Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:20

Nikass schreef:
Slimmerik: ik vind je opmerkingen erg generaliseren en ongenuanceerd

Nelleke: mijn hond liep destijds overigens in een losloopgebied, ik had haar net, en volgens het asiel kon ze met katten. Wij waren er dus totaal niet op voorbereid (heb ook nooit een hond gehad die interesse had in katten)

Nens77: die honden hadden niet "al iemand gegrepen" en hadden ook niet "al honden aangevallen". Ze hadden 1 hond "aangevallen" waarvan het onbekend is of er letsel was. Je wilt denk ik niet weten hoe vaak dit gebeurt tijdens wandelingen met honden. Toch worden al deze honden niet afgemaakt.
Ben je wel eens in Amsterdam (west) geweest? Ik denk dat je niet te snel moet oordelen over een buurt zonder die te kennen. Het zijn allemaal nogal aannames die je doet. Ik vind trouwens het feit dat je je katten opsluit net zo goed niet kunnen maar dat is weer een andere discussie.

Mika: hoe kom je aan die info dan? Ik heb nergens gelezen dat hij zijn hond overal los liet lopen?

Die honden hadden wel al iemand gegrepen. Daar was ook melding van gemaakt (net als van het slopen van een auto).
Hoe kom je erbij dat ik mijn katten opsluit ?
Mijn katten mogen in mijn eigen tuin, als ik erbij ben.
Ik erger mij dood aan de buurtkatten die mijn tuin volschijten zodat ik mijn kinderen constant moet waarschuwen uit te kijken waar ze lopen.
1 keer is mijn kat de tuin uitgeglipt en werd ook aangereden, mijn schuld dus dat het beste pijn heeft moeten lijden (heeft het wel overleeft). Ook het risico dat een van mijn katten door een hond gegrepen wordt is mij te groot (het had namelijk net zo goed mijn kat kunnen zijn die werd doodgebeten door jouw hond, en dan had je mij op kunnen vegen want het is voor jou maar een kat maar het is voor mij mijn huisgenoot en deel van mijn gezin, kan ook niet beloven dat ik de hond die mijn kat verscheurt heel laat eerlijk gezegd).
Ik wil gewoon niet dat mijn dieren andere mensen tot last zijn.
En andere mensen zouden dat ook niet moeten willen, heb je daar lak aan of heb je een dier als status symbool dan loop je inderdaad het risico dat jouw dier iets overkomt of iemand het dier iets aan doet.

Iedereen doet hier overigens aannames, en nee ik kom niet uit Amstedam West maar ben opgegroeid in Rotterdan Zuid. Zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Ook daar wisten mensen echt wel welke hond bij wie hoorde en als niemand blijkbaar de moeite heeft genomen ze even te vangen dat krab ik mijzelf inderdaad achter mijn oor over het verhaal dat het schatjes zijn ja.
Als mijn hond hier zou ontglippen, zouden andere mensen haar zeker vangen en mij proberen te vinden omdat ze weten dat ze haar gewoon kunnen benaderen zonder gebeten te worden.
Laatst bijgewerkt door Nens77 op 01-09-14 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:28

Geryon schreef:
Dus? Dat betekent niet dat hij niet verantwoordelijker gaat worden. Maar nee de honden worden meteen ingeslapen, alsof het nooit meer goed komt.

En wie bepaalt dat het uberhaupt onverantwoordelijk was van de eigenaar? Als hij ze altijd los liet en dat ging goed, dan is dit gewoon een ongelukje. Oh maar nee honden los, dat kan natuurlijk eeeeeeecht niet!! Maar katten wel.

Ooit wel eens een kat in een auto zien hangen?En andere katten tot de kill aan willen vallen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:30

Nens77: in mijn wijk belt men bij het zien van eeb loslopende hond gewoon de politie, al bestaat de ergste overlast uit het plassen tegen een rozestruikje. Dat zegt iets over de mensen, niet over de honden.

Een kat alleen onder toezicht in de tuin, tja, waarom zou je een kat nemen? Tenzij een asielkat die door een bepaald verleden niet meer naar buiten durft, vind ik dat not done.

En dan nog even voor de duidelijkheid: die honden hadden niet iemand gegrepen. Ze hadden een hond aangevallen (wat dat ook moge inhouden) de baas van de andere hond heeft ingegrepen en daarbij een lichte verwonding opgelopen. ( "Oppervlakkig" noemde hij het zelf) dat is echt iets heel anders.

