Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:33

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 00:44

Anoniem

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:24

Wat een geldklopperij die vaccins, en wat dom van de wetenschappers dat ze dat niet eerder inzagen dat het gele koorts vaccin na 1x al levenslang beschermd ??
Is dat dan niet met alle vaccins het geval ? De ene wel en de andere niet. Eerst niet maar dan ineens toch wel ??
Sorry hoor maar hoe lang blijven jullie nog in deze bullsh*t trappen??

En wat zal ik eens zeggen over I f*cking love science.... Als er iemand niet objectief is is zij het wel. Ik vind haar ook niet echt professioneel :

http://m.youtube.com/watch?v=h1kg08E6VD0

Daar zou ik nou niet echt mijn leven vanaf laten hangen, zo'n meid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

Je kunt ook gewoon titer bepaling doen he.
Mijn rodehond vaccinatie als kind was nog goed genoeg toen ik zwanger was. Dat is toch zo'n 25 jaar geleden. Bij mijn man was het wel te laag voor zijn werk. Die is voor alles geboost.

Ieder lichaam is anders dus het is moeilijk te zeggen hoe lang jouw geheugencellen werken. Net als de vriendin van mij die 2x waterpokken gehad heeft met 30 jaar ertussen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:28

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:30

Anoniem schreef:
Wat een geldklopperij die vaccins, en wat dom van de wetenschappers dat ze dat niet eerder inzagen dat het gele koorts vaccin na 1x al levenslang beschermd ??
Is dat dan niet met alle vaccins het geval ? De ene wel en de andere niet. Eerst niet maar dan ineens toch wel ??
Sorry hoor maar hoe lang blijven jullie nog in deze bullsh*t trappen??

En wat zal ik eens zeggen over I f*cking love science.... Als er iemand niet objectief is is zij het wel. Ik vind haar ook niet echt professioneel :

http://m.youtube.com/watch?v=h1kg08E6VD0

Daar zou ik nou niet echt mijn leven vanaf laten hangen, zo'n meid.

Bij hepatitis is het in elk geval gewoon bekend hoe groot de kans is dat 1 vaccin levenslange bescherming bied. Daar neemt het toe. Drie vaccins is geloof ik 95%.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:39

Als je goed leest zie je dat het niet haar artikel is :)
Ze heeft het gekopieerd van de schrijfster. Kan het rechtstreekse linkje ook wel posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:58

En die rechtstreekse link heeft het weer gekopieerd van de amerikaanse rivm site en een zooitje niet objectieve artikelen (zoals ik ze hier niet mocht aanvoeren als het om anti-vax artikelen gaat)
Niks nieuws, ik kan hier ook wel de hele site van het RPV van de RIVM kopieren en daarmee aangeven hoe slecht alle ziektes wel zijn daarbij heeft pubmed ook genoeg artikelen uitgegeven die o.a. dr Wakefields werk wel ondersteunen:
zie alle linkjes hier http://articles.mercola.com/sites/artic ... rview.aspx

Dus zo'n verhaal is andersom ook zo op te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:02

De FDA in Amerika verklaart dat gevaccineerden met het kinkhoestvaccin besmettelijk zijn voor niet- gevaccineerden.

"
This research suggests that although individuals immunized with an acellular pertussis vaccine may be protected from disease, they may still become infected with the bacteria without always getting sick and are able to spread infection to others, including young infants who are susceptible to pertussis disease."

http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/ ... 376937.htm

Dus zo houden we de ziektes in de wereld... en wordt daar ook nog eens flink geld aan verdiend.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:05

Anoniem schreef:
De FDA in Amerika verklaart dat gevaccineerden met het kinkhoestvaccin besmettelijk zijn voor niet- gevaccineerden.

"
This research suggests that although individuals immunized with an acellular pertussis vaccine may be protected from disease, they may still become infected with the bacteria without always getting sick and are able to spread infection to others, including young infants who are susceptible to pertussis disease."

http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/ ... 376937.htm

Dus zo houden we de ziektes in de wereld... en wordt daar ook nog eens flink geld aan verdiend.

