De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:20

Pim fortuin was eigenlijk nog best er milt. Maar de tijd was toen anders, feest vieren, waarom, was hij aan de macht gekomen, dan had Nederland heel wat problemen minder, hij had al ideeën voor het totaal opnieuw organiseren van onze zorg, kosten plaatje wat nu dus hellemaal uit de klauwen is gelopen. Hij had ook echt een totaal programma, los van enkele opvattingen, die schijnbaar bij kortzichtige lui is blijven hangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:23

agerrits schreef:
Pim fortuin was eigenlijk nog best er milt. Maar de tijd was toen anders, feest vieren, waarom, was hij aan de macht gekomen, dan had Nederland heel wat problemen minder, hij had al ideeën voor het totaal opnieuw organiseren van onze zorg, kosten plaatje wat nu dus hellemaal uit de klauwen is gelopen. Hij had ook echt een totaal programma, los van enkele opvattingen, die schijnbaar bij kortzichtige lui is blijven hangen.

Als....................... dat zullen we nooit te weten gekomen. Een aantal van zijn plannen was ook niet te realiseren. Het is een gepasseerd station.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:33

agerrits schreef:

We zullen het nooit maar dan ook nooit weten..

Het is trouwens mild...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:34

Uiteraard!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:35

fransje23 schreef:
Willl65 schreef:
Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Op dat moment werd de Nee van het volk de Ja van de banken lobby.

Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat er een referendum was geweest over de Euro. Maar dat is er niet geweest (zegt mijn geheugen) maar wel een referendum over de EU grondwet.

Maar jij doelt zeker op de Oekraine?

Ook. De Euro werd ingevoerd met als reden dat het makkelijk was dat je in heel Europa kon betalen met 1 munteenheid. Hartstikke top!! Iets waarvan we allemaal de voordelen van inzagen.

Maar toen kwam 2005 en wilde ze een Europese grondwet invoeren. En dsar heeft 61 % van Nederland Nee tegen gezegd. Ondanks de lobby en propaganda jad het Nederlandse volk hun mening uitgesproken. Politiek denhaag zag de bui hangen en verklaarde het referendum als niet bindend. Op dat moment hebben ze democratie achter zich gelaten. Op datmoment is naar mijn mening Nederland verkocht.
Ik ben niet tegen lidmaatschap van EU, niet tegen de Euro maar tegen de Europese grondwet.

Die grondwet heb ik altijd gekoppeld aan de komst van de Euro omdat ik zelf ervan overtuigd ben dat de grote bazen gefasseerd de inwoners van Europa de grondwet door de strot heeft willen stampen.
Doel nog meer volksgeld in de verkeerde zakken laten verdwijnen.
Onze vrijheid als land is 1 grote luchtbel.

On topic Wilders speelt daarop in met het punt Nederland terug naar. De gulden.
Wat hij eigenlijk echt wil, tenminste zo interpeteer ik. Het, terug naar eigen beheer/ wetgeving

Ik wil me verder terugtrekken uit deze discussie. Ik wil nog wel kwijt dat dit topic me een hoop geleerd heeft.
Ik wil diegene die mee gepraat hebben bedanken voor hun inzichten.
Nog steeds ben ik huiverig over de toekomst. Ik hoop oprecht dat geloof en politiek los van elkaar te houden is en dat we tuig uiteindelijk kunnen bestrijden. Helaas keek ik net weer naar pownieuws waar jet toch weer een bepaalde groep is wat schaamteloos probeert uit een vrachtwagen te jatten. Ze worden ingesloten maar het is duidelijk dat ze niet onder de indruk zijn. Sterker nog, tuurlijk pakken we de spullen ze staan los!

Ik ben opgegroeid in Gouda en. Ikjebnou eenmaal geen leuke er ervaringen met niet westerse cultuur.
Ik zalproberen met eenn ieuwe blik te kijken om me heen, eenszienof er echt zoveel beter is tegemwoordig.

Edit: Janneke het is maar net wat jij democratisch noemt. 35 jaar geleden hoorde de krim en zijn inwoners helemaal niet bij Oekraine. Jij en ik zijn het niet met elkaar eens maar zeggen dat ik niet opgelet heb is een aanname.

Edit Janneke ja jo een verjaardag feestje en toen werd je wakker. Nog even en we zien allemaal spoken ..
Ik ben er klaar mee we komen hier niet uit.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 17-03-14 23:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:40

Electra63 schreef:
agerrits schreef:

Als....................... dat zullen we nooit te weten gekomen. Een aantal van zijn plannen was ook niet te realiseren. Het is een gepasseerd station.

Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk ook uitgelopen was op een teleurstelling maar inderdaad we zullen het nooit weten...

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:42

Nee will65, je moet wel extreem stand punt voeren om een tegen geluid te hebben, anders word je net CDA en komt het niet over. Je draait niks meer terug, die lui bij de pvv zijn niet gek.

NathalietjeB

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:43

Bokt is gek op vvd krijg iedere keer bij dit topic zo een irritante banner van de vvd

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:47

Willl65 schreef:
Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk ook uitgelopen was op een teleurstelling maar inderdaad we zullen het nooit weten...

Fijn eerbetoon aan iemand die misschien wel, meer oprecht was, dan gedacht. Voor zijn politieke carrière heeft hij ook al veel laten zien. En met zien bedoel ik ook resultaat.

Tevens had het niet op een ergere teleurstelling uit kunnen lopen, en dat is al gebeurd (doelde op de zorg) die volledig onbeheersbaar is geworden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:54

agerrits schreef:
Willl65 schreef:

Fijn eerbetoon aan iemand die misschien wel, meer oprecht was, dan gedacht. Voor zijn politieke carrière heeft hij ook al veel laten zien. En met zien bedoel ik ook resultaat.

