Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:18

Huertecilla schreef:
Klopt.
Is niet alleen afhankelijk van de gebruikte techniek, maar ook heel sterk afhankelijk van hoeveel tijd er verstreken is na de vasectomie.

Ik heb op 25 jarige leeftijd een vasectomie laten uitvoeren en dat was nog een hele toer want ´men´ vond dat te jong.
De ingreep mag geen naam hebben, maar het kúnnen laten doen is zo simpel niet als de piepkuikens hier het opschrijven. Helemáál als je ongehuwd bent en/of nog geen kinderen hebt.
M.i. begrijpelijk en terecht, doch het is daarom niet zo´n relevant ´argument´ mbt de verantwoordelijkheid van mannen.

Jonge mannen die niet het risico willen lopen een kind opgedrongen te krijgen hebben geen alternatief voor condoom&pil op niet vruchtbare dagen of gebruik maken van de prostitutie.
Binnen of buiten het huwelijk.

Mijn man heeft zich ook gesteriliseerd terwijl hij begin dertigwas, en kinderloos. Wasmaar een beetje gezeur, toen ik zei dat ze dan mij maar moesten doen, gingen ze snel overstag. We waren toen ook nog niet getrouwd trouwens.

Jonge mannen hebben wel een alternatief, niet penetreren :)*
Er zijn meer wegen naar Rome toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:24

Abiola schreef:

Ja, celibatair naar Rome inderdaad.

Of wel, maar anaal.

Oh, en het ´Barcelona-model´ uiteraard.

F_Orumster

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:27

Misschien moet een man brutaler zeggen: oraal, anaal of.serieus doorslikken die pil ;-)

Brullen dat mannen maar geen penetraties moeten uitvoeren is nogal zinloos he.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:27

Huertecilla schreef:
Abiola schreef:

Ja, celibatair naar Rome inderdaad.

Of wel, maar anaal.

Oh, en het ´Barcelona-model´ uiteraard.

Barcelona model zegt me niets, maar ik kan verder nog wel wat dingen verzinnen die de klus klaren, buiten die die jij noemt :o

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:29

F_Orumster schreef:
Misschien moet een man brutaler zeggen: oraal, anaal of.serieus doorslikken die pil ;-)

:D
Ik bedoelde tijdens de risico dagen, niet de hele maand :)
Als een man er echt perse iedere dag op moet, zou ik daar toch wel op afknappen, denk ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:30

Ik ken genoeg vrouwen die niet doorhebben wat hun risicovolle dagen zijn... of beter gezegd, de vragen.op.fora.en.sommige vriendinnen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-08-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:31

Daar heb jehandige apparaatjes voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:32

Hangt af van de situatie. Maar er zijn ook zoveel mensen ongewenst kinderloos, dus wat dat betreft zou ik het eerder laten adopteren dan aborteren. Bij verkrachting zou ik het laten adopteren, maar verder ben ik tegen abortus bij mijzelf. Wat een ander doet is zijn of haar keus. Je kan ook de prikpil nemen, heb je geen omkijken naar in het dagelijks leven.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:42

Abiola schreef:
Om dan vervolgens de geboortebeperking volledig bij de vrouw neer te leggen, lijkt me niet reeel en misschien ook niet verstandig. Maar als je in een relatie mbt dat onderwerp niet op elkaar kunt vertrouwen, moet je imo die relatie maar eens ernstig in heroverweging nemen. -O-

Alleen weet je dat natuurlijk pas als het te laat is he, bovendien zou ik als vrouw zijnde dan natuurlijk niet zeggen dat het expres was maar dat het écht een ongelukje was, een kans van het winnen van de lotto :D . Dan kun je wel zeggen dat je de relatie niet meer wilt (wat makkelijk gezegd is als verder heel tevreden bent met de relatie... maar van het kind of de alimentatieplicht ben je niet af, zeker niet als je ten tijd evan de zwangerschap getrouwd was.

Kortom; ik ben blij dat ik een vrouw ben, ik zou er aardig paranoide van worden denk ik.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:46

F_Orumster schreef:

of.... mannen aan de mannenpil voor alle zekerheid. :)*
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 22-08-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:46

Abiola schreef:
Als een man er echt perse iedere dag op moet, zou ik daar toch wel op afknappen, denk ik.

Dat recht heb je.
Dat staat niet ter discussie.