Ja, dat wist ik al heel lang, de farmaceutische industrie moet toch flink geld blijven verdienen, als mensen maar beter worden gemaakt, verdienen ze niks meer...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:19

Het Nederlandse kinkhoestvaccin is gewoon een dood virus.
(Van de VS weet ik het niet)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:44

Eh, maar zo werkt het ook als je zelf de ziekte doormaakt hoor. Dat is net als met Rhino verspreiding bij paarden. Je wordt zelf niet ziek (dat is precies wat je wilt) maar je kunt de bacterie wel tijdelijk oppikken en doorgeven.
Dat is dus propoganda die nergens op slaat.
Er staat namelijk niet dat de gevaccineerden de bacterie uit het vaccin doorgeven, maar dat ze daarna na het echte ziekmaker tegen te komen ook drager kunnen worden zonder zelf ziek te worden. Juist dat niet ziek worden is wat je hoopt als je jezelf inent toch :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:04

Urielle schreef:
Het Nederlandse kinkhoestvaccin is gewoon een dood virus.
(Van de VS weet ik het niet)

Nee, lees de bijsluiter van infanrixhexa maar :

3. FARMACEUTISCHE VORM
Poeder en suspensie voor suspensie voor injectie in een voorgevulde spuit.
De difterie-, tetanus-, acellulair pertussis-, hepatitis-B-, geïnactiveerd poliomyelitis- (DTPa-HBV-IPV) component is een troebele, witte suspensie.

Sizzle, er staat dat de gevaccineerde dieren de niet-gevaccineerde dieren besmetten, dit weer even in het kader van de OP.
Moeten ze nu dan ook de pas gevaccineerde en dus besmettelijke kinderen gaan weren op kdv-en?

" Animals that received an acellular pertussis vaccine had the bacteria in their airways for up to six weeks and were able to spread the infection to unvaccinated animals. In contrast, animals that received whole-cell vaccine cleared the bacteria within three weeks."

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:18

RIVM:

Soorten vaccins

Er zijn twee soorten vaccins: dode vaccins en levende vaccins. Ze werken allebei anders. Het soort vaccin bepaalt hoe de bescherming tegen de ziekte wordt opgebouwd.

Dode vaccins

De dode vaccins in het Rijksvaccinatieprogramma worden gemaakt op basis van de ziekteverwekker of stoffen die de ziekteverwekker produceert. De vaccins tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib-ziekten, pneumokokken, meningokokken C en hepatitis B zijn dode vaccins.

Bij vaccinatie met dode vaccins maakt het kind de ziekte niet door, ook niet in een lichte vorm. De afweer (het immuunsysteem) wordt geactiveerd. Als een besmetting optreedt, herkent het lichaam de ziekteverwekker en kan het meteen beginnen met de bestrijding.

Na de vaccinatie kan het kind een ziek gevoel krijgen en er kunnen plaatselijke reacties en koorts optreden. Dat gebeurt meestal in de eerste 24 uur na de prik. Ernstige bijwerkingen komen zeer zelden voor. Ze verdwijnen weer spontaan en veroorzaken geen blijvende schade.

Levende vaccins

Levende vaccins bevatten verzwakte virussen. Ze worden gebruikt in het BMR-vaccin tegen bof, mazelen en rodehond.

Na een BMR-prik maakt een kind de ziekte mazelen in heel lichte vorm door om zo afweerstoffen te vormen. De bijwerkingen treden op na de incubatietijd (de tijd die zit tussen besmetting en het optreden van ziekteverschijnselen). Bij het BMR-vaccin is dat tussen de vijfde en twaalfde dag na de vaccinatie. Het kind kan huiduitslag krijgen zoals bij mazelen en soms koorts. Bij vaccinatie neemt de kans op de ernstige complicaties zoals hersenontsteking (encefalitis) sterk af. Bij ongeveer 1 op de 1000 mazelenpatiëntjes komt deze complicatie voor. Na vaccinatie is de kans hierop vrijwel nul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:07

Ik zal het nog even 1x vetgedrukt neerzetten, misschien dat het dan makkelijker te begrijpen is:

http://www.rivm.nl/dsresource?objectid= ... ne&ns_nc=1

[naam] schreef:
Bijsluiter Nederlandse infanrixhexa:

3. FARMACEUTISCHE VORM
Poeder en suspensie voor suspensie voor injectie in een voorgevulde spuit.
De difterie-, tetanus-, acellulair pertussis-, hepatitis-B-, geïnactiveerd poliomyelitis- (DTPa-HBV-IPV) component is een troebele, witte suspensie.

Onderzoek FDA:

" Animals that received an acellular pertussis vaccine had the bacteria in their airways for up to six weeks and were able to spread the infection to unvaccinated animals. In contrast, animals that received whole-cell vaccine cleared the bacteria within three weeks."

