Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:36

:D Your welcome...

ik ben altijd voor iedereen in zijn waarde laten...

als iemand gelooft dat de kat ineens een krekel is geworden O.I.D. dan mag diegene dat vinden/geloven... toch :D
(beetje extreem voorbeeld maargoed)

Zolang iemand met een respectvolle manier met iedereen omgaat vind ik alles prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:05

Lante schreef:
Ik zal niemand erop aanspreken dat ze elke zondag ochtend de kerk ellenlang luiden als ik graag uit wil slapen, maar moet je mijn buren horen als ik een gaatje wil boren in de muur op zondag of als ik het gras even wil maaien op mijn vrije dag! :D Dat punt gaat het om en daar mag jij van vinden wat je wilt. ;)

Hier hetzelfde probleem :')
Paardrijden op zondag=foei!
Paardenwei uitmesten met de poepzuiger op zondag=foei!
Niet dat ik me er wat van aantrek, maar ik ga op zondag ook niet bij hun voor de kerkdeur flyers staan uitdelen over hoe jammer het is dat ze in een illusie geloven.

Anoniem

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:09

Het begint op een welles-nietes discussie te lijken zo....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:10

Anoniem schreef:
Lante schreef:
Ik zal niemand erop aanspreken dat ze elke zondag ochtend de kerk ellenlang luiden als ik graag uit wil slapen, maar moet je mijn buren horen als ik een gaatje wil boren in de muur op zondag of als ik het gras even wil maaien op mijn vrije dag! :D Dat punt gaat het om en daar mag jij van vinden wat je wilt. ;)

Hier hetzelfde probleem :')
Paardrijden op zondag=foei!
Paardenwei uitmesten met de poepzuiger op zondag=foei!
Niet dat ik me er wat van aantrek, maar ik ga op zondag ook niet bij hun voor de kerkdeur flyers staan uitdelen over hoe jammer het is dat ze in een illusie geloven.

Al snap ik de insteek niet van niet mesten op zondag :') als je een dier hebt moet je er goed voor wezen... zelfs op zondag...

Maar Repelsteeltje...JIJ vind dat wij in een illusie geloven... IK vind van niet...prima toch...
waarom zo druk maken om iets wat je toch niet gelooft... lekker leven en laten leven hoor :D

Narnia schreef:

inderdaad, iedereen moet maar lekker doen wat hij/zij wilt.

waarom denk je dat er zoveel oorlogen gevoerd zijn om geloof ...iedereen probeert zijn eigen "ding" (het zij geloof of ongeloof) door iemand z'n strot heen te douwen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:11

Narnia schreef:

Tja, dat is het op zich ook toch? Want de een gelooft wel en de ander niet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:11

Ik krijg ook commentaar als ik hier op zondag iets doe. Van mijn atheistische buurman. Dus.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:12

Ja sommige gelovigen zijn zo sterk in hun geloof dat ze vinden dat ze anderen daar opaan moeten spreken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:13

stef schreef:
Narnia schreef:

Tja, dat is het op zich ook toch? Want de een gelooft wel en de ander niet

ja dat klopt...maar het is wat iedereen er zelf mee doet...
heb je respect voor de medemens of niet..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:14

anneliesdj schreef:
Ja sommige gelovigen zijn zo sterk in hun geloof dat ze vinden dat ze anderen daar opaan moeten spreken.

Sommige ongelovigen ook. Sorry, maar als ik iemand tref die zo gauw als hij hoort dat ik christen ben (omdat het in de spraak te pas komt, zo van 'wat doe je zondag?' ofzo) meteen erop vliegt en roept dat ik in een sprookjesboek geloof, denk ik ook :?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 16:15

Shiloh schreef:
Wetenschappers verkondigen wat zij geloven ook als de absolute waarheid.

Dat is mijn ervaring juist niet. Nu leent mijn eigen onderzoeksveld zich daar sowieso niet voor, maar ook artikels die ik heb gelezen over meer natuurkundige onderzoeken komen op mij juist vrij voorzichtig over, alsof ze zich heel bewust zijn van 't feit dat het theorieën zijn, en geen onwrikbare waarheden.

In beide gevallen komt het uiteindelijk neer op geloof. Het geloof in een God, of het geloof in wetenschappelijk onderbouwde theorieën. Geloven in een Schepping, of geloven in een oerknal. En die laatste krijgt dan het predikt 'wetenschappelijk' en lijkt daardoor ook betrouwbaarder, maar het is echt niet zeker hoe dat is gegaan, hoe ons heelal er toen uit zag, hoe het er nu uit ziet, hoe het beweegt. Er zijn veel veronderstellingen, en heel, héél weinig feiten.

