Riddershow schreef:Ik heb me absoluut niet verdiept in spyche, dus heb daar geen weet van. Maar dat artikel van die piloot (paar pagina's terug) stond ook een vermelding van een astronaute die toch wel iets erg ehm.. out off the ordenairy deed toen ze hoorde van haar vriend/man die vreemd ging. Tja die worden toch ook wel goed doorgelicht.
Ik denk dat een 3e/altijd 2e persoon in de cockpit in ieder geval iets is wat de kans op een zelfmoord/moord crash een stuk kleiner maakt. Misschien meer dan meer/strengere psychische tests
Ik ga even kijken of ik meer informatie over Lisa Nowak kan vinden, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat beslist niet uit het niets komt
Nowak was Shipman al twee maanden aan het stalken, althans zo heeft Shipman geclaimd. Daarnaast zijn er mensen die zeggen dat NASA een aandeel heeft in het doordraaien van Nowak omdat ze hun astronauten als helden presenteren. Overigens heeft een onafhankelijke commissie de selectie en mental care van astronauten door NASA onderzocht en waren hier geen bijzondere conclusies uit te trekken die NASA in een negatief daglicht zetten.
Maarrrr...
Citaat:
Her lawyer stated that she suffered from major depression, obsessive-compulsive disorder, insomnia, and "brief psychotic disorder with marked stressors" at the time of the incident. She was also suffering from Asperger Syndrome.
Haar advocaat heeft verklaard dat ze aan een ernstige depressie leed, OCD (kan ik niet vertalen, maar is wat wij een neuroot zouden noemen, geobsedeerd tellen van bomen onderweg bijvoorbeeld), slapeloosheid en een soort psychose.
Niet geheel out of the ordinairy dus...