Dus.... Van het combivaccin infanrixhexa is de kinkhoest besmettelijk, het is de acellulaire variant. Het RIVM kan verder nog wel meer verhaaltjes verzinnen over dode en levende virussen e.d. maar dat het besmettelijk is is gewoon een feit. Gaan we de pas gevaccineerde kindjes dan nu ook weren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:09

http://theoptimist.nl/nieuw-nummer-is-u ... NFmIS.gbpl

"Ons nieuwe nummer van mei/juni is verschenen. Met daarin het omslagverhaal over vaccinaties. De Britse arts Jaye Donegan was lange tijd voorstander van vaccineren. Tijdens haar medische studie leerde ze hoe belangrijke deze zijn geweest. Maar later kwamen er scheurtjes in haar vertrouwen, die uitgroeide tot kritiek. Volgens Donegan doen vaccins meer kwaad dan goed."

- See more at: http://theoptimist.nl/nieuw-nummer-is-u ... 1GJpt.dpuf

Dat lijkt me een heel interessant artikel!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:13

Jullie lezen selectief!!!!!

Het acellulaire vaccin is GEEN levend vaccin en is NIET infectieus. Maar als de apen DAARNA expres met kinkhoest geinfecteerd werden dan konden ze de bacterie nog 6 weken bij zich dragen zonder zelf ziek te worden. Van de cellulaire (hele bacterie) inenting kunnen ze bij herinfectie nog 3 weken drager blijven.
De reden dat de cellulaire vervangen is is omdat de acellulaire minder koortsreactie geeft. Je bent daarna dus enkel wat langer drager als een epidemie uitbreekt.
Als je zelf kinkhoest doormaakt kun je OOK gewoon als drager fungeren bij herinfectie.

Het verschil is dat je na het vaccin wel tijdelijk drager kunt worden maar zelf niet ziek wordt en zinder vaccin drager kunt worden EN zelf ziek wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:30

Euhm, de apen werden tijdens het onderzoek niet losgelaten in de maatschappij om daar opnieuw de bacterie op te lopen :D

En waren toch in staat om de niet gevaccineerde apen te besmetten met hun vaccinbesmetting. Het wordt langzamerhand wel erg moeilijk gemaakt hier.

Maar als ik het goed begrijp is besmetting door een gevaccineerd persoon dankzij het vaccin hier wel geaccepteerd ? Oké, beetje krom in mijn ogen maar goed...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:26

Sorry, maar je leest niet goed. De apen zijn na hun succesvolle vaccinatie bewust met kinkhoest besmet en dat is onderzocht.
Een acellulair vaccin kan domweg niet besmettelijk zijn want dat is net zo iets als beweren dat je gebeten bent door een afgehakt paardenhoofd. Acellulair betekend dat het geen cel is. Het is dus zelfs niet enkel doodgemaakt maar enkel een stukje van zijn "huidje".

Nog even in jip en janneke taal:
Henkie en Japie zijn beide ingeent. Henkie is wat ouder dus hij heeft de cellulaire variant gehad en Japie de acellulaire. beide gaan naar een christelijke school en worden daar door ongevaccineerden bloodgesteld aan kinkhoest.
De halve klas wordt ziek. Henkie en Japie krijgen de bacterie wel binnen maar blijven gezond. Nu wordt bij de buren een baby geboren. Theoretisch mag Henkie dan na 3 weken veilig op kraambezoek en Japie pas na 6. De rest van de klas mag pas komen als ze ziektevrij zijn en dat kan nog wel veeel langer duren als je een beetje pech hebt. De kinderen die zelf al ziek geweest zijn en voor de tweede keer besmet zijn en dus ook niet ziek waren mogen net als Henkie na een week of 3 veilig langskomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:08

Dankjewel voor je uitleg Sizzle +:)+
Dus als ik je goed begrijp dat is een gevaccineerd kind nog steeds besmettelijk voor anderen nadat het ergens een kinkhoestbacterie tegenkomt (acellulair 6 weken lang na deze besmetting, cellulair 3 weken). En niet alleen een kind maar ook een volwassene, dus iedereen...heb ik dat goed?

Vaak weten mensen niet dat ze in aanraking zijn geweest met kinkhoestbacteriën, vooral wanneer de besmettingbron nog in de incubatietijd zat en nog geen symptomen had. Dan zou dus ieder gevaccineerd persoon een kdv binnen kunnen stappen en ongemerkt een niet gevaccineerd persoon/ jonge baby die nog niet gevaccineerd mag worden , kunnen besmetten in die 3 tot 6 weken.
(en dan zou het heel goed kunnen dat de niet gevaccineerde persoon de schuld krijgt van de besmetting van de nog niet gevaccineerde jonge baby).

Dus als ik het goed begrijp is het gevaccineerde kind, kort na zijn vaccinatie tegen kinkhoest, niet besmettelijk van het vaccin, maar is hij wel in de rest van zijn leven besmettelijk wanneer hij de kinkhoestbacterie opnieuw tegenkomt maar daar echter zelf niet meer ziek van wordt en dus ook geen zichtbare symptomen ontwikkelt.

