Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schrikdraad schreef:rowdine hoe moet je jou berichten dan oppakken?
ongetwijfeld, maar ook mensen met psychische problemen stoppen het zelf in de mond
is men tegenwoordig zo zwak dat alles maar wordt omgezet in verslaving
je hele bericht op 18-5 als reactie op ojajoh en newmom en prrr
dat is allemaal zi kortzichtig
deze mensen zijn ook al weer weg in het topic. wat niet raar is.
moet ik ook doen.
is veel verstandiger
Citaat:Ik geloof op geen enkele manier dat ongezond eten gekocht wordt omdat het goedkoper is. Ik geloof dat het gekocht wordt omdat mensen het lekkerder vinden, of omdat het makkelijker is. Pizza is nog altijd duurder dan spinaziesalade met eieren bijvoorbeeld.
Citaat:Het zou leuk zijn als jij ook eens inhoudelijk reageert ipv alleen maar andersmans reactie afbrandt. Je voegt op deze manier echt niets toe aan het topic. Hoe je mijn berichten wil lezen moet je overigens zelf weten, ik ben idd van mening dat een verslaving een zwakte is, in welke vorm of welke uiting dan ook. Als jij het daar niet mee eens bent kan je ook INHOUDELIJK reageren ipv alleen maar moord en brand te schreeuwen dat ik kortzichtig ben.
Colway schreef:Citaat:Het zou leuk zijn als jij ook eens inhoudelijk reageert ipv alleen maar andersmans reactie afbrandt. Je voegt op deze manier echt niets toe aan het topic. Hoe je mijn berichten wil lezen moet je overigens zelf weten, ik ben idd van mening dat een verslaving een zwakte is, in welke vorm of welke uiting dan ook. Als jij het daar niet mee eens bent kan je ook INHOUDELIJK reageren ipv alleen maar moord en brand te schreeuwen dat ik kortzichtig ben.
dat heb ik haar eerlijk gezegd nog nooit in een topic zien doen
Rowdine schreef:schrikdraad schreef:rowdine hoe moet je jou berichten dan oppakken?
ongetwijfeld, maar ook mensen met psychische problemen stoppen het zelf in de mond
is men tegenwoordig zo zwak dat alles maar wordt omgezet in verslaving
je hele bericht op 18-5 als reactie op ojajoh en newmom en prrr
dat is allemaal zi kortzichtig
deze mensen zijn ook al weer weg in het topic. wat niet raar is.
moet ik ook doen.
is veel verstandiger
Het zou leuk zijn als jij ook eens inhoudelijk reageert ipv alleen maar andersmans reactie afbrandt. Je voegt op deze manier echt niets toe aan het topic. Hoe je mijn berichten wil lezen moet je overigens zelf weten, ik ben idd van mening dat een verslaving een zwakte is, in welke vorm of welke uiting dan ook. Als jij het daar niet mee eens bent kan je ook INHOUDELIJK reageren ipv alleen maar moord en brand te schreeuwen dat ik kortzichtig ben.
Ninx schreef:Rowdine schreef:
Het zou leuk zijn als jij ook eens inhoudelijk reageert ipv alleen maar andersmans reactie afbrandt. Je voegt op deze manier echt niets toe aan het topic. Hoe je mijn berichten wil lezen moet je overigens zelf weten, ik ben idd van mening dat een verslaving een zwakte is, in welke vorm of welke uiting dan ook. Als jij het daar niet mee eens bent kan je ook INHOUDELIJK reageren ipv alleen maar moord en brand te schreeuwen dat ik kortzichtig ben.
Het onvermogen je te kunnen verplaatsen in de problematiek van anderen zou ook een zwakte genoemd kunnen worden, en zwak empathisch vermogen.
Er is een groep die aan 'zelfmedicatie' doet middels drinken, roken drugs of overeten (naast vele andere verslavingsvormen). Is dat zwak? Nee, dat is op dat moment het enige probate middel dat voor handen lijkt te zijn voor die specifieke persoon.
Iemand uit een stabiele gezinssituatie of zonder noemenswaardig leed achter de rug, kan zich hier lastig een beeld van vormen vermoedelijk. Maar doet er verstandig aan zich iets subtieler uit te drukken.
Maar goed, uiteindelijk gaat het om overgewicht. Een bijzonder klein deel van de mensheid is te dik wegens medische problemen, dan is er een deel dat overeet uit frustratie, angst, eenzaamheid, pijn... dus een mentale issue.
Maar het gros overeet als gevolg van de maatschappij waarin we leven.
In de jaren 60 en 70 was iedereen schokkend slank, kijk maar eens naar archiefbeeld. Ook toen waren er mensen met verdriet en trauma... Maar ik denk dat voedsel nog niet HET aangewezen middel was om daarmee te dealen.
Het was er gewoon minder... 3 soorten koekjes, 2 soorten limonade, en iedereen at op gezette tijden, normale porties en meer met de seizoenen mee....
