Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:34

Riddershow schreef:
zal dat helpen? Misschien was hij goed van geest en hoorde hij 5 mijn voor de vlucht dat zij vrouw/vriendin/geheime liefde niet verder wil en wist hij het daardoor niet meer. Tja dan kan hij een dag eerder goed Door de keuring heen zijn gekomen. (Bovenstaande is puur hypothetisch) mensen doen verschrikkelijke dingen op zulke momenten (denkt aan die drie arme kinderen)

Zit wat in... Maar door te testen kan je ook redelijk goed ontdekken of iemand aanleg heeft voor dat soort dingen. Er is zo ontzettend veel kennis over psyche, dan kan ik me voorstellen dat er op dit soort dingen geanticipeerd kan worden. Vakanties beter verdelen, bijstand wanneer elders een vliegtuigongeluk is geweest etc.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:36

Pearlx schreef:
purny schreef:
Geeft me toch weer even een ander gevoel als ik binnenkort misschien ga vliegen

Mij ook! Iedereen lijkt altijd alleen maar bezig met eventuele mankementen van het vliegtuig en wat de kansen daarvan zijn, maar het kan dus ook nog eens gebeuren dat het vliegtuig verder perfect functioneert en één van de piloten voor jou beslist dat dit het einde is -O-

Inderdaad, je lot ligt gewoon letterlijk en figuurlijk in hun handen..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:39

Ik snap de angst, maar laten we wel even benoemen dat die angst toch echt irrationeel is. Als je over straat loopt kan er net zo goed een rare in een auto voor jou besluiten dat het over is, en dat gebeurt vaker dan dat een piloot dat doet, gelukkig. Vliegen is nog steeds een van de veiligste reismethodes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:40

Hoorde net op het nieuws dat ze er misschien toch heen willen, net als de Amerikanen, ten aller tijden met 2 personen in de cockpit.

Ik had wel begrepen waarom het systeem van blokkeren van de deur erop zat, maar het nadeel is dat áls er iemand met verkeerde bedoelingen in de cockpit komt, dit nu dan een onneembaar fort is -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:42

Kentaro schreef:
Hoorde net op het nieuws dat ze er misschien toch heen willen, net als de Amerikanen, ten aller tijden met 2 personen in de cockpit.

Ik had wel begrepen waarom het systeem van blokkeren van de deur erop zat, maar het nadeel is dat áls er iemand met verkeerde bedoelingen in de cockpit komt, dit nu dan een onneembaar fort is -O-

Een derde piloot? Of is een stewardes ook voldoende?

Ik geloof alsnog niet dat dat afdoende is als iemand echt kwaad wil.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:43

Janine1990 schreef:
Riddershow schreef:
zal dat helpen? Misschien was hij goed van geest en hoorde hij 5 mijn voor de vlucht dat zij vrouw/vriendin/geheime liefde niet verder wil en wist hij het daardoor niet meer. Tja dan kan hij een dag eerder goed Door de keuring heen zijn gekomen. (Bovenstaande is puur hypothetisch) mensen doen verschrikkelijke dingen op zulke momenten (denkt aan die drie arme kinderen)

Zit wat in... Maar door te testen kan je ook redelijk goed ontdekken of iemand aanleg heeft voor dat soort dingen. Er is zo ontzettend veel kennis over psyche, dan kan ik me voorstellen dat er op dit soort dingen geanticipeerd kan worden. Vakanties beter verdelen, bijstand wanneer elders een vliegtuigongeluk is geweest etc.

Ik heb me absoluut niet verdiept in spyche, dus heb daar geen weet van. Maar dat artikel van die piloot (paar pagina's terug) stond ook een vermelding van een astronaute die toch wel iets erg ehm.. out off the ordenairy deed toen ze hoorde van haar vriend/man die vreemd ging. Tja die worden toch ook wel goed doorgelicht.

Ik denk dat een 3e/altijd 2e persoon in de cockpit in ieder geval iets is wat de kans op een zelfmoord/moord crash een stuk kleiner maakt. Misschien meer dan meer/strengere psychische tests

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:45

Net het nieuws gehoord dat het om een zelfmoordactie ging, walgelijk.... Het wordt al egoïstisch genoemd tegenover de conducteur en passagiers van een trein als iemand voor de trein springt, maar dit is toch te bizar voor woorden. Ik bedoel dat verzin je toch niet om op deze manier aan je einde te komen en het dan ook nog te doen... Zoveel mensen mee nemen en al die nabestaanden... En dan nog die ouders van deze gestoorde gast.... :n Rillingen bah

purny

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:48

Psychologische testen zijn maar een moment opname zo zie je maar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:49

Die Co-Piloot moet al ver weg zijn geweest,dan kan hij niet meer denken. Dan ziet hij nog maar 1 doel en dat is de dood. Verder ziet en hoort hij niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:50

Sneu als je het dan zo doet

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:50

Hij heeft anders wel het geduld gehad totdat hij alleen is gelaten in de cockpit.. Hij had ook uit het vliegtuig kunnen springen was ie ook dood geweest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:52

Zelfmoordactie is nog niet bevestigd. Ik hoop nog steeds op iets anders, toch onwel geworden oid....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:52

saskiakefie schreef:
Hij heeft anders wel het geduld gehad totdat hij alleen is gelaten in de cockpit.. Hij had ook uit het vliegtuig kunnen springen was ie ook dood geweest.

Uh.. Hoe dan? :')

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:53

gohya schreef:
Die Co-Piloot moet al ver weg zijn geweest,dan kan hij niet meer denken. Dan ziet hij nog maar 1 doel en dat is de dood. Verder ziet en hoort hij niets meer.

