Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:37

Nederland steunt de Oekranië in deze oorlog. Volgens mij waren er net nieuwe sancties richting Rusland in werking gegaan.
Dat was ook waar het telefoongesprek tussen Obama en Poetin overging.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:38

Nederland heeft normaal gesproken zeer goede verhoudingen met Rusland. Alleen niet als het om Oekraïne gaat. O.A. drong Nederland wel zeer sterk aan op sancties tegen Rusland.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 17-07-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:38

Kunnen er niet iets van satelliet beelden zijn of zitten die te ver weg om iets vast te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:39

En daar gaan we weer...

Ik ga er geeneens over beginnen. Wat is de mensheid toch vreselijk zielig, en zwak. Ze zeiken over een klein stukje land, wat in het hele universum nog niet gelijk is aan één atoom. De mensen die denken dat ze alle macht hebben, zijn zelf de allerzwaksten. Niemand heeft macht over de wereld, alleen de wereld zelf heeft dat. Als er nu een vulkaan uitbarst, dan houdt die vulkaan er echt geen rekening mee of je nou macht hebt of niet. Macht is iets wat verzonnen is door de mensheid, maar uiteindelijk is iedereen gewoon letterlijk helemaal niets.

Dus meneer Poetin, meneer Obama, het maakt me niet uit wie je bent en of je goed of slecht bent, jullie zijn allemaal even zielig en zwak. I lost my faith in humanity.

Dat moest er even uit, bedankt.

N0a

Dribbel schreef:
“Greek”: Is there anything left of the weapon?

“Major”: Absolutely nothing. Civilian items, medicinal stuff, towels, toilet paper.

Ik hoorde/zag net op CNN dat ze een raket hebben gevonden.

xWouter

Dribbel schreef:
Engelse vertaling van onderschept telefoongesprek. Hele artikel/bron: http://www.kyivpost.com/content/ukraine ... 56545.html

Read the full transcript of an intercepted phone call below:

Igor Bezler: We have just shot down a plane. Group Minera. It fell down beyond Yenakievo (Donetsk Oblast).

Vasili Geranin: Pilots. Where are the pilots?

IB: Gone to search for and photograph the plane. Its smoking.

VG: How many minutes ago?

IB: About 30 minutes ago.

SBU comment: After examining the site of the plane the terrorists come to the conclusion that they have shot down a civilian plane. The next part of the conversation took place about 40 minutes later.

“Major”: These are Chernukhin folks who shot down the plane. From the Chernukhin check point. Those cossacks who are based in Chernukhino.

“Grek”: Yes, Major.

"Major": The plane fell apart in the air. In the area of Petropavlovskaya mine. The first “200” (code word for dead person). We have found the first “200”. A Civilian.

“Greek”: Well, what do you have there?

“Major”: In short, it was 100 percent a passenger (civilian) aircraft.

“Greek”: Are many people there?

“Major”: Holy sh__t! The debris fell right into the yards (of homes).

“Greek”: What kind of aircraft?

“Major”: I haven’t ascertained this. I haven’t been to the main sight. I am only surveying the scene where the first bodies fell. There are the remains of internal brackets, seats and bodies.

“Major”: Absolutely nothing. Civilian items, medicinal stuff, towels, toilet paper.

“Greek”: Are there documents?

“Major”: Yes, of one Indonesian student. From a university in Thompson.

Zou dit echt zijn?

SAKKIA

furious schreef:
Kunnen er niet iets van satelliet beelden zijn of zitten die te ver weg om iets vast te leggen.

Ik denk dat de Amerikanen op basis van de satelieten ook met deze bevestiging kunnen komen.

Anoniem

furious schreef:

He das een goeie, ze kunnen naakte mensen op hun balkon spotten met google map satellieten...

Lindor92

furious schreef:

Daar is Amerika mee bezig

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:40

@furious: Die vraag wordt NU gesteld op NOS.

Iets over satelieten die het ultraviolette spoor van raketten kan volgen en dus kan zien waar ze vandaan komen. Dat is waarschijnlijk ook de basis voor de uitspraak van de amerikanen.

Dribbel schreef:
_San87_ schreef:
Nou, Amerika heeft bevestigd dat het toestel is neergeschoten.

Idd. had dit gepost: NOS/twitter van Wallstreet Journal
U.S. intelligence confirms surface-to-air missile fired at Malaysian jet but are divided over origin. http://wsj.com

Anoniem

Doanique schreef:
furious schreef:

He das een goeie, ze kunnen naakte mensen op hun balkon spotten met google map satellieten...

Wordt net gemeld dat Amerika heeft bevestigd dat er een raket vanaf de grond geschoten is, hier zijn ze wss achtergekomen door satellietbeelden.

geerke

SAKKIA schreef:
Nederland steunt de Oekranië in deze oorlog. Volgens mij waren er net nieuwe sancties richting Rusland in werking gegaan.
Dat was ook waar het telefoongesprek tussen Obama en Poetin overging.

postzegel nederland....het land waar alles kan en alles mag.Poetin lacht zich rot ...

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:41

N0a schreef:
Dribbel schreef:

Ik hoorde/zag net op CNN dat ze een raket hebben gevonden.

:j

http://edition.cnn.com/2014/07/17/world ... homepage-t

Anoniem

All hail the Americans :=

Anoniem

Ik denk dat het gesprek tussen de separisten wel geloofwaardig is. Het wordt net gemeld door NOS en ik weet dat zij niet zomaar gesprekken laten horen..

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:42

Weet iemand hoe Nederland naar Egypte vliegt? Met eventueel tussenstop in Turkije?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:43

Die gesprekken kun je denk ik wel geloven. NOS zend ze ook uit.

Dribbel

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het gesprek tussen de separisten wel geloofwaardig is. Het wordt net gemeld door NOS en ik weet dat zij niet zomaar gesprekken laten horen..

Idd. Door meerdere goede nieuwswaardige sites gemeld.

(CNN) -- [Breaking news update at 4:33 p.m. ET]
The United States has concluded the Malaysian airline was shot down, a senior U.S. official told CNN's Barbara Starr. One radar system saw a surface-to-air missile system turn on and track an aircraft right before the plane went down Thursday, according to the official. A second system saw a heat signature at the time the airliner was hit, the official said. The United States is analyzing the trajectory of the missile to try to learn where the attack came from.

SAKKIA

Doanique schreef:
Weet iemand hoe Nederland naar Egypte vliegt? Met eventueel tussenstop in Turkije?

Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit want ze vliegen niet meer over dat gebied ;)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:44

Doanique schreef:

Tussenstop? Zover ik weet maak je op zo'n korte vlucht geen tussenstop.. Althans met transavia niet
Laatst bijgewerkt door xWouter op 17-07-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Doanique schreef:

Wat een rare vraag in dit topic?

Lindor92

In Maleisiesche media wordt nu gesproken van 143 Nederlandse doden. Ook zouden er 3 Belgen aan boord zijn geweest. Deze berichten voor zover wij weten nog niet bevestigd. We houden u uiteraard op de hoogte.

Furrow

Dat filmpje twijfel ik ook aan, het zou niet de eerste keer zijn dat er valse informatie naar buiten gebracht wordt.
En wel heel toevallige opnamen, en in vorige telefoons hebben ze niks over hun plannen gezegd? Sinds ze nu vrijuit praten en deze opname wel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:45

Ik heb net gehoord dat er misschien een vriend van ons in dit vliegtuig zat... Jezus!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:45

Persconferentie begint.