Yentl2010: wordt regelmatig wakker van krijsende katten hier in de straat die dan niet een theekransje houden.

yentl2010

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:35

Dat was mijn vraag niet en hij was gericht op Geryon
Die haalde erop eens katten bij dat die wel los mogen lopen en honden niet

Dan was mijn vraag of ze ooit wel eens een kat gezien heb die een auto sloopt :)

Dat hebben deze 2 schatjes dus wel gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:37

yentl2010 schreef:
Geryon schreef:
Dus? Dat betekent niet dat hij niet verantwoordelijker gaat worden. Maar nee de honden worden meteen ingeslapen, alsof het nooit meer goed komt.

En wie bepaalt dat het uberhaupt onverantwoordelijk was van de eigenaar? Als hij ze altijd los liet en dat ging goed, dan is dit gewoon een ongelukje. Oh maar nee honden los, dat kan natuurlijk eeeeeeecht niet!! Maar katten wel.

Ooit wel eens een kat in een auto zien hangen?En andere katten tot de kill aan willen vallen?

Hier wel 2 katten die sneaky om het hoekje zitten en dan de hond aanvallen als je langs loopt, is ook niet fijn..
Maar goed daar gaat de discussie niet over.
Hier liep gister een kat door het losloopgebied, niet handig van de kat, ik heb mijn honden terug geroepen maar als er iemand niet op let heb je ook kans dat er een hond achteraan gaat.
Die van mij bijten niet maar er lopen wel honden die katten pakken, en een kat verwacht je niet zo snel in een losloopgebied dus ik kan me voorstellen dat je dan te laat bent.
In een woonwijk is het een ander verhaal, daar kan je ze letterlijk op elke hoek verwachten hier.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:38

Een auto slopen, niet expres. Maar wel aanvallen van andere katten, honden of soms kinderen ;)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:42

Nikass schreef:
Nens77: in mijn wijk belt men bij het zien van eeb loslopende hond gewoon de politie, al bestaat de ergste overlast uit het plassen tegen een rozestruikje. Dat zegt iets over de mensen, niet over de honden.

Een kat alleen onder toezicht in de tuin, tja, waarom zou je een kat nemen? Tenzij een asielkat die door een bepaald verleden niet meer naar buiten durft, vind ik dat not done.

En dan nog even voor de duidelijkheid: die honden hadden niet iemand gegrepen. Ze hadden een hond aangevallen (wat dat ook moge inhouden) de baas van de andere hond heeft ingegrepen en daarbij een lichte verwonding opgelopen. ( "Oppervlakkig" noemde hij het zelf) dat is echt iets heel anders.

Yentl2010: wordt regelmatig wakker van krijsende katten hier in de straat die dan niet een theekransje houden.

Mijn buren hebben een kat die alleen maar buiten moet sinds ze kinderen hebben en jankt mij met regelmaat om 05.00 s ochtends wakker omdat het dier naar binnen wil en niet mag. Daarnaast schijten ze in mijn tuin, nu ben ik een groot dierenliefhebber maar een ander had die beesten wellicht toch een keer wat aangedaan (wat ik ze niet eens heel erg kwalijk kan nemen want chronisch slaapgebrek is niet bevorderlijk voor je humeur en gezondheid).
Mijn katten doe ik de deur voor open als ze naar buiten willen en hou ik verder binnen omdat ik niet wil dat andere mensen hinder van ze ondervinden.
Waarom zou een kat niet binnen gehouden worden ? Ik heb geen kat om ongedierte weg te vangen ofzo. Mijn hond zit toch ook binnen ?
Ik woon niet op een flatje van 50 m2 meter waar 30 katten zitten ofzo, ook binnen hebben ze ruimte zat....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:44

Misschien voor de kattendiscussie een ander topic openen (of een van de 100 topics over dat onderwerp weer naar boven halen)? Lijkt me niet helemaal op z'n plaats hier.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:49

Geryon schreef:
Een auto slopen, niet expres. Maar wel aanvallen van andere katten, honden of soms kinderen ;)

Hahaha maar niet tot de dood erop volgt en ook niet met zoveel schade.
In mijn tijd als paraveterinair hadden we zelden agressieve katten (terwijl wij ook de zwerfkatten uit Rotterdam kregen om te steriliseren, die waren echt wel wild) maar wel een la vol met muilkorven voor honden in allerlei maten want die beten dus wel met grote regelmaat. Ik noem boxers, sharpeis en rottweilers want in die tijd waren pitjes nog geen mode accessoires en zag je ze amper (eind jaren 90), of ze werden van medische zorg onthouden, dat kan ook nog

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:50

Nelleke ter aanvulling :) ik vind het gedrag van een hond die een andere hond doodbijt ook heel iets anders dan dat van een hond die een kat doodbijt. Voor de eigenaar van het slachtoffer even erg, maar het gedrag van de hond vind ik wel essentieel anders.

