Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
agerrits schreef:Pim fortuin was eigenlijk nog best er milt. Maar de tijd was toen anders, feest vieren, waarom, was hij aan de macht gekomen, dan had Nederland heel wat problemen minder, hij had al ideeën voor het totaal opnieuw organiseren van onze zorg, kosten plaatje wat nu dus hellemaal uit de klauwen is gelopen. Hij had ook echt een totaal programma, los van enkele opvattingen, die schijnbaar bij kortzichtige lui is blijven hangen.
agerrits schreef:Pim fortuin was eigenlijk nog best er milt. Maar de tijd was toen anders, feest vieren, waarom, was hij aan de macht gekomen, dan had Nederland heel wat problemen minder, hij had al ideeën voor het totaal opnieuw organiseren van onze zorg, kosten plaatje wat nu dus hellemaal uit de klauwen is gelopen. Hij had ook echt een totaal programma, los van enkele opvattingen, die schijnbaar bij kortzichtige lui is blijven hangen.
fransje23 schreef:Willl65 schreef:Dat het om Nederland gaat van voor 2000. Het jaar dat Nederland de Euro kreeg.
Op dat moment werd de Nee van het volk de Ja van de banken lobby.
Wij hebben onze buik vol van democratie maar een referendum (stem van het volk) wordt nota bene gewoon als onwettig gezien.
Democratischer kan niet.
Ik dacht eerst dat je bedoelde dat er een referendum was geweest over de Euro. Maar dat is er niet geweest (zegt mijn geheugen) maar wel een referendum over de EU grondwet.
Maar jij doelt zeker op de Oekraine?
Electra63 schreef:agerrits schreef:Pim fortuin was eigenlijk nog best er milt. Maar de tijd was toen anders, feest vieren, waarom, was hij aan de macht gekomen, dan had Nederland heel wat problemen minder, hij had al ideeën voor het totaal opnieuw organiseren van onze zorg, kosten plaatje wat nu dus hellemaal uit de klauwen is gelopen. Hij had ook echt een totaal programma, los van enkele opvattingen, die schijnbaar bij kortzichtige lui is blijven hangen.
Als....................... dat zullen we nooit te weten gekomen. Een aantal van zijn plannen was ook niet te realiseren. Het is een gepasseerd station.
Willl65 schreef:Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk ook uitgelopen was op een teleurstelling maar inderdaad we zullen het nooit weten...
agerrits schreef:Willl65 schreef:Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk ook uitgelopen was op een teleurstelling maar inderdaad we zullen het nooit weten...
Fijn eerbetoon aan iemand die misschien wel, meer oprecht was, dan gedacht. Voor zijn politieke carrière heeft hij ook al veel laten zien. En met zien bedoel ik ook resultaat.
Willl65 schreef:Edit: Janneke het is maar net wat jij democratisch noemt. 35 jaar geleden hoorde de krim en zijn inwoners helemaal niet bij Oekraine. Jij en ik zijn het niet met elkaar eens maar zeggen dat ik niet opgelet heb is een aanname.
Edit Janneke ja jo een verjaardag feestje en toen werd je wakker. Nog even en we zien allemaal spoken ..
Ik ben er klaar mee we komen hier niet uit.
Groetjes
Willl65 schreef:On topic Wilders speelt daarop in met het punt Nederland terug naar. De gulden.
Wat hij eigenlijk echt wil, tenminste zo interpeteer ik. Het, terug naar eigen beheer/ wetgeving
fransje23 schreef:Mocht je er afstand van doen moet je alsnog volgens EU-regels produceren om te mogen leveren.
Janneke2 schreef:fransje23 schreef:Mocht je er afstand van doen moet je alsnog volgens EU-regels produceren om te mogen leveren.
Een paar maanden terug speelde die discussie in Zwitserland: om allerlei praktische redenen sluit de Zwitserse wetgeving zich aan bij de EU wetgeving - een wetgeving waar dus niemand in het hele Eedgenootschap democratisch invloed op heeft kunnen hebben.
.....dan zou je van de weeromstuit toch lid worden: dan heb je tenminste zeggenschap over de besluitvorming in Brussel.
Citaat:(zij, J.) balen van het huidige beleid en willen grote partijen niet groot houden...