Nee maar hij kon nog wel een gesprek hebben de eerste 25 minuten wat ontspanenn en vrolijk was...

Spring lekker zelf van een berg richel dan als je het leven zat bent. Ik heb zelfmoord al nooit gesnapt en nu al helemaal niet meer dat je zo'n egoist of beter gezegd moordenaar bent dat je 150 mensen mee neemt in je moment van zelfmedelijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:55

LadyMadonna schreef:
Zelfmoordactie is nog niet bevestigd. Ik hoop nog steeds op iets anders, toch onwel geworden oid....

Oh ik dacht toch van wel?

Als het niet bevestigd is waarom wordt het dan verspreid alsof het wel het geval is? Zou niet bepaald eerlijk zijn tegenover hem, zijn ouders, alle andere slachtoffers als het geen bewuste actie was. Iets anders dan zelfmoord kan je niet verzinnen als iemand dit doet.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 26-03-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Captain schreef:
saskiakefie schreef:

weet ik veel, maar er zijn iig 1000 andere manieren om zelfmoord te plegen zonder dat je 150 mensen mee neemt :=

Laux

gohya schreef:

Dit vind ik dus ook altijd bijzondere uitspraken. Hoe kun je dit nou weten?
Niet uit je eigen ervaring of uit de ervaring van een ander, want zoiets kun je immers niet meer na vertellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:56

Uit een vliegtuig springen op die hoogte is niet mogelijk :+ Of nou ja, het zou in theorie nog kunnen, maar door de luchtdruk neem je dan wel iedereen mee de dood in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:57

Captain schreef:
saskiakefie schreef:

Raampje opendoen en gaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:57

Riddershow schreef:
Ik heb me absoluut niet verdiept in spyche, dus heb daar geen weet van. Maar dat artikel van die piloot (paar pagina's terug) stond ook een vermelding van een astronaute die toch wel iets erg ehm.. out off the ordenairy deed toen ze hoorde van haar vriend/man die vreemd ging. Tja die worden toch ook wel goed doorgelicht.

Ik denk dat een 3e/altijd 2e persoon in de cockpit in ieder geval iets is wat de kans op een zelfmoord/moord crash een stuk kleiner maakt. Misschien meer dan meer/strengere psychische tests

Ik ga even kijken of ik meer informatie over Lisa Nowak kan vinden, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat beslist niet uit het niets komt :)

Nowak was Shipman al twee maanden aan het stalken, althans zo heeft Shipman geclaimd. Daarnaast zijn er mensen die zeggen dat NASA een aandeel heeft in het doordraaien van Nowak omdat ze hun astronauten als helden presenteren. Overigens heeft een onafhankelijke commissie de selectie en mental care van astronauten door NASA onderzocht en waren hier geen bijzondere conclusies uit te trekken die NASA in een negatief daglicht zetten.

Maarrrr...

Citaat:
Her lawyer stated that she suffered from major depression, obsessive-compulsive disorder, insomnia, and "brief psychotic disorder with marked stressors" at the time of the incident. She was also suffering from Asperger Syndrome.

Haar advocaat heeft verklaard dat ze aan een ernstige depressie leed, OCD (kan ik niet vertalen, maar is wat wij een neuroot zouden noemen, geobsedeerd tellen van bomen onderweg bijvoorbeeld), slapeloosheid en een soort psychose.

Niet geheel out of the ordinairy dus...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:58

Laux schreef:
gohya schreef:

Dit vind ik dus ook altijd bijzondere uitspraken. Hoe kun je dit nou weten?
Niet uit je eigen ervaring of uit de ervaring van een ander, want zoiets kun je immers niet meer na vertellen.

Niemand pleegt met volle verstand zelfmoord! dat is algemeen bekend.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:58

Je kan geen deur openen tijdens een vlucht, door het drukverschil zit de deur vastgeklemd. Maar ik snap dat jullie bedoelen dat hij het op een andere manier had moeten doen. Had lekker 10 doosjes paracetemol geslikt ofzo..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:59

nelis schreef:
Spring lekker zelf van een berg richel dan als je het leven zat bent. Ik heb zelfmoord al nooit gesnapt en nu al helemaal niet meer dat je zo'n egoist of beter gezegd moordenaar bent dat je 150 mensen mee neemt in je moment van zelfmedelijden.

Eh. Vind dit ook wel weer een rare opmerking -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:01

saskiakefie schreef:
LadyMadonna schreef:

Oh ik dacht toch van wel?

Als het niet bevestigd is waarom wordt het dan verspreid alsof het wel het geval is? Zou niet bepaald eerlijk zijn tegenover hem, zijn ouders, alle andere slachtoffers als het geen bewuste actie was. Iets anders dan zelfmoord kan je niet verzinnen als iemand dit doet.

Nee, het wordt zeer zeker niet uitgesloten, maar er is alleen bevestigd dat hij
A: alleen in de cockpit was
B: de deur niet open deed
C: geen gehoor gaf aan noodoproepen
D: zelf de auto pilot uitgezet heeft en de daling heeft ingezet
D: in leven was op het moment van de crash

Waarom het verspreid wordt is omdat het aannemelijk is, zeer zeker niet uitgesloten wordt. Maar dat is iets anders dan dat het feitelijk zo is.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 26-03-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:01

Zelmoord kan natuurlijk ook een impuls-actie zijn. Dat hij het idee pas kreeg toen hij alleen in de cockpit was en niet bewust aan het begin van de vlucht wist dat hij dit zou gaan doen.
Maar dan moet hij wel al zwaar depressief zijn geweest of manisch of drugs, weet niet wat allemaal mogelijk is