Wat betreft dit incident: die man kon de Staff van zijn hond scheiden. Bij een Staff die een andere hond danwel diens eigenaar wil verscheuren lukt je dat echt niet. Dat is waarom ik denk dat de honden niet dusdanig agressief waren dat ze moesten worden afgemaakt.

Nens77: wij hebben denk ik een ander idee over het houden van huisdieren. Leuk voor in een ander topic :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:54

Fiffill schreef:
Misschien voor de kattendiscussie een ander topic openen (of een van de 100 topics over dat onderwerp weer naar boven halen)? Lijkt me niet helemaal op z'n plaats hier.

Het ging over je huisdieren niet bij je houden en alle gevolgen van dien. Of dit nu hond, kat of paard is....
Ik maak namelijk geen onderscheid, ik hou alle dieren bij me....

Maar goed verder heb ik eigenlijk alles wat ik over dit schietincident kwijt wilde al gezegd. Eigen schuld dikke bult voor de eigenaar van deze hond. Als die zelf de situatie onder controle had gehouden, had de politie er niet aan te pas hoeven komen. En waarschijnlijk kan de eigenaar ook nog een rekening verwachten omdat de politie dit op heeft moeten lossen (mag hopen dat dit niet van ons belastinggeld betaald wordt).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:03

Nens77 schreef:
Geryon schreef:

In mijn tijd als paraveterinair hadden we zelden agressieve katten (terwijl wij ook de zwerfkatten uit Rotterdam kregen om te steriliseren, die waren echt wel wild) maar wel een la vol met muilkorven voor honden in allerlei maten want die beten dus wel met grote regelmaat. Ik noem boxers, sharpeis en rottweilers want in die tijd waren pitjes nog geen mode accessoires en zag je ze amper (eind jaren 90), of ze werden van medische zorg onthouden, dat kan ook nog

Grappig joh. Maar het heeft er ook helemaal niets mee te maken.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:06

Edit, ook mijn paard ja, die mag momenteel alleen op de paddock omdat hij over de omheining van de wei heen springt om bij zijn buren te staan wat onwenselijk is. Als hij aan de andere kant erover heen komt staat hij op de weg, waar het een gevaar is voor zichzelf of weggebruikers....
Zo dat was de laatste 'off' topic....

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:08

Nens77 schreef:
Geryon schreef:

Grappig joh. Maar het heeft er ook helemaal niets mee te maken.[/quote]

Het ging toch over katten die mensen, honden en kinderen aanvallen ? We hebben nog nooit een kat hoeven in laten slapen wegens agressief gedrag, honden daarentegen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:23

Nens77 schreef:
Geryon schreef:

En toch ben ik in mijn ambu tijd 2 keer gebeten door katten, en niet met een schrammetje als gevolg (had eigenlijk niet eens aan het werk mogen gaan de dagen daarna) en heb ik verschillende katten met de vangstok moeten vangen, terwijl ik in die 3 jaar 1 hond in de vangstok heb gehad en nooit door een hond gebeten ben.
Dus dat zegt niets.
In 1 geval waren het ook 'hele lieve katten' ja hartstikke lief, kreng hing in m'n vingers en zette samen met de ander het hele huis op stelten.
En ook wij hebben wel staffords in de bus gehad maar daar was er niet 1 agressief van.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:12

Stille tocht voor elke hond die zo'n Jan Doedel als eigenaar heeft.
Prachtig initiatief *\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:35

dees_daan schreef:
En toch ben ik in mijn ambu tijd 2 keer gebeten door katten, en niet met een schrammetje als gevolg (had eigenlijk niet eens aan het werk mogen gaan de dagen daarna) en heb ik verschillende katten met de vangstok moeten vangen, terwijl ik in die 3 jaar 1 hond in de vangstok heb gehad en nooit door een hond gebeten ben.

dierenambulance mag ik toch aannemen he?

Geryon schreef:

Nee joh, het ging per ongeluk :')

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:43

Nens77 schreef:
Geryon schreef:

Dus dat zegt niets.
In 1 geval waren het ook 'hele lieve katten' ja hartstikke lief, kreng hing in m'n vingers en zette samen met de ander het hele huis op stelten.
En ook wij hebben wel staffords in de bus gehad maar daar was er niet 1 agressief van.

