12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:13

Berlijn denk ik niet. London en Brussel, ja grote kans.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:18

Logisch op zich dat ze niks zeggen, anders weten die terroristen ook meteen hoe het staat met de beveiliging/extra maatregelen.
Het komt wel erg dichtbij nu allemaal zeg.. Maar wil me niet teveel druk maken, heeft weinig zin..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:27

geerke schreef:
dan moet je je toch even verdiepen wat terrorisme precies betekent. :7

Nederland is nog steeds van mening dat er niets aan de hand is....er zijn in Rotterdam maar 7 tot 10 jihadisten.Ervaring leert dat twee voldoende zijn om een ravage aan te richten.Nee...we gaan een centrum openen om ze te helpen,zodat ze op een andere manier de wereld gaan bekijken.
Want vechten in Syrie was erg zwaar,daar hebben de schatjes een trauma van opgelopen.

En wat stel JIJ voor dat moet gebeuren?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:28

Eigenlijk moeten ze de daders (nog) niet doodschieten. Is te makkelijk voor ze. Laat ze maar lijden :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

Nee sowieso.
Maar veiligheid is niet waterdicht en mensen moeten dus niet denken als er toch iets gebeurd in Nederland dat dat de fout van de overheid zou zijn omdat ze onvoldoende maatregelen hebben getroffen. Want wanneer de mensen beperkt zouden worden in het een of ander door extra maatregelen dan zeuren er weer mensen dat de overheid het overdrijft. Bovendien kunnen veiligheidsmaatregelen ook risico's met zich meebrengen.
En het is ook altijd wel heel makkelijk om naar de overheid te wijzen.. iemand moet tenslotte gefaald hebben!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:30

Meliaforever schreef:
Eigenlijk moeten ze de daders (nog) niet doodschieten. Is te makkelijk voor ze. Laat ze maar lijden :=

Mee eens! maar ben bang dat er dan nog meer slachtoffers vallen, zolang die engerds kunnen schieten doen ze dat denk ik wel.. geen genade

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:31

Cowboy55 schreef:
geerke schreef:
dan moet je je toch even verdiepen wat terrorisme precies betekent. :7

Nederland is nog steeds van mening dat er niets aan de hand is....er zijn in Rotterdam maar 7 tot 10 jihadisten.Ervaring leert dat twee voldoende zijn om een ravage aan te richten.Nee...we gaan een centrum openen om ze te helpen,zodat ze op een andere manier de wereld gaan bekijken.
Want vechten in Syrie was erg zwaar,daar hebben de schatjes een trauma van opgelopen.

En wat stel JIJ voor dat moet gebeuren?

iets wat niet meer kan in een verenigd europa....grenzen.Iedereen kan zomaar binnenkomen,er is geen enkele controle.
En iets aan de wet doen,wat niet eenvoudig is....nu kun je alleen vervolgt worden als je daadwerkelijk iets gedaan hebt.Dat is eigelijk te laat.Je zou eerder moeten kunnen ingrijpen,maar dat is denk ik haast niet haalbaar.

JewEmm

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:35

Dus als Frankrijk zijn grenzen dicht zou hebben, dan zouden deze inwoners van frankrijk dit niet hebben kunnen doen? Sluiten van grenzen binnen Europa verhelpt dit niet.
Daarnaast kunnen mensen al vervolgd worden als er plannen van terrorisme zijn. Niet alleen als ze die ook uitgevoerd hebben.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:38

Het sluiten van de grenzen heeft geen zin omdat meerendeels van de Jihadisten hier in Europa geboren zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:39

Dat is een illusie Geerke, dit betreft Franse staatsburgers.

Ik vrees dat dit niet te voorkomen is. Ik hoop zo dat er geen reacties komen vanuit Rechts extremistische hoek.

Beeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhh de wereld heeft dringend behoefte aan vrede en rust. En ik ook

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:43

JewEmm schreef:
Dus als Frankrijk zijn grenzen dicht zou hebben, dan zouden deze inwoners van frankrijk dit niet hebben kunnen doen? Sluiten van grenzen binnen Europa verhelpt dit niet.
Daarnaast kunnen mensen al vervolgd worden als er plannen van terrorisme zijn. Niet alleen als ze die ook uitgevoerd hebben.

ja,maar dan moeten er tekeningen in huis liggen en er wapens aanwezig zijn...ze zijn echt niet achterlijk hoor dat ze dat nog doen op die manier.
Het gaat er om dat je mensen binnenhaalt met ideen die niet helemaal passen in een westerse samenleving.In de jaren ''80 werd de Paus steeds belachelijk gemaakt.Zelfs met een liedje 'popie jopie....niemand heeft toen geschoten hoor.Terwijl de biblebelt best gekwetst was ;)

Maar mensen radicaliseren inderdaad,ook al zijn ze geboren in een westers land.Geen idee wat je daar aan moet doen.

Dit probleem heeft de oorsprong gevonden door links extremisme ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:44

janouk schreef:
Dat is een illusie Geerke, dit betreft Franse staatsburgers.

Ik vrees dat dit niet te voorkomen is. Ik hoop zo dat er geen reacties komen vanuit Rechts extremistische hoek.

Beeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhh de wereld heeft dringend behoefte aan vrede en rust. En ik ook

rust en vrede is een Utopie....we hebben het helemaal niet slecht in Europa hoor. ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:58

Misschien wel goed nieuws, de 4 zwaargewonden zijn buiten levensgevaar.
Dat is wel weer fijn nieuws denk ik.

Maar die gijzeling, bah..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:00

Zeker weten, Geerke, ik ben zo blij dat ik in het Vrije Westen geboren ben.

Ik heb zo'n medelijden met de vrouwen in Syrië, Irak, Afganistan, Jemen, etc. etc. waar vrouwen en kinderen gebukt gaan onder dagelijkse terreur, onderdrukking en oorlogen.

Waarom leert de mensheid toch niet uit het verleden?

Gatver, al dat vechten om niets.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:03

Omdat mensen altijd macht willen hebben..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:05

mannen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:08

janouk schreef:
mannen.

heb je het laatste nieuws gemist dat een 26-jarige vrouw zichzelf heeft aangegeven?

capopjekop

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:09

Dat zal die vriendin wel zijn van die gijzelnemer?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:10

Geen idee, maar het zijn niet alleen mannen die aan dit soort praktijken doen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:11

Ze weten alleen niet zeker om hoeveel gijzelaars het gaat in de drukkerij. Ze zeggen dat het een klein bedrijf is. De eigenaar moet toch weten wie er werkt en anders bel je al je werknemers op of ze veilig zijn. := of zie ik dat verkeerd?

Je zou maar degene kennen die gegijzeld worden. Lijkt me vreselijk om niks te kunnen doen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:12

Meliaforever schreef:
Ze weten alleen niet zeker om hoeveel gijzelaars het gaat in de drukkerij. Ze zeggen dat het een klein bedrijf is. De eigenaar moet toch weten wie er werkt en anders bel je al je werknemers op of ze veilig zijn. := of zie ik dat verkeerd?

Je zou maar degene kennen die gegijzeld worden. Lijkt me vreselijk om niks te kunnen doen.

De eigenaar wordt vermoedelijk gegijzeld , hij neemt in ieder geval zijn toestel niet op ;)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:13

Meliaforever, wie zegt dat de eigenaar niet ook gegijzeld is?
Bovendien gaat de communicatie in crisissituaties moeilijk of er worden te veel aannames gedaan.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:13

De familie van de eigenaar van de drukkerij kan hem niet bereiken. Verder is er niet bekend wie er wanneer werkt. Reken maar dat de autoriteiten druk bezig zijn te achterhalen wie er zich wel en niet binnen. Maar daar laten ze natuurlijk niets van naar buiten komen, wegens veiligheidsredenen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:14

Tiffany schreef:
Meliaforever schreef:

De eigenaar wordt vermoedelijk gegijzeld , hij neemt in ieder geval zijn toestel niet op ;)

Oh oke dat wist ik niet :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:15

Nanno_123 schreef:
Precies, wat voor soort veiligheidsmaatregelen wil je treffen?
feit blijft dat dit altijd kan gebeuren.. al sluit je iedere jihadist op, er duikt altijd wel een andere gek op!

Dat is waar, maar het zou een begin zijn...
Het is onbegrijpelijk dat mensen die momenteel terechtstaan in het shiaria4belgium op Facebook openlijk hun steun kunnen betuigen.
Als dat al kan, zijn de maatregelen lachwekkend...