Sorry, het is niet onrespectvol bedoelt maar in Nederland regeer je nu eenmaal niet met 1 partij.
Ships reageer ik toch weer.
Nu stop ik echt hoor :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:01

Willl65 schreef:
Edit: Janneke het is maar net wat jij democratisch noemt. 35 jaar geleden hoorde de krim en zijn inwoners helemaal niet bij Oekraine. Jij en ik zijn het niet met elkaar eens maar zeggen dat ik niet opgelet heb is een aanname.

Edit Janneke ja jo een verjaardag feestje en toen werd je wakker. Nog even en we zien allemaal spoken ..
Ik ben er klaar mee we komen hier niet uit.

Groetjes

Het spijt me, maar ik vrees dat mijn aanname juist is.
Dat de Krim bij Oekraïne kwam, dat was een cadeautje van meneer Chroestjov aan de Krim. (Vond hij leuk, ofzo. Op zich was dat dus weinig democratisch.)

Maar 35 jaar terug? Dat was 1979.
Rusland (oké, de sovjet unie.....) viel Afghanistan in - maar Chroestjov was toen al vele jaren ter ziele.

Verder heb ik erg duidelijk gemaakt, wat ik niet vond deugen aan je uitspraak "...dat ze toch zelf hebben gekozen".
Uiteraard staat het iemand vrij, om het ontbreken van een belangrijke optie (= men had gisteren in de Oekraïne niet de mogelijkheid om te stemmen voor bij Oekraïne blijven) te negeren.
Maar als dat voor jou de kern van de zaak is....

En natuurlijk laat powned zien dat Marokkaanse knullen worden gesnapt bij diefstal. Hun kijkers smullen daarvan.
Maar dat is net zoiets als alleen maar kijken naar "bij ons in de PC" en dan denken dat alle Amsterdammers rijk zijn.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-03-14 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:02

Zekers, logisch :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:05

Willl65 schreef:
On topic Wilders speelt daarop in met het punt Nederland terug naar. De gulden.
Wat hij eigenlijk echt wil, tenminste zo interpeteer ik. Het, terug naar eigen beheer/ wetgeving

Hij speelt inderdaad in op een stuk nostalgie, sentiment en angst "het grote onbekende" europa.
Het proces van de eenwording van Europa speelt volgens mij al sinds de wederopbouw en is ook niet meer om te draaien m.i.
Groot deel van de wetgeving is al gebasseerd op EU-wetgeving, denk dan niet alleen aan milieu-eisen maar ook landbouw, omzetbelasting etc.
Mocht je er afstand van doen moet je alsnog volgens EU-regels produceren om te mogen leveren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:13

fransje23 schreef:
Mocht je er afstand van doen moet je alsnog volgens EU-regels produceren om te mogen leveren.

Een paar maanden terug speelde die discussie in Zwitserland: om allerlei praktische redenen sluit de Zwitserse wetgeving zich aan bij de EU wetgeving - een wetgeving waar dus niemand in het hele Eedgenootschap democratisch invloed op heeft kunnen hebben.

.....dan zou je van de weeromstuit toch lid worden: dan heb je tenminste zeggenschap over de besluitvorming in Brussel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:23

Janneke2 schreef:
fransje23 schreef:

Een paar maanden terug speelde die discussie in Zwitserland: om allerlei praktische redenen sluit de Zwitserse wetgeving zich aan bij de EU wetgeving - een wetgeving waar dus niemand in het hele Eedgenootschap democratisch invloed op heeft kunnen hebben.

.....dan zou je van de weeromstuit toch lid worden: dan heb je tenminste zeggenschap over de besluitvorming in Brussel.

Ja precies, je moet er wel aan voldoen maar dan totaal zonder inspraak.

Om als Nederland niet meer mee te doen aan iets waar je al meer dan een halve eeuw bij aangesloten is onvoorstelbaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:09

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:10

:') Sta je toch verbaasd te kijken in dat hokje....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:19

En zoeken op die lijst ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:20

Benadrukt wel weer dat het een dom volk is die pvv stemmers.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:22

Het verbaasd mij totaal niet. Het gros van de PVV-stemmers zijn anti-stemmers en niet geinteresseerd in politiek. Zij geloven ook alles wat Geert zegt en beloofd. Dat al zijn beloftes niet haalbaar zijn, dat weten ze niet of vinden ze niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:28

Ceriadwen schreef:
Benadrukt wel weer dat het een dom volk is die pvv stemmers.

Ik weet niet of ze dom zijn, die balen van het huidige beleid en willen grote partijen niet groot houden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:02

Blue_Eyes schreef:
:') Sta je toch verbaasd te kijken in dat hokje....

*steekt hand op*
Meneer, het goede antwoord staat er niet tussen :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:14

Citaat:
(zij, J.) balen van het huidige beleid en willen grote partijen niet groot houden...

Zeker bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn er uitstekende kleine partijen waar je op zou kunnen stemmen.
Bijv de partij voor de dieren: echte idealisten die ergens voor staan, niet sjoemelen en ook nog dingen voor elkaar weten te krijgen.
Of als je daar voor voelt: de christen unie. Iets pragmatischer, maar ook hier geen gesjoemel (...wat een opluchting vergeleken met het cda!) het zijn integere lieden.
En uiteraard zijn er allerlei locale partijen en partijtjes - puur opgericht om de lokale bevolking van dienst te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:16

Gemeenteraad stem ik niet op...de gemeenten hier doen handjeklap en alles die hier aan touwtjes trekt is familie van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:21