Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:56

Ik denk dat het ook wel meevalt uiteindelijk.
1 kind neemt immers wel 2 betalende ouders mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:02

Maar die 3 personen kunnen wel zorgen dat een hoop anderen niet meer terugkomen.

Als een kroeg zegt "geen petjes/hoofddeksel" wordt daar ook geen heisa om gemaakt, toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:14

Varekaj schreef:
Maar die 3 personen kunnen wel zorgen dat een hoop anderen niet meer terugkomen.

Als een kroeg zegt "geen petjes/hoofddeksel" wordt daar ook geen heisa om gemaakt, toch?

Petje heeft te maken met gedrag, net als dat je ervoor mag kiezen om geen sneakers in de zaak toe te laten; er wordt geen specifieke groep gediscrimineerd. Iets anders is als een keppeltje niet mag, dan weiger je mensen op basis van geloof omdat een keppeltje een geloofsuiting is.

Roken in je café mag/moet je weigeren, maar een roker mag je niet weigeren als persoon.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:25

Varekaj schreef:

Als alles verder ok is dan gaan de meeste mensen echt geen zaak weren omdat een er keer een lastig kind zat.
Of ga jij resoluut nooit meer naar restaurants waar ooit een keer een gast aan een tafeltje zat die je niet aanstond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:33

Maar een keppeltje is ook een hoofddeksel. En het valt onder dresscode. Dat mag iedere gelegenheid instellen als huisreglement, dus als je daar reserveert wordt geacht dat je ermee akkoord gaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:37

Varekaj schreef:
Maar een keppeltje is ook een hoofddeksel. En het valt onder dresscode. Dat mag iedere gelegenheid instellen als huisreglement, dus als je daar reserveert wordt geacht dat je ermee akkoord gaat.

Zo werkt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:42

Scheelt dat mensen met een keppeltje wss niet zo snel in een danskroeg gaan opduiken :')
Je gaat toch ook niet in pink unicorn fluffy huispak naar een sterrenrestaurant?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:43

Ik snap het vergelijk niet.
Een hoed kun je eenvoudig afzetten.

Het niet willen afzetten van de hoed is vergelijkbaar aan niet luisteren naar commentaar over kinderen. Net zo goed kan de man met de hoed dan gevaarlijker worden dan de ouders.
In beide gevallen is het fijn als zulke mensen verwijderd worden.

Het directe vergelijk zou zijn dat je alle hoedenbezitters vooraf alvast verbied binnen te komen want ze zouden hem wel eens onverwacht op kunnen zetten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-08-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:44

Varekaj schreef:
Scheelt dat mensen met een keppeltje wss niet zo snel in een danskroeg gaan opduiken :')
Je gaat toch ook niet in pink unicorn fluffy huispak naar een sterrenrestaurant?

Wowwwww bestaan die? :D ?

:')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:48

Ja.. Evenals teveel vlees in te weinig zwembroek.. :\

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:49

Sammie schreef:

Maar daar mag je ook niks over zeggen ;)

Sammie

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:49

Oh jawel.. Met een dresscode :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:50

bakkabouter schreef:
Sammie schreef:

Maar daar mag je ook niks over zeggen ;)

Maar je mag wel als zwembad een dresscode opstellen; bv geen ballenknijpers en bikini's maar alleen badpakken en zwemshorts.

(Helaas is het vaak in het buitenland andersom en is alleen de ballenknijper toegestaan :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:53

Aangezien primark dit jaar onesies had à la panda en draken en banaan (ideale carnavalskraker btw) zou het me niet verbazen als je een pink fluffy unicorn kon vinden ergens ter wereld :')

Een hoofddeksel wordt hier nergens aanvaard in de kroegen in het weekend. Heeft nooit iemand moeilijk over gedaan. Daarbij hoort het afzetten van een hoofddeksel nog steeds tot elimentaire beleefdheid.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:56

En dan naar interscaldes of de Librije gaan? :D

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:05

Oh god, I need this! its sooooo fluffy :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:55

Sammie schreef:
Kindvrije dagen in een dierentuin en pretpark. Ik zie het nog wel gebeuren :D

Buiten de schoolvakanties van maandag t/m vrijdag. En dan niet juni,...dan zijn de schoolreisjes....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:57

NatasjavE schreef:
Sammie schreef:
Kindvrije dagen in een dierentuin en pretpark. Ik zie het nog wel gebeuren :D

Buiten de schoolvakanties van maandag t/m vrijdag. En dan niet juni,...dan zijn de schoolreisjes....

Zeg, ik werk in het onderwijs. Laat mij lekker van een kindvrije dag IN de schoolvakantie genieten :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:57

Sammie schreef:
En dan naar interscaldes of de Librije gaan? :D

Zal je verbazen. Bij de Liberije kan je gewoon met paars haar en een gescheurde spijkerbroek aankomen.
Heb daar ook al eens honden onder de tafel zien liggen.

En kinderen,...ook kinderen zag ik daar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:00

Goof schreef:
Zeg, ik werk in het onderwijs. Laat mij lekker van een kindvrije dag IN de schoolvakantie genieten :+

In de schoolvakanties een dag zonder kinderen in een dierentuin....ik zeg gewoon vragen. :+ ;)

Bel Artis op en vraag of ze dergelijke kindvrije dagen in de meivakantie hebben. :D

Nee heb je,...kan alleen nog maar ja worden :+ :+ ;) :')

is grapje he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:11

Op FB woedt de discussie ook al hevig. Zag zonet even dit langskomen

"Als mijne kleine braaf is bij vertrek en hij krijgt een crisis omdat het te lang duurt en ze gapen mij aan, hun probleem ik veeg er mijn gat aan af Tis een kind".

Mevrouw krijgt enorm veel bijval "want dit is normaal bij kinderen en als het hen niet aanstaat dat een kind lawaai maakt. Dat ze dan thuisblijven"

Alleen al hierdoor Denk ik dan, laat die kindvrije horeca maar komen... zijn we gelijk van die aso ouders vanaf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:25

Varekaj schreef:
Alleen al hierdoor Denk ik dan, laat die kindvrije horeca maar komen... zijn we gelijk van die aso ouders vanaf.

"We" zijn dat helemaal niet. Die 'aso ouders' blijven nog gewoon bestaan hoor... en komen nog minder op plaatsen waar ze zich een beetje aan moeten passen, en hun kinderen komen nog minder in contact met andere verwachtingspatronen. Maar ondertussen blijven ze gewoon deel van onze maatschappij. Maar dan met minder begrip aan beide zijden.

En eh - facebook? Dat is niet heel erg representatief, als je daar teveel op af gaat krijg je een heel vertekend beeld van de maatschappij (en in veel opzichten bepaald niet positief.) :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:30

In de echte wereld gebeurt dat niet. Daar trim je gewoon gelijk de buurman in elkaar, omdat je kind met z'n poten aan de spullen van die buurman zit waardoor het stuk gaat en de buurman zegt daar wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:49

Ik schrik er anders aardig van dat er zoveel gelijkgestemde reacties komen van ouders met kleine kinderen. Inderdaad ook "als je aan mijn kind komt zorg ik dat je nooit nog op restaurant kan gaan".
Echt alsof de.wereld het maar moet slikken.

Ik weet best dat fb niet representatief is, helaas woon ik wel vlakbij een stad met een gelijkaardige mentaliteit. Vanuit dat standpunt is 1 of 2 kindvrije plekken wel leuk. Al is het maar 1 avond/week ofzo.