Nikass schreef:Slimmerik: ik vind je opmerkingen erg generaliseren en ongenuanceerd
Nelleke: mijn hond liep destijds overigens in een losloopgebied, ik had haar net, en volgens het asiel kon ze met katten. Wij waren er dus totaal niet op voorbereid (heb ook nooit een hond gehad die interesse had in katten)
Nens77: die honden hadden niet "al iemand gegrepen" en hadden ook niet "al honden aangevallen". Ze hadden 1 hond "aangevallen" waarvan het onbekend is of er letsel was. Je wilt denk ik niet weten hoe vaak dit gebeurt tijdens wandelingen met honden. Toch worden al deze honden niet afgemaakt.
Ben je wel eens in Amsterdam (west) geweest? Ik denk dat je niet te snel moet oordelen over een buurt zonder die te kennen. Het zijn allemaal nogal aannames die je doet. Ik vind trouwens het feit dat je je katten opsluit net zo goed niet kunnen maar dat is weer een andere discussie.
Mika: hoe kom je aan die info dan? Ik heb nergens gelezen dat hij zijn hond overal los liet lopen?
Die honden hadden wel al iemand gegrepen. Daar was ook melding van gemaakt (net als van het slopen van een auto).
Hoe kom je erbij dat ik mijn katten opsluit ?
Mijn katten mogen in mijn eigen tuin, als ik erbij ben.
Ik erger mij dood aan de buurtkatten die mijn tuin volschijten zodat ik mijn kinderen constant moet waarschuwen uit te kijken waar ze lopen.
1 keer is mijn kat de tuin uitgeglipt en werd ook aangereden, mijn schuld dus dat het beste pijn heeft moeten lijden (heeft het wel overleeft). Ook het risico dat een van mijn katten door een hond gegrepen wordt is mij te groot (het had namelijk net zo goed mijn kat kunnen zijn die werd doodgebeten door jouw hond, en dan had je mij op kunnen vegen want het is voor jou maar een kat maar het is voor mij mijn huisgenoot en deel van mijn gezin, kan ook niet beloven dat ik de hond die mijn kat verscheurt heel laat eerlijk gezegd).
Ik wil gewoon niet dat mijn dieren andere mensen tot last zijn.
En andere mensen zouden dat ook niet moeten willen, heb je daar lak aan of heb je een dier als status symbool dan loop je inderdaad het risico dat jouw dier iets overkomt of iemand het dier iets aan doet.
Iedereen doet hier overigens aannames, en nee ik kom niet uit Amstedam West maar ben opgegroeid in Rotterdan Zuid. Zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Ook daar wisten mensen echt wel welke hond bij wie hoorde en als niemand blijkbaar de moeite heeft genomen ze even te vangen dat krab ik mijzelf inderdaad achter mijn oor over het verhaal dat het schatjes zijn ja.
Als mijn hond hier zou ontglippen, zouden andere mensen haar zeker vangen en mij proberen te vinden omdat ze weten dat ze haar gewoon kunnen benaderen zonder gebeten te worden.