Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:AnneGTI, het is wel belangrijk om alles in verband te blijven zien.
Lovely schreef:Zaken als de reiskostenvergoeding moeten door de werkgevers betaald worden, zo zijn dit soort plannen bedoeld.
Lovely schreef:Voor een heleboel van de dingen die je noemt moeten mensen maar eens leren begrijpen dat niet alles gratis en voor niks is in het leven.
Lovely schreef:Dit topic gaat voornamelijk over het eigen risico.
Wildgirl schreef:Waar de wijsheid ophoudt, begint het geklaag over de politiek
Wildgirl schreef:Wees blij,beste klagers, dat we in NL een goede gezondheidszorg hebben en dat je in dit land nooit helemáál aan je lot overgelaten zal worden...
Wildgirl schreef:Het is 350 euro, waar hébben we het over?
Lovely schreef:AnneGTI, het is wel belangrijk om alles in verband te blijven zien. Zaken als de reiskostenvergoeding moeten door de werkgevers betaald worden, zo zijn dit soort plannen bedoeld. Voor een heleboel van de dingen die je noemt moeten mensen maar eens leren begrijpen dat niet alles gratis en voor niks is in het leven.
Dit topic gaat voornamelijk over het eigen risico.
Anne_GTI schreef:Lovely schreef:AnneGTI, het is wel belangrijk om alles in verband te blijven zien. Zaken als de reiskostenvergoeding moeten door de werkgevers betaald worden, zo zijn dit soort plannen bedoeld. Voor een heleboel van de dingen die je noemt moeten mensen maar eens leren begrijpen dat niet alles gratis en voor niks is in het leven.
Dit topic gaat voornamelijk over het eigen risico.
Volgens mij zie ik alles heel goed in het verband en blijft er volgend jaar van de 100 euro nu dan nog maar 95 euro over waar meer van betaald moet worden.
Lovely schreef:Maar dat kwart miljard is niet voor de begroting van 2013. In de brief staat trouwens vrij goed uitgelegd waarom die Chinooks nodig zijn. http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... pdate.html
Rinske schreef:Ok, doe ik dat.
Ik vind het dus wel belachelijk dat het eigen risico omhoog gaat, omdat IK VIND dat zorg nóóit winstgevend mag zijn. We hebben een verzorgingsstaat, dat betekent dat zorg voor iedereen betaalbaar en beschikbaar moet zijn (vind ik). Op deze manier wordt dat het niet meer, wat betekent dat zorg alleen nog betaalbaar is/wordt voor de mensen met een hoger inkomen (Jan Modaal kan het inmiddels ook niet meer opbrengen, omdat die niet voor subsidies in aanmerking komt).
Zo beter?
_San87_ schreef:Lovely schreef:Maar dat kwart miljard is niet voor de begroting van 2013. In de brief staat trouwens vrij goed uitgelegd waarom die Chinooks nodig zijn. http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... pdate.html
Ik weet waarom de chinooks nodig zijn, ik heb het gelezen. Ik vind het alleen de grootste onzin.
Lovely schreef:Rinkse, ik tel zo al 4 dooddoeners in je post en geen enkel punt waarop ik nog zou moeten reageren. Dus klaag maar raak, daar bereik je vast iets mee.
Lovely schreef:Rinske schreef:Ok, mag ik daar dan ook even een bron van? Naar mijn weten hebben we nog steeds een verzorgingsstaat (alhoewel ik wel van mening ben dat hij steeds verder wordt afgebroken, en dat vind ik geen goed iets, kijk maar naar de USA).
Dan wordt het tijd dat je dat idee los laat.
Electra63 schreef:Lovely schreef:Rinkse, ik tel zo al 4 dooddoeners in je post en geen enkel punt waarop ik nog zou moeten reageren. Dus klaag maar raak, daar bereik je vast iets mee.
Ik vind het geen dooddoeners. Ik klaag niet, ik eet er zelf geen boterham minder om, maar het is voor een hoop mensen wel een optelsom en ik kan mij voorstellen dat je met een minimuminkomen wel de schrik krijgt door de verhoging van het eigen risico. Zeker als je dan nog studerende kinderen thuis hebt, waar je premie voor moet betalen zodra ze 18 jaar zijn, dat kan er behoorlijk inhakken.
purny schreef:Zoals Roemer het noemde: Een belasting op ziek zijn. Hoeveel gezinnen zijn er nu wel niet in NL die moeten rondkomen van 50 euro in de week, puur omdat alles zo duur is geworden dat ze het gewoon niet meer kunnen betalen? Hoeveel oudere mensen krijgen een AOWtje en liggen krom voor de woning waarin zij moeten wonen en die gewoon een ca 4400 euro kost? (Met 24 uurs zorg niet te vergeten). En hoeveel studenten liggen elke maand krom met een mager beursje van 73 euro, studiegeld á 1050 per jaar en nog andere uitgaven?
Voor veel mensen is het verhogen van de eigen risico en de premie een ramp. Ik weet ook echt niet waar het heen moet gaan hier in NL.
_San87_ schreef:purny schreef:Zoals Roemer het noemde: Een belasting op ziek zijn. Hoeveel gezinnen zijn er nu wel niet in NL die moeten rondkomen van 50 euro in de week, puur omdat alles zo duur is geworden dat ze het gewoon niet meer kunnen betalen? Hoeveel oudere mensen krijgen een AOWtje en liggen krom voor de woning waarin zij moeten wonen en die gewoon een ca 4400 euro kost? (Met 24 uurs zorg niet te vergeten). En hoeveel studenten liggen elke maand krom met een mager beursje van 73 euro, studiegeld á 1050 per jaar en nog andere uitgaven?
Voor veel mensen is het verhogen van de eigen risico en de premie een ramp. Ik weet ook echt niet waar het heen moet gaan hier in NL.
Maak er maar 1600 per jaar van.
Rinske schreef:Lovely, dat is wel echt iedereen over één kam scheren zeg.