Van een kattenbeet krijg je een antibiotica kuurtje (ja ik ben ook 1 x gebeten, dwars door mijn duim omdat we de kat moesten verdoven, die was in het nauw gedreven ) en een nat verband erom, van een hond met een dergelijke kaakklem moet je hopen dat je het overleeft.
Dus ik vind de schade die een kat aan kan richt heel wat minder.
Daarom laten ze katten ook niet met beren en andere katten vechten in het illegale circuit denk ik....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:12

Ja hoor Nens77, hopen dat je het overleefd, overdrijven is ook een vak zie ik weer 8)7

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:14

Heb jij ooit de gevolgen van een beet van zo'n beest gezien dan Sammy xxs? Ik wel, mijn moeder heeft het ternouwernood overleefd. Die beesten zijn dodelijk in verkeerde handen. En dit waren bepaald verkeerde handen of wil je zeggen van niet?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:15

er zijn legio voorbeelden van kinderen die zo'n kaakklem niet hebben overleefd hoor. dus zo'n rare bewering is dat niet

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:29

Ja heb ik gezien, en wat ik heb gezien tjah dat zijn gewone bijtwonden wat ook door een herder kan gedaan worden niks ernstiger hoor...
En kinderen kunnen ook door een ander ras doodgebeten worden, dat snap ik ook nog wel. Maar nens77 zei het alsof het over volwassenen gaat dus daar reageer ik op, dat dat overdrijven is.
Voor een kind snap ik ook nog wel dat het fataal kan zijn, maar een volwassen persoon? Nee zeker niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:32

@ Nikass, het is ook een interessante discussie. Een hond die een kat doodbijt vind ik niet thuishoren in een woonwijk of druk bevolkt gebied. In elk geval niet loslopend.

Ik weet natuurlijk niet in welke situatie jij met jouw hond destijds zat dus dit is geen oordeel naar jou maar simpelweg naar een situatie 'hond bijt kat dood' en naar mijn mening zijn er dan al een aantal dingen misgegaan:

1. hond staat niet onder alle omstandigheden onder appel.
2. hond loopt los in een situatie die daar niet geschikt voor is.
3. eigenaar kan niet adequaat reageren op een escalerende situatie waarbij zijn/haar eigen dier in betrokken is.

In mijn ogen mag een hond gewoon niet loslopen als al niet aan 1 van bovenstaande punten wordt voldaan. Niemand mag last hebben van jouw hond. Ook niet als het dier reageert op eigen instinct, want in Nederland leven nou eenmaal katten/konijnen/eenden etc. en ik vind het niet geoorloofd dat een hond een kat doodbijt. Gewoon NOOIT. Ook geen schaap/konijn/eend of wat dan ook.

Ik snap ook niet dat er mensen zijn in dit topic die dit proberen te nuanceren want in mijn ogen is er gewoon geen nuance mogelijk.

En ja, ik heb ervaring met honden, ik ben thuis opgegroeid met honden en ik pas regelmatig op een friese stabij met een flink jacht-instinct op katten en konijnen. En ja, dit dier staat onder appel, ook in de volle vlucht achter een konijn aan. En zo niet, dan zou 'ie bij mij geen meter zonder lijn lopen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:34

Sammy_xxs schreef:
Ja heb ik gezien, en wat ik heb gezien tjah dat zijn gewone bijtwonden wat ook door een herder kan gedaan worden niks ernstiger hoor...
En kinderen kunnen ook door een ander ras doodgebeten worden, dat snap ik ook nog wel. Maar nens77 zei het alsof het over volwassenen gaat dus daar reageer ik op, dat dat overdrijven is.
Voor een kind snap ik ook nog wel dat het fataal kan zijn, maar een volwassen persoon? Nee zeker niet.

Dus jij vind een bijtwond van een hond niks ernstigs?? Ben je nou helemaal betoeterd? Een bijtwond van een hond bij een kind, volwassen, andere hond of ander dier is in mijn ogen ALTIJD ernstig. Ik snap niet waarom je dit bagatelliseert.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:41

Nens77 schreef:
Van een kattenbeet krijg je een antibiotica kuurtje (ja ik ben ook 1 x gebeten, dwars door mijn duim omdat we de kat moesten verdoven, die was in het nauw gedreven ) en een nat verband erom, van een hond met een dergelijke kaakklem moet je hopen dat je het overleeft.
Dus ik vind de schade die een kat aan kan richt heel wat minder.
Daarom laten ze katten ook niet met beren en andere katten vechten in het illegale circuit denk ik....

Het blijft off topic maar okee... ik ken een vrouw die beide handen bijna heeft moeten laten amputeren doordat de kat haar toegetakeld had.