Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peperkroket schreef:Maar het zijn Nederlanders dus het is ook hun cultuur, toch?
Electra63 schreef:Daks schreef:peperkroket blijkbaar dus niet anders zouden ze het ook niet zo als racisme zien.
Denk dat 90% van de Nederlanders het niet ziet als racisme.
Klopt, men vindt dat men niet discrimineert, maar de zwarten moeten oprotten als........
Hoe duidelijker wil je het hebben?
saddledancer schreef:Ja maar ik moet zeggen dat er ook wel absurde dingen gebeuren hoor. Meisje van 15 dat in haar gezicht geslagen word door een volwassen vent omdat ze Piet is in een optocht?Jochie van 3 dat voor racist uitgescholden word omdat hij een mijter opheeft? Disgusting
![]()
![]()
Ben blij dat ik niet in nl woon zeg.
Electra63 schreef:Peperkroket schreef:Maar het zijn Nederlanders dus het is ook hun cultuur, toch?
Dat vinden wij, maar zodra onze gekleurde medelanders iets zeggen of doen wat anderen niet leuk of goed vinden, wordt direct gezegd, dat ze maar op moeten rotten, lui zijn, niet werken en worden apen genoemd. Zij worden alleen geaccepteerd als zij zich aanpassen aan de mening van een deel van Nederland. Dat zij inmiddels 4e generatie zijn, maakt voor een deel van de Nederlanders niet uit.
Electra63 schreef:Ach, lees af en toe de reacties op Telegraaf, Dumpert en FB, dan kun je niet ontkennen dat Nederland helemaal niet zo tolerant is en dat discriminatie nog veel voorkomt.
Electra63 schreef:Is de Nederlander alleen wit en heet hij Jansen of Smit?
En welke normen en waarden? Mijn normen en waarden verschillen veel van die van de SGP- of PVV-stemmers.
Daks schreef:Maar aan de andere kant hoe ver moeten we door gaan ?
Zwarte Piet is al aangepast.
1 de kraag is niet meer zoals het was
2 de oorbellen zijn al weg
3 de roe is al weg
4 hij is van slungel naar de grootste vriend gegaan die geen kwaad in zich heeft.
5 hij word nergens meer in kwaad daglicht gezet( liedjes ed zijn ook al aangepast)
Ze kunnen ook door blijven drammen en ik hoop dat er dan ook een waardig besluit komt.
Ik heb echt om mij heen de meest beschaafde voorstanders zien veranderen in tirannen(om je voor te schamen)
Peperkroket schreef:Echt? Het verbaast me echt hoe mensen zo boos kunnen worden om het veranderen (niet verdwijnen) van deze traditie. Ik kan het steeds minder begrijpen, zeker nu met die foto van een deel van het Nederlands elftal des temeer is aangetoond dat racisme in Nederland helaas nog lang niet tot het verleden behoort.
W_Empress schreef:Peperkroket schreef:Echt? Het verbaast me echt hoe mensen zo boos kunnen worden om het veranderen (niet verdwijnen) van deze traditie. Ik kan het steeds minder begrijpen, zeker nu met die foto van een deel van het Nederlands elftal des temeer is aangetoond dat racisme in Nederland helaas nog lang niet tot het verleden behoort.
Ik weet zeker, dat wanneer deze belachelijke pieten discussie niet had gespeeld, deze reacties nooit op die foto waren gekomen...
EskeGirl schreef:Ik denk dat het veel niet eens om zwarte piet gaat, maar om het principe.
Punt 1, tolerantie is dingen niet accepteren maar verdragen. Imo is het offerfeest tolerantie, want IK zou het niet accepteren om een dier tijdens het doden te laten lijden, als het ook sneller kan.
Nederlanders zijn al heel tolerant, en ja, iedereen
met een NL-paspoort is Nederlands, je huidkleur zal me een rotzorg zijn, de kleur van zwarte piet ook, het gaat mij meer om het principe dat een deel van de bevolking met 2 culturen, eentje wil aanpassen.
Daarnaast zie ik ook heel wat racistische opmerkingen jegens blanken voorbij komen, maar he, die kùnnen niet gediscrimineerd worden
Hoe je het ook wend of keert, als je in NL woont dien je de taal te spreken en voor mijn part de gebruiken te tolereren, of je hier nou 50 of 4 generaties woont. En mocht er echt een probleem zijn, komen we er wel uit toch? Maar niet op deze manier.
W_Empress schreef:Peperkroket schreef:Echt? Het verbaast me echt hoe mensen zo boos kunnen worden om het veranderen (niet verdwijnen) van deze traditie. Ik kan het steeds minder begrijpen, zeker nu met die foto van een deel van het Nederlands elftal des temeer is aangetoond dat racisme in Nederland helaas nog lang niet tot het verleden behoort.
Ik weet zeker, dat wanneer deze belachelijke pieten discussie niet had gespeeld, deze reacties nooit op die foto waren gekomen...