Jouw recht om geen zin te hebben is niet de plicht van je vrijer om dan ook maar geen zin te hebben.
Vice versa uiteraard.
De ene wel zin, de andere niet, geeft onbewust een bonusmalus regeling.
Eerder in dit topic is dat al plastisch verwoord door een paar dames.

Het ´Barcelona-model´ is een uitwerking van melkproducten i.p.v. de koe kopen.
Het inhuren van een werkneemster voor alle dag voor de schoonmaak, boodschappen, warme maaltijd, wip en verder naar haar eigen huis gaat.
In feite een huishoudelijk prostituee met één klant.
Veel gehuwde mannen betalen meer voor minder met gezeur en familieverplichtingen op de huwelijkskoop toe.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:47

Als je als vrouw in een relatie zit met een man die (nog) geen kinderen wilt, en jij wilt ze wel, dan moet je dus die relatie heroverwegen. Sneaky zwanger worden getuigt in mijn ogen niet van veel respect (zeg maar nul) voor je partner. Als je dat toch doet, ben je nogal een &€@'. Ga dan op zoek naar een partner of donor die wel klaar is voor, of zin heeft in, een kind.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:50

Huertecilla schreef:
Abiola schreef:

Dat recht heb je.
Dat staat niet ter discussie.

Jouw recht om geen zin te hebben is niet de plicht van je vrijer om dan ook maar geen zin te hebben.
Vice versa uiteraard.
De ene wel zin, de andere niet, geeft onbewust een bonusmalus regeling.
Eerder in dit topic is dat al plastisch verwoord door een paar dames.

Het inhuren van een werkneemster voor alle dag voor de schoonmaak, boodschappen, warme maaltijd, wip en verder naar haar eigen huis gaat.
Veel gehuwde mannen betalen meer voor minder met gezeur en familieverplichtingen op de huwelijkskoop toe.

Dat geeft gerust een hoop rust, zo'n betaalde dame. Mijn keuze zou het niet zijn.

Ik bedoelde met de quote die je aanhaalt overigens niet dat ik dan geen zin heb in sex, maar er is meer dan alleen het recht op en neer. Als je dan op de vruchtbare dagen eens wat anders doet, loop je toch ook geen risico op een ongewenste zwangerschap?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:53

Adamootje schreef:
F_Orumster schreef:

of.... mannen aan de mannenpil voor alle zekerheid. :)*

Zodra die er is inderdaad.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:59

ik dacht dat de mannenpil al bestond?

edit: Ik zie dat ze er nog mee bezig zijn..
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 22-08-12 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:00

Abiola schreef:
Als je als vrouw in een relatie zit met een man die (nog) geen kinderen wilt, en jij wilt ze wel, dan moet je dus die relatie heroverwegen.

Helemaal :j
Dat dit hier niet evident is vind ik schokkend.

Citaat:
Sneaky zwanger worden getuigt in mijn ogen niet van veel respect (zeg maar nul) voor je partner. Als je dat toch doet, ben je nogal een &€@'.

Ik heb het in de familie evenwel meegemaakt.
Tegen de afspraken in bewust zwanger en de ongewilde vader voor het blok gezet.
Ze zijn gescheiden en pa betaalt verplicht door.
Die man heeft relatief nóg geluk gehad dat hij niet voor een koekoeksjong betaalt; het is tenminste nog zijn kind. Schrale troots dat het helemaal niet zo zelden nóg onrechtvaardiger is.

Al met al zou daar eigenlijk voorlichting naar mannen over moeten komen via Postbus51.
Dat zoú door de emancipatiebeweging moeten gebeuren doch die is nog steeds hoofdzakelijk een feministische antiman-partij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:06

Abiola schreef:
Huertecilla schreef:

Dat geeft gerust een hoop rust, zo'n betaalde dame.

Inderdaad.
Geen ellende voor wat veel mannen niet krijgen en wel dubbel betalen.

Citaat:
Mijn keuze zou het niet zijn.

Míjn keuze is het net zo min, maar dat is het :r huwelijk zoals je héél veel ziet ook niet.

Citaat:
Ik bedoelde met de quote die je aanhaalt overigens niet dat ik dan geen zin heb in sex, maar er is meer dan alleen het recht op en neer. Als je dan op de vruchtbare dagen eens wat anders doet, loop je toch ook geen risico op een ongewenste zwangerschap?