En net zoals er wetenschappelijke feiten zijn die wél objectief aangetoond kunnen worden, staan er ook teksten in de Bijbel die (door wetenschappers ;)) als waarschijnlijk waargebeurd zijn aangemerkt.

Je kan je ook nog afvragen of het ene het ander uitsluit - God kan ook de oerknal hebben veroorzaakt, en het op aarde zetten van mensen kan best duizenden of miljoenen jaren geduurd hebben (1 dag voor God kan 1000 jaar zijn, dat verhaal), en waarom zou God dat niet in kleine stapjes gedaan kunnen hebben? Zwaartekracht blijft zwaartekracht, of dat nu veroorzaakt is door God of door natuurkundig toeval.

En inderdaad, het wordt nu een beetje welles/nietes en dat is zonde..elkaar overtuigen kan niet en hoeft ook helemaal niet. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:16

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en denkwijze, homohuwelijk abortus, dat zijn persoonlijke meningen. Als jij daar tegen bent of vindt dat dat niet kan dan moet je dat vooral vinden. Maar ga niet een land waarin meer als 50 procent van de mensen deze overtuiging niet delen, jullie mening opdringen.

Dat vind ik nou zo vervelend aan het geloof, dat opdringen van je mening aan mensen en je geloofsovertuiging op een ander willen aandringen. Homo's en lesbies zijn ook mensen, zijn ook van vlees en bloed, en zij hebben net zoveel recht als wij.

En het feit dat mensen zich zo vast houden aan een boekje wat geschreven is door een mens en niet door god, duidt al aan hoe stomzinning wij mensen eigenlijk zijn. Als ik een boek schrijf met de titel Bijbel waarin ik beweer dat het gras roze is, de lucht rood en mensen, dinosaurus met broeken aan zijn, geloof je dat dan ook?

Als er een God is, dan moet die zich toch kapot lachen om ons.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:17

Blue_Eyes schreef:
anneliesdj schreef:

Sommige ongelovigen ook. Sorry, maar als ik iemand tref die zo gauw als hij hoort dat ik christen ben (omdat het in de spraak te pas komt, zo van 'wat doe je zondag?' ofzo) meteen erop vliegt en roept dat ik in een sprookjesboek geloof, denk ik ook :?

zo is er van beide "kanten" veel te zeggen natuurlijk...

Ik heb ook vaak op mijn werk dat ik denk "kommop jongens waar is het respect voor de medemens gebleven" of " hallo ik ben christen..beetje respect graag"
maargoed ik kan wel blijven roepen " leven en laten leven" "respect voor elkaar" maargoed dan kan je net zo goed een frikandel de ruimte in sturen want werkt toch niet...Iedereen wil zijn zegje doen..wat begrijpelijk is...maar vaak zonder respect...nu heb ik het over beide "kanten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:18

Anne_mieke88 schreef:
Al snap ik de insteek niet van niet mesten op zondag :') als je een dier hebt moet je er goed voor wezen... zelfs op zondag...

Maar Repelsteeltje...JIJ vind dat wij in een illusie geloven... IK vind van niet...prima toch...
waarom zo druk maken om iets wat je toch niet gelooft... lekker leven en laten leven hoor :D

Ik geef gewoon mijn standpunt net als jij.
Van mij mag iedereen geloven wat zij/hij wil zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen... maar dat laatste doen ze wel.
Met regelmaat hier jehova's aan de deur te zeuren en dan nog de dorpsmentaliteit hier op zondag :')
Zoals ik al zei... ik trek me er niks van aan en doe wat ik doe maar ik ga ook niet bij hun aan de deur en verbied ze ook niks. Echter gebruik ik ook niet hun belastinggeld om mijn niet-illusie in stand te houden dmv subsidies.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:20

Anne_mieke88 schreef:
Ik heb ook vaak op mijn werk dat ik denk "kommop jongens waar is het respect voor de medemens gebleven" of " hallo ik ben christen..beetje respect graag"
maargoed ik kan wel blijven roepen " leven en laten leven" "respect voor elkaar" maargoed dan kan je net zo goed een frikandel de ruimte in sturen want werkt toch niet...Iedereen wil zijn zegje doen..wat begrijpelijk is...maar vaak zonder respect...nu heb ik het over beide "kanten"

Je roept dat jij als Christen respect wilt, maar je geeft het zelf niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:20

Weinig subsidies te vinden in onze kerk hoor. Ja, straks, als we het nieuwe gebouw hebben, dan wel, dan krijgen we subsidie van monumentenzorg. Maar nu? Nul euro en nul cent. Wij brengen alles zelf op.