En dus is een gevaccineerd kind alleen veilig voor zichzelf omdat hij niet meer ziek wordt van de kinkhoestbacterie maar maakt hij dus geen deel uit van de kuddeimmuniteit omdat in die eerste 3 tot 6 weken na herbesmetting het kind wel besmettelijk is omdat de bacterie zich in die tijd in zijn luchtwegen bevindt en dus de zwakkeren zoals de pasgeboren baby's kan besmetten.

Heb ik dat nog steeds goed?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:55

Juist +:)+
Maar dat geldt ook voor mensen die de ziekte zelf hebben doorgemaakt. Daar is dus weinig verschil behalve dat de tijd iets korter is (waarschijnlijk vergelijkbaar met het oude vaccin).
Het oude cellulaire vaccin was echter te 'aggressief' waardoor veel kinderen in de jaren 80 niet tegen kinkhoest geeent werden uit angst voor de bijwerkingen (koorts). Dit leidde weer tot een uitbraak van kinkhoest (mijn broertje was er 1 van).
Daarna is het mildere vaccin op de markt gekomen wat net zo goed beschermt maar dus blijkbaar een wat meer vertraagde 'clearing' geeft bij herinfectie.

Moraal: als je in een 'haart' van een infectieziekte bent geweest (niet alleen kinkhoest) moet je er altijd van uit gaan dat je onbewust de infectie een tijdje meedraagt zonder het te weten. Daar kun je echter weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:11

Dus dan is kudde immuniteit een fabel bij kinkhoest.

Bij difterie was het dat ook al omdat na 10 jaar de bescherming vermindert, voor tetanus geldt hetzelfde. Bij de mensenm met lage inkomens die nooit naar buitenland gaan of niet verder dan frankrijk met de sleurhut is iedere 10 jaar vaccineren helemaal niet aan de orde, dus als je kijkt hoe laag de vaccinatiegraad onder die mensen is, en hoeveel er daarvan zijn dan kom je wel op veel meer dan de helft van nederland (oude opa's en oma's die nergens meer heen gaan ook meegeteld)

En voor polio geld eigenlijk hetzelfde verhaal als voor kinkhoest, zelf ben je na vaccinatie wel beschermd maar je kunt het nog steeds wel meenemen naar nederland of binnen nederland wanneer je hier herbesmet zou raken.... en daar dan een ander zoals een niet gevaccineerde of een baby die nog niet gevaccineerd mag worden mee besmetten.

Dit is wat het RIVM er over zegt:

Waarom wordt aan reizigers geadviseerd om na 10 jaar een herhalingsprik te halen tegen DTP (difterie, tetanus en polio)
De bescherming tegen difterie en tetanus vermindert in de loop van de tijd. Door een extra injectie wordt naast de verbeterde bescherming tegen difterie en tetanus, de afweer in de darm tegen polio gestimuleerd. Hierdoor verkleint de kans dat de reiziger ongemerkt het poliovirus meebrengt naar Nederland. Voor uw eigen bescherming tegen de ziekte polio is een herhalingsprik echter niet nodig.

Dan kun je toch eigenlijk wel stellen dat, wat de DTKP vaccinatie betreft, kudde immuniteit niet bestaat.

Toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 01:56

Mwoah, nee. Want je bent nog steeds korter besmettelijk als je gevaccineerd bent, als ik Sizzle's verhaal goed heb gelezen. Dus dan kan je altijd nog beter gevaccineerd zijn dan niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 06:21

Ik ben egoistisch aangelegd. Kudde immuniteit vind ik niet het belangrijkste van bet vaccin ;)
Maar het helpt wel hoor. Het aantal bacterieen/virussen die je bij een ziekte de wereld in strooit is vele malen hoger dan bij een 'passieve' infectie. Het lichaam reageerd vanaf een bepaald minimaal aantal vreemde cellen met zijn herrinneringsrespons. Bij een eerste infectie duurt dat dus veel langer.

Denk aan Rhino in paarden. Dit valt niet uit te roeien aangezien de meeste paarden drager zijn. Een drager kan het op een paard overbrengen of zelf ziek worden als de weerstand omlaag gaat. Echter kan een ziek paard zoveel ziektemakers produceren dat ook paarden waarvan de weerstend normaal is er ziek van kunnen worden.
Door de uitbraak te isoleren beperk je dus de schade, maar uitroeien kun je het nooit helemaal.

Idem voor Tetanus. Dat zit immers in vuil. Vuil kun je niet uitroeien. Maar je kunt wel jezelf beschermen.