ff triomfantelijk voor die auto gaan staan.. Nee dan moet je het gelijk goed doen en met z’n allen er omheen. Dat gegil van dat mens.. Jemig.

Die vent was volgens mij ook gewoon beveiliging. Hij ging wel heel resoluut te werk, alleen de afwerking was niet zo best. Immers ze viel en ze was bijna d’r voeten kwijt.

ravellie schreef:
Ik as vanmorgen in het AD dat het VVD gaat terugkomen van het toewijzen van sociale huurwoningen,
Maar meer opvang in lege panden wil aanbieden of desnoods containerbouw.
Dat is niet nieuw. Dat heb ik twee of drie weken geleden al gehoord. Versoepeling van de leegstand/kantoorverbouwding wet oid.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:39

Wel aso maar ook geheel volgens het boekje, de veiligheid van de staatssecretaris moet worden gewaarborgd

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:43

purny schreef:
Vind je het gek.... VVD merkt ook dat ze stemmen kwijt raken

VVD durft niet veel.
Ze willen geen verkiezingen, want ze weten ook wel dat dan iemand anders heel wat meer stemmen gaat krijgen :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:45

VVD staat anders niet slecht in de peilingen. Laatste peiling was VVD en PVV.. Allebei rechts.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:46