Natuurlijk; inclusief penetratie. Dat is het ´Griekse model´ ;)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:15

Ik ben absoluut tegen abortus, er bestaan middelen om zwangerschap tegen te gaan. Persoonlijk gezien vind ik abortus moord, het is toch zo'n gek idee , dat het over een paar jaar een mensje is? Zelf zou ik het nooit doen. Verkrachting vind ik een ander verhaal, dit heb je zelf nooit gewild.. Dan zou ik abortus bij wijze van spreken normaal vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:17

arian_wolf schreef:
Ik ben absoluut tegen abortus, er bestaan middelen om zwangerschap tegen te gaan. Persoonlijk gezien vind ik abortus moord, het is toch zo'n gek idee , dat het over een paar jaar een mensje is? Zelf zou ik het nooit doen. Verkrachting vind ik een ander verhaal, dit heb je zelf nooit gewild.. Dan zou ik abortus bij wijze van spreken normaal vinden.

Dan ben je dus niet 'absoluut' tegen abortus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:20

Shadow0 schreef:
arian_wolf schreef:
Ik ben absoluut tegen abortus,
....
Dan zou ik abortus bij wijze van spreken normaal vinden.

Dan ben je dus niet 'absoluut' tegen abortus.

:)*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:27

arian_wolf schreef:

Een zwangerschap duurt over het algemeen maar 9 maanden, maar goed. Ik snap je post.

Zullen we het nu weer over wel of geen abortus gaan hebben ipv hoe zielig de man wel niet is en hoe verschrikkelijk hij onderdrukt wordt? :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:45

Magrathea schreef:
Zullen we het nu weer over wel of geen abortus gaan hebben ipv hoe zielig de man wel niet is en hoe verschrikkelijk hij onderdrukt wordt? :)*

Daar is het helemaal nooit over gegaan.
Slechts over het onevenwichtige wat het cruciale argument van beslissingvrijheid ontkracht.

Inmiddels is er wel enigzins positief nieuws omtrent het idiote ´niet zwanger door échte verkrachting´.
Het wordt breed afgewezen.
Maar ja, dat werd het claimen van het scheppingsverhaal boven de evolutie-theorie ook. Toch is het in evolutie-theorie in de bible-belt inmiddels uit het onderwijs.
Je weet wel die streek waar men de doodstraf wil voor aborteren...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:48

Magrathea schreef:
arian_wolf schreef:

Een zwangerschap duurt over het algemeen maar 9 maanden, maar goed. Ik snap je post.

Ik snap je berichtje, maar ik bedoel het net iets anders :) Als het kindje iets ouder is vind ik het toch iets anders, als het gaat lopen etc. Maar goed, je snapte me.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:51

Huertecilla schreef:
liedje89 schreef:
Ik denk niet dat je kan zeggen dat het afdwingen van verantwoording van een man principieel hetzelfde is als een verbod op abortus.

Sleutelwoord ´principieel´.
Dat het voor het principe van beslissingsvrijheid hetzelfde is.
Het afdwingen van vaderschapsverplichtingen = een kind opdwingen = baas over eigen sperma ontkennen.

Ja, dat is in gradatie niet hetzelfde als baas over eigen buik ontkennen, een vrouw een kind opdwingen.

Principieel is het rechten ontzeggen en een kind opdringen. Principieel hetzelfde.

Ik vind het een beetje vervelend dat je nu mijn hele argument waarom ik het niet met je eens bent weghaald en ipv een duidelijk tegenargument te geven gewoon herhaald wat je al gezegd hebt! Een man is best de baas over zijn eigen sperma, maar als hij niet wil dat het eitjes bevrucht moet hij zo'n rubber dingetje gebruiken om het op te vangen.

Bovendien is het principe niet hetzelfde omdat een verbod op abortus iemand niet dwingt om ouder te worden, maar slechts dwingt op het uitdragen van een zwangerschap. Je hoeft dan niet automatisch zorgdragende of betalende ouder te worden! Op zich vind ik het een prima discussie of je een man tot vaderschapsverplichtingen kan dwingen maar het heeft imo niet echt iets met de discussie over abortus te maken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:52

Ik snap niet hoe je het aan de ene kant moord vindt om zo'n lief lopend mensje te aborteren, maar datzelfde mensje met een hele foute verwekker wel zou kunnen vermoorden?