Er is teveel troep, teveel aanbod, en het is TE verslavend... en de mens is in essentie een lui wezen.... 1 + 1 = 2
Citaat:Maar goed, uiteindelijk gaat het om overgewicht. Een bijzonder klein deel van de mensheid is te dik wegens medische problemen, dan is er een deel dat overeet uit frustratie, angst, eenzaamheid, pijn... dus een mentale issue.
Citaat:Er is teveel troep, teveel aanbod, en het is TE verslavend... en de mens is in essentie een lui wezen.... 1 + 1 = 2
schrikdraad schreef:waar ben jij dan inhoudelijk?
jij kraakt mensen af als zwak
is dat inhoud
jij zegt dus mensen proppen zich zonder reden vol.
daarom mijn vorige bericht. als antwoord op jou eerdere.
Maar jij mag dus zo wat vragen antwoord ik ben ik niet inhoudelijk.
Wie heeft de gekleurde bril nu op.
Maar weet je veel plezier met je kliekje.
Door jou berichten te zoeken zag ik veel mensen met duidelijk berichten afhaken.
Wat ik wel begrijp.
Er mag gewoon niet tegen enkele users ingegaan worden.
dus doei doei
veel plezier met de eensgezinde en de geweldige discussie die je dan krijgt.
Colway schreef:Ik zie verslaving ook wel groter dan 'zwakte' ja, theoretisch gezien is het 'zwakte' als je in geval van nood toegeeft aan iets waarvan je weet dat het niet goed is, maar zo simpel alleen zit het niet in elkaar. Ik heb een alcholoistische schoonvader, een drugsverslaafde vriend en een wiet-verslaafde vriendin (fijn allemaal he) het is een dagelijkse worsteling van deze mensen en ik snap dat eetverslaving dan minstens zo lastig is
maarCitaat:Maar goed, uiteindelijk gaat het om overgewicht. Een bijzonder klein deel van de mensheid is te dik wegens medische problemen, dan is er een deel dat overeet uit frustratie, angst, eenzaamheid, pijn... dus een mentale issue.
Inderdaad mijn gedachteCitaat:Er is teveel troep, teveel aanbod, en het is TE verslavend... en de mens is in essentie een lui wezen.... 1 + 1 = 2
Absoluut, mensen zijn te lui zich te verdiepen, gemakzuchtig om een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Maar mensen kunnen dat veranderen als ze willen, het teveel aan aanbod en troep verander je niet (zo snel) al vindt ik dat de overheid daar wel een rol in zou moeten spelen. Al denk ik niet dat dat gebeurt. Mensen zijn de melkkoeien van de marktgiganten
Citaat:u lees ik dat ook jij een vooroordeel klaar hebt; wie zegt dat ik een stabiele gezinssituatie heb gehad? Toevallig heb ik te kampen gehad met maar liefst 2 verslaafden in mn familie. En ja, ik vind dat een zwakte; zij hadden alles voor handen om een mooie toekomst op de bouwen en grepen zonder enige reden naar de producten die verslaving tot gevolg hebben. Want zeg nou eens eerlijk; heeft roken te maken met een stabiele gezinssituatie? Of een keer een pilletje of een snuifje? Mi is dat gewoon een verkeerde keuze maken op een bepaald moment in je leven en deze keuze vaker maken, zodat je er niet meer vanaf komt. Waarom kan je hiertegen geen nee zeggen? En waarom begin je er in eerste instantie mee? Overigens is dit mijn mening, een ander kan hier anders over denken en kan dat hopelijk ook onderbouwen ipv alleen te zeggen dat het nergens op slaat of weet ik het wat.
Colway schreef:Citaat:u lees ik dat ook jij een vooroordeel klaar hebt; wie zegt dat ik een stabiele gezinssituatie heb gehad? Toevallig heb ik te kampen gehad met maar liefst 2 verslaafden in mn familie. En ja, ik vind dat een zwakte; zij hadden alles voor handen om een mooie toekomst op de bouwen en grepen zonder enige reden naar de producten die verslaving tot gevolg hebben. Want zeg nou eens eerlijk; heeft roken te maken met een stabiele gezinssituatie? Of een keer een pilletje of een snuifje? Mi is dat gewoon een verkeerde keuze maken op een bepaald moment in je leven en deze keuze vaker maken, zodat je er niet meer vanaf komt. Waarom kan je hiertegen geen nee zeggen? En waarom begin je er in eerste instantie mee? Overigens is dit mijn mening, een ander kan hier anders over denken en kan dat hopelijk ook onderbouwen ipv alleen te zeggen dat het nergens op slaat of weet ik het wat.