@xx_Horsiex; hoe kom je erbij dat Anne_mieke88 geen respect geeft? :?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:22

Blue_Eyes schreef:
Weinig subsidies te vinden in onze kerk hoor. Ja, straks, als we het nieuwe gebouw hebben, dan wel, dan krijgen we subsidie van monumentenzorg. Maar nu? Nul euro en nul cent. Wij brengen alles zelf op.

Ze is toch tegen het homohuwelijk? Nogal respectloos als je mij vraagt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:22

Als je niet van een dorpsmentaliteit houdt moet je m.i. niet in een dorp gaan wonen. Hier in het dorp is het ook not-done om op zondag te gaan klussen of herrie te maken, maar dat is ook zo bij ongelovigen. De meeste mensen die ik ken, gelovig of niet, zullen niet gaan klussen op zondag of de auto wassen of in de tuin werken oid. Dat is hier gewoon zo. Als ik het er wel eens over heb met ongelovigen ofzo, geven ze altijd aan dat ze het zo lekker rustig vinden op zondag en dat ze dat zo waarderen van het wonen in een dorp.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:23

ooewh...ik had laatst zoiets beschamends...ik zag al de hele tijd mensen aanbellen enz.. dus ik kom binnen en roep keihard " ma, er komen zo Jahova's aankloppen hoor dan weet je het vast" loop ik verder...zitten ze in de keuken :+ oooohh wat was ik rood...maargoed back to the point :=

klopt repelsteeltje ieder z'n standpunt toch... maar wie is "ze" waar je het over hebt...want volgens mij hoor ik ook bij " ze" en heb je niet proberen te overtuigen om voor mijn God te kiezen...toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:24

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:

hoezo respectloos? Ja, als je het uitgebreid kenbaar maakt en homo's gaat lopen treiteren, ja dat is respectloos. Maar het ertegen zijn an sich vind ik niet respectloos hoor.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:24

xx_Horsiex schreef:

Als je had gelezen, had je gezien dat ze dat helemaal niet is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:25

verootjoo schreef:
xx_Horsiex schreef:

hoezo respectloos? Ja, als je het uitgebreid kenbaar maakt en homo's gaat lopen treiteren, ja dat is respectloos. Maar het ertegen zijn an sich vind ik niet respectloos hoor.

Dat vind ik wel respectloos, want homo's zijn ook mensen en die hebben ook recht. Net zo respectloos als je zegt dat je tegen donkere mensen bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:25

Blue_Eyes schreef:

http://www.fondswervingonline.nl/nieuws ... sidie/4358

Laat de rest dat dan alsjeblief ook doen zodat al die miljoenen geïnvesteerd kunnen worden in onderwijs en de toekomst van onze kinderen!

verootjoo schreef:
Als je niet van een dorpsmentaliteit houdt moet je m.i. niet in een dorp gaan wonen. Hier in het dorp is het ook not-done om op zondag te gaan klussen of herrie te maken, maar dat is ook zo bij ongelovigen. De meeste mensen die ik ken, gelovig of niet, zullen niet gaan klussen op zondag of de auto wassen of in de tuin werken oid. Dat is hier gewoon zo. Als ik het er wel eens over heb met ongelovigen ofzo, geven ze altijd aan dat ze het zo lekker rustig vinden op zondag en dat ze dat zo waarderen van het wonen in een dorp.

Daarom ga ik over een maand ook verhuizen naar een ander dorp waar men wel gelovig is maar niet hypocriet en waar je gewoon lekker op zndag je hooi mag schudden zonder gezeik te krijgen omdat iedereen dat daar doet *\o/*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:26

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:

Pardon?

heb ik dat gezegd? en als je heeeeeel ver terug in het topic leest zeg ik letterlijk:
Anne_mieke88 schreef:
ik ben het zelf ook niet eens met het hele 2 mensen van het zelfde geslacht niet mogen trouwen. Ik vind juist dat als mensen van elkaar houden deze perfect bij elkaar passen. .

Anne_mieke88

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:27

even lezen voordat je veroordeeld hoor.

wel zeg ik erbij dat omdat ik geloof het zelf niet zou doen, maar dat als mijn zus ineens zegt "ik ben lesbi met haar ga ik trouwen" dan heeft ze mijn zegen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:27

Het ging mij ook niet om jouw persoonlijk Anne_mieke, maar over het feit dat demeest zwaargelovige Christen het wel zijn, en vervolgens wel respect eisen voor hun geloof.