Een verslaving loop je doorgaans op door te ontdekken dat de roes je innerlijke rust geeft of dat het je geeft waar je naar zoekt (je zelfverzekerd voelen bij coke, los worden van drank (en je dus socialer voelen) uiteindelijk denk je zonder niet meer te kunnen functioneren en beheerst het je leven. Een verslaving overkomt je. Daar kies je niet voor. Je hoeft geen rot jeugd te hebben gehad om verslaafd te worden, je rolt erin, bergje af en de terugrol stand doet het niet. je dicht het ene gat met het andere waardoor het eigenlijke gat steeds groter en dieper wordt. Ik heb nog nooit een verslaafde gesproken die als hij het leven terug kon draaien alles op dezelfde manier zou hebben gedaan. Ik heb ook nog nooit iemand gesproken die als eind doel, verslaafde worden had. Het is dus nooit de ideale keuze geweest, maar de (inderdaad) verkeerde keuze die toen het makkelijkste/best voor handen lag. Daarbij is de 1 helaas gevoeliger voor verslaving dan de ander. Het is daarbij genetisch bepaald dat sommige mensen beter weerbaar zijn tegen middelen/gokken dan anderen. Het is geen excuus, maar het maakt het wel ingewikkelder
Ninx schreef:Het onvermogen je te kunnen verplaatsen in de problematiek van anderen zou ook een zwakte genoemd kunnen worden, en zwak empathisch vermogen.
Citaat:Er is een groep die aan 'zelfmedicatie' doet middels drinken, roken drugs of overeten (naast vele andere verslavingsvormen). Is dat zwak? Nee, dat is op dat moment het enige probate middel dat voor handen lijkt te zijn voor die specifieke persoon.
Citaat:Iemand uit een stabiele gezinssituatie of zonder noemenswaardig leed achter de rug, kan zich hier lastig een beeld van vormen vermoedelijk. Maar doet er verstandig aan zich iets subtieler uit te drukken.
Citaat:Maar goed, uiteindelijk gaat het om overgewicht. Een bijzonder klein deel van de mensheid is te dik wegens medische problemen, dan is er een deel dat overeet uit frustratie, angst, eenzaamheid, pijn... dus een mentale issue.
In de jaren 60 en 70 was iedereen schokkend slank, kijk maar eens naar archiefbeeld. Ook toen waren er mensen met verdriet en trauma... Maar ik denk dat voedsel nog niet HET aangewezen middel was om daarmee te dealen.
Het was er gewoon minder... 3 soorten koekjes, 2 soorten limonade, en iedereen at op gezette tijden, normale porties en meer met de seizoenen mee....
Er is teveel troep, teveel aanbod, en het is TE verslavend... en de mens is in essentie een lui wezen.... 1 + 1 = 2
Rowdine schreef:Nu lees ik dat ook jij een vooroordeel klaar hebt; wie zegt dat ik een stabiele gezinssituatie heb gehad? Toevallig heb ik te kampen gehad met maar liefst 2 verslaafden in mn familie. En ja, ik vind dat een zwakte; zij hadden alles voor handen om een mooie toekomst op de bouwen en grepen zonder enige reden naar de producten die verslaving tot gevolg hebben. Want zeg nou eens eerlijk; heeft roken te maken met een stabiele gezinssituatie? Of een keer een pilletje of een snuifje? Mi is dat gewoon een verkeerde keuze maken op een bepaald moment in je leven en deze keuze vaker maken, zodat je er niet meer vanaf komt. Waarom kan je hiertegen geen nee zeggen? En waarom begin je er in eerste instantie mee? Overigens is dit mijn mening, een ander kan hier anders over denken en kan dat hopelijk ook onderbouwen ipv alleen te zeggen dat het nergens op slaat of weet ik het wat.
Citaat:Maar mij gaat het eigenlijk meer om het ontstaan van de verslaving en het toegeven aan....
Rowdine schreef:Duidelijk! Toch moet ik eens een situatie schetsen: Een volwassen vrouw met 2 jonger kinderen (10/12 jaar), een goede man die hard werkt voor de centen, een mooi huis, zelf een leuke baan; hoe kan je, als je een goed leven hebt; in een verslaving rollen? Ik snap dat het geen bewuste keuze is. Ik ben wel van mening dat het een bewuste keuze is om te beginnen met roken of om drugs te gebruiken voor de eerste keer.
Ik ben me ervan bewust dat het met eten een ander geval is, daar begin je namelijk niet bewust mee, dat is noodzakelijk kwaad!
Citaat:Duidelijk! Toch moet ik eens een situatie schetsen: Een volwassen vrouw met 2 jonger kinderen (10/12 jaar), een goede man die hard werkt voor de centen, een mooi huis, zelf een leuke baan; hoe kan je, als je een goed leven hebt; in een verslaving rollen? Ik snap dat het geen bewuste keuze is. Ik ben wel van mening dat het een bewuste keuze is om te beginnen met roken of om drugs te gebruiken voor de eerste keer.
Ik ben me ervan bewust dat het met eten een ander geval is, daar begin je namelijk niet bewust mee, dat is noodzakelijk kwaad!
Rowdine schreef:Blue_Eyes schreef:@Rowdine: Een goed leven is niet van de buitenkant te bepalen. Ook iemand die het ogenschijnlijk goed heeft kan lijden aan depressie, laag zelfbeeld, you name it. Dus dat vind ik een beetje kort door de bocht
Ook als het je eigen gezin betreft?